OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wielbark

Ostatnia zmiana: 2024-12-23

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1068
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: 1914;
Budynek dworca i magazyn towarowy. Widok od strony torów, w kierunku zachodnim: w prawo Szczytno, w lewo Ostrołęka, Nidzica.
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne), materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 89
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: 1914 (???);
Dworzec w Wielbarku ok. 1914 roku. Widok od strony podjazdu. Zdjęcie ze strony FB Szczytno - dawne miasto i powiat szczycieński.
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne), materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 930
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: 1915;
Stara pocztówka. Zniszczona wieża wodna w czasie odbudowy. W tle zabudowania stacyjne: dom i dworzec. Widok od strony podjazdu.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1076
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Witoldo; data: 1915;
Zniszczona wieża wodna w czasie odbudowy. W tle zabudowania stacyjne: dom i dworzec. Widok od strony podjazdu.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, budynki towarzyszące (inne), materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1145
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: 1916;
Wieża wodna. Zniszczona podczas działań I wojny światowej.
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1119
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1930;
Budynek dworca, kolejowy budynek mieszkalny i wieża wodna. Stara pocztówka. Widok od strony wjazdu z Ostrołęki w kierunku południowo-zachodnim.
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne), materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia, wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1700
powiększ
Autor: Sebastian Falba
data: 2005-07-21;
Wielbark. Wjazd do Wielbarka od strony Szczytna. Widok w kierunku południowym. W tle widoczna nieczynna nastawnia wykonawcza WL1.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1383
powiększ
Autor: Rafał Buźniak
data: 2005-07-24;
Wieża ciśnień. Widok od strony torów w kierunku wschodnim: w lewo Szczytno, w prawo Ostrołęka, Nidzica.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1544
powiększ
Autor: Rafał Buźniak
data: 2005-07-24;
Nieczynna nastawnia dysponująca WL stojąca od strony wjazdów z Ostrołęki i Nidzica (z lewej). Widok w kierunku zachodnim: w prawo dworzec i perony.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1376
powiększ
Autor: Rafał Buźniak
data: 2005-07-24;
Widok z przejazdu kolejowego przez ul. Feliksa Nowowiejskiego w kierunku południowym: Ostrołęka i Nidzica.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1188
powiększ
Autor: Paweł Rola
data: 2011-03-12;
Zrujnowany budynek nastawni dysponującej WL, będący miejscem częstych wizyt młodzieży. Widok w kierunku zachodnim: w prawo dworzec i perony, w lewo Ostrołęka, Nidzica.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1143
powiększ
Autor: Paweł Rola
data: 2011-03-12;
Budynek wielbarskiego dworca, stan agonalny. Widok od strony peronów, w kierunku północno-zachodnim: w prawo Szczytno, w lewo Ostrołęka, Nidzica.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1257
: 1
powiększ
Autor: Paweł Rola
data: 2011-03-12;
Zarośnięte perony i wieża ciśnień. Widok w kierunku północnym: Szczytno.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1433
powiększ
Autor: Paweł Rola
data: 2011-03-12;
Wnętrze budynku dworca. Na podłodze zalega gruba warstwa dokumentów kolejowych.
Tagi: budynki dworcowe, wnętrza
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2696
powiększ
Autor: Paweł Rola
data: 2011-03-12;
Dworzec PKP Wielbark, widok od strony miasta.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2730
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2013-02-07;
Most nad Omulwią. Linia Nidzica - Wielbark. Widok w kierunku północnym: perony. 70,6 km/ 41,7 km.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 755
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2013-02-07;
Fundament semafora wjazdowego stacji Wielbark od strony Nidzicy. 70,5 km / 41,6 km.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2651
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2013-02-07;
Mosty nad Omulwią. Po lewej linia Ostrołęka - Szczytno. Po prawej linia Nidzica - Wielbark. Widok w kierunku południowym: Ostrołęka, Nidzica. 70,6 km / 41,7 km.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 666
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2013-02-07;
Po prawej linia Ostrołęka - Szczytno. Po lewej linia Nidzica - Wielbark. Widok w kierunku północnym: perony, od strony wjazdów z Ostrołęki i Nidzicy. 70,6 km / 41,7 km.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 667
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2013-02-07;
Południowa głowica rozjazdowa: wyjazdy na Nidzicy i Ostrołękę. W oddali most nad Omulwią. Po lewej linia Ostrołęka - Szczytno. Po prawej linia Nidzica - Wielbark. Widok w kierunku południowym. 70,8 km / 41,9 km.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 597
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2013-02-07;
Południowa głowica rozjazdowa; wjazdy od strony Ostrołęki i Nidzicy. Po prawej linia Ostrołęka - Szczytno. Po lewej linia Nidzica - Wielbark. W tle przejazd przez ul. Feliksa Nowowiejskiego. Po lewej nieczynna nastawnia dysponująca WL. Przejazd drogowy w ciągu ulicy Nowowiejskiego. Widok w kierunku północnym: perony. 70,8 km / 41,9 km.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 618
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2013-02-07;
Południowa głowica rozjazdowa; wjazdy od strony Ostrołęki i Nidzicy. W oddali po lewej budynek dworcowy od strony torów. Widok w kierunku północnym: Szczytno. 70,9 km / 42,0 km.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 616
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2013-02-07;
Południowa głowica rozjazdowa; wyjazdy na Nidzicę i Ostrołękę (w prawo). Nieczynna nastawnia dysponująca WL. Widok od strony podjazdu. 71,0 km/42,1 km.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 606
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2013-02-07;
Południowa głowica rozjazdowa; wyjazdy na Nidzicę i Ostrołękę (w prawo). Przejazd drogowy w ciągu ulicy Feliksa Nowowiejskiego. Widok w kierunku wschodnim: w lewo dworzec i perony. 70,9 km/42,0 km.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 661
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2013-02-07;
Południowa głowica rozjazdowa; wyjazdy na Nidzicę i Ostrołękę. Przejazd drogowy w ciągu ulicy Feliksa Nowowiejskiego. Po lewej linii Ostrołęka - Szczytno. Po prawej linia Nidzica - Wielbark. Widok w kierunku południowym. 70,9 km/42,0 km.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1078
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2013-02-07;
Południowa głowica rozjazdowa; wjazdy od strony Ostrołęki i Nidzicy. Przejazd drogowy w ciągu ulicy Nowowiejskiego. W tle, po lewej nieczynna nastawnia dysponująca WL. W oddali budynek dworcowy od strony peronów. W oddali, po prawej wieża wodna. Widok w kierunku północnym. 70,9 km/42,0 km.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 882
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2013-02-07;
Budynek dworcowy od strony ulicy. W prawo Nidzica i Ostrołęka, w lewo Szczytno. 71,0 km/42,1 km.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 877
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2013-02-07;
Budynek dworcowy od strony podjazdu. Ulica Dworcowa 5. Widok w kierunku północno-wschodnim. 71,0 km/42,1 km.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 890
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2013-02-07;
Budynek dworcowy od strony peronów. Widok w kierunku zachodnim: w prawo Szczytno, w lewo Ostrołęka, Szczytno. Ulica Dworcowa 5.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 868
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2013-02-07;
Nieczynny budynek dworcowy wewnątrz. Hol kasowy i kasa biletowa. Widok w kierunku Działdowa i Ostrołęki. 71,0 km/42,1 km.
Tagi: budynki dworcowe, wnętrza

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Damian Stupień (2016-10-30 10:33:02)
    "Przewozy Regionalne wprowadzają do rozkładu jazdy dwie pary weekendowych kursów Olsztyn Główny – Wielbark. Pociągi pasażerskie dotrą więc do Wielbarka po trzyletniej przerwie. Czy ponowna reaktywacja trasy będzie bardziej udana niż ta z 2013 r.?
    29 października po trzyletniej przerwie pociągi Przewozów Regionalnych wrócą do Wielbarka. Przewoźnik zapewni dwie pary kursów relacji Olsztyn Główny – Wielbark kursujące w soboty i niedziele. Pociągi odjadą ze stolicy regionu o 5:13 i 13:32, w drogę powrotną wyruszą o 6:40 i 15:26. Przejazd całej trasy zajmie nieco ponad godzinę. Rozkład jazdy jest już wprowadzony do internetowych wyszukiwarek.

    Zmiany związane z cięciami w połączeniach lotniczych

    Informację o wznowieniu ruchu na 13-kilometrowym odcinku linii nr 35 Szymany Podg. – Wielbark potwierdza Michał Stilger z biura prasowego przewoźnika. – Połączenia do Wielbarka wprowadzimy wraz z korektą rozkładu jazdy na linii do przystanku Szymany Lotnisko – stwierdza przedstawiciel Przewozów Regionalnych. Na razie pociągi zaplanowano do końca obowiązywania obecnego rocznego rozkładu jazdy, a więc do 10 grudnia.

    Zmiany na linii lotniskowej mają na celu dostosowanie godzin kursowania pociągów do przylotów i odlotów z warmińsko-mazurskiego portu lotniczego, z którego znikają obsługiwane przez SprintAir połączenia do Berlina, Wrocławia i Krakowa. Rozkład jazdy pociągów nadal będzie się różnił w zależności od dnia tygodnia. We wtorki i soboty realizowana będzie popołudniowa para kursów, we wtorki, czwartki i soboty – wieczorna. Dodatkowa para zaplanowana została na 30 października. W poniedziałki, środy, czwartki i piątki pociąg wyjeżdżający z Olsztyna o 14:16 i wracający o 18:21 pojedzie w skróconej relacji Olsztyn Główny – Szczytno – Olsztyn Główny.

    Pierwsza reaktywacja nie była udana

    Najnowsze dzieje północnego odcinka linii nr 35 są bardzo skomplikowane. W 2012 r. z inicjatywy wielbarskiej fabryki Swedwood zrealizowany został remont odcinka Szczytno – Wielbark, który sfinansował właściciel zakładu, koncern Ikea. W jego planach kolej miała być podstawowym środkiem transportu ładunków nadawanych i odbieranych w Wielbarku, jednak ruch towarowy nigdy nie został uruchomiony. W styczniu 2013 r. w rozkładzie pojawiły się za to dwie pary połączeń pasażerskich dla pracowników fabryki. Ich rozkład jazdy nie był jednak dostosowany do trzyzmianowego rytmu pracy, więc pociągi cieszyły się marginalnym powodzeniem. Po pół roku wszystkie kursy zostały zlikwidowane.

    Szynobusy Przewozów Regionalnych wróciły na odcinek Szczytno – Szymany w styczniu tego roku, kiedy otwarte zostało nowe odgałęzienie do portu lotniczego Olsztyn-Mazury. Liczba samolotów lądujących w Szymanach jest jednak niewielka, więc ruch pociągów utrzymuje się cały czas na niewielkim poziomie. "

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wielbark

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...