OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

15 stycznia 2018 Drobne usprawnienie dla szukających obiektów w bazie. Od dziś pasek wyszukiwania w menu tylko aktualne, ale również historyczne nazwy stacji.

4 stycznia 2018 I kolejne udogodnienie w mapie. Użytkownikom zalogowanym na koncie, po lewej stronie mapy pojawia się ikona trybiku. Kliknięcie w nią zapisuje aktualne ustawienia mapy jako domyślne (pozycja, powiększenie i aktywne mapy). Będą się one ładowały po każdym nowym zalogowaniu. Po ponownym wejściu na mapę, lub przeładowaniu strony, odświeżeniu ulegają już tylko aktywne warstwy.

2 stycznia 2018 W nowym roku nowa funkcjonalność. Przy wyświetlaniu sieci bocznic, od dziś można rozwinąć mapkę i najeżdżając na mapę lub listę odcinków kursorem, podświetlić powiązanie położenia w terenie z tabelą.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Szamotuły – Międzychód (368)
Szamotuły – Międzychód (368)

irek (2018-01-17 10:06:55)

Proszę zwrócić uwagę iż władze lokalne z Międzychodu, postanowiły przeznaczyć własne fundusze aby zbadać sensowność przywrócenia obu linii, a władze centralne nawet nie czekały na wyniki badań, tylko ciach z buta i odcinamy "nieużytki" od magistrali. Warto dodać, nie wszyscy muszą znać te tereny/rejony, ale wzdłuż linii 363 od Rokietnicy do Kaźmierza osiedliło się bardzo wielu byłych mieszkańców Poznania. Wioski bardzo się rozrosły, powstało całkowicie nowe, spore osiedle, Zmysłowo. Jako komunikację mają chyba dwie linie autobusowe, które kursują na tyle na ile stać gminę. Jednak Ostroróg leżący przy linii 368, jest właściwie odcięty komunikacyjnie od świata. Tu można poczytać http://radiopoznan.f… http://szamotuly.nas…

Wolsztyn – Żagań (371)
Wolsztyn – Żagań (371)

Maciej (2018-01-17 07:53:41)

Ja złożyłem niedawno 2 petycje w sprawie ratowania linii do Janowca Wlkp. Otrzymałem odpowiedzi z urzędów, że przekazują temat do PKP. Może warto w tym przypadku wykonać podobne ruchy? Serdecznie zachęcam.

Parleza Wielka
Parleza Wielka

Kr (2018-01-16 22:19:58)

Co sie stało z dachem?

Kępno
Kępno

michu34 (2018-01-16 20:30:33)

Poczta (Kępno 2) mieściła się kiedyś w budynku dworca. Wejście do okienka pocztowego znajdowało się w holu dworca przy kasie biletowej. A parowóz Tkt48-130, zabrany 08.12.2017 stał na tym kawałku toru, który pozostał. Fragment toru wybudowano celowo pod w/w parowóz. Na zdjęciu widać pozostałość po torze nr 4, który kończył w Kępnie linię nr 307 Namysłów - Kępno. Przy przebudowie i likwidacji linii 307 zlikwidowano kozioł oporowy tegoż toru. A widoczna krawędź peronowa to pozostałość po peronie 1A.

Zabrze Mikulczyce – Tworóg Brynek (178)
Zabrze Mikulczyce – Tworóg Brynek (178)

Marek Potocki (2018-01-16 20:14:57)

Range Rovery ;)

Czeremcha
Czeremcha

wasiukibic (2018-01-16 19:11:06)

Klimat schyłku PRL, gdyby nie upstrzone kolorowymi reklamami drzwi i okienka kasowe można by pomyśleć, że 1989 roku to data wykonania fotki.

Hanulin
Hanulin

michu34 (2018-01-16 17:12:34)

Niestety fakty są inne. Nie ma czegoś takiego jak Kępno - Hanulin. Jest stacja Kępno i stacja techniczna Hanulin. I próżno szukać wieży ciśnień czy też wodnej na stacji Kępno, bo wieża jest w km 42.300 stacji technicznej Hanulin. A P.O. Kępno jeśli przyjąć dla ułatwienia to km.40.900. Słupek kilometrowy na peronie trzecim górnym przy budynku dworcowym ma taki kilometraż. I ktoś szukający omawianej wieży, w Kępnie jej nie znajdzie. A zdjęcia wieży w galerii są i w Kępnie i w Hanulinie. Może trzeba to skorygować?

Nałęczów
Nałęczów

Kuba (2018-01-16 13:52:21)

Jeszcze przed remontem był, ale nie wiem czy dało się do niego wejść - zarośnięte wszystko dookoła. Teraz pewnie wyburzą przy modernizacji

Bytom Karb Wąskotorowy – Racibórz Płonia
Bytom Karb Wąskotorowy – Racibórz Płonia

irek (2018-01-16 09:51:31)

Na zdjęciu mamy coś co jest częstym widokiem w naszym kraju. Zlikwidowano linię kolejową, jednak pozostawia się szyny w drogach/ulicach. Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje? Te resztki torowisk stwarzają jedynie zagrożenie dla ruchu drogowego oraz niszczenie dróg - co widać na tym zdjęciu.

Bojków Wąskotorowy
Bojków Wąskotorowy

Krzysztof Przybyła (2018-01-15 22:13:15)

Jeśli chodzi o budynki dworcowe na tej linii, które zostały spalone w 1945, ten chyba ma w sobie najwięcej z przedwojennego oryginału - wystarczy spojrzeć na ten wysunięty kawałek fasady, żeby dostrzec podobieństwo chociażby z dworcami z Nędzy czy Nieborowic :)

| Dalej ==»

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...