OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

15 kwietnia 2021 Dziś na lewym pasku narzędzi do mapy dodaliśmy nowe narzędzie pozwalające na szybie włączenie w nowym oknie map Google z widocznego u nas obszaru. Dzięki temu można na przykład stosunkowo łatwo przejść do usługi Google Street View. Miłego korzystania!

2 marca 2021 W dniu dzisiejszym na stronę trafiła duża nowość, w postaci uaktualnionego silnika mapy. Najbardziej widoczną zmianą jest to, że logujący się użytkownicy otrzymują do wglądu nowe warstwy podkładów mapowych.
Niestety zmiana pociągnęła za sobą sporo modyfikacji we wnętrzu strony. O ile starałem się wszystkie potencjalne błędy znaleźć i usunąć, o tyle prawdopodobnie na wszystkie nie trafiłem. W razie gdybyście natrafili na jakieś nieprawidłowe zachowania związane z mapą, piszcie na adres marek@ bazakolejowa.pl Dziękuję za wyrozumiałość i współpracę!
Informacja dla wszystkich, którym nie działa na telefonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych: Należy wyczyścić pliki cookie i dane przeglądania dla strony. Po przeładowaniu strona wygląda już jak powinna.

23 lutego 2021 Ze względów nie do końca zależnych od redakcji czasowo wstrzymujemy działalność działów bibliotecznych. Przepraszamy za niedogodności.

16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Heřmanícé
Heřmanícé

Watermarines (2021-05-12 10:57:39)

Stacja wąskotorowa graniczna, ciekawe gdyby zrobiono z Niemiec przez Polskę do Czech wąskotorówkę. To jaki byłby tabor? Szczególnie jeśli 1 rozstaw szyn np. 750mm? Peiksem z Niemiec do Czech, lub Pepiczkiem do Niemiec, albo Szwab do Czech :P

Jaszczów – Milejów-Osada
Jaszczów – Milejów-Osada

Stanisław Stanisław (2021-05-12 10:09:48)

Myślę, że ten mostek nad Wieprzą dla kolejki wąskotorowej znajduje się tuż przy stadionie w Milejowie, a obecnie po śladzie toru poprowadzona jest ścieżka zwana Drogą Na Stadion i Nad Wieprz. https://www.google.p… Na wschodzie, w Białce i Zgniłej Strudze trudno dostrzec jakiekolwiek pozostałości w terenie, choć widać tam parę miejsc "podejrzanych", oraz takich które (hipotetycznie) mogły być wspomnianymi w opracowaniu Rostworowskiego, placami do składowania buraków. Np. na poniższych widokach być może widać jakieś pozostałości terenowe: https://www.google.p… https://www.google.p… Podobnie na zachodzie. Zarówno w Krzesimowie jak i Antoniowie, czy jakieś ślady tam są?, trudno cokolwiek zinterpretować na "korzyść" kolejki. Np. na poniższych widokach być może widać jakieś pozostałości terenowe: https://www.google.p… https://www.google.p… Tak naprawdę po niemal 75 latach od rozebrania kolejki, trudno cokolwiek dostrzec (może na Geoportalu ?), temu kibicuję i trzymam kciuki za Kolegę, aby jakoś stworzył tę mapkę. Zadanie bardzo trudne. Wasiu walczy w "terenie" nad kolejkami Bocznic Lasów rejonu Tuplic i Forst (Lausitz), co czytam i obserwuję z zainteresowaniem od kilkunastu dni. Może znalazłby się Ktoś w Bazie, z rejonu Milejowa / Jaszczowa, kto pochodziłby tam w terenie i sprawdziłby np. przynajmniej ten most na Wieprzy... Omawiana tu kolejka, była zapewne kolejką konną, taka jak sieć na południu. Zachodzi pytanie w jakim rozstawie ułożono tam szyny (600 mm, a może 750 mm - standardowy w Rosji Carskiej)? Parowóz obsługiwał zapewne tylko bocznicę szerokotorową, później normalnotorową z Jaszczowa. Myślę też, że chyba był tylko jeden most przez Wieprz (wspomniany wyżej), a ruch odbywał się wahadłowo. Ślady w terenie na zachód od stadionu wskazują, że mogła tam być spora równia stacyjna obok pierwotnej cukrowni.

Proszowice
Proszowice

Tomasz Wojcik (2021-05-12 09:53:55)

Dziś to miejsce jest nie do poznania. W śladzie toru biegnie przedłużenie ul. Kolejowej, po obu stronach gęsto zabudowane.

Корнево
Корнево

Marek Potocki (2021-05-12 08:13:14)

Большое спасибо за информацию!

Gołańcz – Chodzież (378)
Gołańcz – Chodzież (378)

Paweł Śliwiński (2021-05-12 01:36:18)

Może to być tylko przypadek, ale most został zniszczony kilka dni przed zalaniem betonem odcinka między Gołańczą a Konarami Grabowo.

Stara Korytnica
Stara Korytnica

Paweł Śliwiński (2021-05-12 01:30:09)

Piękny budynek dworcowy <3 Szkoda że wstawiono normalne okna, naruszając przy tym oryginalną konstrukcję...

Młynary Chodzieskie
Młynary Chodzieskie

Paweł Śliwiński (2021-05-12 01:12:19)

Pomimo tylu lat od likwidacji przystanku, nadal istnieje krawędź peronowa, w dodatku jest bardzo widoczna :)

Kobylnica
Kobylnica

ROPA Poznań (2021-05-11 22:42:09)

Miejmy nadzieję, ze zostanie tablica upamiętniająca obóz pracy przy stacji w czasie okupacji.

Lasy rejonu Tuplic i Forst (Lausitz)
Lasy rejonu Tuplic i Forst (Lausitz)

Paweł Skup (2021-05-11 21:30:07)

Przepust koło obiektu oznaczonego Alte Scheune (stara stodoła?) w oddziale 104 jest oznaczony na mapie z 1903 r., gdy torów nie było jeszcze wcale. A także na wcześniejszej, o nieznanym datowaniu: https://maps.arcanum… Natomiast podkłady to już namacalny dowód.

Zamienice
Zamienice

wasiukibic (2021-05-11 20:44:35)

Odcinek Rokitki - Chojnów zaprzestano w eksploatacji z uwagi na stan techniczny torowiska oraz ciasny łuk, tuż za stacją Chojnów, przez co pociągi pasażerskie wlekły się niemiłosiernie i traciły czas. Zamiast tego wszystkie składy relacji (Wrocław)Legnica - Żary puszczono przez Nową Berlinkę, a dzięki remontowi dolnośląskiego odcinka Miłkowice - Leszno Górne mamy teraz fajny czas przejazdu. Odbudowa tego odcinka to moim zdaniem działanie na siłę i na wyrost. Chojnów już bez tego ma bardzo dobre skomunikowanie z Legnicą i Wrocławiem poprzez E30. Chęć obsługi miejscowości Biała Złotoryjska tamtą nitką to jak ściąganie majtek przez głowę - obecnie składy relacji Legnica - Żary przejeżdżają zarówno przez Białą jak i Goliszów, tuż obok zabudowań - wystarczyłoby pobudować dwa perony, za jakieś 3-4 bańki w sumie i nie trzeba byłoby robić tego cyrku, na którym tylko stracą ludzie dojeżdżający do Legnicy, bo trzeba mieć lekko nie teges pod beretem, żeby liczyć na to, że Chojnów będzie atrakcyjniejszym celem podróży niż Legnica. Stracą ostatecznie mieszkańcy Goliszowa, bo takie przetrasowanie pociągów praktycznie przekreśli możliwość budowy peronu w ich miejscowości. Nie wiem, czy ktokolwiek pytał o zdanie pasażerów pociągów czy też mieszkańców obydwu wsi lub też zrobił rzetelną analizę, dokąd ludzie chcą jeździć.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...