Przyjmowanie nowych zdjęć do galerii tego obiektu zostało wstrzymane.
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-06-17 18:42:22)
Wczoraj pociągiem regio relacji Rzepin (19:15) - Zbąszynek (20:18) przybyło aż 2 pacjentów (na przesiadke dalej do Poznania).
W autobusach za pociąg do Zielonej Góry przeważnie po 10 podróżnych ( a puszczaja po 2 autokary z których jeden zawija do Łęgnowa i Sulechowa - w nich max 1 pacjent).
Jedynie w autobusie za IC Mewa do Gorzowa ok. 25 osób.
Na szczęście wróciło zapełnienie stacji towarowej, tak ok. 75%.
Jedynie na odcinku magistrali na relacji Poznań - Nowy Tomyśl w kursach w godz. 14-16 większe zapełnienie.
#2
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-06-20 00:27:01)
Gdy wracalem 2 mce temu ze Zielonki, w tym miejscu pociąg zaczął nagle hamować: https://goo.gl/maps/…
Bylo słychać jak coś przelatuje pod podłogą gdyż dosyć ostro szarpało.
Myślałem że to rowerzysta bo po ciemku nie bylo nic widać ale mechanik powiedział że jeleń.
Po 10 minutach pojechaliśmy dalej gdyż nic się nie uszkodziło.
#3
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-06-23 23:37:10)
Tu jest piekne, poglądowe zdjęcie stacji w Zbąszynku z drona: https://gazetalubusk…
W centralnej części zdjęcia stacja osobowa. Po prawej tory dojazdowe do hali postojowej Kolei Wielkopolskich. Dalej u góry posrodku, stacja towarowa.
Na prawo od niej potężna fabryka Ikei.
#4
Stanisław Pikul
(2020-06-24 08:52:43)
W reportażu do którego podlinkowałeś ciekawe jest też to zdjęcie: https://gazetalubusk… . To doskonała ilustracja do wszelkich dyskusji na temat znaczenia kolei kiedyś (peron 2 - ten środkowy [dla nieznających Zbąszynka] z potężnym zadaszeniem i ukrytym pod nim zespołem budynków do obsługi pasażerów) oraz szynobus i infrastruktura dla pasażerów na 1 i 3 peronie (te skrajne).
#5
Givexnine Poznań (Kamil)
(2022-01-18 17:07:31)
W rozkładzie jazdy PKP PLK niektóre pociągi mają wpisany peron 2A. Wie ktoś, gdzie on jest? Z danych w tabelce wynika, że są tylko 3 perony, na żadnym zdjęciu nie znalazłem tego peronu 2A.
#6(odp. na #5)
Paweł Skup
(2022-01-18 20:10:16)
Tu jest: https://fotopolska.e…
Wychodzi, że to peron 2, lecz w stronę Poznania.
Chciałbym poznać przyczyny takiej numeracji.
#7
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-01-28 21:35:35)
Stacja towarowa znowu opustoszała jak 2 lata temu, ciekawe co to znaczy?
#8
Błażej Kopka
(2022-01-28 23:03:32)
Normalnie - lada moment front rusza, to wagony na wschód posłali.
#9(odp. na #8)
octanq
(2022-01-29 01:19:38)
Żarty żartami, ale po obserwacji kolejowych przewozów towarowych (i po ruchu w portach) można się mocno zorientować w obecnej sytuacji i planach światowej jelity. Ostatnio zaobserwowałem wzmożony ruch towarowy na stacji Szczecin Gumieńce, przy czym przeważnie wagony pełne jadą do Niemiec a wracają puste (odwrotnie niż za komuny, kiedy jechały do ZSRR pełne a wracały puste).
Może ktoś coś ciekawego zaobserwował na stacjach granicznych?
#10
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-02-06 18:40:19)
Dzisiaj na stacji była widziana blizniacza siostra "Weroniki" - "Sylwia".
Ciekawe która słodsza?
Artykuł na temat wprowadzenia do ruchu tych wagonów w lubuskiem: https://www.gorzow24…
#11(odp. na #4)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-03-27 16:52:45)
W Zbąszynku przybył do obsługi linii gorzowskiej "Leon" SN83 w trakcji podwójnej (wersja DH2), długość: 42,85 m.
#12(odp. na #9)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-10-14 03:29:58)
Wczoraj ostatni kurs do Rzepina był realizowany szynobusem w barwach szczecińskich, taka ciekawostka.
Nie wiem, czy to stały układ bo wyjątkowo byłem o tej porze na stacji.
Z kolei EIC Varsovia, był pełen pasażerów po dach.
Ciekawe, czy tak codziennie?
#13
Błażej Kopka
(2022-10-14 17:24:42)
Czy taka znowu ciekawostka? Zachodniopomorskie już od dawna sprzedaje tabor do POLREGIO. Poszczecińskie Linki trafiły właśnie do lubuskiego (przynajmniej jeden na pewno). Widać to wyraźnie po stopniu zaniedbania tych jednostek - w końcu jeżdżą już tam prawie rok. Nie wiem czy inne zakłady przemalowały składy ze Szczecina - lubuskie nie i raczej tego nie zrobi. A o zachodniopomorskim już dawno było głośno, że wyprzedaje wszystko co ma, bo chce jeździć tylko impulsami.
Kursy jednostek z ościennych województw to w sumie też nie rzadkość. Lubuskie impulsy często jeżdżą na relacji Poznań-Zbąszynek, a zachodniopomorskie na relacji Poznań-Krzyż (choć to relacje wewnątrz-wojewódzkie).
Varsovia, Berolina i inne Gedanie jeżdżą zapchane, zawsze gdy nimi jadę.
#14(odp. na #13)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-13 22:13:36)
Wszystkie duże jednostki w rejonie Zielonej w remoncie, kursują tylko mikrobusy SA-105.
Na samej stacji trwają intensywne prace elektryczne.
Tak jak na Górczynie będą, tu montowane liczne tablice informacyjne.
Niestety, nie można umieścić zdjęć.
#15
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-05-31 00:03:53)
Nawet do Rzepina jeżdzi SA-105, inna sprawa że mało chętnych.
W ogóle, mimo że po remoncie linii do Czerwieńska, jest widoczny spadek liczby podróżnych w rejonie.
PR mogłyby zostawić autobusy, a nawet mikrobusy na kursach odcinkowych Zbąszynek - ZG.
Np. kursem 15:43 jechało 5 osób, dopiero w Sulechowie dosiadło kilkanaście.
Tak samo ICki mają tylko 4 wagony w składzie.
We wieczornym EIC z Berlina do Gdyni najwięcej ludzi we Warsie.
Jedynie większy ruch w jednostkach klasy "Leon" do Gorzowa, ale i tak największy, paradoksalnie, do Sulechowa, mimo że do ZG często i tanio jeździ DAMI.
Z kolei do Babimostu jeżdżą ICkami, gdyż jest 50 gr taniej, niż w PR - 17 zet (50 groszy w tych czasach robi taką różnicę jak 800+).
#16
TraB
(2024-01-08 22:13:02)
Warto odnotować: od 19 listopada 2023 r. ruch pociągów prowadzony jest z nastawni LCS Zbąszynek. Od tego dnia dyżurni ruchu peronowi z czerwoną czapką nie podają już nakazu jazdy "Rd1" za pomocą tarczki lub (nocą) latarki.
#17(odp. na #13)
X. Piast II Chrobry
(2024-01-15 19:29:54)
#18(odp. na #9)
U. Twardowski
(2024-04-22 11:33:56)
Nie bardzo rozumiem Pana komentarz: w obu przypadkach za granicę jechały pełne pociągi, a wracały puste.
#19(odp. na #18)
octanq
(2024-04-23 10:10:15)
Właściwie to racja.
#20
TraB
(2024-10-19 16:04:32)
Komputeryzacja stacji rozwija się w pełni. Od kilku lub kilkunastu dni zapowiedzi megafonowe, wygłaszane z siedziby przy peronie 2 zostały zastąpione cyfrowym syntezatorem mowy.
#21
Michał Kłosowski
(2024-10-20 10:23:37)
Wielka szkoda, że "zabija" się kolejny urok kolei cyfryzacją (chociaż wiadomo, jest to pewna wygoda). Dla przykładu, wczoraj na stacji Łask, słyszałem przeuroczą zapowiedź pociągu InterCity "Dąbrowska", z Wrocławia do Białegostoku. Młody, lekko zachrypnięty i nieśmiały, lekko zestresowany głos dziewczyny z nastawni był tak słodki, że aż chciało się słuchać, słuchać i słuchać.
#22
JRM
(2025-01-11 18:24:22)
Nastawnie ZkB,Zk11,Zk13,Zk15 są czynne, tylko stara ZkA oraz Zk1 zostały zamknięte, zastąpione nową nastawnią ZkA. Dane w tabeli do poprawy.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.