OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Trzebnica

Ostatnia zmiana: 2025-04-03

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 885
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1912;
Wjazd od strony Wrocławia. Z prawej wiadukt kolejowy nad ul. Wrocławską. W tle dworzec kolejowy. Stara pocztówka ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 928
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: przed 1912;
Wjazd od strony Wrocławia. Z prawej wiadukt kolejowy nad ul. Wrocławską. W tle dworzec kolejowy. Stara pocztówka ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 1030
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1913;
Wjazd od strony Wrocławia. Na wprost, zasłonięty drzewem wiadukt kolejowy nad ul. Wrocławską. W tle, z lewej dworzec kolejowy. Stara pocztówka ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1153
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: przed 1940;
Budynek dworca od strony peronu; w prawo Wrocław, w lewo koniec linii. Stara pocztówka ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 1083
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: przed 1940;
Wjazd od strony Wrocławia. Wiadukt kolejowy nad ul. Wrocławską. W tle dworzec kolejowy. Stara pocztówka ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 471
: 4
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1992-03-10;
Stacja handlowa Trzebnica - wiadukt kolejowy nad ul. Wrocławską, dalej perony i budynek dworca, z lewej plac ładunkowy. Widok od strony wjazdu z Wrocławia.
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 314
powiększ
Autor: Michał Gliniecki
data: 1992-03-10;
Stacja handlowa Trzebnica - budynek dworca z peronem. Widok od strony wjazdu z Wrocławia.
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 620
powiększ
Autor: Benedykt Banaszak
data: 1996-12-22;
Artykuł o pociągu specjalnym, który docierał do stacji w Trzebnicy w czasach zawieszonego ruchu pasażerskiego. Jakie to szczęście, że czas tego kompletnego idiotyzmu odszedł w zapomnienie.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon : 1506
powiększ
Autor: Jacek Wielgus
data: 2001-10-13;
SM42-785 podczas manewrów na stacji w Trzebnicy,
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1195
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
Przesłał: Boleslaw Wojtyniak; data: 2003-07-18;
Trzebnica. Budynek dawnej parowozowni, który spełniał funkcję wieży wodnej, zdj. z lipca 2003 r.
Tagi: budynki do obsługi taboru, wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 607
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2003-11-17;
Dworzec od strony miasta.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1020
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2003-11-17;
Budynek dworca od strony miasta. Schody prowadzą z ul. Kolejowej.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1030
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2003-11-17;
Budynek dworca od strony peronu; w prawo Wrocław, w lewo koniec linii.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1199
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2003-11-17;
Budynek dworca i peron od strony końca linii.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 927
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2003-11-17;
Torowiska powoli pochłania trawa i… graty ze znajdujące się obok hurtowni. W tle budynek dworca. Widok od strony końca linii.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1195
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2003-11-17;
Znajdująca się w stanie agonalnym obrotnica na końcu stacji.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1006
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2003-11-17;
Wystające z gruntu końcówki szyn to jedyna pozostałość po znajdującej się tu kiedyś hali wachlarzowej. 17 listopada 2003r.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 891
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2003-11-17;
Żuraw wodny usytuowany jest w dość mało wygodnym miejscu - przy ślepym torze odchodzącym od obrotnicy w kierunku stacji. W tle widoczna dawna parowozownia.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 885
powiększ
Autor: Jan Wojtyński
data: 2005-05;
Szalet na stacji Trzebnica.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 845
powiększ
Autor: Jan Wojtyński
data: 2005-05;
Budynek dworca Trzebnica od strony peronu; w prawo Wrocław, w lewo koniec linii.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1324
powiększ
Autor: Radosław Ciosk
data: 2006-06-07;
Stacja w Trzebnicy latem 2006. Na bocznym torze stoi zdewastowany wagon pocztowy. Z lewej strony peron i budynek dworca. Widok od strony początku linii.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 961
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
Przesłał: Boleslaw Wojtyniak; data: 2008-06-28;
Trzebnica. Zbiornik wody w dawnej parowozowni.
Tagi: budynki do obsługi taboru, wieże wodne, wnętrza
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 830
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
Przesłał: Boleslaw Wojtyniak; data: 2008-06-28;
Trzebnica. Żuraw wodny na tle budynku dawnej parowozowni, spełniającej także funkcję wieży wodnej (w środku jest zbiornik).
Tagi: wieże wodne, infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 772
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
Przesłał: Boleslaw Wojtyniak; data: 2008-06-28;
Trzebnica. Producent żurawia wodnego z Nowej Soli.
Tagi: detale, infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 843
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
Przesłał: Boleslaw Wojtyniak; data: 2008-06-28;
Trzebnica. Budynek dawnej parowozowni, spełniającej także funkcję wieży wodnej (w środku jest zbiornik).
Tagi: budynki do obsługi taboru, wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 813
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
Przesłał: Boleslaw Wojtyniak; data: 2008-06-28;
Trzebnica. Wskaźnik poziomu wody w zbiorniku b.wieży wodnej umieszczony na zbiorniku. Obiekt mieści się w danej parowozowni.
Tagi: budynki do obsługi taboru, wieże wodne, wnętrza
Obraz
Odsłon : 623
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
data: 2008-06-28;
Trzebnica. Żuraw wodny na tle parowozowni, spełniającej także funkcję wieży wodnej (w środku jest zbiornik).
Tagi: budynki do obsługi taboru, infrastruktura do obsługi taboru , wieże wodne
Obraz
Odsłon : 568
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
data: 2008-06-28;
Trzebnica. Dawna parowozownia otoczona materiałami budowlanymi. Spełniała ona także funkcję wieży wodnej (w środku jest zbiornik).
Tagi: budynki do obsługi taboru, inne, wieże wodne
Obraz
Odsłon : 630
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
data: 2008-06-28;
Trzebnica. Wjazd do dawnej parowozowni, spełniającej także funkcję wieży wodnej (w środku jest zbiornik).
Tagi: budynki do obsługi taboru, wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1096
powiększ
Autor: Jarosław Lizak
data: 2009;
Stacja Trzebnica, budynek dworca od strony peronu; w prawo Wrocław, w lewo koniec linii. Na peronie orkiestra, która powita szynobus z Wrocławia Gł.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, wydarzenia i ludzie

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #13 ACdVL (2023-02-01 16:05:36)
    Zależy, czy inwestycja jest przyszłościowa. Akurat kolej Trzebnicy była siła potrzebna - dojazd do szkoły, pracy - po coś linia była rewitalizowana - jak i inne na Dolnym Śląsku. No i również dzięki hybrydowym jednostkom niektóre połączenia odbywają się "bezkolizyjnie" - wystarczy przełączenie silnika spalinowego na elektryczny oraz opuszczenie pantografów. Niegdyś były składy wagonowe - dziś hybrydowe ezt-y. A poza tym - dobre połączenia z pewnością rozruszają region. Nikt i nic mnie nie przekona, że "To, że coś kiedyś z takim czy innym poświęceniem budowano, to nie znaczy, że dziś nadal musi być potrzebne" - chyba że dana trasa nie ma racji bytu. Tu jednak, skoro wyrzekłem - jest inaczej. Spróbuj to, Kolego, powiedzieć tym, którzy korzystają z usług kolei do Wrocławia. :)

    I nie łudźmy się - kolej, mądrze zarządzana - ma duży potencjał, by rozruszać region - jest po prostu konieczna. Reasumując: trochę dziwne stwierdzenie Kolegi - ale szanuję je. Pozdrawiam serdecznie.
  • #14 Błażej Kopka (2023-02-01 18:22:52)
    Ale ja nie mówię w kontekście tej linii, że jest niepotrzebna - nawet mało tego - bieda remont na tej linii się teraz mści, bo ona powinna mieć lepsze parametry. Natomiast nie uważam, żeby każda linia, która powstała kiedykolwiek w przeszłości dziś musiała być przywracana do ruchu.
    "No i również dzięki hybrydowym jednostkom niektóre połączenia odbywają się "bezkolizyjnie" - wystarczy przełączenie silnika spalinowego na elektryczny oraz opuszczenie pantografów." - dokładnie w sedno Kolego. Trzeba pamiętać opuścić pantograf, ale chyba nie wszystkim mechanikom w KD przychodzi to łatwo patrząc na hybrydy z połamanymi patykami już (a na nowe pantografy w Newagu zdaje się czas oczekiwania to 9 miesięcy).
  • #15 ACdVL (2023-02-01 20:20:17)
    Powtórzmy więc, drogi Kolego - każda linia, która ma POTENCJAŁ - winna być reaktywowana. No i wiele z nich dociera tam, gdzie jest akurat potrzebna - Bielawa np. prosiła się o nią od lat - a dzięki niektórym połączeniom wprost z/do Wrocławia - ma szansę na dość silny rozwój - a dobrze rozwinięty transport - tak drogowy, jak i szynowy - jest nader istotny. I cieszę się, że w jakikolwiek sposób jest to zauważalne. :)

    No cóż, widać trzeba jeszcze czasu, by hybryda działała w 100% dobrze, niemniej jednak to początki, o których jeszcze 10 lat temu nikt nie marzył. No i - podnoszenie i opuszczanie odbieraków prądu to wielce ciekawe zajęcie. Rozmawiasz z człowiekiem, który miał okazję to robić i zapewne po dziś dzień byłoby to jedno z mych zadań - gdyby nie choroba... No niestety, szkoda utraconych tysięcy km przejechanych szlaków... Ale tak bywa. Doświadczenie jednak zostało. :)
  • #16 Błażej Kopka (2023-02-01 21:45:28)
    No właśnie gorzej jak rzuca się środki na te bez wielkiego potencjału kosztem tych, które potencjał miałyby większy. Kolej w Bielawie na pewno ułatwiła życie mieszkańcom, jest potrzebna i się sprawdza, jako element publicznego transportu pasażerskiego, ale żeby od razu mówić o jakimś silnym rozwoju miasta dzięki temu, to gruba przesada. Ma kolega jakieś dane, statystyki jak to rozwinęła się Bielawa po odzyskaniu połączenia kolejowego?
  • #17 ACdVL (2023-02-02 17:05:29)
    Już sama obecność kolei w Bielawie może być impulsem do rozwoju miasta - nie trzeba tu podawać żadnych statystyk. I dla jasności - nie stanie się to w trymiga, za rok, pięć, dziesięć - tu trzeba więcej lat. Niemniej jednak niegdyś istniały tam dość znaczne przedsiębiorstwa (omawiany był ten temat tu, na BK, zalecam poszperać), które korzystały z transportu kolejowego - a ponieważ kolej dość znacznie poprawiała transport towarów - bo same drogi to trochę mało - to już samo przez się poprawiał się rozwój regionu. No i poniekąd wiadomo też, że dzięki kolei - niejedna wioska położona przy szlaku kolejowym i posiadająca nań stację - po pewnym czasie stawała się miastem, a to dzięki napływowi ludzi, którzy się tamże osiadali, jak i powstawaniu przedsiębiorstw - a to sprzyjało rozwojowi regionów. Tak więc kolej z całą pewnością ma wpływ na rozwój regionu - a to, com powiedział, to nie żaden wytwór wybujałej wyobraźni - tylko cząstka wiedzy. I żeby nikt nie przymawiał mi o szafowanie wiedzą - z całą pewnością znajdą się ludzie, którzy to potwierdzą. Rola kolei jest więc dość istotna. I jeszcze raz podkreślę - nie statystyki świadczą o tym, co powiedziałem - a wiedza z historii tak przemysłu, jak i kolei - i nie tylko. Mam wielką nadzieję, że zrozumiesz znaczenie kolei, jej wpływ na kształtowanie się wielu regionów. :)
  • #18 ACdVL (2023-02-02 17:35:04)
    PS: Kolej do Bielawy powróciła raptem przed chwilą - jak więc mam mówić w tej sytuacji o wpływie kolei na rozwój regionu? Nie od razu Rzym zbudowano.
  • #19 Błażej Kopka (2023-02-02 17:54:31)
    No jak nie potrzeba podawać żadnych statystyk, to w zasadzie można postawić każdą hipotezę. W ogóle zdajesz sobie sprawę, że piszesz o kolei tak powiedzmy z przełomu XIX i XX wieku, próbując to dopasować do dzisiejszych realiów? Czyli Twoim zdaniem co? Jak teraz jest kolej do Bielawy to z powrotem otworzą się wielkie fabryki? Bielbaw wróci, czy jak? Jakie to wioski po drodze rozwiną się dzięki tej kolei? Dziś transport kolejowy nie jest już podstawowym filarem rozwoju przedsiębiorczości (z wyjątkiem pewnych szczególnych form przedsiębiorstw). To raczej dostęp do dróg klasy GP jest tym wyznacznikiem i jeszcze długo ten trend się utrzyma w dzisiejszych czasach. O ile ktoś nie planuje w Bielawie budowy dużej fabryki z branży automotive na dzień dzisiejszy (lub czegoś w tym stylu), to nie bardzo wiem, jak ta kolej ma wpłynąć rozwojowo i gospodarczo na tą Bielawę. Podpowiadam jeszcze, że tam nie ma żadnej bocznicy, ani ładowni, która kogokolwiek miałby skłonić na chwilę obecną do korzystania z kolei w kontekście przemysłowym. Czy sam ruch pasażerski wpłynie na rozwój miasta? Nie sądzę, choć wielce prawdopodobne, że zapobiegnie dalszemu regresowi, a to już oczywiście coś. Aspekt o którym w ogóle nie wspominasz, a który obecnie moim zdaniem ma największy potencjał to turystyka - szczególnie gdyby linia została przedłużona do Srebrnej Góry. Ale jak spodziewasz się rolników z płodami rolnymi na stacji w Bielawie, jak za starych dobrych czasów, to myślę, że nie dożyjesz... Ja też nie :)
  • #20 (odp. na #17) Jarosław Szczuryk vel Szczerba (2023-02-02 23:40:14)
    Dawno temu Monty Python śpiewali "Every Sperm Is Sacred", Ty uważasz że "Every Rail Is Sacred". Masz prawo, ale błądzisz.
    Wedle Twoich tez, Trzebnica powinna wrócić do epoki kamienia łupanego, a takie Oborniki rozrosnąć się do jakieś metropolii, bo do Trzebnicy kolej trafiła 30 lat później, niż do Obornik. Jak widać nic takiego się nie nastąpiło.
    Oczywiście temat został już dawno przeanalizowany, uczynili to Niemcy jakieś 100 lat temu i wyszło im, że owszem kolej wpływa na rozwój ale nie zawsze, nie wszędzie i nie w każdej sytuacji. To znaczy owszem, ten rozwój był widoczny ale nie był oczywisty i istniało szereg innych czynników, które ten rozwój warunkowały.
    Oczywiście Niemcy wzięli sobie do serca bezsprzeczne wnioski płynące z ichnich analiz i zaczęli kolej likwidować. W 1927 r. sieć kolejowa w Niemczech to było 58 tyś. km., 10 lat później 54,5 tyś. km., w tym samym czasie w Polsce wybudowano z tego co pamiętam 1100 km. linii kolejowych ale nie można powiedzieć, że ówczesna Polska się rozwijała, a Niemcy wprost przeciwnie; zwijały się powoli ale skutecznie.
    Reasumując, Twoje tezy nijak się mają do jakiejkolwiek rzeczywistości.
  • #21 Tomasz (2025-09-04 17:57:35)
    Ale niemądrze dyskutowaliście...
    Kolej i zbiorkom są niezbędne, by świat funkcjonował prawidłowo...
  • #22 Błażej Kopka (2025-09-05 10:45:18)
    Ale zbiorkom, to nie tylko kolej. Zresztą - każdy ma swoje priorytety - są tacy, którzy np. uważają, że świat mógłby istnieć bez słońca, ale nie mógłby istnieć bez Mszy Świętej.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Trzebnica

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...