OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bytom

Ostatnia zmiana: 2025-09-19

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja rozszerzona] |
Obraz
fot. nieznany (1870)
Obraz
fot. Robert Ulfik (po 1890 (???))
Obraz
fot. nieznany (po 1900)
Obraz
fot. nieznany (po 1900 (???))
Obraz
fot. Nieznany (przed 1904)
Obraz
fot. nieznany (przed 1907)
Obraz
fot. nieznany (przed 1916)
Obraz
fot. nieznany (przed 1918)
Obraz
fot. nieznany (przed 1918)
Obraz
fot. nieznany (przed 1920)
Obraz
fot. nieznany (przed 1920)
Obraz
fot. Nieznany (pomiędzy 1928 a 1930)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1928 a 1945)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1928 a 1945)
Obraz
fot. nieznany (po 1928)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1930 a 1940)
Obraz
fot. nieznany (1930 (???))
Obraz
fot. nieznany (1931)
Obraz
fot. nieznany (przed 1931)
Obraz
fot. nieznany (przed 1936)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1939 a 1945)
Obraz
fot. nieznany (1940)
Obraz
fot. nieznany (przed 1943)
Obraz
fot. nieznany (przed 1945)
Obraz
fot. nieznany (przed 1945)
Obraz
fot. nieznany (przed 1945)
Obraz
fot. nieznany (po 1960 (???))
Obraz
fot. Stanisław Pietrzyk (po 1987-01-01)
Obraz
fot. Franciszek Penkaty (1997-06-15)
Obraz
fot. andrzejkoza (1998-06-04)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #33 (odp. na #32) wasiukibic (2024-07-25 09:01:44)
    Dobrze widzisz. Modernizacja hali wraz z układem torowym spowodowała likwidację peronu bagażowego, położonego pomiędzy peronami 3 i 4, tak więc pod halą znalazło się miejsce na dodatkowy tor, obsługujący jedną z krawędzi nowego peronu 1 (starego 2). Druga krawędź nowej 1 (starej 2) będzie tak, jak przed remontem, poza halą. Z resztą, przed remontem, ztcp, 2 była peronem w ogóle nieużywanym w ruchu pasażerskim, 3 sporadycznie, 4 dla wahadeł KŚ S18 do Gliwic , a 1 była najintensywniej użytkowania, przez wahadła KŚ S8 do Londyńca + pośpiechy. Przez okres zawieszenia ruchu pasażerskiego na odcinku Gliwice - Bytom hala była w zasadzie martwa. Po remoncie stara 1 nie zostanie odtworzona, a obsługę ruchu do Londyńca przejmie pewno nowa 1, w miejscu dawnej 2.
  • #34 Mszkl (2024-07-28 15:08:42)
    Dziękuję Wasiu za potwierdzenie. Troszkę moim zdaniem szkoda dawnej symetryczności peronów względem hali, ale wiadomo, że kwestie ruchowe ważniejsze niż stricte ...artystyczne ;-)
  • #35 Wojciech Piech (2024-09-04 19:37:38)
    Takie pytanie mam. Kiedy zlikwidowano MD Bytom?
  • #36 Stefan (2024-10-25 18:52:58)
    Jakie połączenia kolejowe odbywały się z dworca w latach 80?
  • #37 (odp. na #36) Przemek Nowak (2025-02-06 21:49:33)
    Do Tarnowskich Gór, Katowic, Łodzi Fabrycznej, Gdyni, Poznania..... tyle pamiętam
  • #38 R. Kotowski (2025-09-11 14:25:01)
    Koniec komunikacyjnego paraliżu w Zamłyniu. Zakończył się remont wiaduktu kolejowego nad ul. Zabrzańską w Bytomiu. W Bytomiu zakończył się remont wiaduktu kolejowego nad ul. Zabrzańską w Zamłyniu. To dobra wiadomość dla kierowców i użytkowników komunikacji publicznej, ponieważ stała organizacjia ruchu umożliwiająca dojazd od pl. Wolskiego i ul. Jagiellońskiej w stronę Łagiewnik została przywrócona.https://www.bytomski…
  • #39 R. Kotowski (2025-09-25 18:02:16)
    Remont bytomskiego budynku dworca kolejowego? Obiekt ujęto w nowym planie inwestycyjnym PKP. W ramach nowego programu Dworce Przyjazne Pasażerom, Polskie Koleje Państwowe planują inwestycje na 181 dworcach w całej Polsce. Na takiej liście znalazł się także bytomski obiekt, który zasłużonej modernizacji doczeka się po ponad 10 latach. https://www.bytomski…
  • #40 R. Kotowski (2025-10-07 16:49:21)
    „Czarny Pstrąg” przyjedzie do Bytomia. A to z okazji Kongresu Entuzjastów i Przyjaciół Kolei. Tegoroczna odsłona Kongresu Entuzjastów i Przyjaciół Kolei odbędzie się właśnie w Bytomiu. Z tej okazji, na lokalny dworzec, prosto z Krakowa - wjedzie Czarny Pstrąg. A na wycieczkę tym pociągiem specjalnym - może załapać się każdy. Warto jednak być czujnym, bo pula biletów jest oczywiście ograniczona. https://www.bytomski…
  • #41 R. Kotowski (2025-10-13 12:51:38)
    Relacja z wczorajszej wystawy taboru kolejowego w Bytomiu z okazji/towaryszącej V Kongresowi Entuzjastów i Przyjaciół Kolei: Bytom. Lokomotywa "Griffin", "Impuls 2", pojazd dwudrogowy, drezyna, a nawet poczciwy "kibel". Wystawa taboru kolejowego w hali peronowej ZDJĘCIA. https://www.slazag.p…
  • #42 R. Kotowski (2025-10-15 16:40:26)
    RegioJet pojedzie z Pragi do Warszawy przez Bytom, ale czeskie pociągi się tu nie zatrzymają. Prywatny czeski przewoźnik kolejowy RegioJet zamierza uruchomić regularne połączenie Pragi z Warszawą. Docelowo pociągi mają jeździć równie szybko, co polskie Pendolino. Charakterystyczne żółte składy będą przemykać przez Bytom, ale się tu nie zatrzymają.https://www.bytomski…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Bytom

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...