Ostatnia zmiana: 2025-09-01
Wyślij nowe pliki »
Zgadzam się z warunkami wysyłki i publikacji zdjęć .
Jakie zdjęcia przesyłać?
Bardzo prosimy o staranny wybór zdjęć do bazy. Ze względu na oglądających powinniśmy stawiać na jakość, a nie ilość.
Prosimy nie wrzucać zdjęć nieostrych, źle oświetlonych, wielu niemal takich samych ujęć tego samego obiektu, oraz taboru kolejowego (chyba, że w jakiś sposób jest on w tym miejscu one
wyjątkowy).
Galerie dużo przyjemniej przegląda się, jeśli zdjęcia są różnorodne i dobrej jakości.
Bardzo prosimy również o niewysyłanie zdjęć, bez zgody ich autorów.
Dziękujemy bardzo.
Wg wieku
Wg czasu dodania
|
[Wersja podstawowa ]
infrastruktura
tabor
infrastruktura i tabor
budowy/remonty/rozbiórki
ciekawostki
dokumenty/bilety/mapy
infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
panoramy/widoki ogólne
perony/rampy/place/zadaszenia
pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
sygnalizacja/słupki/znaki itp.
szlak (trasa)/pojedyncze tory
tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
zdjęcia lotnicze
bez tagów
Marcin Kałowski
Marcin Kulinicz
Marcin L
nieznany
Paweł Rola
Paweł Ukole
polo
RJN
ROBERT KOŃPA
Sławek Klimek
Tomasz
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1911 ;
Bocznica ze Śródborowa do Żwirowni Świerk, widoczna z niezbyt dobrze odwzorowaną geometrią na mapie austriackiej z 1911 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1914 ;
Bocznica ze Śródborowa do żwirowni w Świerku, widoczna po północnej stronie linii nadwiślańskiej. Fragment mapy niemieckiej z 1914 r. na podkładzie rosyjskim.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1925 ;
Bocznica Śródborów - Żwirownia Świerk na mapie taktycznej z 1922 r.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
1933 ;
W 1933 r. bocznica Śródborów - Żwirownia Świerk już najpewniej nie funkcjonowała, na mapie widać jej ślad w postaci lekkiego nasypu.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Odsłon (od 12 maja 2014): 816
powiększ
Autor:
polo
data:
2006-09 ;
Przystanek osobowy w Śródborowie. W miejscu widocznej po prawej stronie kępy drzew stał niegdyś drewniany budynek stacyjny. Widok w stronę Warszawy (Otwocka).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 653
powiększ
Autor:
polo
data:
2006-09 ;
Jak sama nazwa wskazuje, przystanek położony jest wśród lasów. Widok w kierunku Pilawy.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 592
powiększ
Autor:
Paweł Rola
data:
2008 ;
Rozkład jazdy na p.o. Śródborów.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 978
powiększ
Autor:
Paweł Ukole
data:
2012-06-02 ;
Przystanek PKP Śródborów. Widok w stronę Otwocka.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Odsłon (od 12 maja 2014): 834
powiększ
Autor:
Paweł Ukole
data:
2012-06-02 ;
Przystanek PKP Śródborów. Peron.
Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 712
powiększ
Autor:
Paweł Ukole
data:
2012-06-02 ;
Przystanek PKP Śródborów. Wysoka krawędź peronowa.
Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 524
powiększ
Autor:
Paweł Ukole
data:
2012-06-02 ;
Przystanek PKP Śródborów. Tablica z nazwą przystanku wśród borów.
Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 497
powiększ
Autor:
Paweł Ukole
data:
2012-06-02 ;
Przystanek PKP Śródborów. Tablica informacyjna Kolei Mazowieckich na peronie.
Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 660
powiększ
Autor:
ROBERT KOŃPA
data:
2012-11-10 ;
Widok na przejazd kolejowy.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 608
powiększ
Autor:
ROBERT KOŃPA
data:
2012-11-10 ;
Widok w kierunku Celestynowa.
Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 650
powiększ
Autor:
ROBERT KOŃPA
data:
2012-11-10 ;
Widok w kierunku Otwocka.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 538
powiększ
Autor:
ROBERT KOŃPA
data:
2012-11-11 ;
Widok w kierunku Celestynowa.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Odsłon (od 12 maja 2014): 573
powiększ
Autor:
ROBERT KOŃPA
data:
2012-11-11 ;
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Odsłon (od 12 maja 2014): 536
powiększ
Autor:
ROBERT KOŃPA
data:
2012-11-11 ;
Widok w kierunku Otwocka.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 717
powiększ
Autor:
ROBERT KOŃPA
data:
2012-11-11 ;
Tablica z rozkładem jazdy i informacjami dla pasażerów.
Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 752
powiększ
Autor:
ROBERT KOŃPA
data:
2012-11-11 ;
Widok na przejazd kolejowy.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
powiększ
Autor:
polo
data:
2018-09-06 ;
Widok z krańca peronu przystanku Śródborów w kierunku południowo-wschodnim (Pilawa, Dęblin, Lublin). Jak widać, drugi tor przebiegnie dokładnie w linii dotychczasowego peronu, który w przyszłości znajdzie się po prawej stronie, w miejscu wykarczowanych drzew.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, ciekawostki, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, panoramy/widoki ogólne, szlak (trasa)/pojedyncze tory
powiększ
Autor:
polo
data:
2018-09-06 ;
Wyjazd z przystanku Śródborów w kierunku Otwocka. W oddali po prawej stronie złożono już charakterystyczne „elki“, określające lokalizację nowego peronu w kierunku Warszawy. Przejazd śródborowski - jako jedyny na terenie Otwocka - nie doczeka się przebudowy. Pozostanie na poziomie torów, choć zyska kategorię B i odpowiednie zabezpieczenia. Kierunek północny wschód (Otwock, Warszawa).
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, ciekawostki, panoramy/widoki ogólne, szlak (trasa)/pojedyncze tory
powiększ
Autor:
polo
data:
2019-05-31 ;
Widok na krawędź peronową nowo budowanego przystanku w Śródborowie. Po lewej rząd Eaosów z tłuczniem, w centrum kadru pozostałości starego peronu, którego miejsce zajmie druga nitka linii. Drut wraz ze słupami zdjęty w komplecie, ale filary pod nową trakcję już wbite. Kierunek południowy wschód (Pilawa, Dęblin, Lublin).
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, ciekawostki, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
polo
data:
2019-05-31 ;
Po zamknięciu ruchu na odcinku Pilawa-Otwock, prace budowlane nabrały tempa. Dotychczasowy tor służy ekipom remontowym przy budowie widocznej w oddali drugiej nitki. Wbito już część fundamentów pod nową sieć trakcyjną, niebawem ruszy też budowa peronu 2 (po prawej). Całość obserwują pozbawione pracy SBL-ek i wskaźnik W18;) Widok z przejazdu na wysokości ul. Narutowicza w kierunku północno-zachodnim (stacja Otwock, Warszawa).
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, ciekawostki, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), sygnalizacja/słupki/znaki itp.
powiększ
Autor:
polo
data:
2019-08-10 ;
Trwa budowa peronu pierwszego w stronę Pilawy/ Dęblina/ Lublina. W oddali widać nowe słupy trakcyjne, torów na razie brak.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, ciekawostki, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
polo
data:
2019-08-10 ;
W porównaniu do zdjęć z maja tego roku, sporo się zmieniło. Ruch wstrzymany, semafory wycięte, tory zdemontowane. Natomiast położono już znaczną część drugiej nitki od strony stacji Otwock oraz postawiono sekcję słupów trakcyjnych przy dotychczasowym szlaku.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, ciekawostki, perony/rampy/place/zadaszenia, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
powiększ
Autor:
Sławek Klimek
Przesłał:
polo ; data:
2020-05-23 ;
Nowe perony przystanku Śródborów. Południowy „lubelski“ (bliżej obiektywu) zlokalizowano w miejscu dotychczasowego. Północny „warszawski“ (za przejazdem drogowym) jest nową konstrukcją, powstałą z racji budowy drugiego toru. Widok w kierunku północno-zachodnim (Otwock, Warszawa).
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, perony/rampy/place/zadaszenia, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), zdjęcia lotnicze
powiększ
Autor:
polo
data:
2020-09-13 ;
Peron 2 przystanku Śródborów powstały przy okazji remontu linii nr 7 znajduje się po północnej stronie przejazdu drogowego w ciągu ul. Narutowicza. Ruch w obu kierunkach prowadzony jest nowo otwartym torem nr 2. Tor nr 1 (po lewej) na razie jest zamknięty.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, szlak (trasa)/pojedyncze tory, tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
powiększ
Autor:
polo
data:
2020-09-13 ;
Widok z czynnego peronu 2 przystanku Śródborów na jeszcze zamknięty peron 1 (powstały w miejscu dotychczasowego), który wraz z torem nr 1 oczekują zakończenia prac i włączenia do eksploatacji. Przejazd drogowy w ciągu ul. Narutowicza wyposażono w rogatki i sygnalizację świetlną, lecz na uruchomienie muszą poczekać do końca października.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, perony/rampy/place/zadaszenia, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), szlak (trasa)/pojedyncze tory
powiększ
Autor:
Marcin L
data:
2020-09-14 ;
Przejazd kolejowy; w lewo Otwock, w prawo Pogorzel Warszawska.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia ?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
#1
Anonimowy Użytkownik
(2024-11-02 22:28:15)
Dawniej, od przystanku odchodziła bocznica do żwirowni w Świerku. Ruch na niej zamknięto w 1933, a likwidacja rozpoczęła się najprawdopodbiej w 2000 roku. Nie wiadomo, czy to była bocznica o rozstawie 1524, czy 1435 mm. Niektórzy mówili nawet, że to była kolej wąskotorowa, o rozstawie 750 m.
Nadawca:
#2
(odp. na #1 )
polo
(2024-11-03 08:28:56)
Bocznica do żwirowni została rozebrana w drugiej połowie lat 30-tych ub. w. Nie wiem więc, skąd informacja o pracach rozbiórkowych w r. 2000 (??!). Obecnie jedynie parę szczegółów w terenie świadczy o jej istnieniu, a przedstawiają je umieszczone w galerii przystanku zdjęcia p. Marcina Kulinicza.
Nadawca:
#3
Anonimowy Użytkownik
(2024-11-04 17:59:01)
Niektórzy mówili, że do 2000 były ślady, np. nasypy itp., więc stąd te informacje.
Nadawca:
[Dodaj nowy komentarz ]
Nadawca:
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Otwock Śródborów