OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Prawy Brzeg Wisły

Ostatnia zmiana: 2023-11-11

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1262
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Bartek Rumak; data: pomiędzy 1920 a 1929;
Lata dwudzieste.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1379
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: pomiędzy 1920 a 1940;
Przystań promowa. Zdjęcie z okresu międzywojennego.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru , tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1350
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: 1940;
Stara fotografia. Wejście na prom.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon : 198
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: przed 1945;
Skład na promie w Mikoszewie.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 214
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: przed 1955;
Prom, który niegdyś obsługiwał przeprawę. Rysunek znaleziony w internecie z przywołaniem źródła w wikipedii, gdzie jednak rysunku tego nie ma.
Prom zbudowano w 1904 roku w Bydgoszczy.
Pierwotnie prom ochrzczono imieniem Aegir. W marcu 1945 został zatopiony koło Przegaliny przez wycofujące się wojska niemieckie.
W 1946 r. podniesiono go z dna i naprawiono w stoczni w Pleniewie. Wówczas otrzymał nowe imię Świbno i powrócił do służby, tym razem jako własność PKP. Na skutek zużycia kadłuba i innych podzespołów prom wycofano ze służby na przełomie 1955/56 roku. Formalna kasacja nastąpiła 23 stycznia 1959, a złomowanie w 1961 roku.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, tabor
Obraz
Odsłon : 717
: 5
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: pomiędzy 1988-01-01 a 1990-01-01;
Prawy Brzeg Wisły - obrotnica i tor zakończony kozłem oporowym. Widok w kierunku stacji Sztutowo.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru , infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 521
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: pomiędzy 1988 a 1989;
Schematy uproszczone: Stacja Nowy Staw Wąskotorowy (czynna w czasie kampanii cukrowniczej) - stan 1989 rok, Prawy Brzeg Wisły - stan 1988 rok.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 236
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1989-08-08;
Prawy Brzeg Wisły - peron z poczekalnią, widok w kierunku stacji Sztutowo.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 251
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1989-08-08;
Prawy Brzeg Wisły - wjazd od strony końca linii, widok w kierunku stacji Sztutowo.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 202
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1990-07-26;
Prawy Brzeg Wisły - peron z poczekalnią, widok w kierunku stacji Sztutowo.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 395
: 1
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1991-08-21;
Lokomotywa Lxd2-244 po przyprowadzeniu pociągu MS 5418 relacji (Sztutowo) Stegna Gdańska - Prawy Brzeg Wisły w trakcie "oblotu" składu - zostanie zatrudniona do podjęcia pociągu MS 5417 relacji Prawy Brzeg Wisły - Stegna Gdańska. Widok w kierunku końca linii.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon : 252
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1991-08-21;
Lokomotywa Lxd2-244 dojeżdża do składu pociągu MS 5417 relacji Prawy Brzeg Wisły - Stegna Gdańska. Widok w kierunku stacji Sztutowo.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon : 286
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1991-08-21;
Lokomotywa Lxd2-244 zapięta do pociągu MS 5417 relacji Prawy Brzeg Wisły - Stegna Gdańska. Na dalszym planie widoczne wały przeciwpowodziowe Wisły. Widok w kierunku końca linii.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon : 240
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1991-08-21;
Pociąg MS 5417 relacji Prawy Brzeg Wisły - Stegna Gdańska, prowadzony lokomotywą Lxd2-244 gotowy do odjazdu. Widok w kierunku końca linii.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon : 352
powiększ
Autor: Marcin Wojda
Przesłał: Józef Wiśniewski; data: przed 2000; (uwagi: około 2000 rok)
Zdjęcie właściwie dotyczy stacji Nowy Dwór Gdański Wąsk.. Przesłałem je tutaj żeby można było zobaczyć gdzie była zamontowana obrotnica przeniesiona po 1986 z Prawego Brzegu Wisły, widoczna na zdjęciu przesłanym przez Pana Michała Glinieckiego. To jest ok.2000rok, obrotnicy już nie ma, pocięta na złom gdzieś około 1996-98. Zostały jeszcze widoczne tory do hali napraw wagonów, budynki warsztatowe. Wcześniej przed halą była suwnica torowa, też chyba pocięta na złom. Za budynkami jest teren stacji z peronami.
Tagi: budynki do obsługi taboru, infrastruktura do obsługi taboru , infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1109
powiększ
Autor: Andrzej Michalski
data: 2007-07-15;
Przystanek. Widok na teren przystanku z wału przeciwpowodziowego.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1214
powiększ
Autor: Andrzej Michalski
data: 2007-07-15;
Przystanek. Tablica jest, ale nazwy brakuje.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1169
powiększ
Autor: Andrzej Michalski
data: 2007-07-15;
Koniec linii. Starotorze w tym miejscu odginało się w lewą stronę i prowadziło, wzdłuż wału przeciwpowodziowego na który się stromo wspinało.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 879
powiększ
Autor: Andrzej Michalski
data: 2007-07-15;
Przystanek. Widok w kierunku Stegny.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1013
powiększ
Autor: Andrzej Michalski
data: 2007-07-15;
Przystanek. Widok w kierunku wału przeciwpowodziowego.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 972
powiększ
Autor: Andrzej Michalski
data: 2007-07-15;
Widok na starotorze biegnące wzdłuż wału przeciwpowodziowego.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 964
powiększ
Autor: Andrzej Michalski
data: 2007-07-15;
Przystań promowa. Widok na przystań z wału przeciwpowodziowego.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1072
powiększ
Autor: Andrzej Michalski
data: 2007-07-15;
Widok na przystań promową.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 875
powiększ
Autor: Andrzej Michalski
data: 2007-07-15;
Przystań promowa. Widok na przystań promu kolejki wąskotorowej.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 66
powiększ
Autor: Paweł Niedomagała
data: 2011-07-30;
Koniec toru w Prawym Brzegu Wisły. Jeszcze w latach 50-tych ubiegłego wieku tor ostrym łukiem skręcał w lewo, na południe i wspinał się na koronę wału przeciwpowodziowego. Następnie zjeżdżał na jego drugą stronę, na nadbrzeżny polder. Tam był weksel i po zmianie kierunku jazdy można było okrętować wagony na pokład promu parowego "Świbno" (przed wojną "Schiewenhorst II").
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 93
powiększ
Autor: Paweł Niedomagała
data: 2011-07-30;
Oblot składu pasażerskiego, który przyjechał tu ze Sztutowa, przez parowóz Px48-1907. Pociąg niebawem odjedzie do Nowego Dworu Gdańskiego Wąskotorowego.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon : 165
powiększ
Autor: Kacper Jaworski
data: 2012-08;
Pociąg turystyczny w Prawym Brzegu Wisły.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1024
powiększ
Autor: Marcin Janowicz
data: 2014-03-29;
Pozostałość po przeprawie promowej.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 876
powiększ
Autor: Marcin Janowicz
data: 2014-03-29;
Za plecami przeprawa promowa. Widok na miejsce gdzie wznosiło się na wał torowisko.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1127
powiększ
Autor: Marcin Janowicz
data: 2014-03-29;
Przyczółek przeprawy promowej.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Prawy Brzeg Wisły

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...