OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

15 kwietnia 2021 Dziś na lewym pasku narzędzi do mapy dodaliśmy nowe narzędzie pozwalające na szybie włączenie w nowym oknie map Google z widocznego u nas obszaru. Dzięki temu można na przykład stosunkowo łatwo przejść do usługi Google Street View. Miłego korzystania!

2 marca 2021 W dniu dzisiejszym na stronę trafiła duża nowość, w postaci uaktualnionego silnika mapy. Najbardziej widoczną zmianą jest to, że logujący się użytkownicy otrzymują do wglądu nowe warstwy podkładów mapowych.
Niestety zmiana pociągnęła za sobą sporo modyfikacji we wnętrzu strony. O ile starałem się wszystkie potencjalne błędy znaleźć i usunąć, o tyle prawdopodobnie na wszystkie nie trafiłem. W razie gdybyście natrafili na jakieś nieprawidłowe zachowania związane z mapą, piszcie na adres marek@ bazakolejowa.pl Dziękuję za wyrozumiałość i współpracę!
Informacja dla wszystkich, którym nie działa na telefonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych: Należy wyczyścić pliki cookie i dane przeglądania dla strony. Po przeładowaniu strona wygląda już jak powinna.

23 lutego 2021 Ze względów nie do końca zależnych od redakcji czasowo wstrzymujemy działalność działów bibliotecznych. Przepraszamy za niedogodności.

16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Zielona Góra Główna – bocznice
Zielona Góra Główna – bocznice

wasiukibic (2021-09-27 07:21:21)

Druga sala prób ma (miała?) miejsce w uliczce, gdzie onegdaj stała odstawiona, zakładowa SM03. Miałem okazję posłuchać co nieco podczas przerwy w foceniu. Można się było poczuć niczym w Anglii lat 60. XX wieku, gdzie w przemysłowych okolicach Liverpoolu czy Manchesteru takich miejsc była masa.

Zielona Góra Główna – bocznice
Zielona Góra Główna – bocznice

wasiukibic (2021-09-27 07:17:46)

W ciągu ostatnich 3 lat. Teraz się jorgnąłem, że cztery stalowe kominy, stojące w jednej kolumnie, także zostały wycięte. Cóż, ekologia. Przy okazji fotek do EC w Gorzowie Wielkopolskim wywiązała się dyskusja, z której wynikło, że mimo przestawienia się zakładu na opalanie gazem, wciąż przywożone są środki do czyszczenia i konserwacji armatury. Nie chcę mi się wierzyć, że zakład zielonogórski obywa się bez tych materiałów, a więc transport przerzucono na drogi. To wygląda na wylanie dziecka z kąpielą.

Chodzież
Chodzież

Paweł Śliwiński (2021-09-26 22:41:47)

Kontenery z przekaźnikami znajdują się po drugiej stronie torowiska. Na początku ten "budynek" posiadał jakąś obsadę, lecz z jakiś rok temu podłączyli wszystko pod Poznań, i stoi tylko żeby był w razie awarii. Szkoda, że rozebrali tamtą zabytkową nastawnię, mogli postawić tą szopę na narzędzia po drugiej stronie, jest wystarczająco miejsca.

Rogów Osobowy Wąskotorowy – Biała Rawska Wąskotorowa
Rogów Osobowy Wąskotorowy – Biała Rawska Wąskotorowa

113 (2021-09-26 22:09:09)

@andrzej2110: Dziękuje za informacje. Akurat bardziej interesuje mnie temat uruchomienia potencjalnych połączeń pasażerskich na linii wąskotorowej, aby móc wykorzystać potencjał kolejki do obsługi Rogowa i Białej Rawskiej. Z uwagi na oddalenie linii i braku pobliskich przystanków pasażerskich na CMK, mogą być problemy z potencjalnym dojazdem do większych miast w województwie łódzkim. Myślę, że tutaj warto byłoby zmienić przebieg ruchu pasażerskiego sezonowego na ruch turystyczny i dać dokładniejszy opis na temat tego, co jeździ z Rawy do Białej, gdyż z tego co mi wiadomo teraz kursują pociągi zdawcze bez pasażerów.

Bielsko-Biała Główna
Bielsko-Biała Główna

irek (2021-09-26 21:38:02)

@lol, tego typu sytuacje zdarzają tylko i wyłącznie wtedy, kiedy kamerzysta/fotograf jest solo ewentualnie max 2 osoby. Sam oto przerabiałem. Jednak gdy jest grupa kilku osób to sporadycznie taki czy inny "ważniak" ujada jedynie zza ogrodzenia. Ciekawe co takie gieroje mają we łbach? Bo zdrowego rozsądku zdecydowanie brak!

Wieliczka – bocznice
Wieliczka – bocznice

R. Kotowski (2021-09-26 20:48:32)

Tego nie wiem.

Golub Dobrzyń
Golub Dobrzyń

Paweł Skup (2021-09-26 20:44:19)

To taka przenośnia była, a pytanie Twoje całkiem trafione, bo nie widać tych pięciu krawędzi w naturze. Może znajdzie się ktoś, kto wie jak to było w Golubiu-Dobrzyniu.

Tarnowskie Góry – Zawiercie (182)
Tarnowskie Góry – Zawiercie (182)

Igor13 (2021-09-26 20:38:59)

Kiedyś była sieć trakcyjna na 182? Bzdura. Nigdy o tym nie słyszałem. Ten słup i siatki nie zostały zamontowane przypadkiem niedawno?

Pliszka
Pliszka

wasiukibic (2021-09-26 20:24:08)

Na stacji (obecnie przystanku) były w sumie cztery obiekty mieszkalne. Oprócz widocznego, po prawej stronie stoi jeszcze jeden, niepozorny ale wciąż zasiedlony domek, do tego starsza część budynku dworca również jest użytkowana na mieszkanie. Większy, piętrowy dom dwurodzinny stoi przy przejeździe kolejowym, ale jest on niestety opuszczony, choć jeszcze niezdewastowany.

Pliszka
Pliszka

wasiukibic (2021-09-26 20:15:40)

Ten budynek to składak, coś na kształt Wrocławia Wąskotorowego. Część na pierwszym planie jest starsza, pochodzi zapewne z czasów budowy linii kolejowej; przybudówka mieściła niemal na pewno nastawnię. Obecnie w tej części budynku jest zamieszkała. Druga jego część, w tle, to jest rozbudowa z dwudziestolecia międzywojennego - inna cegła, kształt otworów okiennych i nadproży. Tam przeniesiono urządzenia sterowania ruchem i ten stan rzeczy trwał do likwidacji posterunku, z tego co mi mówili mieszkańcy - na początku lat 90. XX wieku, po zmniejszeniu się przewozów na Nadodrzance. Jak się przyjrzy z bliska, widać miejsce łączenia dwóch brył.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...