OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bartoszyce

Ostatnia zmiana: 2025-08-24

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1232
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: 1905;
Budynek dworca od strony peronów. Widok w kierunku południowo-zachodnim: w lewo Wiatrowiec Warmiński/Korsze, Lidzbark Warmiński, w prawo Bagrationowsk/Królewiec, Prawdinsk. Stara pocztówka
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 1354
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1911;
Budynek dworca od strony podjazdu. Widok w kierunku północno-zachodnim: Bagrationowsk/Królewiec, dawniej także Prawdinsk.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 1062
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1912;
Budynek dworca od strony peronów. Widok w kierunku południowo-zachodnim: w lewo Wiatrowiec Warmiński/Korsze, Lidzbark Warmiński, w prawo Bagrationowsk/Królewiec, Prawdinsk. Stara pocztówka
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 509
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: 1917;
Bartoszyce, armata na torach.
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
Tagi: ciekawostki, inne, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1088
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: 1918;
Budynek dworca i perony. Widok w kierunku południowym, od strony wjazdów z Bagrationowska/Królewca i Prawdinska.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 516
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: przed 1920;
Budynek dworca od strony peronów. Widok w kierunku południowo-zachodnim: w lewo Wiatrowiec Warmiński/Korsze, Lidzbark Warmiński, w prawo Bagrationowsk/Królewiec, Prawdinsk. Stara pocztówka ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 759
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: przed 1920;
Wschodnia głowica stacji w Bartoszycach. Widok w kierunku zachodnim: w prawo dworzec i perony, w lewo Wiatrowiec Warmiński/Korsze, Lidzbark Warmiński. Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki związane z prowadzeniem ruchu, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 219
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: przed 1920;
Dworzec przed rozbudową. Widok od strony podjazdu, w kierunku północno-wschodnim: w prawo Wiatrowiec Warmiński/Korsze, Lidzbark Warmiński, w lewo Bagrationowsk/Królewiec, Prawdinsk.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon : 547
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: przed 1930;
W górnym polu budynek dworca od strony podjazdu. Widok w kierunku północno-wschodnim: w prawo Wiatrowiec Warmiński/Korsze, Lidzbark Warmiński, w lewo Bagrationowsk/Królewiec, Prawdinsk. Dawna pocztówka z Bartoszyc ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1222
powiększ
Autor: nieznany
data: przed 1940;
Budynek dworca od strony podjazdu. Widok w kierunku północno-wschodnim: w prawo Wiatrowiec Warmiński/Korsze, Lidzbark Warmiński, w lewo Bagrationowsk/Królewiec, Prawdinsk.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 492
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: przed 1940;
Budynki dworca (na wprost) i poczty (z lewej). Widok od strony podjazdu, w kierunku północno-wschodnim: w prawo Wiatrowiec Warmiński/Korsze, Lidzbark Warmiński, w lewo Bagrationowsk/Królewiec, Prawdinsk.
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon : 165
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: przed 1945;
Widok bartoszyckiej gazowni - obiektu niekolejowego, ale przy stacji - w tle z prawej widać wielką bramę sygnałową i to jest właśnie ciekawy element kolejowy.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon : 158
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: przed 1970 (???);
Widok lotniczy stacji Bartoszyce w czasach, gdy była pokaźna. Trudno powiedzieć, kiedy to zdjęcie zostało wykonane. Kierunek południowo-wschodni: Wiatrowiec Warmiński/Korsze, Lidzbark Warmiński.
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia, zdjęcia lotnicze
Obraz
Odsłon : 2275
powiększ
Autor: Felix.O
Przesłał: wasiukibic; data: 1991-05;
Teigrek przyprowadził skład pasażerski do Bartoszyc i po dokonaniu oblotu składu uda się w drogę powrotną do Korsz. Widok w kierunku południowo-wschodnim: Wiatrowiec Warmiński/Korsze, Lidzbark Warmiński.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon : 1871
: 1
powiększ
Autor: Felix.O
Przesłał: wasiukibic; data: 1991-05;
Wjazd do Bartoszyc od strony Wiatrowca Warmińskiego/Korsz. Widok w kierunku północno-zachodnim.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp., szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1321
powiększ
Autor: Felix.O
Przesłał: wasiukibic; data: 1991-05;
Budynek dworca w Bartoszycach w czasach, kiedy pełnił jeszcze funkcje związane z odprawą podróżnych. Widok od strony podjazdu, w kierunku północno-wschodnim: w prawo Wiatrowiec Warmiński/Korsze, Lidzbark Warmiński, w lewo Bagrationowsk/Królewiec, dawniej także Prawdinsk.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1557
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-22;
Dworzec w Bartoszycach w dniu 22.06.1993. Widok od strony podjazdu, w kierunku północno-wschodnim: w prawo Wiatrowiec Warmiński/Korsze, Lidzbark Warmiński, w lewo Bagrationowsk/Królewiec, dawniej także Prawdinsk.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1403
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-22;
Budynek dworca od strony peronów. W przybudówce, na parterze mieściła się nastawnia dysponująca. Widok w kierunku południowo-zachodnim: w lewo Wiatrowiec Warmiński/Korsze, dawniej także Lidzbark Warmiński, w prawo Bagrationowsk/Królewiec, dawniej także Prawdinsk.
Tagi: budynki dworcowe, budynki związane z prowadzeniem ruchu, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1912
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-22;
Budynek dworca od strony peronów i wjazdów z Bagrationowska/Królewca i (dawniej) Prawdinska. W przybudówce, na parterze mieściła się nastawnia dysponująca. Widok w kierunku południowo-wschodnim.
Tagi: budynki dworcowe, budynki związane z prowadzeniem ruchu, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2748
: 7
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-22;
Peron 1 i pociąg do Korsz. Z lewej fragment budynku dworca. Widok w kierunku północno-zachodnim, od strony wjazdów z Wiatrowca Warmińskiego/Korsz i Lidzbarka Warmińskiego.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, przejścia nad/podziemne, windy, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1465
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-22;
Semafor wjazdowy od strony Wiatrowca Warmińskiego/Korsz. Widok w kierunku północno-zachodnim.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp., szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2131
: 5
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-22;
Dawna gazownia w Bartoszycach.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1574
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-22;
Budynek dworca od strony podjazdu. Widok w kierunku północno-wschodnim: w prawo Wiatrowiec Warmiński/Korsze, Lidzbark Warmiński, w lewo Bagrationowsk/Królewiec, dawniej także Prawdinsk.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1291
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Budynek dworca od strony podjazdu. Widok w kierunku północno-wschodnim: w prawo Wiatrowiec Warmiński/Korsze, Lidzbark Warmiński, w lewo Bagrationowsk/Królewiec, dawniej także Prawdinsk.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1313
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Budynek dworca od strony peronów. W przybudówce, na parterze mieściła się nastawnia dysponująca. Widok w kierunku południowo-zachodnim: w lewo Wiatrowiec Warmiński/Korsze, dawniej także Lidzbark Warmiński, w prawo Bagrationowsk/Królewiec, dawniej także Prawdinsk.
Tagi: budynki dworcowe, budynki związane z prowadzeniem ruchu, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2515
powiększ
Autor: Maciej Olędzki
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Perony i budynek dworca. W przybudówce, na parterze mieściła się nastawnia dysponująca. Widok w kierunku południowym; w lewo Wiatrowiec Warmiński/Korsze i (kiedyś) Lidzbark Warmiński, w prawo Bagrationowsk/Królewiec i (kiedyś) Prawdinsk.
Tagi: budynki dworcowe, budynki związane z prowadzeniem ruchu, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3463
: 2
powiększ
Autor: Marcin "Radmar" Wasilewski
data: 2002-06;
Ostatki… SU42-503 z przedostatnim pociągiem pasażerskim relacji Korsze-Bartoszyce. W kadrze perony i budynek dworca. W przybudówce, na parterze mieściła się nastawnia dysponująca. Widok w kierunku południowym; w lewo Wiatrowiec Warmiński/Korsze i (kiedyś) Lidzbark Warmiński, w prawo Bagrationowsk/Królewiec i (kiedyś) Prawdinsk.
Tagi: budynki dworcowe, budynki związane z prowadzeniem ruchu, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1429
powiększ
Autor: Jacek Sobolewski
data: 2007-08;
Peron 1. Widok w kierunku północno-zachodnim: Bagrationowsk/Królewiec, dawniej także Prawdinsk.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1872
powiększ
Autor: Jacek Sobolewski
data: 2007-08;
Bartoszyce. Nieczynny tor do Bagrationowska/Królewca. W oddali bartoszycki elewator. Widok w kierunku północno-zachodnim.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1597
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2008-08-14;
Semafory wyjazdowe i fragment nastawni dysponującej Br (z prawej). Widok w kierunku południowo-wschodnim: Wiatrowiec Warmiński/Korsze, dawniej także Lidzbark Warmiński.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Adam Komorek,Gdańsk (2017-11-18 17:49:54)
    O ile dobrze pamiętam, to w samych Bartoszycach nie było (i chyba nadal nie ma) torów szerokich 1524mm. Tor o tym prześwicie zaczynał się za mostem na Łynie, na terenie dawnych zakładów zbożowych (PZZ), gdzie następował przeładunek zbóż z Polski do ówczesnego ZSRR i być może odwrotnie, a potem Rosji. Nie wiem, czy ten elewator nadal istnieje, a jeśli tak, to czy nadal ma dostęp do sieci PLK. Ja w Bartoszycach bywałem w latach 1988-1993 i wtedy widywałem w nich sporo składów zbożowych, tak polskich jak i rosyjskich (te ostatnie oczywiście na terenie elewatora.
    Potem, aż do dzisiaj, nie zaglądałem ani do Korsz, ani do Bartoszyc, stąd nie mam pojęcia jak tam wygląda, ani co się tam dzieje. Dochodziły do mnie pewne informacje, a raczej plotki, np. o zamknięciu elewatora zbożowego w Bartoszycach (może nawet jego fizycznej likwidacji), albo o zdjęciu sieci trakcyjnej na odc. Olsztyn-Korsze. Ta ostatnia wiadomość okazała się na szczęście nieprawdziwa, choć mogła. Zniknął bowiem powód, dla którego ten odcinek zelektryfikowano, czyli intensywny ruch towarowy do obwodu kaliningradzkiego i dalej do Rosji, związany z dużym eksportem naszego węgla (przez przejście Skandawa/Żeleznodorożnyj przesyłano go nawet 5mln ton rocznie), a przede wszystkim z eksportem różnych wyrobów przemysłowych z ówczesnej NRD i później Niemiec już po ich zjednoczeniu. Tamtejsi kolejarze mówili o przerobie w Korszach do 500 wagonów na dobę, nie licząc zwartych składów, tzw. wahadeł.
    Za granicę szły na przykład składy z ciężarówkami lub kombajnami do zbioru zbóż i wiele innych, nie wymagających prac manewrowych m.in. na tamtejszej górce. A prócz poc. węglowych, zbożowych i tranzytowych pojawiały się też składy krajowe, jak choćby z burakami i innymi surowcami do ówczesnej cukrowni w Kętrzynie, paliwowe i wiele innych. Ruch więc był naprawdę spory. Wszystko się to skończyło po 1993r., stopniowo ulegając redukcji już od roku 1990. Główną przyczyną spadku przewozów tamtą trasą, prócz spadku zapotrzebowania Rosji na towary z importu oraz utworzenie "mostu" promowego na trasie Mukram-Kłajpeda, który odebrał nam praktycznie cały tranzyt do obwodu kaliningradzkiego i nie tylko zresztą tam. Na początku lat 90-tych rozpoczęto prace przy elektryfikacji odc.
    Ełk-Korsze, ale je szybko przerwano z braku środków finansowych. Podobno PLK mają je wznowić, ale czy i kiedy to nastąpi-trudno powiedzieć. Na koniec chcę powiedzieć, że bodaj w późnych latach 90. lub z początkiem dwutysięcznych utworzono w Głomnie mały terminal, a właściwie punkt przeładunkowy na styku torów normalnego i szerokiego. Być może później miałby on być powiększony. Jednak z tego co przeczytałem, zbyt długo on nie istniał, a teraz w ogóle nie ma do Głomna dojazdu pociągami i raczej się na to nie zanosi. Może ten odcinek by ocalał, gdyby w całości istniał wyłącznie jako linia normalnotorowa, do samego Kaliningradu.
  • #2 (odp. na #1) roman paul poznan (2017-11-28 22:14:51)
    Czy można prosić o adres Pana Adama Komorka. Dziękuję.
  • #3 Krzysiek (2021-01-18 22:38:53)
    Elewator zbożowy w Bartoszycach nadal istnieje, ma połączenie do sieci PLK od strony południowej. Od strony północnej natomiast wyprowadzony jest tor szeroki, który prowadzony jest splotem wraz z linią normalnotorową do Głomna. Mało się o tym wspomina, ale za Głomnem, ale przed granicą państwa jest jeszcze punkt przeładunkowy.
  • #4 Igor (2025-05-17 19:12:32)
    W rubryce "nastawnie, strażnice, posterunki" jest błąd. Powinno być tak: Br zlikwidowana, Br1 zlikwidowana. Nastwania wykonawcza znajdowała się od strony Głomna, zlikwidowano ją ok. 2015 roku. Nastawnia dysponująca, od strony Korsz, została zlikwidowana 13.10.2022 roku. Miesiąc po tym postawiono małą, białą budkę. Jak powiedziała pani dyżurna z Korsz: "budkę drogowców". Niestety, nie jest mi znane, co w niej się znajduje, ale podejrzewam, że różne znaki np. tarcze D1. I jeszcze w rubryce "semafory" również jest błąd, bowiem semafory zostały zlikwidowane. Od ok. 2010 roku semafory zostały wygaszone i unieważnione. 24.10.2021r. zostały zdemontowane.
  • #5 Robert Maczeta (2025-08-27 22:00:25)
    https://youtu.be/kDH… Widok stacji z drona.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Bartoszyce

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...