Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Crazy Ciuchcia
(2017-01-14 13:55:24)
Ciekawostka - peron nr 2 tej stacji jest najdłuższym peronem w Polsce i ma długość 565 metrów.
#2
sdd
(2018-04-26 10:51:45)
I też właśnie dlatego, gdy potrzeba, krawędzi peronowych może być nawet 10, bo przy każdej z dwóch krawędzi peronu 2., mogą stać 2 pociągi (jeden w sektorach 1,2,3 a drugi w sektorach 4,5,6).
#3
Bobik
(2021-04-26 18:21:49)
Mieszkam w Częstochowie od urodzenia. Spróbujcie dojechać pociągiem do Wielunia czy Tarnowskich Gór. Są tory, łącznice, przystanki. Tylko pociągów brak. Dziwię się decydentom z PKP, że nie wpadli na pomysł skomunikowania Częstochowy z Wieluniem. Pewnie skorzystałoby nieco ludzi dojeżdżających do pracy, czy szkoły. Zawsze to wygodniej, szybciej i bezpieczniej, niż wąską drogą krajową w śmierdzącym busie.
To samo dotyczy połączeń w kierunku Tarnowskich Gór/Bytomia/Gliwic. Pociąg relacji TG-Częstochowa (Regio) jest JEDEN! I odjeżdżą z TG w okolicach 14-ej. Dla kogo jest to połączenie? A przecież można by dać 4-5 par pociągów do Bytomia czy Gliwic. Jako alternatywną trasę dla KŚ i połączeń PKS, których teraz nie ma (PKS Częstochowa poległ). Ale po co. Kolej przecież nie jest dla ludzi.
#4
lol
(2021-04-26 20:33:11)
O czym Ty piszesz ? Brak połączeń Czewa-TG ? Chyba żartujesz - jest od groma połączeń via Lubliniec do TG. To samo o połączeniach Czewa - Gliwice - kilkanaście pociągów.
#5(odp. na #3)
wasiukibic
(2021-04-26 21:12:18)
Pociągi KŚ linii S1 z Czewy do Gliwic przez Kato stanowią de facto kręgosłup komunikacyjny województwa śląskiego: https://www.kolejesl…
Do Londyńca szału nie ma, ale po kilku latach przepychanek także kursują składy lokalne.
Wieluń czy Kłobuck to kwestia kulawej sieci kolejowej - brak bezpośredniego połączenia i nic nie wskazuje na to, żeby takowe miało powstać, choć ta dziura idealnie nadawała by się na Kolej + Trzeba jechać naokoło, przez Herby, a drogą masz prosto, jak w mordę strzelił. Kolej to żadna konkurencja. Koleżka ze studiów pochodził z Panków/Panek? Drugi z Kłobucka - stamtąd nigdy nie jeżdżono do Czewy inaczej jak autobusami.
#6
Bobik
(2021-04-26 22:27:39)
@lol: Piszę o połączeniach przez Herby Stare i dalej węglówką, nie naokoło przez Lubliniec. Z Boronowa dojedziesz do Częstochowy pociągiem? Życzę powodzenia.
#7
Bobik
(2021-04-26 22:33:15)
@Wasiu: Nie piszę o S1, tylko o Regio, które oferują JEDNO połaczenie. A przecież na Śląsk nie muszą jeździć tylko KŚ.
Jeśli chodzi o połaczenie do Wielunia, to wydaje mi się że z takich Krzepic, Rudnik ludzie by jeździli.
Ale co ja tam wiem...na chwilę wpadłem do umiłowanego kraju, gdzie tory są, ale zarastają, dworce się walą a ludzie jeżdżą gruchotami ze złomowiska....Może tak ma być.
#8
Anonimowy
(2021-04-27 14:59:32)
Pamiętam, że kiedyś Koleje Śląskie obsługiwały połączenia Tarnowskie Góry - Częstochowa Stradom, ale nie wiem czy obecnie nadal ta relacja jest obsługiwana.
@wasiukibic: Nie wiem za bardzo o co chodzi z tym londyńczykiem? Mówisz o przyszłych, piętrowych składach dla KŚ?
#9(odp. na #5)
Piłsudski II.NBK
(2022-11-15 21:13:24)
Nowe centrum przesiadkowe po wschodniej stronie stacji jest słabo wykorzystane.
Zresztą, kierownik taxi skwitował, że Częstochowa upada.
#10
sdd
(2023-04-13 21:27:36)
Pamiętajmy o tym, co jest siłą kolei - czyi o PRZESIADKACH. Nie musi być zewsząd dowszad. Oczywiście sytuacja jest daleka do ideału, jednak zgadzam się, że akurat z Tarnowskimi Górami nie jest najgorzej. Przydałyby się jednak lepsze skomunikowania - czyli albo pociągi do Lublińca powinny jeździć przez Herby Nowe albo pociągi z Wielunia do Tarnowskich Gór przez Herby Stare (kompromisowo część tak, część tak) - i wtedy połączenie by było. Nawet gdyby jedne były PR a inne KŚ, to przecież bilet na całą trasę wystawiony na PR będzie ważny, a ponadto często Wspólny Bilet ma lepszą taryfę niż PR czy KŚ ;) Obecnie (wiosna 2023) opłaca się brać bilety z fikcyjnymi przesiadkami, bo tak na kilkadziesiąt km Wspólny Bilet jest wyraźnie tańszy od taryf przewoźników "wojewódzkich".
#11(odp. na #9)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-01 21:46:39)
Co z tego że upada, jak będą wyburzać 27 letni dworzec i zbudują nowy.
#12(odp. na #11)
Igor13
(2023-07-02 18:57:20)
Który jest syfiasty i onucowy. Myślę, czy nie rozkleić jakiś ulotek lub nagłośnić akcję.
#13
Błażej Kopka
(2023-07-02 23:49:21)
Raz przez pomyłkę wylądowałem na tym dworcu i musiałem przenocować... Pamiętam jedno - był po prostu funkcjonalny...
#14(odp. na #12)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-03 06:07:19)
Tylko po co, skoro brak pasażerów?
#15(odp. na #14)
Igor13
(2023-07-03 10:47:43)
Jaki brak pasażerów? Możesz wyjaśnić?
#16(odp. na #15)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-03 23:01:10)
Normalnie, dzisiaj w Zielonej widziałem dużo więcej, niż w XI tam #9.
Jest duża różnica, to 2 lata wstecz, gdy była przecież epidemia i akcja "szczepionkowa".
#17
Igor13
(2023-07-04 11:00:18)
Nie wiem, co piszesz, ale te twoje porównanie nie jest żadnym argumentem, a piszesz kompletne bzdury. Z dworca korzysta wiele osób, a są to choćby uczniowie z okolic Poraja, którzy stamtąd dojeżdżają do Częstochowy i z powrotem. Osoby, które dokonują przesiadek na pociąg, turyści, pielgrzymi, pracownicy, artyści i wielu wielu innych. Byłeś zapewne tylko raz, a nie widziałeś tego, ile osób faktycznie korzysta z dworca w godzinach szczytu w dniach roboczych.
#18(odp. na #17)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-04 21:06:43)
Będę jechał przez stację niedługo, to się zobaczy.
Mój kolega z tego rejonu zmarł zimą po "szczepionce" i teraz nie mam tu nikogo, a bywałem częściej.
#19(odp. na #5)
Igor13
(2024-01-14 12:47:36)
Jeżeli chodzi o Wieluń, to są bezpośrednie połączenie ze Stradomia do Wielunia w jednej parze. Co do Kłobucka, warto zobaczyć na sam przebieg linii kolejowych i dróg na mapie, aby dostrzec praktyczny brak konkurencji dla transportu drogowego w połączeniu Kłobuck - Częstochowa. W czasach minionej epoki lukę tą wypełniały połączenia PKSu, które kiedyś odjeżdżały z rynku wieluńskiego, a obecnie z pod dworca autobusowego. Mój tata pamięta te czasy, a w latach 70-tych jeszcze komunikacja miejska nie obsługiwała okolic pogranicza Tysiąclecia/Parkitki, gdyż ta druga dzielnica w zasadzie nie istniała i była na papierze projektantów, a tamte tereny to były praktycznie same pola uprawne i trochę lasów.
Podobno mają zostać uruchomione połączenia kolejowe do Kłobucka, ale nie wiem kiedy i co by miało je obsługiwać (na pewno nie w relacji Częstochowa - Kłobuck).
Co do obecnej sytuacji z dworcem piszę z opóźnieniem, ale powiem, że z tego co się dowiedziałem ludzie, którzy forsowali jego wyburzenie poszli na zwolnienie i póki co nikt nie ma o czym decydować, dlatego sprawa jest jak na razie w martwym punkcie.
#20
X. Piast II Chrobry
(2024-10-13 15:42:12)
Ciekawostka: Uciekający Truman. Ucieczka parowozu Ty246 w Częstochowie (1971) https://www.youtube.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.