Ostatnia zmiana: 2025-10-16
Wyślij nowe pliki »
Zgadzam się z warunkami wysyłki i publikacji zdjęć .
Jakie zdjęcia przesyłać?
Bardzo prosimy o staranny wybór zdjęć do bazy. Ze względu na oglądających powinniśmy stawiać na jakość, a nie ilość.
Prosimy nie wrzucać zdjęć nieostrych, źle oświetlonych, wielu niemal takich samych ujęć tego samego obiektu, oraz taboru kolejowego (chyba, że w jakiś sposób jest on w tym miejscu one
wyjątkowy).
Galerie dużo przyjemniej przegląda się, jeśli zdjęcia są różnorodne i dobrej jakości.
Bardzo prosimy również o niewysyłanie zdjęć, bez zgody ich autorów.
Dziękujemy bardzo.
Przyjmowanie nowych zdjęć do galerii tego obiektu zostało wstrzymane.
Wg wieku
Wg czasu dodania
|
[Wersja podstawowa ]
infrastruktura
tabor
infrastruktura i tabor
|
--- wszystkie ---
Dworzec wejściowy
Dworzec wyspowy
Lokomotywownia
Pomnik patrona, Święta Katarzyna
Wieża wodna
Żuraw wodny
budowy/remonty/rozbiórki
budynki do obsługi taboru
budynki dworcowe
budynki towarzyszące (inne)
budynki związane z prowadzeniem ruchu
ciekawostki
detale
dokumenty/bilety/mapy
infrastruktura do obsługi taboru
infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
inne
materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
mosty/wiadukty/estakady/przepusty
panoramy/widoki ogólne
perony/rampy/place/zadaszenia
pomniki/tablice pamiątkowe/makiety itp.
pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
przejścia nad/podziemne, windy
sygnalizacja/słupki/znaki itp.
szlak (trasa)/pojedyncze tory
tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
tabor
wieże wodne
wnętrza
wydarzenia i ludzie
zdjęcia lotnicze
bez tagów
Ancymon
Andrzej Sibilski
andrzejkoza
Artur
Bolesław Wojtyniak
byjs
Damian "CenTraX!" Stupień
Damian Grzywna
Damian Stupień
Dawid Jastrzębski
Givexnine Poznań
Jacek Sikora
Jakub - przyszły MASZYNISTA
Jan Wojtyński
janusz nowaczewski
Jarosław Błysk
Jarosław Lizak
Kamil Czaiński
Karol Romaniuk
Marcin Kulinicz
Marek Potocki
Michal__TG
Michał Sosnowski
nieznany
Opolanin
Paweł Bochenek
Paweł Frączek
Paweł Matusek
Paweł Niedomagała
Paweł Ukole
Przemysław i Aleksandra Król
Przemysław Więcek
Rafał Wąsowicz
Robert Jan Nuno
Robert Kotowski
ROBERT KOŃPA
Romek Pytel
Sajan
SZYMON K
Tomasz Aleksander Droń
Tomek Kaczmarek
wasiukibic
Wiesław Łomacz
Xiążę Piast II Chrobry
Zbigniew Chromik
Łukasz Turek
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
anko ; data:
1900 ;
Dworzec i poczekalnie na starej pocztówce.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, wnętrza
Odsłon (od 12 maja 2014): 1460
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
przed 1910 ;
Stara pocztówka. Na pierwszym planie poczta, w tle wejściowy budynek dworca. Widok od strony ul. Wojciecha Korfantego, w kierunku południowo-wschodnim.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1341
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
1914 ;
Wejściowy budynek dworca od strony miasta (ul. Krakowskiej i 1 maja). Pocztówka datowana na 1914 r.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1525
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
anko ; data:
pomiędzy 1918 a 1945 ;
Widok na perony 2 i 1 po południowej stronie wyspowego budynku dworca (w tle), z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Reymonta, w kierunku północno-zachodnim, od strony wjazdu z Opola Groszowic (Gliwic i Kędzierzyna-Koźla).
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Wojciech Gross ; data:
1921 ;
Zdjęcia wysłane przez Dariusza Kucharczyka z prośbą o potwierdzenie miejsca i daty.
Pan Dariusz odrobił już część pracy i pisze, że:
"Zadałem pytanie koledze w pracy o Szkotach i pokazałem zdjęcia. Mówi że to mundury wzór pierwsza Wojna Światowa. Były nadal używane. Pod tym ochronnym kiltem widać ten w kratkę.
Niestety stoją wszyscy niefortunnie. Nie widać na żadnym berecie emblematu Black Watch.
Może faktycznie wg wagonów można będzie coś rozpoznać? Ewentualnie budowle z tylu?" .
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Wojciech Gross ; data:
1921-05 ;
(uwagi:
kiedy Szkoci Śląska pilnowali )
Zdjęcia wysłane do redakcji przez Dariusza Kucharczyka z prośbą o potwierdzenie miejsca i daty.
Najprawdopodobniej jest to Opole Główne po plebiscycie i trzecim powstaniu. Jak pisze pan Dariusz:
"Z moich wiadomości Szkoci przyjechali do Opola 29.05.1921 roku.
Przez miesiąc rozlokowali ich na linii Strzelce Opolskie-Fosowskie. Potem od lipca 1921 roku do końca marca 1922 roku byli w Lublińcu.
Od 2 kwietnia do 25 czerwca byli w Tarnowskich Górach.
9 lipca z Gliwic wyjechali z powrotem. Widziałem kilka zdjęć z ich przybycia ale już w mieście w Opolu."
Na samych zdjęciach infrastruktury rzeczywiście bardzo mało, ale… może komuś wystarczy kawałek dachu do rozpoznania.
Tagi: budynki do obsługi taboru, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
anko ; data:
1930 ;
Widok na wejściowy budynek dworca od strony północnej (skrzyżowanie ul. Krakowskiej i 1 maja).
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1438
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
przed 1930 ;
Widok na wejściowy budynek dworca od strony północnej (skrzyżowanie ul. Krakowskiej i 1 maja).
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
anko ; data:
pomiędzy 1930 a 1940 ;
Południowo-wschodnia głowica stacyjna w latach 30. XX wieku. Widoczna wieża wodna, tor łączący perony 1 i 2, leżące po południowej stronie dworca z lokomotywownią oraz fragment nastawni wykonawczej OP2. Po lewej stronie od nastawni widać obrotnicę, którą zlikwidowano na początku XXI wieku. Widok w kierunku wschodnim z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Reymonta; w lewo Opole Wschodnie/Jelcz-Laskowice, Jełowa (dalej Kluczbork i Namysłów), Fosowskie, Opole Groszowice (dalej Gliwice i Kędzierzyn-Koźle), w prawo Opole Groszowice (dalej Gliwice i Kędzierzyn-Koźle).
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, wieże wodne, tabor
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Maciej Dembiniok ; data:
pomiędzy 1933 a 1937 ;
Opole Główne; wyspowy budynek dworca i fragment peronów po jego północnej stronie (3, 4 i 5). Widok w kierunku wschodnim; Opole Wschodnie/Jelcz-Laskowice, Jełowa (dalej Kluczbork i Namysłów), Fosowskie, Opole Groszowice (dalej Gliwice i Kędzierzyn-Koźle).
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
anko ; data:
1941 ;
Stara pocztówka z widokiem na perony 2 i 1, po południowej stronie wyspowego budynku dworca (w tle), od strony wjazdu z Opola Groszowic (Gliwic i Kędzierzyna-Koźla).
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, panoramy/widoki ogólne
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
przed 1945 ;
Widok dworca - budynek wyspowy - w Opolu od strony peronów południowych (1 i 2), w kierunku północnym; w lewo Opole Zachodnie (dalej Brzeg i Nysa), w prawo Opole Groszowice (dalej Gliwice i Kędzierzyn-Koźle).
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne), materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 2026
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Lokomotywownia od strony hali s-loków. Widok w kierunku wschodnim; Opole Wschodnie/Jelcz-Laskowice, Jełowa (dalej Kluczbork i Namysłów), Fosowskie, Opole Groszowice (dalej Gliwice i Kędzierzyn-Koźle).
Tagi: budynki do obsługi taboru
Odsłon (od 12 maja 2014): 1713
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Opole Towarowa - widok w kierunku północno-zachodnim, w stronę peronów, od strony wjazdów z Opola Wschodniego/Jelcza-Laskowic, Jełowej (Kluczborka i Namysłowa), Fosowskiego, Opola Groszowic (Gliwic i Kędzierzyna-Koźla). W tle po lewej widoczna wieża ciśnień.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1665
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Wjazd na stację Opole Towarowa. Widok w kierunku zachodnim z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Armii Krajowej, nad torami prowadzącymi z Opola Wschodniego/Jelcza-Laskowic, Jełowej (Kluczborka i Namysłowa) i Fosowskiego.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1803
powiększ
Autor:
Romek Pytel
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Północna strona dworca wyspowego. Na torze przy peronie 4, w centrum kadru stoi pociąg do Kluczborka przez Jełową. Z lewej peron 5, z prawej 3. Widok w kierunku wschodnim; Opole Wschodnie/Jelcz-Laskowice, Jełowa (dalej Kluczbork i Namysłów), Fosowskie, Opole Groszowice (dalej Gliwice i Kędzierzyn-Koźle).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1642
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Perony 4 i 5 (stoi przy nim Bipa), położone na północ od wyspowego budynku dworca. Widok w kierunku zachodnim; Opole Zachodnie, dalej Brzeg i Nysa.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1557
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Perony 1 i 2 po południowej stronie dworca wyspowego oraz tory boczne. Widok z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Władysława Reymonta, od strony wjazdu z Opola Groszowic (Gliwic i Kędzierzyna-Koźla), w kierunku północno-zachodnim.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 1404
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Perony 1 i 2 po południowej stronie dworca wyspowego oraz tory boczne. Widok z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Władysława Reymonta, od strony wjazdu z Opola Groszowic (Gliwic i Kędzierzyna-Koźla), w kierunku północno-zachodnim.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 1599
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Perony (od lewej) 3, 4 i 5, po północnej stronie dworca wyspowego. Widok w kierunku zachodnim z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Władysława Reymonta, od strony wjazdów z Opola Wschodniego/Jelcza-Laskowic, Jełowej (Kluczborka i Namysłowa), Fosowskiego, Opola Groszowic (Gliwic i Kędzierzyna-Koźla).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1356
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Perony (od lewej) 3, 4 i 5, po północnej stronie dworca wyspowego. Widok w kierunku zachodnim z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Władysława Reymonta, od strony wjazdów z Opola Wschodniego/Jelcza-Laskowic, Jełowej (Kluczborka i Namysłowa), Fosowskiego, Opola Groszowic (Gliwic i Kędzierzyna-Koźla).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1233
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Teren lokomotywowni. Widok w kierunku zachodnim z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Armii Krajowej, nad torami prowadzącymi z Opola Wschodniego/Jelcza-Laskowic, Jełowej (Kluczborka i Namysłowa) i Fosowskiego.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, budynki do obsługi taboru
Odsłon (od 12 maja 2014): 1894
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Wyjazd ze stacji Opole Gł. w kierunku zachodnim do Nysy i Brzegu, przez Opole Zachodnie. W tle nastawnia dysponująca Op.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1166
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2002-07-08 ;
Opole Główne - kolejowa wieża wodna w lipcu 2002 r. Obiekt położony pomiędzy północną i południową grupą torów stacji, na wschód od peronów. Widok z ul. W. Reymonta.
Tagi: wieże wodne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1046
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2002-07-08 ;
Opole Główne - wskaźnik poziomu wody w zbiorniku wieży wodnej.
Tagi: detale, wieże wodne
Odsłon (od 12 maja 2014): 895
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2002-07-08 ;
Opole Główne - część zbiornikowa wieży wodnej. Obiekt położony pomiędzy północną i południową grupą torów stacji, na wschód od peronów.
Tagi: wieże wodne
Odsłon (od 12 maja 2014): 964
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2002-07-08 ;
Tagi: wieże wodne
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2002-09-08 ;
Opole główne. Wieża wodna, widok z wiaduktu w ul. W Reymonta. Obiekt położony pomiędzy północną (z lewej) i południową (z prawej) grupą torów stacji, na wschód od peronów.
Tagi: wieże wodne
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2002-09-08 ;
Opole Główne, dolna część wieży wodnej i zabudowania obok. Widok w kierunku północno-zachodnim, z okolicy nastawni wykonawczej Op2. Obiekt położony pomiędzy północną i południową grupą torów stacji, na wschód od peronów.
Tagi: wieże wodne
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2002-09-08 ;
Opole Główne, górna część wieży wodnej. Obiekt położony pomiędzy północną i południową grupą torów stacji, na wschód od peronów. Widok w kierunku północno-zachodnim, z okolicy nastawni wykonawczej Op2.
Tagi: wieże wodne
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia ?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-06 22:37:39)
Opole Główne robi dobre wrażenie, zwłaszcza te perony czołowe jak w jakieś większej metropolii.
Ponadto nawet w południe ruch znacznie większy niż w godzinie szczytu w Katowicach.
Na Wrocek 12:29 (z KK pusty) wsiadło 30 pasażerów, po drodze dosiadło drugie tyle.
Nadawca:
#2
Speed
(2021-10-05 11:47:53)
Nadawca:
#3
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-02-09 22:10:51)
Nadawca:
#4
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-03-21 14:37:18)
A co się działo na kursie porannym KK do Wrockaw sobotę 18go, Opole odj. 9:10.
W Brzegu trudno było już o stojące!
Nadawca:
#5
(odp. na #4 )
wasiukibic
(2023-03-21 17:16:54)
Jak jechał opolski impulsik, to nie dziwota. Opolskie dało dupy po całości kupując trójczłonowe jednostki na najbardziej obciążoną pasażerami trasę w województwie. Rozumiem jeszcze, że coś takiego puszcza się do Gliwic, K-K, czy Zawadzkiego (choć w szczycie i tam potrafi być ciasno), ale na Opole - Wrocław ludzie jeżdżą jak śledzie w beczce, w zasadzie niezależnie od kursu. Tam powinien jeździć 36WE w trakcji ukrotnionej, ale niestety opolskie ma ich za mało...
Nadawca:
#6
(odp. na #5 )
Opolanin
(2023-03-22 14:06:28)
Wystarczy EN57 i na szczytowych 71/72 i po sprawie...
Nadawca:
#7
Opolanin
(2024-03-31 16:25:26)
Nadawca:
[Dodaj nowy komentarz ]
Nadawca:
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Opole Główne