OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Rokietnica – Skwierzyna (363)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-10-04 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
   
  Rokietnica   (P)
0,000
 
   
  Mrowino   (P)
3,603
 
   
  Przybroda   (P)
6,390
 
    13,098
 
   
  Pólko   (P)
20,032
 
   
  Lubosina   (P)
26,188
 
    34,224
 
    40,094
 
   
  Wituchowo   (P)
43,978
 
   
  Kwilcz   (P)
47,044
 
   
  Prusim   (P)
52,751
 
   
  Międzychód   (P)
63,223
 
   
  Wierzbno   (F)
71,502
 
   
  Goraj   (F)
75,173
 
   
  Przytoczna   (F)
79,809
 
   
  Rokitno SHELL   (F)
81,694
 
   
  Rokitno   (F)
82,347
 
   
  Chełmsko   (F)
86,859
 
   
  Skwierzyna   (F)
92,635
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #203 ROPA Poznań (2023-09-08 16:34:53)
    odp do 202- Jak ktoś nie umie czytać ze zrozumieniem, to takich bzdur niech nie wypisuje. Czy ja pisałem, że to ma być tu i teraz? To było; taka sytuacja miała miejsce i tyle. W myśl zasady - co było, a nie jest, nie pisze się w rejestr. Także, młodzi ludzie, przestańcie obrażać i pisać takie słowa.
  • #204 Błażej Kopka (2024-09-03 16:53:35)
    Jak donoszą media branżowe - mamy to! PKP w końcu ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji LK363! (w ramach programu Kolej+) Szok jest tym większy, że linia ma mieć takie parametry, że o ja.... ;) Tak - ma być nawet pod drutem!! Szok i niedowierzanie po prostu. Swoją drogą jak pociągną drut do Międzychodu, to pewnie na każdym słupie będą się wieszać zrozpaczeni mikole... Taka profanacja ;) Nie jestem do końca pewien, ale to chyba ostatni przetarg (najpóźniej ogłoszony) w ramach Kolej Plus. A gdzie czas na rozstrzygnięcie przetargu i podpisanie umowy z wykonawcą? Może wiedzą, że i tak nie dadzą rady, dlatego zaproponowali takie Bizancjum, bo co to w tym układzie zmienia? Z drugiej strony Lubuskie już nie wyrabia na trakcji spalinowej, wiec może w tym wyborze jest metoda...
  • #205 Prochiron (2024-09-04 14:57:59)
    Czyli z Gorzowa do Międzychodu elektrykiem, a dalej z Międzychodu do Szamotuł spalinówka? Dziwnie to brzmi
  • #206 Błażej Kopka (2024-09-04 22:20:02)
    I jeszcze to 160km/h dziwnie brzmi ;)
  • #207 Zbychu (2024-09-04 23:44:12)
    No ale wyremontować 203, chociaż od Gorzowa do Krzyża nie łaska, chory kraj.
  • #208 Do zbycha (2024-09-05 10:38:40)
    Ta, a Ukraina i Niemcy nie są chore?
  • #209 Błażej Kopka (2024-09-08 18:14:48)
    #207 Remont LK203 będzie dopiero po 2030 roku i jako pierwszy będzie odcinek Gorzów - Kostrzyn. Nowością jest fakt, że odcinek z Międzychodu do Szamotuł również będzie miał zmienione założenia (120-160, drut).
  • #210 Błażej Kopka (2024-11-08 00:51:37)
    Ktoś na forum SSC wyciągnął niedawne wystąpienie sejmowe Ministra Malepszaka odnośnie programu Kolej+ w Wielkopolsce i podparł się cytatami - prawdopodobnie z GW (nie mam dostępu) i wyszedł z tego niezły galimatias. Ja jednak sięgnąłem do źródła, czyli do wystąpienia Ministra w Sejmie i uważam, że doszło do pomyłki Ministra i nadinterpretacji GW. Już wyjaśniam o co chodzi.
    W Sejmowym wystąpieniu Minister potwierdził jeszcze raz, że rezygnują z projektu Konin-Turek, a pieniądze z tego projektu pójdą gdzie indziej. I tu zaczyna się jakieś dziwne podwojenie. Po pierwsze okazuje się, że projekt kolei Konin-Turek to było 2,2mld (do tej pory, nawet na ostatniej komisji było to 1,1mld), po drugie pada stwierdzenie "przenosimy na inne projekty" (czyli liczba mnoga), ale już określając "te projekty" pada określenie: "...i tu w pierwszej kolejności te przeniesione środki poszłyby na realizację zadania wykluczenia komunikacyjnego w obszarze pomiędzy Szamotułami, Pniewami - tj. teren województwa wielkopolskiego, w kierunku województwa lubuskiego". Czy jest to jednoznaczne wskazanie, że LK363 na nieistniejącym obecnie odcinku (Rokietnica - Międzychód) ma być również odtworzona równolegle do procedowanej w Kolej+ LK368? Skąd nagle ta podwojona kwota? Moim zdaniem doszło do pomyłki, bo jakoś nie obiło mi się o uszy, aby cokolwiek miało drgnąć w sprawie wielkopolskiego odcinka byłej LK363, ale prawdopodobnie, należy się spodziewać w najbliższym czasie lekkiej dezinformacji w tym temacie.
    Jeśli ktoś ma dostęp do GW i byłby tak miły przekazać, co tam napisali, to tutaj link do artykułu:
    https://serwisy.gaze…
  • #211 Błażej Kopka (2025-05-06 07:33:28)
    Jak podaje gorzowianin.com, sprawa modernizacji LK363 stanęła w miejscu i po unieważnieniu przetargu z lutego br. na projekt linii, jej uruchomienie do 2029 w ramach programu Kolej+ jest obecnie mało realne w tym terminie.
  • #212 Błażej Kopka (2025-06-09 09:56:11)
    Większość gorzowskich portali żyje obecnie wiadomościami, że wielkopolski odcinek "magistrali gorzowskiej" jednak spadł z rowerka i będzie realizacja w formie minimalnej, a przecież lubuskie po swojej stronie chce mieć magistrale pod prądem na 160km/h. Nikt nie pisze o tym, że nawet wykonawcy projektu ciągle nie mają...

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Rokietnica – Skwierzyna (363)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...