OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

2 marca 2021 W dniu dzisiejszym na stronę trafiła duża nowość, w postaci uaktualnionego silnika mapy. Najbardziej widoczną zmianą jest to, że logujący się użytkownicy otrzymują do wglądu nowe warstwy podkładów mapowych.
Niestety zmiana pociągnęła za sobą sporo modyfikacji we wnętrzu strony. O ile starałem się wszystkie potencjalne błędy znaleźć i usunąć, o tyle prawdopodobnie na wszystkie nie trafiłem. W razie gdybyście natrafili na jakieś nieprawidłowe zachowania związane z mapą, piszcie na adres marek@ bazakolejowa.pl Dziękuję za wyrozumiałość i współpracę!
Informacja dla wszystkich, którym nie działa na telefonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych: Należy wyczyścić pliki cookie i dane przeglądania dla strony. Po przeładowaniu strona wygląda już jak powinna.

23 lutego 2021 Ze względów nie do końca zależnych od redakcji czasowo wstrzymujemy działalność działów bibliotecznych. Przepraszamy za niedogodności.

16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Rudna Gwizdanów – Polkowice
Rudna Gwizdanów – Polkowice

Jarosław Lizak (2021-03-08 10:36:18)

To mój plecak :)

Zawiercie Kądzielów
Zawiercie Kądzielów

Jacek (2021-03-08 10:33:10)

Są to pale betonowe, wciskane do ziemi specjalną maszyną, pod nowe słupy trakcji elektrycznej lub bramki dla remontowanej linii kolejowej.

Szczecin Port Centralny – bocznice
Szczecin Port Centralny – bocznice

Jacek (2021-03-08 10:27:32)

Na You Tube jest filmik z EC Łęg Kraków, pokazujący pracę wywrotnicy i manewry z takim wyciągiem.

Wujek – Szyb Wentylacyjny (KWK Wujek) (KP 425)
Wujek – Szyb Wentylacyjny (KWK Wujek) (KP 425)

Łukasz (2021-03-08 09:14:27)

Linia rozebrana, wraz z wiaduktem.

Hel
Hel

Damian "CenTraX!" Stupień (2021-03-07 22:52:46)

oraz drugi dokument - https://www.youtube.…

Potok Lubuski
Potok Lubuski

Damian "CenTraX!" Stupień (2021-03-07 19:53:47)

Nie prawda :)

Krzeczowice
Krzeczowice

ROPA Poznań (2021-03-07 19:07:43)

Przed całkowitym zniszczeniem może podpowiedzieć filmowcom, że można ciekawe wojenne sceny nakręcić. Niech dadzą spokój zabytkowym mostom na Dolnym Śląsku.

Gliwice
Gliwice

ROPA Poznań (2021-03-07 17:41:02)

Architektura podobna do dworca w Legnicy.

Legnica
Legnica

ROPA Poznań (2021-03-07 17:38:57)

Jeździłem w latach 1975 do 85 wielokrotnie do Legnicy. Chciałbym zwrócić uwagę, że w tych czasach /PRL/ po prostu "czasza" była niemyta. Nawet brakło czasem szyb w poszczególnych okienkach. Bałem się zrobić zdjęcie, ponieważ tu "rządzili" Rosjanie. Często stały ich wagony. Pociąg bezpośredni z Poznania składał się w większości z ich wagonów, a nasze były góra 3. Najgorzej jak było zimno, to czasem w polskich wagonach też było zimno. To były czasy. Nie wspominam już samego miasta, które dokładnie poznałem.

Jawor
Jawor

ACdVL (Andrzej) (2021-03-07 17:13:50)

A moim zdaniem panowie obaj mają trochę racji, z tym że: trzeba przyznać, że czasy likwidacji kolei małymi krokami - bo małymi - są powoli, ale systematycznie zastopowywane, a dzieje się to głównie dzięki ludziom dobrej, tj. kolejowej woli, niekoniecznie dzięki partii rządzącej, choć przyznać trzeba, że nowa władza dała tzw. sygnał. Druga sprawa jest taka, że: niestety dbałość o detale takie jak drewniane wiaty czy inne przedmioty wagi/ogromnej wartości histerycznej - pozostała skromna, by nie rzec: zerowa. W tej materii jest dużo do odrobienia, o czym świadczy wyburzenie historycznego i będącego zewnętrznie w niezłym stanie dworca Kolei Iwanogrodzko-Dęblińskiej w Dąbrowie Górniczej. Kolega Jan słusznie powiedział i praktycznie w 100% popieram jego wypowiedź, zresztą sam czasem wspominałem o tychże problemach, o czym pewnie wiadomo Czytającym.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...