Lniano
Ostatnia zmiana: 2024-11-19
Wyślij nowe pliki »
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Józef Kaczyński
(2021-03-06 20:13:36)
Jeśli mała stacja posiadała trochę więcej torów, rampę czołową, nieco dłuższą rampę boczną a także możliwość wodowania parowozów to oznacza, że była przygotowana do obsługi transportów wojskowych. Podobnie była wyposażona obecna stacja Wierzchucin Stary. Ta linia, jak też linie sąsiednie, w momencie budowania były przygotowane do obsługi wojsk w związku z granicą rosyjską, która była w odległości mniej niż 150 km. W tym przypadku do stacji Brodnica było około 100 km, a granica rosyjska znajdowała się około 12 km od tej stacji. W czasie I wojny światowej zaciekłe walki toczono od Lidzbarka na wschód. Jeńców wojennych (a było ich bardzo dużo) wożono do Tucholi. W okresie międzywojennym linia nadal interesowała wojsko, ale dla przewozów w odwrotnym kierunku. Po II wojnie światowej, od połowy lat pięćdziesiątych do końca PRL linia była linią Paktu Warszawskiego i chociaż przewozów wojskowych tam nie widziałem, to jednak skrajnia w torach (nawet ukresy) była cichutko dostosowana do warunków taboru kolei dawnego ZSRR. Te warunki wykorzystywano do przewozów handlowych. Z dawnego NRD średnio trzy razy w tygodniu jechał do ZSRR (rozkładowa relacja: Rzepin - Czeremcha ) pociąg z ładunkami niewymiarowymi ( konstrukcje, nowy tabor pasażerski i towarowy szerokotorowy dla ZSRR i Chin itp.) W odwrotnym kierunku dopiero od końca lat siedemdziesiątych pojawiły się przewozy chemikaliów w cysternach szerokotorowych i to chemikaliów paskudnych (chlor ciekły, amoniak ciekły itp.) rzekomo do NRD, a tak naprawdę trochę dalej. Cysterny z chlorem rozwalone w Białymstoku też z tego z tych przewozów.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Lniano