Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
ZenobeK
(2018-12-03 16:44:00)
Mam takie pytanie: ile peronów jest na dworcu w Bytomiu?
#2(odp. na #1)
Damian Stupień
(2018-12-04 20:40:25)
#5(odp. na #4)
Damian Stupień
(2018-12-04 21:11:42)
Spójrz na to foto i sobie odpowiedz co robiła tam winda towarowa ;) http://bit.ly/2RxM2V…
#6(odp. na #4)
Damian Stupień
(2018-12-04 21:13:02)
na googlach "czwarty" od lewej.
#7
ZenobeK
(2018-12-04 22:30:32)
A nie jest tak, że peron bagażowy czy pocztowy też jest peronem. Czym innym jest rampa. Chociaż przyjmę do wiadomości wszelkie inne kryteria: TYLKO osobowy. :) Tak przy okazji do tej windy bagażowej prowadzi jakieś przejście. Gdzie jest wejście?
#8(odp. na #7)
Damian Stupień
(2018-12-04 22:45:14)
No to w Bytomiu mielibyśmy 6 peronów ;) Pocztowy niedawno zlikwidowany.
#9(odp. na #8)
wasiukibic
(2019-06-09 01:38:56)
Obecnie w użyciu jest głównie peron 1, leżący poza halą. Po hali hula wiatr, czasem przejedzie towarowy, przy peronie 4 odstawiane są czasem luźne loki i wagony. Po za tym, jak na tak duże miasto, ruch pasażerski jest tu raczej symboliczny - może w dni robocze wymiana jest tu większa ale ostatnio obserwuję, że więcej ludzi wsiada/wysiada w Oleśnicy, Namysłowie, Kluczborku czy Lublińcu, a więc miast kilkukrotnie mniejszych.
#10
Darek Nowak
(2020-03-03 18:25:06)
PLK z siedmioma ofertami na wstępną dokumentację dla połączenia Bytom - Opole: https://stooq.pl/n/?…
To bogaty kraj, a kto bogatemu zabroni wyrzucić w błoto chocćby te marne 12,8 mln PLN.
#11(odp. na #9)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-04 21:28:12)
Hala powinna pójść na złom.
Z popołudniowego pociągu linii S8 do Kluczborka potrafi wysiąść aż 9 osób.
W ogóle cała ta linia S8 nie ma sensu a szczególnie jej południowy przebieg do Oświęcimia.
Dyrekcji Kolei Sląskich na podkładkę swojej egzystencji wystarczyłaby linia BB - Zawiercie gdyż tylko ten odcinek wykazuje ruch na Górnym Śląsku. I finito.
#12(odp. na #11)
wasiukibic
(2020-11-05 16:39:06)
Przepraszam za zwłokę w dodaniu komentarza, jednak nie bardzo chciałem puszczać twoje przemyślenia, bez okraszenia ich odpowiednim komentarzem.
1. "Hala powinna pójść na złom." Nawet, jakby żaden pociąg nie miał już nigdy przejechać przez Bytom, to i tak hala winna zostać zachowana jako zabytek techniki, którym niewątpliwie jest. Rozwiązanie, które proponujesz, to jest barbarzyństwo, godne homo sovieticusa, bo tak właśnie na Śląsku postępowali pół-dzicy sowieci, którzy rozpalali ogniska z bezcennych mebli, księgozbiorów czy dywanów.
2. "Z popołudniowego pociągu linii S8 do Kluczborka potrafi wysiąść aż 9 osób." Fajnie, że opierasz się na obłożeniu pociągów w czasie pandemii. Poza tym, czy pasażerów z/do Tarnowskich Gór, Londyńca, Cidrów też liczyłeś?
3. "Dyrekcji Kolei Sląskich na podkładkę swojej egzystencji wystarczyłaby linia BB - Zawiercie." Komunikacja zbiorowa to nie jest sztuka dla sztuki, ino po to, żeby kilku pierdzistołków miało ciepłe posadki. Oprócz linii bardzo frekwencyjnych są też te i mniej. A odcięcie mniejszych potoków nie pozostaje bez wpływu i na linie będące kręgosłupem komunikacyjnym.
#13(odp. na #11)
ACdVL (Andrzej)
(2020-11-05 20:02:13)
Przepraszam kolegę Wasia, że bezceremonialnie wtrącę swoje trzy grosze.
Powiedz mi, kolego Adolfie, na podstawie czegoś wysnuł tezę o zezłomowaniu hali peronowej? Zali koledze nie jest wiadome powiedzenie: naród nie szanujący przeszłości nie jest godzien teraźniejszości ni prawa do przyszłości? Kolega wie, że wzbudził m.in. mojej osoby gniew tą absurdalną tezą? Niech mi to Kolega wytłumaczy - jeno konkretnie. Ta hala peronowa, podobnie jak legnicka czy wrocławska, jest wizytówką miasta i mojej zgody na tego typu brednie nie ma. Non possumus! Jestem nauczony szacunku do tego, co było i mam nadzieję, że Kolega Adolf zwróci uwagę, że są na Bazie osoby czułe na tym punkcie.
#14(odp. na #12)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-05 20:41:57)
#15(odp. na #13)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-05 21:15:37)
Tą bytomska to raczej trudno uznać za zabytek.
Tak wogóle, to podziwiam dyżurną ruchu peronową że nie boi się pracować w takich ciemnościach. :-)
#16(odp. na #14)
wasiukibic
(2020-11-05 21:19:02)
Czy pojęcia "pandemia", "praca zdalna", "nauka zdalna", "lockdown" są dla Ciebie niezrozumiałe lub/i nie potrafisz tego powiązać z popytem na przewozy?
W styczniu/lutym latoś mógłbym nakręcić filmik w Londyńcu, gdzie prawie wszystkie miejsca siedzące są zajęte lub wymianę pasażerów w TG na poziomie ok. 40 osób.
KŚ musi przeprowadzić badania frekwencji w poszczególnych kursach i na tej podstawie dokonać koniecznych cięć lub dostosowaniu pojemności taboru do popytu i tela.
#17(odp. na #15)
wasiukibic
(2020-11-05 21:25:34)
Poczytaj gminną ewidencję zabytków Bytomia http://dzienniki.sla…
i niy fandzol tukej wiyncyj, pra?
#18(odp. na #17)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-05 21:40:29)
Podaj nr strony bo jest ich 217.
#19(odp. na #18)
wasiukibic
(2020-11-05 22:06:42)
Str. 175, poz. 1867.
#20(odp. na #19)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-05 22:20:12)
Fajnie, dzięki. Tych zabytków w Bytomiu ponad 2.000.
Ale stare Katowice też bardzo ładne.
#21(odp. na #15)
ACdVL (Andrzej)
(2020-11-06 17:25:42)
Kolega ma odmienne zdanie to uszanuję. Ale na przyszłość zalecam ostrożność w ferowaniu takich opinii.
#22(odp. na #21)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-29 17:51:00)
Od nowego rozkładu jazdy pociągi IC/TLK nie będą już się ani zatrzymywać w Bytomiu, ani nawet przezeń przejeżdżać.
Jedyny pociąg łączący Poznań z Katowicami "Osterwa" przez Ostrów/Kluczbork będzie omijał Bytom linią nr 152 i dalej przez Gliwice. Może się okazać za chwilę że nawet 1 peron to będzie właśnie o ten 1 peron zu viel in Beuthen.
#23(odp. na #22)
Opolanin
(2020-11-30 08:40:09)
Jesteś pewien? Żeby nie szukać po wyszukiwarkach łap linka http://koniec.org/pi…
Co tam można wyczytać " IC PODHALANIN, kursuje od 19/20.XII.2020 do 28/01.III.2021 i od 24/25.VI do 31.VIII/01.IX.2021" i fragment relacji Katowice - Bytom - Tarnowskie Góry - Lubliniec - Kluczbork.
A ta na szybko sprawdziłem w PP wiosenną przerwę w kursowaniu tego IC i wychodzi na to, że za niego przez Bytom bedzie jeździł TLK SPODEK (to w tych zestawieniach nie jest ujęte).
#24(odp. na #23)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-30 11:03:37)
Ale to jest okazjonalny a nie stały.
Może pojechać a nie musi.
Tak przy okazji, czy możesz sprawdzić ile pacjentów do niego wsiada/wysiada?
#25(odp. na #24)
Opolanin
(2020-11-30 15:09:20)
No dobra, ale do końca sierpnia PIC będzie codziennie jeździł przez Bytom, więc to co piszesz o całkowitym zawieszeniu obsługi to półprawda.
Nie, nie mogę, staram się omijać te rejony szerokim łukiem, ale jakby Cię interesowało to pod koniec sierpnia dwa razy w środku tygodnia jechałem tamtędy nocnym TLK WOLIN Katowice- Wrocław- Świnoujście (chyba, nie pamiętam stacji końcowej) to raz nikt nie wysiadł/wsiadł w Bytomiu i TG, za drugim razem wysiadł w Bytomiu tylko jakiś kargowski maszynista, w TG wsiadły 3 osoby. Tylko że zaraz po tym pociągu jechał kolejny wakacyjny pośpiech z Krakowa i dalej na Poznań przez Ostrów to może dlatego (relacji i jego nazwy nie zapamiętałem, KORSARZ czy jakoś tak).
A w ogóle to ten wakacyjny pośpiech na Wrocław, to jechał tędy objazdem przez jakiś tam remont bo tak to by jechał przez Gliwice i dalej do Opola wycieczką po lk.152 przez Lubliniec.
#26
wasiukibic
(2021-04-05 19:10:33)
Osobę, która dodawała bytomskie wagonownie, proszę o weryfikację kształtu budynków, bo trochę fikuśnie wyszło.
#27(odp. na #26)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-03-13 21:02:32)
Perony numer 1 i 2 zamknięte w związku modernizacja linii 131 oraz tory 7,5,3 z tego samego powodu. Natomiast tory 10 i 12 zamknięte skuli zapadnięcia.
#29
Bogdan
(2023-06-11 18:40:02)
Coś mi się tu nie zgadza z tą wiatą na peronie 3. Pracuje w Bytomiu na kolei od 78r. i nie pamiętam żeby tam była wiata. Tym bardziej, że to by było bez sensu, bo przecież w Bytomiu jest jedna z 3 w Polsce hal peronowych, na peronach 2 do 4. Przypuszczam, że zadaszenie w TG wzięło się z Chorzowa Miasta, bo tam kiedyś było takie zadaszenie, uwiecznione na jednym z polskich filmów
#30(odp. na #29)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-06-12 01:51:12)
To masz chyba ze 100 lat. A Wilusia czasem nie pamietasz?
#31
abc
(2023-06-13 14:39:18)
A na Nakle Śl. wiaty są z Zbrosławic, czy z ich okolic.
#32
Mszkl
(2024-07-23 09:22:07)
Czy ja dobrze widzę, że przed remontem hali/peronów pod główną halą były 4 tory, a obecnie jest 5?
#33(odp. na #32)
wasiukibic
(2024-07-25 09:01:44)
Dobrze widzisz. Modernizacja hali wraz z układem torowym spowodowała likwidację peronu bagażowego, położonego pomiędzy peronami 3 i 4, tak więc pod halą znalazło się miejsce na dodatkowy tor, obsługujący jedną z krawędzi nowego peronu 1 (starego 2). Druga krawędź nowej 1 (starej 2) będzie tak, jak przed remontem, poza halą. Z resztą, przed remontem, ztcp, 2 była peronem w ogóle nieużywanym w ruchu pasażerskim, 3 sporadycznie, 4 dla wahadeł KŚ S18 do Gliwic , a 1 była najintensywniej użytkowania, przez wahadła KŚ S8 do Londyńca + pośpiechy. Przez okres zawieszenia ruchu pasażerskiego na odcinku Gliwice - Bytom hala była w zasadzie martwa. Po remoncie stara 1 nie zostanie odtworzona, a obsługę ruchu do Londyńca przejmie pewno nowa 1, w miejscu dawnej 2.
#34
Mszkl
(2024-07-28 15:08:42)
Dziękuję Wasiu za potwierdzenie. Troszkę moim zdaniem szkoda dawnej symetryczności peronów względem hali, ale wiadomo, że kwestie ruchowe ważniejsze niż stricte ...artystyczne ;-)
#35
Wojciech Piech
(2024-09-04 19:37:38)
Takie pytanie mam. Kiedy zlikwidowano MD Bytom?
#36
Stefan
(2024-10-25 18:52:58)
Jakie połączenia kolejowe odbywały się z dworca w latach 80?
#37(odp. na #36)
Przemek Nowak
(2025-02-06 21:49:33)
Do Tarnowskich Gór, Katowic, Łodzi Fabrycznej, Gdyni, Poznania..... tyle pamiętam
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.