Stróże
Ostatnia zmiana: 2025-06-11
Wyślij nowe pliki »
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Kolejowy Amator
(2021-09-28 12:51:14)
Jak to z tymi peronami jest w Stróżach? W opisie stacji peron 1,2 i 3, w tabeli dwa perony. Na zdjęciu też dwa. Czy peron 1, przy dworcu, przechodzi płynnie w 3-ci i ma po drugiej stronie tor? Stamtąd odjeżdżały Gorlice/Jasło?
-
#2
(odp. na #1)
Paweł Skup
(2021-09-28 17:13:37)
Jeździłem ze Stróż we wszystkich 3 kierunkach i o rozmaitych porach dnia i roku, a miało to wszystko miejsce tuż przed, w trakcie i tuż po elektryfikacji odcinka do Jasła, czyli w okresie od stycznia 1988 do lata 1990, a i później się zdarzało. Z tego, co pamiętam, z tego krótkiego peronu - moim zdaniem bez numeru - nic nie odjeżdżało. Perony w Stróżach były 2: II - wyspowy, z dwoma krawędziami i I - boczny, przylegający do dworca. Na żeberku raz sobie stał pług, innym razem wagony socjalne. Zresztą ono nie ma 50 metrów od ukresu do piachu.
Pociągi do Jasła odjeżdżały z I lub II, w zależności od sytuacji. Rzeczywiście, gdy przesiadałem się z porannego pośpiecha, to trzeba było zmieniać peron. Ale nigdy nie był to ów kikut. Do Gorlic w omawianym czasie bezpośredniego połączenia nie było. Zawsze przesiadka na wahadło w Zagórzanach - obskurna, śmierdząca petami bonanza ciągnięta Ty2. -
#3
(odp. na #2)
Kolejowy Amator
(2021-09-29 07:58:10)
Dzięki za odpowiedź. Czyli mamy dwa perony i trzy krawędzie. I opis do poprawki.
-
#4
(odp. na #3)
Paweł Skup
(2021-09-29 11:18:48)
Oczywiście jeśli przez te 30 lat nic tam się nie działo, a wspomniany "ogryzek" nie jest liczony jako krawędź. Poczekajmy, może jeszcze ktoś ma coś do dodania.
-
#5
Komentujący
(2023-03-08 16:18:51)
W opisie wkradł się błąd - od strony Grybowa znajduje się nastawnia "Sr 2", natomiast od strony rozjazdu na Jasło i Tarnów "Sr 1".
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Stróże