OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Białystok

Ostatnia zmiana: 2025-07-01

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja rozszerzona] |
Obraz
fot. nieznany (1897 (???))
Obraz
fot. nieznany (1900 (???))
Obraz
fot. nieznany (1900 (???))
Obraz
fot. nieznany (1900 (???))
Obraz
fot. nieznany (1900 (???))
Obraz
fot. nieznany (przed 1914)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1914 a 1918)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1914 a 1918)
Obraz
fot. nieznany (1915)
Obraz
fot. nieznany (1915)
Obraz
fot. nieznany (1915)
Obraz
fot. nieznany (1915)
Obraz
fot. nieznany (1916)
Obraz
fot. nieznany (1916 (???))
Obraz
fot. nieznany (1916 (???))
Obraz
fot. nieznany (przed 1918)
Obraz
fot. nieznany (przed 1918)
Obraz
fot. nieznany (przed 1918)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1918 a 1945)
Obraz
fot. nieznany (1918 (???))
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1919 a 1939)
Obraz
fot. David Bloom (1923)
Obraz
fot. David Bloom (1923)
Obraz
fot. nieznany (1926-10)
Obraz
fot. nieznany (przed 1934)
Obraz
fot. nieznany (1941)
Obraz
fot. nieznany (1944-07-24 (???))
Obraz
fot. adamo774 (1970-05-16)
Obraz
fot. Grażyna Rutowska (1973-08)
Obraz
fot. adamo774 (1975-05-28)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Paweł (2021-04-03 18:40:28)
    Największą stacja w Polsce z sygnalizacją kształtową. Spieszyć się ze zdjęciami. Remont rozpoczyna się "na dobre" od 12 kwietnia.
  • #2 Kacperek (2022-03-20 18:51:40)
    Bardzo rzetelne informacje. Podziwiam i czekam na dalszy rozwój. Pozdrawiam wszystkich twórców.
  • #3 (odp. na #1) Xiążę Piast II Chrobry (2023-02-09 20:09:27)
    Szczegółowy spis tabel Polregio dla Podlasia oraz promocje:
    https://polregio.pl/…
  • #4 Paweł (2023-09-16 09:31:10)
    Nie ma już semaforów kształtowych.
  • #5 X. Piast II Chrobry (2024-05-08 16:25:19)
    "50 mln zł kosztował oddany do użytku tunel pieszo-rowerowy przy dworcu PKP.
    Wiceprezydent Białegostoku Przemysław Tuchliński, poinformował na konferencji prasowej, że tunel ma 164 m długości, 6 m szerokości i 3 m wysokości.
    Poza częścią podziemną, nad tunelem jest szklany dach na stalowej konstrukcji.
    Grzegorz Romaniuk z firmy Strabag, która zbudowała tunel pieszo-rowerowy powiedział, że ta inwestycja usprawni ruch w rejonie dworca. Wskazał, że do budowy tunelu użyto ok. 2 tys. metrów sześciennych betonu konstrukcyjnego i 1,5 tys. ton stali. Budowa trwała ok. trzech lat i była koordynowana z trwającą przebudową stacji kolejowej Białystok.
    Cały projekt komunikacyjno-transportowy pod nazwą "Intermodalny węzeł komunikacyjny" kosztował ponad 212 mln zł; ok. 150 mln zł z tej kwoty to dofinansowanie z UE z programu Polska Wschodnia. Powstało m.in. centrum przesiadkowe w rejonie dworca PKP, kupiono 20 ekologicznych autobusów na potrzeby komunikacji miejskiej, przebudowano ulice w rejonie dworca."
    https://stooq.pl/n/?…
  • #6 przygodny czytelnik (2025-01-05 03:43:49)
    Czy ktoś posiada (i zechciałby tu udostępnić) zdjęcia WNĘTRZ dworca w Białymstoku SPRZED REMONTU (chodzi mi o remont 1989-2003)?
  • #7 (odp. na #6) Paweł (2025-01-06 16:07:42)
    #Przygodny czytelniku na kanale YouTube Kolejowe Podlasie jest sporo filmów z lat 90-tych, na których widać wnętrza dworca sprzed remontu.
  • #8 Pawel_B (2025-07-13 16:19:27)
    A propos tej informacji, że do 1945 r. dworzec był wyspowy: zwróćcie uwagę, że nie jest to zgodne z żadnymi zdjęciami. I te z I wojny, i te z II pokazują po prostu plac dworcowy, wozy, auta, a nie ma żadnych peronów. Może było tak, że linie faktycznie były rozdzielone, ale miały swoje odrębne perony po tej samej stronie budynku? Przypomnijcie sobie ten trochę dziwny, stary układ: 1 i 2 jednokrawędziowe, potem płot i perony 3, 4 dwukrawędziowe. Podobne rozwiązanie jak w Zbąszyniu, gdzie też były różne zarządy linii i wprawdzie po tej samej stronie budynku, ale były odrębne perony "berlińskie", wyspowe oraz "międzyrzeckie", jednokrawędziowe. Ktoś ma więcej informacji na ten temat?
  • #9 (odp. na #8) Paweł (2025-07-14 01:29:16)
    Oczywiście że stacja Białystok nie była wyspową. Wpis z opisie ogólnym wprowadza w błąd. Być może autorowi chodziło o to, że po północno-zachodniej stronie stacji przechodziła towarowa linia obwodowa, której początek był na Białystok GT, a koniec na stacji Białystok Fabryczny (linia nr 37). Jednak linia nie przebiegała blisko stacji, a kilkaset metrów dalej. Aby uzmysłowić Wam, gdzie przechodziła obwodnica kolejowa wrzucam link do mapy, gdzie widać dawną strażnicę przejazdową: https://maps.app.goo… oraz fragment nasypu https://maps.app.goo…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Białystok

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...