OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Łomża

Ostatnia zmiana: 2025-06-05

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 230
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Wojciech Fabin; data: 1916-08; (uwagi: po zajęciu miasta przez wojska niemieckie)
Pocztówka ogólnodostępna z 1916 roku przedstawiająca stację Łomża, normalnotorową. W tle, za pozującymi kolejarzami pruski parowóz G3, na przedłużeniu toru widoczna szopa na parowóz, z jedną parą drzwi po stronie lewej.
Tagi: budynki do obsługi taboru, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, tabor
Obraz
Odsłon : 210
powiększ
Autor: A.Gregorek
Przesłał: Wojciech Fabin; data: 1920-08-01; (uwagi: data na podstawie wspomnień)
Carski budynek dworca Łomża istniejący do 1928 roku, rozebrany tuż przed oddaniem nowego budynku dworcowego.
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 237
powiększ
Autor: A.Gregorek
Przesłał: Wojciech Fabin; data: 1920-08-01; (uwagi: wg wspomnień autora)
Zdjęcie przedstawią zachodnią fasadę carskiego budynku dworca kolejowego w Łomży wraz z peronem i pociągiem. Scena pożegnania żołnierzy wyruszających na front wojny polsko bolszewickiej 1920 roku. Kopia cyfrowa w zbiorach wysyłającego, ponadto znajduje się w monografii 33 Pułku Piechoty z Łomży, autorstwa Pestki.
Tagi: budynki dworcowe, ciekawostki, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon : 204
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Wojciech Fabin; data: 1933-03-09; (uwagi: pewna)
Zdjęcie przedstawia tor nr 3, a w głębi tor 3 i 5 zakończony parowozownią dwustanowiskową na stacji w Łomży. Przy peronie widoczna orkiestra reprezentacyjna Polskiej Marynarki Wojennej, wizytująca miasto podczas tournee promującego służbę w PMW. Na pierwszym planie, po lewej angielski wagon sanitarny, a za nim lokomotywa najprawdopodobniej Ti3. Ciekawostką jest zabudowany całkowicie, prawdopodobnie tylko na czas zimowy, żuraw wodny. Na ostatnim planie, po prawej mury więzienia w Łomży, bloku żeńskiego.
Tagi: budynki do obsługi taboru, ciekawostki, detale, infrastruktura do obsługi taboru , perony/rampy/place/zadaszenia, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2268
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: paweł; data: przed 1940;
Dworzec kolejowy w Łomży ale nie mam pojęcia jaki, normalny czy kolejki wąskotorowej. Fotografia na pewno przedwojenna.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon : 363
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Wojciech Fabin; data: 1944-10-26;
Fragment niemieckiego zdjęcia lotniczego przedstawiające stację Łomża wraz z bocznicami, zburzonymi; budynkiem dworca, wieży wodnej z pompownią, parowozownią oraz trójkątem torowym.
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne), budynki związane z prowadzeniem ruchu, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, panoramy/widoki ogólne, zdjęcia lotnicze
Obraz
Odsłon : 374
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Wojciech Fabin; data: 1993-04-25 (???); (uwagi: na podstawie daty wydania czasopisma Kontak)
Zdjęcie przedstawiające północną głowice stacji Łomża. Zostało zamieszczone w tygodniku "Kontakty" nr 18 z 25.04.1993r. w artykule Alicji Niedźwieckiej "Jak Aleksander Domitrz szedł na emeryturę". Po prawej widoczna nastawnia Łm2, w tle suwnice PSK i składy wagonowe. Koloryzowanie moje.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 1562
powiększ
Autor: Dariusz Dąbrowski
Przesłał: wasiukibic; data: 1998-05-03;
Artykuł z Nowych Sygnałów opisujący kolej w Łomży, w realiach drugiej połowy lat 90. XX wieku.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2403
powiększ
Autor: Grzegorz Rykaczewski
data: pomiędzy 2000 a 2005;
Łomża, semafory wyjazdowe. Widok od strony Śniadowa w kierunku końca linii.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1960
powiększ
Autor: Grzegorz Rykaczewski
data: pomiędzy 2000 a 2005;
Łomża. Tor w lewo odchodzi do toru głównego. Na wprost znajduje się bocznica przemysłowa do rozlewni gazu i byłych zakładów bawełnianych. Bocznica jest od ok. 3 lat nieużywana.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 686
powiększ
Autor: Andrzej Gruszewski
data: 2003-07-30;
Łomża, km 16,8. Peron, widok w kierunku końca linii.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 579
powiększ
Autor: Andrzej Gruszewski
data: 2003-07-30;
Łomża, km 16,8. Peron, widok w kierunku Śniadowa.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 394
powiększ
Autor: Andrzej Gruszewski
data: 2003-07-30;
Łomża, km 16,8. Równia stacyjna, widok od strony Śniadowa.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon : 832
: 1
powiększ
Autor: Andrzej Gruszewski
data: 2003-07-30;
Łomża, km 16,8. Rampa wyładunkowa.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1968
powiększ
Autor: paweł
Przesłał: Marta; data: 2005-03-23;
Łomża, nastawnia dysponująca. W lewo koniec linii, w prawo Śniadowo.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1693
powiększ
Autor: paweł
Przesłał: Marta; data: 2005-03-23;
Łomża. Widok na stację.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1796
powiększ
Autor: paweł
Przesłał: Marta; data: 2005-03-23;
Łomża, wylot na Śniadowo. W tle, po lewej nastawnia dysponująca.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1623
powiększ
Autor: paweł
Przesłał: Marta; data: 2005-03-23;
Łomża. Nieczynna waga towarowa.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2222
powiększ
Autor: Grzegorz Rykaczewski
data: 2005-07;
Sm42 manewruje z pustymi węglarkami.
Tagi: tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1543
powiększ
Autor: Grzegorz Rykaczewski
data: 2005-07;
Łomża. Głowica stacji od strony Śniadowa.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1835
powiększ
Autor: Grzegorz Rykaczewski
data: 2005-07;
Łomża. Niestety dzisiaj nie ujrzymy tutaj pociągu osobowego, a co najwyżej manewrujące lokomotywy.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1615
powiększ
Autor: Arek Jonderko
data: 2013-06-21;
Peron, widok w kierunku Śniadowa.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1701
powiększ
Autor: Arek Jonderko
data: 2013-06-21;
Nastawnia.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1613
powiększ
Autor: Arek Jonderko
data: 2013-06-21;
Widok na stację od strony Śniadowa.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1407
powiększ
Autor: Arek Jonderko
data: 2013-06-21;
Widok w stronę Śniadowa.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2026
powiększ
Autor: Paweł
data: 2013-10-20;
Budynek dawniej służył jako posterunek dyżurnego ruchu peronowego (Łm2).
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1679
powiększ
Autor: Paweł
data: 2013-10-20;
Nastawnia dysponująca "Łm".
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1864
powiększ
Autor: Paweł
data: 2013-10-20;
Pociąg specjalny (SA 133-019 i SA 133-020) stoi na torze 1.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, wydarzenia i ludzie, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2262
powiększ
Autor: Paweł
data: 2013-10-20;
Pociąg specjalny (SA 133-019 i SA 133-020) stoi na torze 1.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, wydarzenia i ludzie, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2112
powiększ
Autor: Paweł
data: 2013-10-20;
Pociąg specjalny (SA 133-019 i SA 133-020) stoi na torze 1.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, wydarzenia i ludzie, tabor

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #6 (odp. na #5) Paweł (2024-01-29 19:54:10)
    Budowa peronu to już miliony złotych. A nie tylko to jest tam to zrobienia.
  • #7 (odp. na #6) Igor13 (2024-01-29 22:32:18)
    No dobra, ale co jeszcze? Każde prace mają swoją cenę.
  • #8 Hendryk (2024-07-28 19:29:32)
    Tak szczerze pisząc, a potwierdzają to badania wśród mieszkańców - nie ma potrzeby istnienia linii kolejowej w Łomży. Ta smutna konstatacja wynika ze specyficznego podejścia społeczności do realiów i mentalności stadnej. Oczywiście, są zauważalne jednostki aktywne w zakresie renowacji i reaktywacji takiej linii i połączeń "ze światem", są to jednak jakieś stowarzyszenia lokalne i zupełnie ich działalność nie wpływa na realizację planów i nie pokrywa się to z wolą i działaniami władz samorządowych przez kolejne kadencje.

    O państwowej administracji szkoda wspominać, bo to pozostają już zastarzałe animozje, awersje i pretensje w kontaktach Łomża (Mazowsze) i Białystok (Podlaskie)... Rację bytu mogłoby mieć połączenie tzw. szprychy z Warszawy przez Ostrołękę do Łomży i dalej przez Pisz do Giżycka - no ale ponoć padło... :-(.

    Transport kolejowy znakomicie został zastąpiony przez transport drogowy, a silny rozwój infrastruktury drogowej = S61 i most-estakada przez Narew pozbawia sensu istnieje kolei w Łomży. Nie ma takiej potrzeby! Ruch towarowy jest ekonomicznie nieuzasadniony, a ruch pasażerski byłby śladowy i deficytowy. Nawet projekcje dla potrzeb militarnych są pod znakiem zapytania.

    Po infrastrukturze pozostały resztki toru o bardzo złej jakości! Traktowane zresztą jako w miarę nieszkodliwy, bo jednak pozostały niestrzeżone przejazdy kolejowe - traktowane jako zabytek i sporadyczna atrakcja uzupełniające małomiasteczkowe aspiracje rozrywkowe... Można śmiało prorokować, że koleją z Łomży "do świata" w XXI wieku nadal nie dojedziemy!
  • #9 (odp. na #8) Igor13 (2024-07-28 22:18:24)
    A skąd wziąłeś takie informacje?
  • #10 Igor13 (2024-07-30 17:15:32)
    Ogłoszono dzisiaj przetarg na prace. Do wykonania wybrano wariant bez elektryfikacji.
  • #11 (odp. na #10) Paweł (2024-07-31 09:22:16)
    I dużo wariantów z opcjami.
  • #12 Paweł (2024-09-09 11:25:55)
    @Hendryku kiedy przeprowadzano te badania wśród mieszkańców?
  • #13 (odp. na #10) X. Piast II Chrobry (2025-04-22 14:38:11)
    "22.04.2025, Łomża (PAP) - W 2026 roku mają pojechać pierwsze pociągi pasażerskie z Łomży (Podlaskie) - poinformował we wtorek minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
    Jak podkreślił, kolej wróci do tego miasta po 30 latach przerwy.
    Inwestycję w ramach programu Kolej Plus realizuje PKP PLK, które we wtorek podpisało umowę z wybraną w przetargu firmą ZUE. Wartość inwestycji to 367 mln zł brutto.
    W ramach projektu zrewitalizowana ma być linia kolejowa Łomża-Śniadowo-Łapy, co pozwoli połączyć koleją Łomżę z Białymstokiem.
    Cała inwestycja ma być gotowa w 2029 roku."
    https://stooq.pl/n/?…
  • #14 Paweł (2025-05-07 21:00:35)
    @Hendryk, czekamy na odpowiedź.
  • #15 Patryk Durka (2025-05-22 11:42:47)
    Bardzo dobra wiadomość, przywraca połączenie!

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Łomża

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...