OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

27 września 2021 W najbliższych dniach mogą nastąpić przerwy w dostępie do naszego serwisu. Będą one miały charakter techniczny i mogą potrwać do kilku godzin. Przepraszamy za niedogodności.

15 kwietnia 2021 Dziś na lewym pasku narzędzi do mapy dodaliśmy nowe narzędzie pozwalające na szybie włączenie w nowym oknie map Google z widocznego u nas obszaru. Dzięki temu można na przykład stosunkowo łatwo przejść do usługi Google Street View. Miłego korzystania!

2 marca 2021 W dniu dzisiejszym na stronę trafiła duża nowość, w postaci uaktualnionego silnika mapy. Najbardziej widoczną zmianą jest to, że logujący się użytkownicy otrzymują do wglądu nowe warstwy podkładów mapowych.
Niestety zmiana pociągnęła za sobą sporo modyfikacji we wnętrzu strony. O ile starałem się wszystkie potencjalne błędy znaleźć i usunąć, o tyle prawdopodobnie na wszystkie nie trafiłem. W razie gdybyście natrafili na jakieś nieprawidłowe zachowania związane z mapą, piszcie na adres marek@ bazakolejowa.pl Dziękuję za wyrozumiałość i współpracę!
Informacja dla wszystkich, którym nie działa na telefonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych: Należy wyczyścić pliki cookie i dane przeglądania dla strony. Po przeładowaniu strona wygląda już jak powinna.

23 lutego 2021 Ze względów nie do końca zależnych od redakcji czasowo wstrzymujemy działalność działów bibliotecznych. Przepraszamy za niedogodności.

16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Gorlice Zagórzany
Gorlice Zagórzany (woj. małopolskie)
Gorlice Zagórzany
Gorlice Zagórzany (woj. małopolskie)
Libusza
Libusza (woj. małopolskie)
Cekcyn
Cekcyn (woj. kujawsko-pomorskie)
Cekcyn
Cekcyn (woj. kujawsko-pomorskie)
Cekcyn
Cekcyn (woj. kujawsko-pomorskie)
Cekcyn
Cekcyn (woj. kujawsko-pomorskie)
Cekcyn
Cekcyn (woj. kujawsko-pomorskie)
Cekcyn
Cekcyn (woj. kujawsko-pomorskie)
Cekcyn
Cekcyn (woj. kujawsko-pomorskie)
Balin
Balin (woj. małopolskie)
Jaworzno Ciężkowice
Jaworzno Ciężkowice (woj. śląskie)
Jaworzno Ciężkowice
Jaworzno Ciężkowice (woj. śląskie)
Jaworzno Ciężkowice
Jaworzno Ciężkowice (woj. śląskie)
Jaworzno Ciężkowice
Jaworzno Ciężkowice (woj. śląskie)
Jaworzno Ciężkowice
Jaworzno Ciężkowice (woj. śląskie)
Zduny
Zduny (woj. wielkopolskie)
Zduny
Zduny (woj. wielkopolskie)
Zduny
Zduny (woj. wielkopolskie)
Zduny
Zduny (woj. wielkopolskie)
Zduny
Zduny (woj. wielkopolskie)
Zduny
Zduny (woj. wielkopolskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Warszawa Mokotów
Warszawa Mokotów

ksiezyc_wiadomo_ktory (2021-12-03 19:29:03)

Bocznica normalnotorowa mocno okrojona. Wedle odpowiedniego kwitu miała w 1939 r. 6394 m. długości, choć w najlepszych czasach miała ponad 10 km. długości.

Poznań Garbary
Poznań Garbary

ROPA Poznań (2021-12-03 19:10:25)

Na logikę, na pewno dobrze byłoby aby poc. IC kończące bieg w Poznaniu zatrzymywały się na stacji P-ń Garbary; na inne IC się nie zgodzi.

Łowiczek Wąskotorowy
Łowiczek Wąskotorowy

Artur Wojnarowicz (2021-12-03 18:52:39)

Budynek dworca przesunięty od rozjazdu linii Dobre Kuj.-Nieszawa?

Maltanka (linia)
Maltanka (linia)

Przemysław Warczyński (2021-12-03 15:31:12)

Odprowadzenie spalin.

Jaworzno Ciężkowice
Jaworzno Ciężkowice

Jan Gawlik (2021-12-03 15:31:09)

Zlikwidowano kolejną stację. Zamiast niej, przystanek osobowy.

Rokietnica – Skwierzyna (363)
Rokietnica – Skwierzyna (363)

Zaloguj (2021-12-03 14:44:56)

#51 - faktycznie, masz racje. Zapomniałem o jej wykreśleniu

Pleszew – Pleszew Wschód
Pleszew – Pleszew Wschód

wasiukibic (2021-12-03 13:17:47)

1. wg tej strony: http://irenakuczynsk… już w 1901 istniał splot: "21 stycznia 1901 roku ukończono III etap Krotoszyńskiej Kolei Dojazdowej łączącej stację Pleszew Wąskotorowy w Kowalewie ze stacją Pleszew Miasto. Na wagonach były napisy: Krotoschin – Pleschen – Kleinbahn. Na trasie Pleszew – Kowalew były trzy szyny – tory wąskotorowe i normalnotorowe. Kursowała motorówka do Krotoszyna." 2. Czy linia normalnotorowa faktycznie dochodzi(ła) aż do punktu o nazwie Pleszew Wschód? Wg mojego zrozumienia informacji, które znalazłem w internecie (zdjęcia, mapy na tej stronie, pozostała część podlinkowanego artykułu, inne mapy), obiekt o nazwie Pleszew Wschód znajdował się za ul. Kaliską (patrząc od strony centrum miasta). Natomiast tor normalny kończy się przed nią. Tuż przed obecnym końcem znajdują się ostatnie zwrotnice bocznicy (chyba Gaspolu). Podsumowując: mało prawdopodobne wydaje się, że Pleszew Wschód powinien być zaliczany do lini normalnotorowej. Odcinek od Pleszewa Miasto dalej powinien być raczej oznaczony w bazie jako bocznica stacji Pleszew Miasto. edek17@podam.pl

Chojnice
Chojnice

Vinni (2021-12-03 11:38:11)

Spokojna głowa, stacja niebawem doczeka się całkowitego remontu, więc opinie o jej śmierci są bardzo mocno przesadzone. Najgorzej wyglądają połączenia do Kościerzyny, tam rzeczywiście poszły gigantyczne cięcia i trzeba mieć nadzieję, że sprawa ulegnie poprawie. Pozostałe połączenia, jeżeli chodzi o frekwencję, są stale oblegane na zadowalającym poziomie ;)

Zdjęcia nieprzypisane
Zdjęcia nieprzypisane

Sławek (2021-12-02 23:09:40)

I po im tam była nastawnia, nawet zakładając, że pochodziła z czasów pruskich. To już Podgaje Koszalińskie miały większy sens istnienia...

Przedwojenna przeprawa promowa
Przedwojenna przeprawa promowa

ksiezyc_wiadomo_ktory (2021-12-02 22:26:23)

Sugerowałbym wybrać inną nazwę albowiem istniała druga "Linia Przedwojenna przeprawa promowa" mianowicie we Warszawie w 1915 r. do czasu odbudowy mostu kolejowego pod Cytadelą istniała przeprawa promowa (normalnotorowa żeby nie było), więc linia była przedwojenna i przeprawa promowa też jak najbardziej istniała. Szczegóły musiałbym wygrzebać. Se rzuciłem okiem w cegłę z zimy 1953 r. Na cztery kursy z Stegny do Gdańska i abarotna, trzy były realizowane wagonami motorowymi. Wagon motorowy miał dwa razy większą prędkość handlową w stosunku do parowozu z wagonami (29/14,5 km/h). Podróż promem trwała 11-12 min w przypadku wagonów motorowych i 17 w przypadku lokomotywy.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...