OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

15 kwietnia 2021 Dziś na lewym pasku narzędzi do mapy dodaliśmy nowe narzędzie pozwalające na szybie włączenie w nowym oknie map Google z widocznego u nas obszaru. Dzięki temu można na przykład stosunkowo łatwo przejść do usługi Google Street View. Miłego korzystania!

2 marca 2021 W dniu dzisiejszym na stronę trafiła duża nowość, w postaci uaktualnionego silnika mapy. Najbardziej widoczną zmianą jest to, że logujący się użytkownicy otrzymują do wglądu nowe warstwy podkładów mapowych.
Niestety zmiana pociągnęła za sobą sporo modyfikacji we wnętrzu strony. O ile starałem się wszystkie potencjalne błędy znaleźć i usunąć, o tyle prawdopodobnie na wszystkie nie trafiłem. W razie gdybyście natrafili na jakieś nieprawidłowe zachowania związane z mapą, piszcie na adres marek@ bazakolejowa.pl Dziękuję za wyrozumiałość i współpracę!
Informacja dla wszystkich, którym nie działa na telefonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych: Należy wyczyścić pliki cookie i dane przeglądania dla strony. Po przeładowaniu strona wygląda już jak powinna.

23 lutego 2021 Ze względów nie do końca zależnych od redakcji czasowo wstrzymujemy działalność działów bibliotecznych. Przepraszamy za niedogodności.

16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Rozalin – Poniatowa
Rozalin – Poniatowa

arp (2021-04-22 18:38:16)

Tu nigdy nie było obozu zagłady, ale wybudowana przed wojną wytwórnia sprzętu komunikacyjnego, następnie niemiecki obóz jeniecki, a potem niemiecki obóz pracy przymusowej dla Żydów.

Poddębice
Poddębice

Szymon. (2021-04-22 18:36:26)

Czy jest jakiś rozkład jazdy pociągów towarowych przez tą stację? Moje "hobby" to oglądanie ich

Orneta – starotorza
Orneta – starotorza

Stanisław Stanisław (2021-04-22 16:07:02)

Czyli można podsumować, że "górny brzuszek" (północny) nigdy nie doczekał się torów, a "dolny brzuszek" (południowy) zlikwidowano jeszcze przed 1939, w trakcie prostowania linii w połowie lat 30-tych. Nie wiem czemu ubzdurało mi się, że nastąpiło to za czasów PKP (może wspomnienie rozmowy z emerytowanym zawiadowcą stacji Dobre Miasto). To, że zrobili to jeszcze Niemcy, wyjaśniałoby szczegóły budowy rozebranego ok. 6 lat temu wiaduktu drogowego położonego w tym rejonie nad linią nr 221. Widoczne do dziś kamienne relikty wspomnianego wiaduktu przypominają subtelnymi wykończeniami inne, podobne konstrukcje, powstałe na tej linii w trakcie jej modernizacji za czasów kolei niemieckich. Dostępne Meßtischblatt-y z 1937 i 1944 przedstawiają więc błędny przebieg linii przed Ornetą, a to, że mapy te nie zawsze oddają prawdę przekonałem się już dawno "studiując" przebieg omawianej linii. Np. na żadnym z dostępnych Meßtischblatt-ów nr 1786 (Mehlsack, Pieniężno, z lat 1913, 1932, 1937 i 1944), na odcinku pomiędzy obecnymi przystankami Żugienie i Wysoka Braniewska (Hogendorf) nie ma zaznaczonego łukowatego wiaduktu drogowego w pobliżu samotnych zabudowań (obecnie nie istniejących) przy drodze do wsi Wyrębiska (Zu Lichtwalde). Wiadukt ten zamknięty jest od dawna, sfatygowany i nadgryziony zębem czasu stoi jednak do dziś (policzyłem w nim brakujące barierki :P), i ma typową niemiecką konstrukcję, znaną z innych, podobnych obiektów tej linii. Tymczasem na wspomnianych Meßtischblatt-ach, według rysunku, tor przecina się ze wspomnianą drogą w jednym poziomie. http://maps.mapywig.… https://www.google.p…

Działdowo – Olsztyn Główny (216)
Działdowo – Olsztyn Główny (216)

subsens (2021-04-22 15:44:57)

https://files.bildar… Przy okazji można postawić pytanie: czy wapno działa? Odpowiedź: https://translate.go… - i nie bacząc na bolesny niedostatek danych https://www.atlaskol… powalczyć o przyznanie statusu punktu w Bazie: https://fotopolska.e…

Dobre Kujawskie
Dobre Kujawskie

polo (2021-04-22 15:01:23)

O, takie uzupełnienie byłoby dla dokumentalnej sesji prawdziwą "wisienką na torcie". Wspaniałe zdjęcia. Pozdrawiam.

Siedlce – Siemianówka (– Свислочь) (31)
Siedlce – Siemianówka (– Свислочь) (31)

polo (2021-04-22 14:40:34)

Według danych, zawartych na stronie "Ilostan Pojazdów Trakcyjnych ForumKolejowe.pl", lokomotywa ST44-1056 nigdy nie była przebudowywana do rozstawu 1524 mm. Od października 2017 r. przeszła pod zarząd PKP Cargo Północny Zakład Spółki w Gdyni, zaś w roku 2019 została poddana gruntownej modernizacji i obecnie posiada oznaczenie ST44-1257.

Gąsawa Majętność
Gąsawa Majętność

Przemysław Biały (2021-04-22 14:25:15)

A tu był w ogóle przystanek kiedykolwiek, czy tylko ładownia?

Maltanka
Maltanka

Givexnine Poznań (2021-04-22 12:24:56)

To zdjęcie powinno być dodane do linii "maltanka" a nie stacji Maltanka. Jest tutaj problem, bo pierwsza stacja maltanki nazywa się tak samo, jak linia - a są to dwa różne obiekty.

Nieznany Bór Bsz
Nieznany Bór Bsz

tomimaki (2021-04-22 12:20:17)

Nieznany Bór, Czerwony Bór, Szeroki Bór... Ciekawe, ile jeszcze tych borów jest?

Piła Północ – Ulikowo (403)
Piła Północ – Ulikowo (403)

Watermarines (2021-04-22 11:36:06)

Piękne połączenie wiaduktu i mostoprzepustu, jak w Warcie Bolesławieckiej

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...