OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Lidzbark Warmiński

Ostatnia zmiana: 2025-06-01

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 1199
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Stanisław Stanisław; data: przed 1918; (uwagi: 1910 - 1917)
Heilsberg Bahnhof 1910 - 1917. Pierwotna bryła dworca. Widok od strony peronów w kierunku południowo-wschodnim: wjazdy z Górowa Iławeckiego/Korniewa i także Ornety.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 1088
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Stanisław Stanisław; data: pomiędzy 1920 a 1934;
Dwie fotografie z okresu lat 1920 - 1934, obrazujące teren przedwojennej palmiarni, którą założył w 1906 r. Ernst Ott. W dali o wiele ciekawszy widok - Lidzbarska wieża wodna i inne budynki kolejowe, w tym charakterystyczny budynek z wieżycą, zwieńczoną kołem kolejowym. Źródło fotografii: Heimatbrief Heilsberg Nr10/2001.
Tagi: budynki do obsługi taboru, budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon : 1071
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Stanisław Stanisław; data: pomiędzy 1930 a 1940;
Heilsberg Bahnhof 1930 - 1940. Widok od strony miasta w kierunku wschodnim: Czerwonka, Bartoszyce i Sątopy-Samulewo. Zmieniona bryła dworca z dodatkową, zachowaną do chwili obecnej przybudówką.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2533
powiększ
Autor: KW
data: 1975; (uwagi: ok.1975)
Parowozownia Lidzbark Warmiński. Slajd z lat siedemdziesiątych XX wieku. Zdjęcie od strony dworca kolejowego. Widok w kierunku północnym: w lewo Górowo Iławeckie/Korniewo, dawniej także Orneta, w prawo Czerwonka, Bartoszyce i (dawniej) Sątopy-Samulewo.
Tagi: budynki do obsługi taboru, dokumenty/bilety/mapy, tabor
Obraz
Odsłon : 1994
powiększ
Autor: Graeme Salt
data: 1990-03-15;
Ty2 manewruje w Lidzbarku Warmińskim, skąd kolej odjechała prawdopodobnie już na zawsze.
Tagi: tabor, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1960
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Nieczynna parowozownia. Zdjęcie od strony dworca kolejowego. Widok w kierunku północnym: w lewo Górowo Iławeckie/Korniewo, dawniej także Orneta, w prawo Czerwonka, Bartoszyce i (dawniej) Sątopy-Samulewo.
Tagi: budynki do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2092
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Widok na budynek dworca od strony peronów w kierunku południowo-wschodnim i wjazdów z Górowa Iławeckiego/Korniewa i (niegdyś) z Ornety.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1842
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Widok na budynek dworca od strony peronów w kierunku południowo-zachodnim i wjazdów z Bartoszyc, Sątopów-Samulewo (kiedyś) i Czerwonki.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1813
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Nastawnia dysponująca stojąca na wyjazdach do Bartoszyc, Czerwonki i (niegdyś) Sątopów-Samulewa - w prawo. Widok w kierunku północno-wschodnim: w lewo perony.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2002
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Widok z peronów w kierunku wschodnim; wyjazdy na Bartoszyce, Sątopy-Samulewo (kiedyś), Czerwonkę.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1864
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Widok na budynek dworca od strony peronów. Widok w kierunku południowym: w prawo Górowo Iławeckie/Korniewo, dawniej także Orneta, w lewo Czerwonka, Bartoszyce, dawniej także Sątopy-Samulewo.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2867
: 2
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Widok na peron 2 w kierunku zachodnim (Górowo Iławeckie/Korniewo, kiedyś Orneta).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2193
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Widok z peronu 2 w kierunku wschodnim; wyjazdy na Bartoszyce, Czerwonkę i (dawniej) Sątopy-Samulewo. Po lewej, w tle nastawnia dysponująca.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 2032
: 1
powiększ
Autor: Andrzej Cichowicz
data: 1998-08-16;
Skan artykułu z Nowych Sygnałów nr 46/98 o pociągu specjalnym na Warmii i Mazurach, m.in. w okolicy Lidzbarku Warmińskiego.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor
Obraz
Odsłon : 1022
powiększ
Autor: Waldemar Gosk
data: 1998-09-06;
Proroczy artykuł z Nowych Sygnałów, przewidujący całkowity upadek kolei w Lidzbarku Warmińskim.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon : 1019
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 1998-10-03;
Pociąg specjalny z Ty2-1279 z Górowa Iławeckiego. Z lewej fragment rampy przeładunkowej. Widok w kierunku zachodnim: Górowo Iławeckie/Korniewo, dawniej także Orneta.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1376
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Fragment budynku dworca od strony peronów. Widok w kierunku południowym: w prawo Górowo Iławeckie/Korniewo, dawniej także Orneta, w lewo Czerwonka, dawniej także Bartoszyce i Sątopy-Samulewo.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1777
powiększ
Autor: Maciej Olędzki
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Perony i budynek dworca. Widok w kierunku południowo-zachodnim; w prawo Górowo Iławeckie/Korniewo i (kiedyś) Bartoszyce, w lewo Czerwonka i (kiedyś) Sątopy-Samulewo, Orneta.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1525
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Popadająca w ruinę, opuszczona nastawnia wykonawcza, stojąca przy wyjazdach do Górowa Iławeckiego/Korniewa (nieczynny) i Ornety (rozebrany) - w lewo. Obiekt stał przy wiadukcie nad ul. Olsztyńską. Widok w kierunku północnym: w prawo dworzec i perony.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1584
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Wieża wodna w południowo-zachodniej części stacji, przy wyjazdach na Górowo Iławeckie/Korniewo (nieczynny) i Ornetę (rozebrany) - w prawo. Widok w kierunku południowym: w lewo dworzec i perony.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1368
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Uszkodzona tablica z nazwą stacji.
Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1334
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Widok na budynek dworca od strony peronów w kierunku południowo-wschodnim i wjazdów z Górowa Iławeckiego/Korniewa i (niegdyś) z Ornety.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1459
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Widok na budynek dworca od strony peronów w kierunku południowo-zachodnim i wjazdów z Bartoszyc, Czerwonki i (kiedyś) Sątopów-Samulewa.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1510
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Widok na perony (z lewej 2, z prawej 3) w kierunku zachodnim (Górowo Iławeckie/Korniewo i niegdyś Orneta).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1273
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Budynek dworca od strony miasta. Na pierwszym planie dworzec PKS. Widok w kierunku północnym: w lewo Górowo Iławeckie/Korniewo, dawniej także Orneta, w prawo Czerwonka, Bartoszyce i (dawniej) Sątopy-Samulewo.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1647
powiększ
Autor: Maciej Olędzki
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Nastawnia stojąca na wyjazdach do Czerwonki, Bartoszyc i (dawniej) Sątopów-Samulewa (w prawo). Widok w kierunku północno-wschodnim: w lewo dworzec i perony.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon : 1229
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2010-06-15;
Zarastające perony. Z prawej, poza kadrem dworzec. Widok w kierunku wschodnim: Czerwonka, dawniej także Bartoszyce i Sątopy-Samulewo.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 818
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2010-06-15;
Nieczynny budynek dworca od strony peronów. Widok w kierunku południowo-wschodnim: w prawo Górowo Iławeckie/Korniewo, dawniej także Orneta, w lewo Czerwonka, dawniej także Bartoszyce i Sątopy Samulewo.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 918
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2010-06-15;
Zarastający peron. Z lewej kolejowy budynek mieszkalny. Widok w kierunku zachodnim: Górowo Iławeckie/Korniewo, dawniej także Orneta.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2217
: 1
powiększ
Autor: Wojtek77
data: 2013-05-31;
Budynek dworca od strony miasta jest połączony z dworcem autobusowym.
Tagi: budynki dworcowe

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #13 (odp. na #12) wasiukibic (2024-10-04 08:01:57)
    Linie kolejowe przez Niemców były budowane w oparciu o sieć osadniczą, przedsiębiorstwa, potrzeby wojska, a także uwarunkowania terenowe. Zielona Góra była za czasów II Reichu nie posiadała takiej rangi, jak obecnie. W dodatku liczne wzniesienia w okolicy; stąd np. fiasko budowy bezpośredniej połączenia do Sulechowa. Gorzów Wielkopolski podobnie. Olsztyn także stał się ośrodkiem regionalnym pod 1945 roku, po odcięciu Królewca. Niestety, za zmianami granic i rangi ośrodków nie poszły, zwłaszcza na terenie Zaboru Pruskiego, zmiany w sieci kolejowej, aktualizujące je do współczesnych potrzeb. Wystarczy rzut oka na mapę Warmii, żeby zobaczyć, jaki jest układ linii kolejowych, rozchodzących się promieniście z Królewca. Jak w takim razie kolej ma konkurować z samochodami, kerym buduje się durś nowe drogi, w tym szybkiego ruchu i autostrady, a kolej to ino betonowanie istniejącego układu?
  • #14 Błażej Kopka (2024-10-04 17:19:23)
    No jak tak byśmy mieli patrzeć, to i Wrocławowi (a i pewnie większości dużych węzłów w Polsce) można zarzucić brak wyjazdów bezpośrednich na Dzierżoniów, czy Jawor. Bardziej chodziło mi o retorykę wypowiedzi, że trudno w jednym rzędzie stawiać stan sieci kolejowej z okolic Poznania, z wykluczonym wręcz kolejowo Gorzowem, a już porównywanie wszystkiego do województwa szuwarowo-bagnistego, nie do końca jestem w stanie zrozumieć :)
  • #15 (odp. na #14) Antek Kujawski (2024-10-04 22:04:18)
    Tylko że Wrocław ma już wyprowadzenie zarówno na Świdnicę jak i Pilawę. Ogólnie Wrocław to widać, że był sensownie projektowany, bo ma mnóstwo wyprowadzeń w różnych kierunkach.
    Za to jak się spojrzy na okolice Poznania to to, że jest jednym z największych węzłów kolejowych, to kwestia czystego przypadku. Pokazuje to na przykład linia Inowrocław - Drawski Młyn, czy Jarocin - Gniezno budowane, jakby Poznań nic nie znaczył. Jedyne, co zaważyło o wielkości, to było to, że tu zbiegły się 3 linie, z Wrocławia, Szczecina i Kluczborka.
  • #16 Stanisław Stanisław (2024-10-05 09:47:24)
    Do Heilsberg - tylko co i jak miałoby wrócić, skoro nasyp linii wychodzącej z Bartoszyc w kierunku Lidzbarka, "brutalnie" urywa się ok. 100 m. od stacji, a dalej jest rozkopany i zniwelowany, a w miejscu dawnego przebiegu linii jest osiedle domków jednorodzinnych. Nawet przy szczerych chęciach wszystkich i wszystkiego, po prostu trzeba by było m.in. wyznaczyć nową trasę wyjścia linii z Bartoszyc, co przy obecnych uwarunkowaniach (wszelakich) jest po prostu nierealne. O odcinku Orneta - Lidzbark, nie ma nawet co pisać, bo to się sprowadza do tego, że równie dobrze moglibyśmy dyskutować o odbudowie linii i przywróceniu pociągów np. z Obornik Wlkp. do Wronek, bo miasta te są porównywalne pod względem ilości mieszkańców z Ornetą i Lidzbarkiem, choć Orneta jest najmniejsza z nich wszystkich, czy z Rawicza do Ścinawy i dalej do Legnicy. Oczywiście, ponarzekać zawsze można.

    Do Antek Kujawski - "to co dopiero Warmia. No niestety, tutaj duża wina Niemców, którzy projektowali linie z pominięciem, obecnie uznawanych za ważne miasta" tylko, że jeżeli chodzi o Warmię to istnieje na niej 12 miast i wszystkie "za Niemca" miały połączenia kolejowe, więc nie do końca rozumiem co masz na myśli. Powiem więcej we wszystkich, nie licząc Bisztynka, który utracił kolej w 1945, ruch pociągów odbywał się przez cały okres PRL-u, a nawet jeszcze 25-30 lat temu. Zapoznaj się np. z mapką zawartą we wpisie nr 2 w linku https://forum.modela… może będziesz miał większe rozeznanie, co zbudowali Niemcy na Warmii.

    Do Wasia - z tym Królewcem trafiłeś w sedno, czego chyba nie rozumieją ci, co piszą to co piszą, porównując rzeczy nieporównywalne. Zauważ jednak, że obecnie to Olsztyn skupia wszystkie czynne linie w regionie i one rozchodzą się od niego promieniście, podobnie jak Poznań, czy Wrocław. Słuszna uwaga też co do Zielonej Góry, w czasach niemieckich to była miejscowość pod względem ludności mniejsza nawet od Olsztyna, zresztą tak naprawdę na przełomie XIX / XX w. zdecydowana większość ówczesnych miast (nie licząc naprawdę dużych ośrodków typu Poznań, Warszawa, Łódź czy Wrocław) liczyła po zaledwie kilkanaście tys. mieszkańców, góra 20-40 tys., a Gorzów Wlkp. przed 1945 chyba od zawsze pod tym względem przewyższał Zieloną Górę (i to znacznie).

    Na koniec dodam, że jak tak spojrzeć z góry na główną mapkę w Bazie, to np. w pyrlandii (kartofellandzie jak mówią inni) również całkiem sporo jest linii nieczynnych, czy rozebranych, podobnie jak w warmińsko-mazurskim, a w lubuskiem, to patrząc na to co jest dookoła Zielonej Góry, czy Gorzowa Wlkp., to jest chyba najgorzej w skali kraju. Tylko co z tego? Takie rozważania, bez kontekstu historycznego (co wypunktował Wasiu) nie mają większego sensu, bo wg mnie nie można porównywać, nieporównywalnych rzeczy, a tym są kolejowe regiony Polski, odmienne pod względem historii, gęstości zaludnienia, ogólnego rozwoju na przestrzeni ostatnich 150-170 lat, natężenia przemysłu, rolnictwa, a nawet ukształtowania terenu, przyrody, itp itd. Równie dobrze można sobie porównywać Podkarpackie, które pod względem ilości linii jest na szarym końcu w Polsce, z Pyrlandią (która przewyższa Podkarpacie pod tym względem), ale już jakby tak rozważyć ile przedwojennych linii ostało się w tym województwie do dziś, jako czynne (procentowo), to województwo podkarpackie będzie na pierwszym miejscu, a województwa w których kolej budowali Niemcy, pod tym względem wypadną o wiele gorzej, bo w Prusach budowano dużo, gęsto i niemal "wszędzie", przez co w 1945 (Armia Czerwona) jak i po 1989 (decydenci wszelkiej maści), było tam co zamykać i rozbierać. Oczywiście, "akademickie" dyskusje o tym, czy o tamtym, można prowadzić. Uważam jednak, że trzeba w nich brać pod uwagę wspomniane wyżej aspekty, jakie miały i mają wpływ na obecny stan kolei w poszczególnych województwach kraju [aż strach pomyśleć, co by było, jakby nadal istniały 49 województwa (funkcjonowały w latach 1975 - 1998), co niektórzy nie nadążyli by zapewne z komentowaniem gdzie jest lepiej, a gdzie gorzej :)].
  • #17 (odp. na #15) wasiukibic (2024-10-05 10:36:23)
    "Za to jak się spojrzy na okolice Poznania to to, że jest jednym z największych węzłów kolejowych, to kwestia czystego przypadku. Pokazuje to na przykład linia Inowrocław - Drawski Młyn, czy Jarocin - Gniezno budowane, jakby Poznań nic nie znaczył." - nie jest to przypadek, gdyż Poznań był i jest najważniejszym ośrodkiem miejskim w Wielkopolsce, kera za czasów II Rzeszy była jej zapleczem żywnościowym, w zakresie produkcji i przetwórstwa - cukrownie, młyny, rzeźnie, przetwórstwo ziemniaków, owoców, elewatory, etc., a kolej była elementem, który ułatwiał wywóz zarówno płodów, jak i produktów. Faktem jest, że Poznań przed I wojną światową był miastem mniejszym i mniej znaczącym od Wrocławia, ale czasy się zmieniły i obecnie oba ośrodki są porównywalne w skali kraju, pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że lekko na + dla Poznania, ale to temat na osobną dysputę. Brak pewnych, bezpośrednich wyjazdów z Poznania (choćby i na Śrem i Gostyń) w niczym mu nie umniejsza - po prostu, tak jak wspomniałem, uwarunkowania terenowe spowodowały, że ani kapitał prywatny, ani później KPEV nie zdecydowały się na budowę bezpośredniego połączenia tych miast z Poznaniem, co miało miejsce w przypadku choćby i Grodziska Wielkopolskiego, kery wprzódy miał połączenie z Poznaniem bez Opalenicę. Wyjście linii nierealizowane bezpośrednio z miasta to także żadne novum, jeżeli wejrzy się na przytoczony przez Ciebie Wrocław i rozejście się linii 285 i 310 w Kobierzycach, tudzież 132 i 277 na Brochowie, kery pierwiej był osobnym miasteczkiem.
    "Pokazuje to na przykład linia Inowrocław - Drawski Młyn, czy Jarocin - Gniezno budowane, jakby Poznań nic nie znaczył." - rozumiem, że wg twojego mniemania, tak samo możemy stwierdzić odnośnie Podsudeckiej, kera także omija Wrocław? Nonsens. Niemcy w swoim założeniu specjalnie budowali linie umożliwiające ominięcie największych węzłów kolejowych, aby w razie ich blokad (strajki, powstania, bombardowania) móc prowadzić bezproblemowy ruch na głównych magistralach. Patrz na Warszawę przedwojenną, w kerej zbiegały się bezmała wszystkie linii w Kongresówce i jakakolwiek jej blokada powodowała paraliż ruchu kolejowego w Nadwiślańskim Kraju. Dodatkowo Niemcy łączyli bezpośrednio ośrodki o randze powiatowej, aby usprawnić transport towarów oraz wojska, w przypadku mobilizacji, a do momentu upowszechnienia się aut kolej - czy to normalnotorowa, czy w postaci kolejek gospodarczych, była najlepszym środkiem transportu towarów i ludzi.
  • #18 Antek Kujawski (2024-10-09 21:40:57)
    Drogi wasiu. Racz zauważyć, jak są pozwracane stacje kolejowe na podsudeckiej, jak i na liniach, o których wspomniałem. Jednak jestem niemal pewien, gdyby Warszawa była w posiadaniu Niemców to by skończyła jak Gorzów Wielkopolski, czyli stacja przelotowa z może kilkoma wyjściami, tylko właśnie mało znaczącymi, bo jak w przypadku Nadodrzanki, to ruch Warszawa Szczecin byłby poprowadzony krótszą drogą, przez Żnin i dalej Wągrowiec, albo nawet przez Bydgoszcz i Wałcz. Także to byłaby taka Łódź 2.0, gdzie niby to jest duże miasto, ale średni węzeł kolejowy. Tak samo pociągi Breslau - Danzig jechałyby przez Wrześnię i na tamtych szlakach poczyniliby większe inwestycje.
  • #19 Kamil Grudziński (2025-10-23 15:38:45)
    Zobaczymy, na ile stanie się to realne w Lidzbarku Warmińskim i nie tylko:
    Pociągi wrócą do Lidzbarka Warmińskiego? Pismo trafiło do Ministerstwa Infrastruktury - Olsztyn Radio ESKA https://olsztyn.eska….
  • #20 Mat (2025-11-06 23:57:33)
    A co z odcinkiem Bartoszyce - Korsze?
  • #21 Kosiniakus Al Assadas (2025-12-09 15:41:01)
    Pytanie do admmina strony, ew. społeczności: czy przystanek Lidzbark Warmiński (Ornecka) to jakiś błąd, czy serio był taki, bądź były plany budowy, czy to po prostu, np. za czasów PRLu przystanek techniczny do koszar?
    Lidzbark Miasto (woj. warmińsko-mazurskie) (35)
    Lidzbark Warmiński (woj. warmińsko-mazurskie) (151)
    Lidzbark Warmiński (Ornecka) (woj. warmińsko-mazurskie)
    https://www.bazakole…
  • #22 Bad Ass Adaś (2025-12-09 22:01:09)
    Ad #21. Anim ci ja admin, ni tym bardziej wyimaginowana wspólnota, ale żebyś się nie męczył: to jest punkt konstrukcyjny mapy, który dzieli obiekt 'Linia Słobity – Bartoszyce (255)' na dwa odcinki zgodnie z kryterium stanu (trza obejrzeć legendę mapy). W tym punkcie linia na mapie odpowiednio zmienia kolor, bo zmienia się jej stan w terenie: do stacji Lidzbark zarośnięte starotorze na poligonie, do Ornety coś w rodzaju drogi dla rowerów.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Lidzbark Warmiński

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...