OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Koronowo

Ostatnia zmiana: 2024-06-11

Wyślij nowe pliki »

Przyjmowanie nowych zdjęć do galerii tego obiektu zostało wstrzymane.

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 175
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marek Potocki; data: 1910 (???);
Dworzec w Koronowie około 1910 r.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 236
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: pomiędzy 1920-01-01 a 1920-12-31;
Mapa Koronowa z lat dwudziestych dwudziestego wieku. Zaznaczone stacje kolei wąskotorowej i normalnotorowej.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 470
powiększ
Autor: Leszek Kruszczyński
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1925-06-15;
Część pierwsza dokumentu. Pismo lokalnej społeczności z dnia 15 czerwca 1925 roku do Ministra Komunikacji o budowę linii kolejowej magistrali węglowej przez Koronowo, a nie przez Serock. Zdjęcie jak i oryginał pisma od Leszka Kruszczyńskiego ze zgodą na zamieszczenie w bazie kolejowej.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 404
powiększ
Autor: Leszek Kruszczyński
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1925-06-15;
Część druga dokumentu. Pismo lokalnej społeczności z dnia 15 czerwca 1925 roku do Ministra Komunikacji o budowę linii kolejowej magistrali węglowej przez Koronowo, a nie przez Serock. Zdjęcie jak i oryginał pisma od Leszka Kruszczyńskiego ze zgodą na zamieszczenie w bazie kolejowej.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 484
powiększ
Autor: Leszek Kruszczyński
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1925-06-15;
Część trzecia dokumentu. Pismo lokalnej społeczności z dnia 15 czerwca 1925 roku do Ministra Komunikacji o budowę linii kolejowej magistrali węglowej przez Koronowo, a nie przez Serock. Zdjęcie jak i oryginał pisma od Leszka Kruszczyńskiego ze zgodą na zamieszczenie w bazie kolejowej.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 458
powiększ
Autor: Leszek Kruszczyński
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1925-11-14;
Część pierwsza dokumentu. Pismo lokalnej społeczności z dnia 14 listopada 1925 roku do Ministra Komunikacji o budowę linii kolejowej magistrali węglowej przez Koronowo, a nie przez Serock. Zdjęcie jak i oryginał pisma od Leszka Kruszczyńskiego ze zgodą na zamieszczenie w bazie kolejowej.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 449
powiększ
Autor: Leszek Kruszczyński
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1925-11-14;
Część druga dokumentu. Pismo lokalnej społeczności z dnia 14 listopada 1925 roku do Ministra Komunikacji o budowę linii kolejowej magistrali węglowej przez Koronowo, a nie przez Serock. Zdjęcie jak i oryginał pisma od Leszka Kruszczyńskiego ze zgodą na zamieszczenie w bazie kolejowej.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 280
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1925-11-19;
Zdjęcie rodzinne na stacji kolejowej w Koronowie. Więcej o tym w artykule Gazety Pomorskiej, należy skopiować link- https://pomorska.pl/fotografia-dworca-pkp-w-koronowie-sprzed-prawie-100-lat-odnaleziona-w-czersku/ar/c15-14903119.
Tagi: budynki dworcowe, dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 407
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1926-02-03;
Odpowiedź posła na pismo Koronowskich urzędników w sprawie budowy linii kolejowej Koronowo - Maksymilianowo. Nazwiska posła nie mogę rozczytać.
Tagi: ciekawostki, dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 220
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1926-04-07;
Notka z "Echa Gdańskiego", 7 kwietnia 1926 r.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon : 396
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1926-06-15;
Pierwsza część pisma Koronowskiego Magistratu do Sztabu Generalnego w Warszawie w kwestii budowy linii kolejowej Bydgoszcz - Gdynia omijającej Koronowo. Podobne pismo złożyli także koronowscy przedsiębiorcy.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 406
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1926-06-15;
Druga część pisma Koronowskiego Magistratu do Sztabu Generalnego w Warszawie w kwestii budowy linii kolejowej Bydgoszcz - Gdynia omijającej Koronowo. Podobne pismo złożyli także koronowscy przedsiębiorcy.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 486
powiększ
Autor: Archiwum Państwowe w Gdańsku
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1935-01-01;
Mapa stacji Koronowo, stan na dzień 1 stycznia 1935r. Skan.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 396
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: po 1939-09-01 (???);
Wrzesień 1939. Most kolejowy nad Brdą w Koronowie, wysadzony przez ówczesne wojska niemieckie.
Tagi: ciekawostki, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon : 565
powiększ
Autor: Rafał Wąsowicz
Przesłał: Rafal Wasowicz; data: po 1967-01-01;
Bilet wydany na stacji Bukowiec w 1967r. Bilet znaleziony w wywietrzniku od piwnicy stacji Koronowo, zatem prawdopodobnie wykorzystany na trasie Bukowiec - Koronowo.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 735
powiększ
Autor: Marek Moczulski
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1985-05-18;
Zdjęcie dworca w Koronowie od strony ulicy autorstwa Marka Moczulskiego.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 619
powiększ
Autor: Marek Moczulski
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1985-05-18;
Zdjęcie Marka Moczulskiego, widok od strony peronu. W tle lokomotywa SM41.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 1105
powiększ
Autor: Generał
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1985-05-18;
SM41-55 z jednym wagonem Bix stoi gotowa do odjazdu z pociągiem z Koronowa do Pruszcza Bagienicy. Chwilę czekaliśmy jak mechanik wyczyścił ją przy pomocy szmaty z ropą, aby błyszczała w słońcu.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon : 366
powiększ
Autor: Roman Brzeziński
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: przed 1990-01-01;
Lokomotywa SM41 w Koronowie. Widok w kierunku wschodnim, w lewo Tuchola, w prawo Kozioł oporowy kończący linię kolejową 241.
Tagi: tabor
Obraz
Odsłon : 184
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Michal__TG; data: pomiędzy 1990 a 2000;
Budynek dworca od strony peronu, przy którym zatrzymał się pociąg specjalny. Z lewej magazyn towarowy. W prawo wyjazd do Pruszcza Bagienicy, w lewo koniec torów.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon : 701
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: przed 1990-01-01 (???);
Koronowo, zespół dworcowy od strony ulicy Dworcowej. Data na pewno przed 1990 rokiem, być może lata 70-te. Zdjęcie pochodzi ze zbiorów strony Koronowo, historie znane i nie znane. Zgoda na publikację w bazie kolejowej jest.
Tagi: budynki dworcowe, panoramy/widoki ogólne, wieże wodne
Obraz
Odsłon : 1055
: 1
powiększ
Autor: Roman Brzeziński
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: po 1990-01-01 (???); (uwagi: lata 90-te)
Pociąg osobowy na stacji Koronowo. Lata 90-te.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon : 1313
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Wąsowicz Rafał; data: przed 1990 (???);
Stacja Koronowo, widok od strony ulicy. Jest jeszcze wieża wodna.
Tagi: budynki dworcowe, wieże wodne
Obraz
Odsłon : 1191
: 1
powiększ
Autor: Roman Brzeziński
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: po 1990-10-01 (???);
Przeładunek zboża w Koronowie.
Tagi: ciekawostki, inne, perony/rampy/place/zadaszenia, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), tabor
Obraz
Odsłon : 1823
powiększ
Autor: Roman Brzeziński
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: przed 1990-12-01 (???);
Koronowo, lata 80-te. SM41 prawdopodobnie 55 na torze bocznym odpoczywa z wagonem BIX.
Tagi: tabor
Obraz
Odsłon : 484
powiększ
Autor: P. Klawczyński
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 1992-11-07;
SN61-137 w Koronowie. Widok w kierunku Tucholi.
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1663
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 1995-04-14;
Ganz stoi przy peronie. Z prawej budynek dworca. Widok od strony Pruszcza Bagienicy.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1690
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 1995-04-14;
Ganz stoi przy peronie. Z lewej budynek dworca. W prawo kierunek Pruszcz Bagienica.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1392
powiększ
Autor: Dariusz Krzyżelewski
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 2000;
Stacja Koronowo - rok 2000.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1354
powiększ
Autor: Dariusz Krzyżelewski
Przesłał: Rafał Wąsowicz; data: 2000;
Stacja Koronowo 7 lat po zawieszeniu ruchu pasażerskiego jeszcze zachowany punkt zatrzymania czoła pociągu przy peronie.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 JanW (2020-09-10 18:40:39)
    Przepraszam mam pytanie, czy Koronowo miało osobną nastawnię czy "dobudówkę" - czyli nastawnię mieszczącą się w budynku dworca??? Z góry dziękuję za odpowiedź.
  • #2 Dawid Jastrzębski (2020-09-10 21:35:50)
    Raczej nie, rzekomo wszystko ręcznie nastawiano itp.
  • #3 Rafał Wąsowicz (2020-11-07 10:08:53)
    Jakaś forma urządzeń srk musiała być, ponieważ są pozostałości po pędniach do semaforów. Pytanie skąd i jak je nastawiano? Prawdopodobnie urządzenia nastawcze były w budynku, a obciążenie na zewnątrz.
  • #4 wasiukibic (2021-02-15 21:58:47)
  • #5 (odp. na #4) Tomasz (2021-02-15 22:52:23)
    To dopiero początek.
  • #6 wasiukibic (2021-02-16 19:21:53)
    Od samego początku twierdziłem, ze jest to chamska zagrywka propagandowa ze strony obecnie rządzących, aby z jednej strony pokazywać, jacy my to nie jesteśmy zajebiści, bo chcemy odbudowywać to, co zniszczyli poprzednicy, z drugiej strony przerzucając część kosztów na niebogate samorządy. Co więcej, samorząd ponoszący koszty nie ma żadnej gwarancji, że temat wypali, a jeżeli nawet, to robiąc robotę przez PLK koszty będą horrendalnie wielkie. Czyli zawiniła państwowa PKP/PLK, ale płacić za to ma gmina/powiat i jeszcze udowadniać za grubą kasę, że kolej jest faktycznie potrzebna. No ale lepiej wywalać kasę na lotnisko w Radomiu czy inne mrzonki w postaci CPK.
    Jedyne wyjście, to jak w przypadku woj. dolnośląskiego - przejmować linię od tych państwowych dziadów, remontować własnym sumptem i uruchamiać przewozy, nie oglądają się na ten cały pekapowski syf.
  • #7 wasiukibic (2021-09-16 10:41:17)
  • #8 wasiukibic (2022-04-22 12:03:18)
    https://www.nakolei.…
    "Bardzo się zaangażowaliśmy w Program Kolej Plus, pomagaliśmy pisać odpowiednie wnioski, uczestniczyliśmy w projektowaniu linii kolejowej. Niestety problemem są pieniądze, a właściwie ich brak. Samorządów lokalnych nie stać na samodzielne finansowanie odpowiedniej dokumentacji potrzebnej do realizacji Programu. W przypadku Gminy Koronowo jest to kwota około 2,5 mln złotych. Dlatego też oficjalnie apelujemy, My działacze Lewicy oraz posłowie z okręgu bydgoskiego i toruńskiego do Szanownego Pana Marszałka i Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego o zaangażowanie finansowe dla projektów złożonych w ramach programu Kolej Plus dla samorządów Koronowa, Chełmna i Żnina – apelował jeszcze na przełomie lutego i marca Michał Wysocki, działacz z regionu."
    Czyli mimo, że linia kolejowa jest potrzebna, to jednak nic z tego, bo samorząd wyższego szczebla nie jest nastawiony przychylnie, rząd może dzięki temu oficjalnie umyć rączki, a Pinokio odtrąbić sukces. Tymczasem: "Po pierwsze, szacunkowa wartość wszystkich projektów zgłoszonych przez samorządy wynosi około 30 mld zł, natomiast całkowity budżet Programu Kolej Plus wynosi nieco około 6 mld zł (pokrycie 1/5 wartości zgłoszonych projektów) – mówiła w maju 2021 r. dla 'NaKolei.pl’ Jadwiga Rajkiewicz, Dyrektor Wydziału Infrastruktury i Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego." - a więc na dzień dobry wiadomo było, że kołderka jest za krótka. To jeszcze przed niedawną waloryzacją budżetu. Szkoda, że na konferencjach prasowych, czy różnych propagandowych pogadankach nie padają niewygodne pytania oraz brak jest odpowiedniej, społecznej, medialnej i politycznej presji na organach rządowych, żeby zrewidować niesprawiedliwe warunki brzegowe, jakie są narzucone w tym, jakkolwiek słusznym z założenia programie.
  • #9 Krytyk (2023-10-24 15:21:03)
    A to Koronowo to kiedyś miało połączenie kolejowe z Bydgoszczą?
    Czy to od zawsze była taka odnoga?
  • #10 Błażej Kopka (2023-10-24 16:58:11)
    Dla kolei normalnotorowej zawsze kończyło się odnogą, choć plany przedłużenia "zawsze" były i są. Oczywiście z Kornowa dalej do Bydgoszczy biegł z kolei tor wąski.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Koronowo

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...