OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

4 kwietnia 2022 Po długiej przerwie ponownie w Bazie dostępny staje się dział z rozkładami jazdy. Serdecznie zapraszamy do korzystania.

27 września 2021 W najbliższych dniach mogą nastąpić przerwy w dostępie do naszego serwisu. Będą one miały charakter techniczny i mogą potrwać do kilku godzin. Przepraszamy za niedogodności.

15 kwietnia 2021 Dziś na lewym pasku narzędzi do mapy dodaliśmy nowe narzędzie pozwalające na szybie włączenie w nowym oknie map Google z widocznego u nas obszaru. Dzięki temu można na przykład stosunkowo łatwo przejść do usługi Google Street View. Miłego korzystania!

2 marca 2021 W dniu dzisiejszym na stronę trafiła duża nowość, w postaci uaktualnionego silnika mapy. Najbardziej widoczną zmianą jest to, że logujący się użytkownicy otrzymują do wglądu nowe warstwy podkładów mapowych.
Niestety zmiana pociągnęła za sobą sporo modyfikacji we wnętrzu strony. O ile starałem się wszystkie potencjalne błędy znaleźć i usunąć, o tyle prawdopodobnie na wszystkie nie trafiłem. W razie gdybyście natrafili na jakieś nieprawidłowe zachowania związane z mapą, piszcie na adres marek@ bazakolejowa.pl Dziękuję za wyrozumiałość i współpracę!
Informacja dla wszystkich, którym nie działa na telefonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych: Należy wyczyścić pliki cookie i dane przeglądania dla strony. Po przeładowaniu strona wygląda już jak powinna.

23 lutego 2021 Ze względów nie do końca zależnych od redakcji czasowo wstrzymujemy działalność działów bibliotecznych. Przepraszamy za niedogodności.

16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Dęblin
Dęblin (woj. lubelskie)
Dęblin
Dęblin (woj. lubelskie)
Ludwigshof
Ludwigshof (woj. Niemcy)
Ludwigshof
Ludwigshof (woj. Niemcy)
Marciszów
Marciszów (woj. dolnośląskie)
Jelenia Góra
Jelenia Góra (woj. dolnośląskie)
Jasień
Jasień (woj. lubuskie)
Jasień
Jasień (woj. lubuskie)
Żegrowo
Żegrowo (woj. wielkopolskie)
Żegrowo
Żegrowo (woj. wielkopolskie)
Żegrowo
Żegrowo (woj. wielkopolskie)
Żegrowo
Żegrowo (woj. wielkopolskie)
Żegrowo
Żegrowo (woj. wielkopolskie)
Tłuszcz
Tłuszcz (woj. mazowieckie)
Tłuszcz
Tłuszcz (woj. mazowieckie)
Tłuszcz
Tłuszcz (woj. mazowieckie)
Ostrołęka
Ostrołęka (woj. mazowieckie)
Ostrołęka
Ostrołęka (woj. mazowieckie)
Ostrołęka
Ostrołęka (woj. mazowieckie)
Ostrołęka
Ostrołęka (woj. mazowieckie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Szamotuły – Międzychód (368)
Szamotuły – Międzychód (368)

wasiukibic (2022-05-24 22:50:19)

Połączenie Poznania z Gorzowem było brane pod uwagę w kontekście odcinka Międzychód - Skwierzyna, a nie Międzychód - Międzyrzecz. Śmiem twierdzić, że z Międzyrzecza szybciej doleci się do Poznania przez Zbąszynek. Odnośnie Turka/Turku, to mądre głowy od razu pisały włączenie tego miasteczka w kolejowa mapę Polski jako część ciągu komunikacyjnego Poznań - Łódź, przy okazji "zaliczając" Uniejów, Poddębice czy Aleks i likwidując jedną z przedrozbiorowych dziur na mapie sieci kolejowej. No ale po cóż robić coś od razu z głową, skoro można od d... strony? Gdyby chodziło o budowę drogi szybkiego ruchu, to nie bój - Gdaka dostałaby miliony monet bez szemrania, a w przypadku kolei, to ohohoho, ile to piniędzy będzie kosztować? Daleko szukać - niedawny remont lk 354 w wersji bieda, bez drugiego toru na odcinku Oborniki Most - Dziembówko, kiedy wszyscy mówili, że to jest nonsens, i co? Po czasie okazuje się, że jednak sukcesywnie trzeba będzie go odbudować, jakby nie można było od razu, dodajmy że za mniejszą kasę. Ciekaw jestem, czy S11 też będą budować w wersji jednojezdniowej? Od jakiegoś czasu piszę, że Kolej+ to od samego początku była ino śmierdzącą kiełbasą wyborczą, a ci kłamcy z pinokiem na czele specjalnie tak go narychtowali, aby wiele potrzebnych inwestycji kolejowych uwalić na starcie, skuli braku kasy. W dodatku przerzucanie na samorządy ciężaru uzupełniania sieci kolejowej, co powinno być zadaniem własnym PLK. Ludzie to kupili, podpalili się i dupa blada. Pinokio ma oczywiście wytłumaczenie, bo wojna na Ukrainie, etc. ale przetargi na kolejne odcinki dróg będą - a jakże. Unia Europejska chciała wyrównania środków przeznaczanych na infrastrukturę kolejową i drogową, to ciemniaki z PISu (tak, jest politycznie) rękami i nogami się przed tym bronili, bo to w dużej mierze ludzie, dla których kolej jest dla biedaków, a symbolem rozwoju jest własne autko - vel samochodzik elektryczny. To, że są to pajace, którzy "nie umieją w kolej" pokazuje choćby niedawny remont odcinka Dębica - Mielec, za kilkaset baniek, dla 4 par pociągów w dni robocze. Kurtyna!

Stalowa Wola Rozwadów
Stalowa Wola Rozwadów

113 (2022-05-24 22:40:49)

@Parowóz Rozwadów: To już zależy od częstotliwości kursów uruchamianych pociągów przez przewoźników. Stalowa Wola jest ciekawa, ale niestety nie miałem okazji się przyjrzeć jaki tam ruch tam panuje. Natomiast jeżeli ukończona zostałaby modernizacja i elektryfikacja całości odcinka Chmielów - Dębica mogłyby powstać krótsze alternatywne połączenia z Tarnowa do Lublina. Z drugiej też gdyby zelektryfikowano linię kolejową nr 66 oraz zmodernizowano i poprawiono by przepustowości szlaków normalnotorowych od granicy w Hrubieszowie przez Rozwadów mogłyby wieść pociągi towarowe z Ukrainy, ale raczej czegoś takiego nieprędko ujrzymy, ale na pewno też oblęży stalowowolski węzeł kolejowy. Muszę powiedzieć szczerze, że Rozwadów ma swój potencjał.

Wrocław Klecina
Wrocław Klecina

wasiukibic (2022-05-24 22:30:00)

Bliżej osiedla znajduje się pętla 7 i 17. Nawet gdyby postawić peron bliżej wiaduktu drogowego, to i tak dla mieszkańców lepiej iść od razu na tramwaj, mając niemal gwarancję miejsca siedzącego, niż drałować na pociąg i jechać w ścisku, bo tak się zapewne będzie jechało, jak ustabilizują się potoki podróżnych. Kilka lat jeździłem tukej do kumpla na Wałbrzyską, a także pracowałem na budowie przy ul. Kobierzyckiej.

Wrocław Klecina
Wrocław Klecina

Adolf Nowak de Piaskowski (2022-05-24 21:36:14)

Koledzy, macie tak daleko zeby nie podjechac na Klecinę i pyknąć kilka fotosów?

Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285)
Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285)

Adolf Nowak de Piaskowski (2022-05-24 21:34:26)

Taki tabor może być na linii z Trzebnicy, ale dalej na Oławę albo Strzelin. Tu faktycznie brak sensu, gdyż jedzie tylko krótki odcinek, 16 km pod prądem, z Psiego Pola kawałek za Główny.

Zamek Bierzgłowski
Zamek Bierzgłowski

Michael (2022-05-24 20:49:08)

Niestety komp mi siadł i magnetowid też. W tym reportażu dawni pracownicy stacji Pigża i Zamek Bierzgłowski się wypowiadali o pracy na tej linii. W Zamku Bierzglowskim był nawet wypadek kolejowy.

Olsztyn Główny
Olsztyn Główny

tomimaki (2022-05-24 18:18:39)

Trochę zdjęć z budowy: https://www.olsztyn.…

Olsztyn Główny
Olsztyn Główny

tomimaki (2022-05-24 18:15:55)

A no szkoda tych starych szyn. Zastanawia mnie jedno, czy ten tor przy rampie tylko zlikwidują, czy też później skorygują przebieg głównych torów?

Werbkowice Wąskotorowe
Werbkowice Wąskotorowe

Michael (2022-05-24 17:32:35)

Chłop musiał mieć kondycję, by miał siłę do takich rzeczy. Szacunek.

Kamieniołomy Tatrzańskie
Kamieniołomy Tatrzańskie

Błażej Kopka (2022-05-24 17:21:48)

Tak - z pewnością dla pracowników kamieniołomów w tamtych czasach to musiała być istna sielanka :)

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...