OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Wrocław Ujazdów
Wrocław Ujazdów

Marek Potocki (2020-01-21 22:25:10)

To https://www.bazakole… plus rozkłady jazdy z tamtych lat to naprawdę doskonała lektura. Mój faworyt: "Suchy Bór koło Kamieńca nad Ochną".

Wrocław Partynice
Wrocław Partynice

Marek Potocki (2020-01-21 22:22:45)

O tych podziemiach to legendy krążą, jak o Złotym Pociągu i sztolniach w Ślęży. Jeden tunel na Partynice, drugi na Maślice, trzeci do Lubiąża, czwarty do Berlina… Szkoda tylko, że przy okazji remontu 10 lat temu ekipy budujące parking podziemny doryły się do warstw nigdy wcześniej nie ruszanych przez człowieka i po tych tunelach śladu żadnego nie znaleziono.

Jasień
Jasień

wasiukibic (2020-01-21 20:22:40)

No właśnie, na pewno ZREMBu, a nie Techtransu? Wydawało mi się, że ZREMB znajdował się po północnej stronie ul. Przemysłowej. Teraz to i tak większość terenów po obu stronach ul. Przemysłowej zajmuje Felgenhauer, a Techntrans to tylko mała działeczka nad Lubszą.

Świdnica – bocznice
Świdnica – bocznice

wasiukibic (2020-01-21 09:43:59)

Zapewne nie tyle chodziło o sam budynek (choć wiadomo jakiej jakości było budownictwo za czasów Gierka czy Gomułki), tylko o wyposażenie techniczne. 40-, czy 50-letnie urządzenia raczej odbiegają od standardów stawianych współcześnie w zakresie sprawności czy ochrony środowiska.

Lubsko Południowe
Lubsko Południowe

wasiukibic (2020-01-21 09:41:02)

Skrajnika już nie ma, skład opału to także wspomnienie. Równia coraz bardziej zarośnięta przez chaszcze. Wydaję mi się, że w momencie wykonania zdjęcia przez Serga jeden z torów przecinał jeszcze ul. Kolejową i biegł na południe (za plecami), wzdłuż ul. Głowackiego, w kierunku zdewastowanej dachówczarni o nazwie "Nowar", położonej przy skrzyżowaniu ul. Głowackiego i 3 maja. W pierwszej połowie lat 90. jeszcze tam coś jeździło, a tor widziałem w lato 2000 lub 2002.

Lubsko Południowe
Lubsko Południowe

wasiukibic (2020-01-21 09:33:58)

Bar zrównany z ziemią, rampa coraz bardziej obrastana przez chaszcze; szkoda.

Szamotuły
Szamotuły

Stanisław Pikul (2020-01-21 08:01:13)

Myślę, że mogło to nawet być później - KKA w rozkładach jazdy występują do 1999 r. zaś wcześniej można spotkać pociągi kursujące na zarządzenie, co ciekawe, w bezpośredniej relacji Międzychód-Sieraków-Poznań (o, a to tłumaczyłoby obecność składu po tej właśnie stronie peronu - za chwilę odjedzie on do Poznania [z tym że wtedy datowanie zdjęcia byłoby inne]). Większych remontów w tamtych czasach sobie nie przypominam ale wtedy bywałem w tamtych rejonach już znacznie rzadziej. Na pewno co najmniej dwukrotnie (i to w ciągu roku-dwóch) ciężarówki uszkodziły wiadukt przed wjazdem na stację od strony Międzychodu - naprawiano go bo wciąż z usług kolei korzystała Huta Szkła.

Świdnica – bocznice
Świdnica – bocznice

wasiukibic (2020-01-21 07:39:53)

Na starych mapach poniemieckich, jak i polskich z lat 60. XX wieku na teren przemysłowy pomiędzy ul. Bystrzycką i Westerplatte wchodzi tor. Nie wiem, czy akurat to wtedy się nazywało Siwela, czy był to jakiś inny zakład (zakłady?). Co do Dolmbebu - tu nie będę się spierał. Dla ciekawości tylko dodam, że w pobliżu "Wagonów" funkcjonuje zakład pod nazwą Diora, który zajmuje się wytwarzaniem obudów do sprzętu grającego (a więc poniekąd kontynuacja tradycji dolmebowskich).

Wrocław Partynice – bocznice
Wrocław Partynice – bocznice

Darek Nowak (2020-01-21 01:43:41)

Zawsze można się zamaskować.

Radków
Radków

wasiukibic (2020-01-20 23:44:54)

Skrzynkę gazową (tudzież każdą inną instalacyjną) można formą i treścią dopasować do obiektu, który ma obsługiwać. Podejrzewam, że w czasach gdy ją montowano, nikt nie dbał o taki detal.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...