Ostatnia zmiana: 2023-11-11
Wyślij nowe pliki »
Zgadzam się z warunkami wysyłki i publikacji zdjęć .
Jakie zdjęcia przesyłać?
Bardzo prosimy o staranny wybór zdjęć do bazy. Ze względu na oglądających powinniśmy stawiać na jakość, a nie ilość.
Prosimy nie wrzucać zdjęć nieostrych, źle oświetlonych, wielu niemal takich samych ujęć tego samego obiektu, oraz taboru kolejowego (chyba, że w jakiś sposób jest on w tym miejscu one
wyjątkowy).
Galerie dużo przyjemniej przegląda się, jeśli zdjęcia są różnorodne i dobrej jakości.
Bardzo prosimy również o niewysyłanie zdjęć, bez zgody ich autorów.
Dziękujemy bardzo.
Wg wieku
Wg czasu dodania
|
[Wersja podstawowa ]
infrastruktura
tabor
infrastruktura i tabor
budynki do obsługi taboru
dokumenty/bilety/mapy
infrastruktura do obsługi taboru
infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
panoramy/widoki ogólne
perony/rampy/place/zadaszenia
pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
sygnalizacja/słupki/znaki itp.
szlak (trasa)/pojedyncze tory
tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
tabor
bez tagów
Andrzej Michalski
Jarek Franczyk
Kacper Jaworski
Karol Hoeft
Marcin Janowicz
Marcin Wojda
Michał Gliniecki
nieznany
Paweł Frączek
Paweł Niedomagała
Odsłon (od 12 maja 2014): 1262
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Bartek Rumak ; data:
pomiędzy 1920 a 1929 ;
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru
Odsłon (od 12 maja 2014): 1379
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
pomiędzy 1920 a 1940 ;
Przystań promowa. Zdjęcie z okresu międzywojennego.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru , tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1350
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
1940 ;
Stara fotografia. Wejście na prom.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
przed 1945 ;
Skład na promie w Mikoszewie.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
przed 1955 ;
Prom, który niegdyś obsługiwał przeprawę. Rysunek znaleziony w internecie z przywołaniem źródła w wikipedii, gdzie jednak rysunku tego nie ma.
Prom zbudowano w 1904 roku w Bydgoszczy.
Pierwotnie prom ochrzczono imieniem Aegir. W marcu 1945 został zatopiony koło Przegaliny przez wycofujące się wojska niemieckie.
W 1946 r. podniesiono go z dna i naprawiono w stoczni w Pleniewie. Wówczas otrzymał nowe imię Świbno i powrócił do służby, tym razem jako własność PKP. Na skutek zużycia kadłuba i innych podzespołów prom wycofano ze służby na przełomie 1955/56 roku. Formalna kasacja nastąpiła 23 stycznia 1959, a złomowanie w 1961 roku.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, tabor
powiększ
Autor:
Michał Gliniecki
data:
pomiędzy 1988-01-01 a 1990-01-01 ;
Prawy Brzeg Wisły - obrotnica i tor zakończony kozłem oporowym. Widok w kierunku stacji Sztutowo.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru , infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
Michał Gliniecki
data:
pomiędzy 1988 a 1989 ;
Schematy uproszczone: Stacja Nowy Staw Wąskotorowy (czynna w czasie kampanii cukrowniczej) - stan 1989 rok, Prawy Brzeg Wisły - stan 1988 rok.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
Michał Gliniecki
data:
1989-08-08 ;
Prawy Brzeg Wisły - peron z poczekalnią, widok w kierunku stacji Sztutowo.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
Michał Gliniecki
data:
1989-08-08 ;
Prawy Brzeg Wisły - wjazd od strony końca linii, widok w kierunku stacji Sztutowo.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
Michał Gliniecki
data:
1990-07-26 ;
Prawy Brzeg Wisły - peron z poczekalnią, widok w kierunku stacji Sztutowo.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
Michał Gliniecki
data:
1991-08-21 ;
Lokomotywa Lxd2-244 po przyprowadzeniu pociągu MS 5418 relacji (Sztutowo) Stegna Gdańska - Prawy Brzeg Wisły w trakcie "oblotu" składu - zostanie zatrudniona do podjęcia pociągu MS 5417 relacji Prawy Brzeg Wisły - Stegna Gdańska. Widok w kierunku końca linii.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
powiększ
Autor:
Michał Gliniecki
data:
1991-08-21 ;
Lokomotywa Lxd2-244 dojeżdża do składu pociągu MS 5417 relacji Prawy Brzeg Wisły - Stegna Gdańska. Widok w kierunku stacji Sztutowo.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
powiększ
Autor:
Michał Gliniecki
data:
1991-08-21 ;
Lokomotywa Lxd2-244 zapięta do pociągu MS 5417 relacji Prawy Brzeg Wisły - Stegna Gdańska. Na dalszym planie widoczne wały przeciwpowodziowe Wisły. Widok w kierunku końca linii.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
powiększ
Autor:
Michał Gliniecki
data:
1991-08-21 ;
Pociąg MS 5417 relacji Prawy Brzeg Wisły - Stegna Gdańska, prowadzony lokomotywą Lxd2-244 gotowy do odjazdu. Widok w kierunku końca linii.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
powiększ
Autor:
Marcin Wojda
Przesłał:
Józef Wiśniewski ; data:
przed 2000 ;
(uwagi:
około 2000 rok )
Zdjęcie właściwie dotyczy stacji Nowy Dwór Gdański Wąsk.. Przesłałem je tutaj żeby można było zobaczyć gdzie była zamontowana obrotnica przeniesiona po 1986 z Prawego Brzegu Wisły, widoczna na zdjęciu przesłanym przez Pana Michała Glinieckiego. To jest ok.2000rok, obrotnicy już nie ma, pocięta na złom gdzieś około 1996-98. Zostały jeszcze widoczne tory do hali napraw wagonów, budynki warsztatowe. Wcześniej przed halą była suwnica torowa, też chyba pocięta na złom. Za budynkami jest teren stacji z peronami.
Tagi: budynki do obsługi taboru, infrastruktura do obsługi taboru , infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1109
powiększ
Autor:
Andrzej Michalski
data:
2007-07-15 ;
Przystanek. Widok na teren przystanku z wału przeciwpowodziowego.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1214
powiększ
Autor:
Andrzej Michalski
data:
2007-07-15 ;
Przystanek. Tablica jest, ale nazwy brakuje.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 1169
powiększ
Autor:
Andrzej Michalski
data:
2007-07-15 ;
Koniec linii. Starotorze w tym miejscu odginało się w lewą stronę i prowadziło, wzdłuż wału przeciwpowodziowego na który się stromo wspinało.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 879
powiększ
Autor:
Andrzej Michalski
data:
2007-07-15 ;
Przystanek. Widok w kierunku Stegny.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1013
powiększ
Autor:
Andrzej Michalski
data:
2007-07-15 ;
Przystanek. Widok w kierunku wału przeciwpowodziowego.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 972
powiększ
Autor:
Andrzej Michalski
data:
2007-07-15 ;
Widok na starotorze biegnące wzdłuż wału przeciwpowodziowego.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 964
powiększ
Autor:
Andrzej Michalski
data:
2007-07-15 ;
Przystań promowa. Widok na przystań z wału przeciwpowodziowego.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1072
powiększ
Autor:
Andrzej Michalski
data:
2007-07-15 ;
Widok na przystań promową.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 875
powiększ
Autor:
Andrzej Michalski
data:
2007-07-15 ;
Przystań promowa. Widok na przystań promu kolejki wąskotorowej.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
powiększ
Autor:
Paweł Niedomagała
data:
2011-07-30 ;
Koniec toru w Prawym Brzegu Wisły. Jeszcze w latach 50-tych ubiegłego wieku tor ostrym łukiem skręcał w lewo, na południe i wspinał się na koronę wału przeciwpowodziowego. Następnie zjeżdżał na jego drugą stronę, na nadbrzeżny polder. Tam był weksel i po zmianie kierunku jazdy można było okrętować wagony na pokład promu parowego "Świbno" (przed wojną "Schiewenhorst II").
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
Paweł Niedomagała
data:
2011-07-30 ;
Oblot składu pasażerskiego, który przyjechał tu ze Sztutowa, przez parowóz Px48-1907. Pociąg niebawem odjedzie do Nowego Dworu Gdańskiego Wąskotorowego.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
powiększ
Autor:
Kacper Jaworski
data:
2012-08 ;
Pociąg turystyczny w Prawym Brzegu Wisły.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1024
powiększ
Autor:
Marcin Janowicz
data:
2014-03-29 ;
Pozostałość po przeprawie promowej.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 876
powiększ
Autor:
Marcin Janowicz
data:
2014-03-29 ;
Za plecami przeprawa promowa. Widok na miejsce gdzie wznosiło się na wał torowisko.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1127
powiększ
Autor:
Marcin Janowicz
data:
2014-03-29 ;
Przyczółek przeprawy promowej.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia ?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
Stacja kolejowa Prawy Brzeg Wisły