Gniezno (galeria)
Ostatnia zmiana: 2025-05-03
Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »
Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
- #1 Maciej (2019-07-15 10:18:57)
-
#2
Darek Nowak
(2020-02-24 11:38:52)
Stacja Gniezno to praktycznie przystanek końcowy dla Kolei Wielkopolskich choć stają tu również TLK do Olsztyna i Gdyni.
Na torach bocznych bardzo mało towarów, już więcej jest w Inowrocławiu.
1.200 metrów na wschód od dworca, kosztem 36 mln przebudowano przejazd Pod 3 Torami: https://goo.gl/maps/…
Było to możliwe po likwidacji jednej z grup torowych na wschodzie stacji: https://tenpoznan.pl… -
#3
(odp. na #2)
Darek Nowak
(2020-04-10 23:11:42)
Zobaczcie jak sypią się KW na relacji Mogilno/Gniezno-Poznań.
https://koleje-wielk…
Zostało tylko 7 kursów z tego tylko 4 codziennie.
Wypadło aż 10 kursów czyli 60%.
Sytuacje ratuje 9 kursów Polregio z Bydgoszczy i Torunia. - #4 wasiukibic (2021-05-05 20:07:47)
-
#5
(odp. na #3)
Piłsudski II.NBK
(2022-12-01 21:52:10)
Kolejne duże zmiany na szlaku od 11 XII22.
W praktyce szlak Poznań - Mogilno zostanie pozbawiony obsługi przez PR oprócz 2 par: 1 do Ina i druga do Torunia.
Znikają w ten sposób bezpośrednie połączenia do Bydgoszczy i Torunia, oprócz jednego.
Do Bydgoszczy w czasie jak teraz będzie można dojechać z 3 przesiadkami, tylko jednym kursem popołudniu, tylko w dni robocze.
Z Bydgoszczy w soboty będzie, paradoksalnie, 1 bezpośrednie połączenie.
Do Bydgoszczy trzeba będzie teraz jeździć przez Piłę, a np. do Włocławka, przez Kutno.
Do Torunia dodatkowo 2 przesiadkowe, ale też tylko w dni robocze, podobnie z powrotem.
Za Prusaków Kujawy i Wielkopolska były jedną prowincją a teraz podział.
Pozostaje liczyć na promocje IC ale najlepiej kupować wtedy bilet z tygodniowym wyprzedzeniem by dostać duża zniżka. -
#6
(odp. na #5)
Prochiron
(2022-12-02 07:56:48)
Ocipieli? Czy ma to jakieś uzasadnienie ekonomiczne? Pociąg PR z Bydzi do Poznania zawsze miał dobrą frekwencję.
-
#7
(odp. na #6)
Piłsudski II.NBK
(2022-12-02 20:03:57)
Pewnie ma to związek z rozwojem PKM: https://epoznan.pl/n…
Od nowego rozkładu PKM będzie miało dużo więcej kursów do Gniezna i Mogilna (7).
Gdy jechałem do Bydgoszczy 11:37, to za Gnieznem było już mało pacjentów, a z Mogilna do Ina w ogóle pusto.
Tak samo z Torunia; 13:05 wsiadło ok 30 osób, a w Inie kolejne tyle na Poznań.
W Gnieźnie już full, ale dużo wysiadło w Pobiedziskach.
Największe znaczenie mają krótkie relacje metropolitalne, podmiejskie.
Myslę że podobnie jest we Wrocku.
Na dłuższe relacje IC stąd ostatnie promocje biletowe. -
#8
R. Kotowski
(2025-12-06 13:05:55)
PL 100 150 200. Zabytki kolejnictwa, ocalić od zapomnienia. Zapraszamy na niezwykłą podróż w czasie z najnowszym odcinkiem naszego cyklu „Zabytki Kolejnictwa, ocalić od zapomnienia”. W tym reportażu przybliżamy trzy wyjątkowe jubileusze, które ukształtowały kolej, jaką znamy dzisiaj: 200 lat od uruchomienia pierwszej publicznej linii kolejowej na świecie, 150 lat parowozowni w Gnieźnie oraz 100-lecie powstania nadzoru kolejowego w Polsce.
Szczególną uwagę poświęcamy setnej rocznicy powołania w Polsce zorganizowanego nadzoru nad koleją. 14 grudnia 1925 roku, uchwalono ustawę o Głównej Inspekcji Kolejowej, co było kamieniem węgielnym dla systemowego dbania o bezpieczeństwo pasażerów i przewozów. Urząd Transportu Kolejowego, jako spadkobierca tej stuletniej tradycji, kontynuuje misję swoich poprzedników, wypracowując standardy dla nowoczesnej i bezpiecznej kolei.
Reportaż zabiera widzów również do Gniezna, gdzie znajduje się jeden z największych kompleksów parowozowni w Europie, obchodzący 150-lecie istnienia. Dziś, dzięki członkom Stowarzyszenia Parowozownia Gniezno, to miejsce wciąż tętni duchem historii, choć jednocześnie walczy o przetrwanie. Za pomoc w realizacji reportażu dziękujemy PKP S.A. https://www.youtube.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Gniezno
Ogólnopolska Baza Kolejowa