OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kluczbork

Ostatnia zmiana: 2024-02-18

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 975
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: anko; data: 1899;
W lewym-górnym polu widok na budynek dworca od strony północno-zachodniej. W prawym-górnym polu dawna gorzelnia w Kluczborku, które pozostałości stoją do dziś przy ul. Wołczyńskiej, na północ od "Wagremu". Do dziś prowadzi tam bocznica kolejowa. Widoczny jest także fragment układu torowego wschodniej części stacji. Stara pocztówka.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 1292
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Fotopolska.eu; data: pomiędzy 1905 a 1915;
Nawadnianie parowozu przy peronie 1, położonym po zachodniej stronie dworca obecnego w tle. Widok w kierunku południowo-wschodnim, od strony wjazdów z Namysłowa/Wrocławia i Kępna/Poznania.
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura do obsługi taboru , materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon : 838
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: andrzejkoza; data: 1906;
Stara pocztówka. Widok na stację od południowego-wschodu, z okolic przejazdu na dzisiejszej ul. Dzierżonia. W tle, w środku kadru znajduje się dworzec, z peronami po obu jego stronach. Widok w kierunku północno-zachodnim, od strony wjazdów z Fosowskiego, Jełowej/Opola, Olesna/Katowic.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, sygnalizacja/słupki/znaki itp., tabor
Obraz
Odsłon : 1432
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: anko; data: 1910;
Widok na dworzec kolejowy od strony podjazdu w kierunku południowo-wschodnim. Ciekawostką jest fakt zlokalizowania ongiś kładki dla pieszych z tej (południowej) strony dworca. Obecnie kładka znajduję się po jego przeciwnej stronie. Z lewej strony wschodnie perony 3 i 4, obsługujące pociągi z/do Ostrowa Wielkopolskiego. Z prawej strony zachodnie perony 1 i 2, obsługujące pociągi z/do Wrocławia oraz Opola. Stara pocztówka.
Tagi: budynki dworcowe, przejścia nad/podziemne, windy
Obraz
Odsłon : 1381
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Fotopolska.eu; data: pomiędzy 1910 a 1914;
Widok na dworzec kolejowy od strony podjazdu w kierunku południowo-wschodnim. Ciekawostką jest fakt zlokalizowania ongiś kładki dla pieszych z tej (południowej) strony dworca. Obecnie kładka znajduję się po jego przeciwnej stronie. Z lewej strony wschodnie perony 3 i 4, obsługujące pociągi z/do Ostrowa Wielkopolskiego. Z prawej strony zachodnie perony 1 i 2, obsługujące pociągi z/do Wrocławia oraz Opola.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, przejścia nad/podziemne, windy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1414
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: anko; data: przed 1918;
Budynek dworca, peron i tory położone po zachodniej stronie stacji. Widok w kierunku południowo-wschodnim, od strony wjazdów z Namysłowa/Wrocławia i Kępna/Poznania.
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1265
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: anko; data: pomiędzy 1918 a 1945;
Droga dojazdowa do budynku dworca, widocznego w tle. Po obu stronach drogi nieistniejące już dziś zabudowania kolejowe. Stara pocztówka. Widok w kierunku południowo-wschodnim, od strony wjazdów z Namysłowa/Wrocław i Kępna/Poznania.
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon : 299
: 5
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Robert Kotowski; data: 1921-05; (uwagi: Prawdopodobnie rok i miesiąc podany.)
Pociąg pancerny na stacji kolejowej w Kluczborku (w tle widoczna kładka nad torami) należący do niemieckiej straży granicznej/Grenschutz. Pociąg ten prawdopodobnie wspierał Niemców walczących w maju 1921 roku z powstańcami polskimi na stacji kolejowej Kostów. Powstańcy polscy przybyli z okolic Kępna i Wielunia aby przyłączyć teren do Polski. Prawdopodobnie byli finansowani przez Szembeków z Siemianic. Na skutek interwencji pociągu pancernego polscy powstańcy ponieśli duże straty osobowe (ok. 20 poległych i rannych) i zmuszeni byli do wycofania się z Kostowa. Pociąg operował w czasie III Powstania śląskiego w ok. Kluczborka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon : 249
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: andrzejkoza; data: 1922;
Budynek dworca od strony podjazdu. Z prawej perony 1 i 2 (zachodnie), w lewej perony 3 i 4 (wschodnie). Widok w kierunku południowo-wschodnim, od strony wjazdów z Namysłowa/Wrocław (perony 1 i 2) i Kępna/Poznania (perony 3 i 4). Przed dworcem trwają jakieś uroczystości.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon : 1111
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Fotopolska.eu; data: przed 1927;
Południowo-wschodnia głowica na tle dawnej fabryki krzeseł i gwoździ mieszczącej się dawniej przy ul. Jana Dzierżonia.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon : 1234
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Fotopolska.eu; data: 1930;
Budynek dworcowy i zadaszony peron 3 położony po jego wschodniej stronie. Widok w kierunku południowo-zachodnim: w prawo Namysłów/Wrocław, Kępno/Poznań, w lewo Fosowskie, Jełowa/Opole, Olesno/Katowice.
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 1220
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Fotopolska.eu; data: pomiędzy 1935 a 1939;
Budynek dworcowy i zadaszony peron 3 położony po jego wschodniej stronie. Widok w kierunku południowo-zachodnim: w prawo Namysłów/Wrocław, Kępno/Poznań, w lewo Fosowskie, Jełowa/Opole, Olesno/Katowice.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1314
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Radosław Leginowicz; data: 1936;
Wnętrze poczekalni II klasy. Widok z pocztówki wysłanej w 1936r.
Tagi: budynki dworcowe, dokumenty/bilety/mapy, wnętrza
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1111
powiększ
Autor: Jirka Reitmayer
data: pomiędzy 2000 a 2005;
Wieża wodna północno-zachodnia. W tle fragment elewatora zbożowego należącego do Polskich Młynów. Widok w kierunku zachodnim: w lewo dworzec i perony zachodnie (1 i 2), w prawo Namysłów/Wrocław, Kępno/Poznań.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1194
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
data: 2000-10-22;
Wejście do wieży wodnej południowo-wschodniej.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1305
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
data: 2000-10-22;
Wskaźnik poziomu wody wieży wodnej południowo-wschodniej.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon : 1017
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
data: 2000-10-22;
Wieża wodna północno-zachodnia. W tle zabudowa Polskich Młynów. Widok w kierunku północno-zachodnim: Namysłów/Wrocław, Kępno/Poznań.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon : 978
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
data: 2000-10-22;
Kluczbork. Pancerne wejście do wieży wodnej północno-zachodniej.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon : 784
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
data: 2000-10-22;
Kluczbork. Wskaźnik poziomu wody w zbiorniku wieży wodnej północno-zachodniej.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon : 825
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
data: 2000-10-22;
Kluczbork. Wieża wodna północno-zachodnia od strony zaplecza.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon : 832
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
data: 2000-10-22;
Kluczbork. Wieża wodna nr 1 od strony zaplecza.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon : 808
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
data: 2000-10-22;
Kluczbork. Wieża wodna południowo-wschodnia przy lokomotywowni. W prawej widoczne tory wjazdowe z Olesna/Katowic. Z lewej, niewidoczne tory z Jełowej/Opola i Fosowskiego. Widok w kierunku północnym.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon : 723
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
data: 2000-10-22;
Kluczbork. Wieża wodna południowo-wschodnia przy lokomotywowni. Widok od strony torów wjazdowych z Olesna/Katowic, w kierunku północno-zachodnim.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1331
powiększ
Autor: Łukasz Turek
data: 2004-07;
Perony zachodnie: 1 (z prawej) i 2 (z lewej). W tle kładka nad torami i elewator zbożowy. W budynku po prawej znajduje się posterunek SOK. Widok w kierunku północno-zachodnim, od strony wjazdów z Fosowskiego, Jełowej/Opola, Olesna/Katowic.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), perony/rampy/place/zadaszenia, przejścia nad/podziemne, windy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1542
powiększ
Autor: Łukasz Turek
data: 2004-12-30;
Budynek dworca i perony wschodnie: z lewej 4, z prawej 3, przy którym stoi EN57-990 do Katowic. Widok w kierunku południowo-wschodnim: Fosowskie, Jełowa/Opole, Olesno/Katowice.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1090
powiększ
Autor: Łukasz Turek
data: 2004-12-30;
Budynek dworca od strony podjazdu. Z prawej perony 1 i 2 (zachodnie), w lewej perony 3 i 4 (wschodnie). Widok w kierunku południowo-wschodnim, od strony wjazdów z Namysłowa/Wrocław (perony 1 i 2) i Kępna/Poznania (perony 3 i 4).
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1128
powiększ
Autor: Łukasz Turek
data: 2004-12-30;
Budynek dworca i perony zachodnie (z lewej 2, z prawej 1). Zdjęcie wykonane z kładki nad torami. Widok w kierunku północno-zachodnim, od strony wjazdów z Fosowskiego, Jełowej/Opola, Olesna/Katowic.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1110
powiększ
Autor: Michał L.
data: 2005-04-29;
Droga dojazdowa do budynku dworca. Z prawej perony zachodnie: 1 i 2, z lewej perony wschodnie: 3 i 4. Widok w kierunku południowo-wschodnim, od strony wjazdów z Namysłowa/Wrocław (perony 1 i 2) i Kępna/Poznania (perony 3 i 4).
Tagi: budynki dworcowe, inne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1304
powiększ
Autor: Piotr Pyrkosz
data: 2005-05-02;
Budynek dworca i peron 1, położony po jego zachodniej stronie. Zdjęcie wykonane z kładki nad torami. Widok w kierunku północnym, od strony wjazdów z Fosowskiego, Jełowej/Opola, Olesna/Katowic.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1086
powiększ
Autor: Piotr Pyrkosz
data: 2005-05-02;
Budynek dworca od strony peronów 3 i 4 (wschodnich). Zdjęcie wykonane z kładki nad torami. Widok w kierunku zachodnim, od strony wjazdów z Fosowskiego, Jełowej/Opola, Olesna/Katowic.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #5 Staszek (2018-06-01 16:26:49)
    Obecnie sklepik nieczynny
  • #6 Darek (2020-03-10 13:49:04)
    Czy ktoś pomoże mi rozszyfrować skrót ZUSB Wrocław i SBR Opole? Z góry dziękuję
  • #7 Opolanin (2020-06-26 15:36:15)
    25.06.2020 w nastawnię wykonawczą Kb4 wjechała lokomotywa 401Da-466
    http://www.ratownict…
  • #8 (odp. na #7) octanq (2020-06-27 03:04:00)
    Ze zdjęć widać, że tor prowadził prosto do budynku nastawni Kb4, bez kozła oporowego (no chyba że został wyprostowany przez lok.), tylko ze wskaźnikiem tarczy zaporowej. O co tu chodzi?
  • #9 ISEDR (2020-07-01 11:19:00)
    Kozioł oporowy był, dlatego lokomotywa uderzyła w róg nastawni a nie na wprost
  • #10 Wolfik (2021-06-25 17:28:46)
    Dworzec otwarty, czysty i schludny. Ale... równie dobrze mógłby być zamknięty. Kasy biletowe nieczynne (jeden z mieszkańców tłumaczył, że obecnośc personelu to loteria - możemy trafic lub nie, ja nie trafiłem). Oprócz poczekalni nie ma nic, żadnego baru, sklepiku czy kiosku. I najlepsze: toalety odnowione, czyściutkie ale na automaty 2-złotowe (tylko). Żadnego dodatkowego automatu rozmieniającego, a sam automat- zamek a jakże, reszty nie wydaje. Jak nie posiadasz akurat monety 2zł. to zlejesz się w gacie. Na pytanie co zrobic jak się nie ma tej magicznej monety kolejarze wzruszają ramionami, a SOK się uśmiecha. Zabawa po pachy. Takie coś można uświadczyć tylko w tym kraju. Ciekawe, co za dureń to wymyślił. Z pewnością był to człowiek, który z kolei nie korzysta.
  • #11 Kluczborczak (2021-06-27 14:51:41)
    To trzeba iść za parowóz i tam się odlać, innego ratunku nie ma. Albo przejść przez kładkę i do pobliskiego parku. Tak się niestety dba o podróżnego.
  • #12 (odp. na #11) wasiukibic (2021-06-27 21:03:32)
    To nie jest kwestia ino kluczborska. Problemu by nie było, gdyby Polacy potrafili uszanować dobro wspólne, jakim są publiczne toalety. Skutki są takie, że jeżeli nie zrobi się tego za opłatą, albo dozorowanego, to zaraz są kradzieże, dewastacje itp. Przykładem, chyba najsłynniejszym, są kible we Wroclawii, w części związanej z dworcem autobusowym, które częściej są nieczynne, niż czynne. Ileż można to naprawiać? Nieraz pisano o tym w gazetach. Niestety, przez część społeczeństwa, której bliżej do jaskiniowca, niż do człowieka cywilizowanego, cierpieć muszą wszyscy. Rozwiązaniem jest wandalo- i kradzieżoodporna armatura, taką jak np. widziałem w publicznych kibelkach w Niemczech - jak najmniej wystających części, przycisków, elementy nitowane ze stali (tak, wiem, polscy złomiarze mieliby raj).
  • #13 Jacek (2021-08-28 21:26:03)
    Kasy nieczynne. W końcu lipca 2021 chciałem kupić sobie bilet do Wrocławia, a ponieważ trochę czasu się kręciłem, pani z ochrony dworca zapytała mnie, czy chcę coś wynająć. Po rozmowie sympatyczna pani poinformowała mnie, że mogę sobie nawet kupić cały dworzec. Przed dworcem parking był płatny, ale ponownie jest bezpłatny, ponieważ najemca dał sobie spokój i zrezygnował z parkingu.
  • #14 Jacek (2023-06-06 22:08:03)
    W danych ogólnych należałoby poprawić to, że lokomotywownia jest już ruiną - co wynika ze zdjęć Damiana Stupienia.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kluczbork

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...