Ostatnia zmiana: 2025-06-24
Wyślij nowe pliki »
Zgadzam się z warunkami wysyłki i publikacji zdjęć .
Jakie zdjęcia przesyłać?
Bardzo prosimy o staranny wybór zdjęć do bazy. Ze względu na oglądających powinniśmy stawiać na jakość, a nie ilość.
Prosimy nie wrzucać zdjęć nieostrych, źle oświetlonych, wielu niemal takich samych ujęć tego samego obiektu, oraz taboru kolejowego (chyba, że w jakiś sposób jest on w tym miejscu one
wyjątkowy).
Galerie dużo przyjemniej przegląda się, jeśli zdjęcia są różnorodne i dobrej jakości.
Bardzo prosimy również o niewysyłanie zdjęć, bez zgody ich autorów.
Dziękujemy bardzo.
Wg wieku
Wg czasu dodania
|
[Wersja podstawowa ]
infrastruktura
tabor
infrastruktura i tabor
|
--- wszystkie ---
Dworzec wejściowy
Dworzec wyspowy
Lokomotywownia
Wieża wodna
Żuraw wodny
budowy/remonty/rozbiórki
budynki do obsługi taboru
budynki dworcowe
budynki towarzyszące (inne)
budynki związane z prowadzeniem ruchu
ciekawostki
detale
dokumenty/bilety/mapy
infrastruktura do obsługi taboru
infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
inne
materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
mosty/wiadukty/estakady/przepusty
panoramy/widoki ogólne
perony/rampy/place/zadaszenia
pomniki/tablice pamiątkowe/makiety itp.
pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
przejścia nad/podziemne, windy
sygnalizacja/słupki/znaki itp.
szlak (trasa)/pojedyncze tory
tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
tabor
wieże wodne
wnętrza
zdjęcia lotnicze
bez tagów
Ancymon
Andrzej Sibilski
andrzejkoza
Artur
Bolesław Wojtyniak
byjs
Damian "CenTraX!" Stupień
Damian Grzywna
Damian Stupień
Dawid Jastrzębski
Givexnine Poznań
Jacek Sikora
Jakub - przyszły MASZYNISTA
Jan Wojtyński
janusz nowaczewski
Jarosław Błysk
Jarosław Lizak
Kamil Czaiński
Karol Romaniuk
Marcin Kulinicz
Marek Potocki
Michal__TG
Michał Sosnowski
nieznany
Opolanin
Paweł Bochenek
Paweł Frączek
Paweł Matusek
Paweł Niedomagała
Paweł Ukole
Przemysław i Aleksandra Król
Przemysław Więcek
Rafał Wąsowicz
Robert Jan Nuno
Robert Kotowski
ROBERT KOŃPA
Romek Pytel
Sajan
SZYMON K
Tomasz Aleksander Droń
Tomek Kaczmarek
wasiukibic
Wiesław Łomacz
Xiążę Piast II Chrobry
Zbigniew Chromik
Łukasz Turek
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
anko ; data:
1900 ;
Dworzec i poczekalnie na starej pocztówce.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, wnętrza
Odsłon (od 12 maja 2014): 1441
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
przed 1910 ;
Stara pocztówka. Na pierwszym planie poczta, w tle wejściowy budynek dworca. Widok od strony ul. Wojciecha Korfantego, w kierunku południowo-wschodnim.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1328
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
1914 ;
Wejściowy budynek dworca od strony miasta (ul. Krakowskiej i 1 maja). Pocztówka datowana na 1914 r.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1506
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
anko ; data:
pomiędzy 1918 a 1945 ;
Widok na perony 2 i 1 po południowej stronie wyspowego budynku dworca (w tle), z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Reymonta, w kierunku północno-zachodnim, od strony wjazdu z Opola Groszowic (Gliwic i Kędzierzyna-Koźla).
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Wojciech Gross ; data:
1921 ;
Zdjęcia wysłane przez Dariusza Kucharczyka z prośbą o potwierdzenie miejsca i daty.
Pan Dariusz odrobił już część pracy i pisze, że:
"Zadałem pytanie koledze w pracy o Szkotach i pokazałem zdjęcia. Mówi że to mundury wzór pierwsza Wojna Światowa. Były nadal używane. Pod tym ochronnym kiltem widać ten w kratkę.
Niestety stoją wszyscy niefortunnie. Nie widać na żadnym berecie emblematu Black Watch.
Może faktycznie wg wagonów można będzie coś rozpoznać? Ewentualnie budowle z tylu?" .
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Wojciech Gross ; data:
1921-05 ;
(uwagi:
kiedy Szkoci Śląska pilnowali )
Zdjęcia wysłane do redakcji przez Dariusza Kucharczyka z prośbą o potwierdzenie miejsca i daty.
Najprawdopodobniej jest to Opole Główne po plebiscycie i trzecim powstaniu. Jak pisze pan Dariusz:
"Z moich wiadomości Szkoci przyjechali do Opola 29.05.1921 roku.
Przez miesiąc rozlokowali ich na linii Strzelce Opolskie-Fosowskie. Potem od lipca 1921 roku do końca marca 1922 roku byli w Lublińcu.
Od 2 kwietnia do 25 czerwca byli w Tarnowskich Górach.
9 lipca z Gliwic wyjechali z powrotem. Widziałem kilka zdjęć z ich przybycia ale już w mieście w Opolu."
Na samych zdjęciach infrastruktury rzeczywiście bardzo mało, ale… może komuś wystarczy kawałek dachu do rozpoznania.
Tagi: budynki do obsługi taboru, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
anko ; data:
1930 ;
Widok na wejściowy budynek dworca od strony północnej (skrzyżowanie ul. Krakowskiej i 1 maja).
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1420
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
przed 1930 ;
Widok na wejściowy budynek dworca od strony północnej (skrzyżowanie ul. Krakowskiej i 1 maja).
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
anko ; data:
pomiędzy 1930 a 1940 ;
Południowo-wschodnia głowica stacyjna w latach 30. XX wieku. Widoczna wieża wodna, tor łączący perony 1 i 2, leżące po południowej stronie dworca z lokomotywownią oraz fragment nastawni wykonawczej OP2. Po lewej stronie od nastawni widać obrotnicę, którą zlikwidowano na początku XXI wieku. Widok w kierunku wschodnim z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Reymonta; w lewo Opole Wschodnie/Jelcz-Laskowice, Jełowa (dalej Kluczbork i Namysłów), Fosowskie, Opole Groszowice (dalej Gliwice i Kędzierzyn-Koźle), w prawo Opole Groszowice (dalej Gliwice i Kędzierzyn-Koźle).
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, wieże wodne, tabor
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Maciej Dembiniok ; data:
pomiędzy 1933 a 1937 ;
Opole Główne; wyspowy budynek dworca i fragment peronów po jego północnej stronie (3, 4 i 5). Widok w kierunku wschodnim; Opole Wschodnie/Jelcz-Laskowice, Jełowa (dalej Kluczbork i Namysłów), Fosowskie, Opole Groszowice (dalej Gliwice i Kędzierzyn-Koźle).
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
anko ; data:
1941 ;
Stara pocztówka z widokiem na perony 2 i 1, po południowej stronie wyspowego budynku dworca (w tle), od strony wjazdu z Opola Groszowic (Gliwic i Kędzierzyna-Koźla).
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, panoramy/widoki ogólne
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
przed 1945 ;
Widok dworca - budynek wyspowy - w Opolu od strony peronów południowych (1 i 2), w kierunku północnym; w lewo Opole Zachodnie (dalej Brzeg i Nysa), w prawo Opole Groszowice (dalej Gliwice i Kędzierzyn-Koźle).
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne), materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 2002
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Lokomotywownia od strony hali s-loków. Widok w kierunku wschodnim; Opole Wschodnie/Jelcz-Laskowice, Jełowa (dalej Kluczbork i Namysłów), Fosowskie, Opole Groszowice (dalej Gliwice i Kędzierzyn-Koźle).
Tagi: budynki do obsługi taboru
Odsłon (od 12 maja 2014): 1695
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Opole Towarowa - widok w kierunku północno-zachodnim, w stronę peronów, od strony wjazdów z Opola Wschodniego/Jelcza-Laskowic, Jełowej (Kluczborka i Namysłowa), Fosowskiego, Opola Groszowic (Gliwic i Kędzierzyna-Koźla). W tle po lewej widoczna wieża ciśnień.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1647
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Wjazd na stację Opole Towarowa. Widok w kierunku zachodnim z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Armii Krajowej, nad torami prowadzącymi z Opola Wschodniego/Jelcza-Laskowic, Jełowej (Kluczborka i Namysłowa) i Fosowskiego.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1777
powiększ
Autor:
Romek Pytel
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Północna strona dworca wyspowego. Na torze przy peronie 4, w centrum kadru stoi pociąg do Kluczborka przez Jełową. Z lewej peron 5, z prawej 3. Widok w kierunku wschodnim; Opole Wschodnie/Jelcz-Laskowice, Jełowa (dalej Kluczbork i Namysłów), Fosowskie, Opole Groszowice (dalej Gliwice i Kędzierzyn-Koźle).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1624
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Perony 4 i 5 (stoi przy nim Bipa), położone na północ od wyspowego budynku dworca. Widok w kierunku zachodnim; Opole Zachodnie, dalej Brzeg i Nysa.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1541
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Perony 1 i 2 po południowej stronie dworca wyspowego oraz tory boczne. Widok z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Władysława Reymonta, od strony wjazdu z Opola Groszowic (Gliwic i Kędzierzyna-Koźla), w kierunku północno-zachodnim.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 1390
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Perony 1 i 2 po południowej stronie dworca wyspowego oraz tory boczne. Widok z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Władysława Reymonta, od strony wjazdu z Opola Groszowic (Gliwic i Kędzierzyna-Koźla), w kierunku północno-zachodnim.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 1582
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Perony (od lewej) 3, 4 i 5, po północnej stronie dworca wyspowego. Widok w kierunku zachodnim z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Władysława Reymonta, od strony wjazdów z Opola Wschodniego/Jelcza-Laskowic, Jełowej (Kluczborka i Namysłowa), Fosowskiego, Opola Groszowic (Gliwic i Kędzierzyna-Koźla).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1343
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Perony (od lewej) 3, 4 i 5, po północnej stronie dworca wyspowego. Widok w kierunku zachodnim z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Władysława Reymonta, od strony wjazdów z Opola Wschodniego/Jelcza-Laskowic, Jełowej (Kluczborka i Namysłowa), Fosowskiego, Opola Groszowic (Gliwic i Kędzierzyna-Koźla).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1218
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Teren lokomotywowni. Widok w kierunku zachodnim z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Armii Krajowej, nad torami prowadzącymi z Opola Wschodniego/Jelcza-Laskowic, Jełowej (Kluczborka i Namysłowa) i Fosowskiego.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, budynki do obsługi taboru
Odsłon (od 12 maja 2014): 1868
powiększ
Autor:
Paweł Bochenek
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Wyjazd ze stacji Opole Gł. w kierunku zachodnim do Nysy i Brzegu, przez Opole Zachodnie. W tle nastawnia dysponująca Op.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1156
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2002-07-08 ;
Opole Główne - kolejowa wieża wodna w lipcu 2002 r. Obiekt położony pomiędzy północną i południową grupą torów stacji, na wschód od peronów. Widok z ul. W. Reymonta.
Tagi: wieże wodne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1035
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2002-07-08 ;
Opole Główne - wskaźnik poziomu wody w zbiorniku wieży wodnej.
Tagi: detale, wieże wodne
Odsłon (od 12 maja 2014): 884
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2002-07-08 ;
Opole Główne - część zbiornikowa wieży wodnej. Obiekt położony pomiędzy północną i południową grupą torów stacji, na wschód od peronów.
Tagi: wieże wodne
Odsłon (od 12 maja 2014): 951
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2002-07-08 ;
Tagi: wieże wodne
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2002-09-08 ;
Opole główne. Wieża wodna, widok z wiaduktu w ul. W Reymonta. Obiekt położony pomiędzy północną (z lewej) i południową (z prawej) grupą torów stacji, na wschód od peronów.
Tagi: wieże wodne
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2002-09-08 ;
Opole Główne, dolna część wieży wodnej i zabudowania obok. Widok w kierunku północno-zachodnim, z okolicy nastawni wykonawczej Op2. Obiekt położony pomiędzy północną i południową grupą torów stacji, na wschód od peronów.
Tagi: wieże wodne
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2002-09-08 ;
Opole Główne, górna część wieży wodnej. Obiekt położony pomiędzy północną i południową grupą torów stacji, na wschód od peronów. Widok w kierunku północno-zachodnim, z okolicy nastawni wykonawczej Op2.
Tagi: wieże wodne
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia ?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-06 22:37:39)
Opole Główne robi dobre wrażenie, zwłaszcza te perony czołowe jak w jakieś większej metropolii.
Ponadto nawet w południe ruch znacznie większy niż w godzinie szczytu w Katowicach.
Na Wrocek 12:29 (z KK pusty) wsiadło 30 pasażerów, po drodze dosiadło drugie tyle.
Nadawca:
#2
Speed
(2021-10-05 11:47:53)
Nadawca:
#3
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-02-09 22:10:51)
Nadawca:
#4
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-03-21 14:37:18)
A co się działo na kursie porannym KK do Wrockaw sobotę 18go, Opole odj. 9:10.
W Brzegu trudno było już o stojące!
Nadawca:
#5
(odp. na #4 )
wasiukibic
(2023-03-21 17:16:54)
Jak jechał opolski impulsik, to nie dziwota. Opolskie dało dupy po całości kupując trójczłonowe jednostki na najbardziej obciążoną pasażerami trasę w województwie. Rozumiem jeszcze, że coś takiego puszcza się do Gliwic, K-K, czy Zawadzkiego (choć w szczycie i tam potrafi być ciasno), ale na Opole - Wrocław ludzie jeżdżą jak śledzie w beczce, w zasadzie niezależnie od kursu. Tam powinien jeździć 36WE w trakcji ukrotnionej, ale niestety opolskie ma ich za mało...
Nadawca:
#6
(odp. na #5 )
Opolanin
(2023-03-22 14:06:28)
Wystarczy EN57 i na szczytowych 71/72 i po sprawie...
Nadawca:
#7
Opolanin
(2024-03-31 16:25:26)
Nadawca:
[Dodaj nowy komentarz ]
Nadawca:
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Opole Główne