OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Nysa

Ostatnia zmiana: 2023-09-11

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 1134
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: anko; data: 1905;
Uroczystość na peronie.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon : 1107
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: andrzejkoza; data: 1911;
Stara pocztówka z budynkiem dworca.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1561
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: anko; data: pomiędzy 1918 a 1945;
Przedwojenny dworzec na starej pocztówce - widok od strony podjazdu.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 262
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: andrzejkoza; data: 1930;
Perony i budynek dworca.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 1099
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: andrzejkoza; data: 1939-08-30;
Sierpień 1939 transport wojskowy w kierunku granicy z Polską?
Tagi: ciekawostki, perony/rampy/place/zadaszenia, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1370
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1945;
Widok na stację kolejową w kierunku północno-zachodnim (wyjazd na Kamieniec Ząbkowicki i Brzeg).
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 1061
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: anko; data: przed 1945;
Stara pocztówka.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 159
powiększ
Autor: TM
data: 1979-06-01;
Bilet kartonikowy wydany na stacji Nysa.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 1606
powiększ
Autor: Werner & Hansjörg Brutzer
data: 1983-04-01;
Tory trakcyjne w Nysie, na których stoi "ekipa od czarnej roboty", czyli teigreki i Rumun.
Tagi: tabor, infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon : 1847
powiększ
Autor: Werner & Hansjörg Brutzer
data: 1983-07-21;
Petucha na peronie 2 w Nysie. Sądząc po wagonach to jeden ze składów dalekobieżnych, które niegdyś kursowały po Podsudeckiej. Biorąc pod uwagę porę roku, dnia i ubiór ludzi na peronie mamy do czynienia z porannym pociągiem Katowice - Legnica, odjazd z Nysy wg SRJP 83/84 o 8.01.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon : 1529
powiększ
Autor: Werner & Hansjörg Brutzer
Przesłał: wasiukibic; data: 1984-01-04;
Ty2 stoi w pobliżu nyskiej szopy - wachlarz wschodni.
Tagi: tabor, infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon : 1683
powiększ
Autor: Werner & Hansjörg Brutzer
Przesłał: wasiukibic; data: 1984-01-04;
Ty2 stoi na stanowisku obrządzania lokomotyw opodal nyskiej szopy (północnej).
Tagi: tabor, infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon : 1463
powiększ
Autor: Werner & Hansjörg Brutzer
data: 1984-01-04;
Ty2 na obrotnicy wschodniego wachlarza w Nysie.
Tagi: budynki do obsługi taboru, tabor, infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon : 1428
powiększ
Autor: Werner & Hansjörg Brutzer
data: 1984-01-04;
Ty2 na obrotnicy wschodniego wachlarza w Nysie.
Tagi: budynki do obsługi taboru, tabor, infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon : 1255
powiększ
Autor: Werner & Hansjörg Brutzer
data: 1984-01-04;
Obrządzanie Teigreka2 w pobliżu nyskiej szopy.
Tagi: budynki do obsługi taboru, tabor, infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon : 1664
powiększ
Autor: Werner & Hansjörg Brutzer
data: 1984-01-04;
Zastawione taborem tory trakcyjne w Nysie. Stoją od prawej: TKt48, ST43, Ty2.
Tagi: budynki do obsługi taboru, tabor, infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon : 1247
powiększ
Autor: Keith Wilde
Przesłał: wasiukibic; data: 1985-03-01;
Pociąg osobowy do Ząbkowic Śląskich z Ty2 na czele opuszcza stację Nysa. Na drugim planie, po prawej stronie nastawnia wykonawcza NS4 a przed nią przejście pomiędzy wachlarzami lokomotywowni. Widok w kierunku południowym (perony).
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), tabor
Obraz
Odsłon : 1036
powiększ
Autor: Keith Wilde
Przesłał: wasiukibic; data: 1985-03-01;
Do tej pory udało się zaprezentować w kilku ujęciach dawny wachlarz wschodni; dziś czas na wachlarz zachodni nyskiej szopy. O ile dobrze kojarzę, został on wyłączony z eksploatacji oraz wyburzony jako pierwszy. Przed nim Ty2 ze składem towarowym oraz nastawnia NS4. Widok w kierunku zachodnim spod wachlarza wschodniego (na pierwszym planie widoczna jego obrotnica).
Tagi: budynki do obsługi taboru, budynki związane z prowadzeniem ruchu, infrastruktura do obsługi taboru , tabor
Obraz
Odsłon : 1364
powiększ
Autor: Keith Wilde
Przesłał: wasiukibic; data: 1987-02-15;
ST43 podpinany pod skład z Lublina do Kłodzka stojący przy peronie 2, za nim stoi zdefektowana Petucha. Widok w kierunku południowym (wyjazdy do Nowego Świętowa, Kałkowa-Łąki i Opola).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp., tabor
Obraz
Odsłon : 1182
powiększ
Autor: Keith Wilde
Przesłał: wasiukibic; data: 1987-02-15;
Ciężki teigrek z dwoma wagonami jako pociąg osobowy do Głuchołaz. Jak widać już wtedy był na PKP problem z racjonalnym gospodarowaniem taborem, gdyż do takiej relacji bardziej pasowałaby Tekatka. Widok w kierunku północnym - wyjazdy na Brzeg oraz Otmuchów i Kamieniec Ząbkowicki.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon : 323
powiększ
Autor: TM
data: 1991-12-12;
Bilet blankietowy wydany na stacji Nysa.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1608
powiększ
Autor: Emgie77
data: 2001-11-02;
Widok z peronu 1 na peron 2 w kierunku Kamieńca Ząbkowickiego i Brzegu.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 485
: 2
powiększ
Autor: Paweł Skup
data: 2002-02-09;
Peron 2, widok w kierunku północnym (Otmuchów, Grodków).
Żuraw, na drugim planie parowozownia.
Tagi: budynki do obsługi taboru, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1389
powiększ
Autor: Krzysztof Urbaniec
data: 2005-02-07;
Widok od strony miasta.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1551
powiększ
Autor: Krzysztof Urbaniec
data: 2005-02-07;
Pierwszy po pięcioletniej przerwie planowy pociąg pasażerski relacji Brzeg - Nysa po przyjeździe do stacji docelowej (chorągwie zostały zdjęte przed wykonaniem zdjęcia).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1072
powiększ
Autor: Michał Marciak
data: 2005-03-19;
Wieża wodna.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1272
powiększ
Autor: Michał Marciak
data: 2005-03-19;
Widok ze strażnicy przejazdowej w stronę Kędzierzyna i Opola (kierunek południowo-wschodni).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1291
powiększ
Autor: Damian Fornal
data: przed 2005-12-24;
Stare, poczciwe Ty2.
Tagi: tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1363
powiększ
Autor: Artur z Jastrzębia
data: 2006-07-12;
Tablica z nazwą stacji na peronie 2.
Tagi: tabor, tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Obraz
Odsłon : 518
powiększ
Autor: Robert Kotowski
data: 2006-08-26;
Widok na peron 2 a przy nim stojący skład osobowy z lokomotywą spalinową SU42-537. Żuraw, wiata. Widok od strony Grodkowa Śląskiego i Otmuchowa.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru , perony/rampy/place/zadaszenia, tabor

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #28 (odp. na #27) wasiukibic (2021-06-13 09:39:20)
    Oczywiście, lepszy rydz, niż nic, ale mamy XXI wiek i pewnych barier technicznych EN57 po prostu nie przeskoczy. Barier, które wpływają na komfort podróżowania. Kolej musi konkurować o pasażera i nie zrobi przy pomoc kibla. Niech sobie kibelki pozostaną jako rezerwa taborowa, albo pojedyncze kursy turystyczne, najlepiej te najsłabiej obłożone z obiektywnych czynników. W latach 50. i 60. PRL nie modernizowała masowo wagonów-boczniaków, tylko zdecydowała się na zakup nowego taboru, mimo że sytuacja kraju była gorsza, od tej obecnej.
    Powtarzam się z tym do obrzydzenia, ale Podsudecka jest jedną z najbardziej olewanych pod kątem inwestycyjnych linii w Polsce, mimo olbrzymiego znaczenia dla transportu towarowego i realnej alternatywy dla coraz bardziej zapchanego ruchem pasażerskim korytarza E30.
    Niekoniecznie trzeba wypożyczać tabor od Avarri - jest przeca SKPL, które sukcesywnie powiększa swój park.
  • #29 113 (2021-06-13 12:14:37)
    @wasiukibic: Zauważ jednak, że SKPL mimo nabycia sporej ilości taboru jego część wymaga napraw i dopuszczenia do ruchu. Arriva, choć posiada mniejszą ilość taboru, to jednak spora część jest sprawna i możliwe byłoby wypożyczenie taboru od nich, który stracił trochę zatrudnienia po niedawnych cięciach połączeń w kujawsko-pomorskim.
    Polregio co prawda ogłosiło jakieś plany zakupowe z funduszy KPO, które raczej mogą nie wypalić. Obecnie EN57 są potrzebne jako pojazdy rezerwowe w przypadku braków taborowych, czy też dalszych elektryfikacji.
    Rozumiem to twoje powtórzenie. Też tak samo uważam, że linia kolejowa nr 137 powinna przejść modernizacje wraz z elektryfikacją z Kędzierzyna Koźla do Legnicy.
  • #30 (odp. na #29) wasiukibic (2021-06-13 12:34:13)
    Z tego, co czytam po internetach, to tak się dzieje - mam na myśli to, że SKPL stara się przywracać swój tabor do życia oraz uzyskać dla niego pozwolenie do jazdy na polskich torach. Jeżeli chodzi o tabor Avarri, to nie wiadomo, czy byliby oni chętni, aby go wydzierżawić dla Regiopolo; wszak przez lata "współpracy" na gruncie kujawsko-pomorskim były pomiędzy tymi dwoma firmami różne zgrzyty. No i na koniec - zasadnicza kwestia - jakby to miało wyglądać? Czy awaryjnie ściągamy MR/MRD do Nysy/K-K z bazy, jak już się zdarzy umfal, czy też szynobus czeka sobie na torze odstawczym w Nysie/K-K, utrzymywany w stałej gotowości do podjęcia zastępstwa. Jedna i druga opcja to dodatkowe koszty, które organizatorzy przewozów niechętnie poniosą. Niestety, "reforma" (a raczej rozpirzenie PKP na milijon spółeczek) spowodowały burdel organizacyjny, spotęgowany jeszcze ograniczeniem liczby jednostek zaplecza taborowego. Dawniej istniało coś takiego, jak lokomotywownie główne, pomocnicze i zwrotne, były rezerwowe maszyny, drużyny trakcyjne, etc. Obecnie wszystko jest dopięte na styk, walczy się o jak największą efektywność wykorzystania sprzętu i człowieka, ale czasem to przypomina węża, który zjada własny ogon.
  • #31 113 (2021-06-13 17:31:53)
    W sumie to oni starają się naprawiać i przywracać do ruchu, ale to wymaga dużych nakładów pieniędzy, których suma za naprawy wszystkich DM90, 614 054, czy reszty SN83 może przekroczyć budżet przewoźnika. Więc raczej w ciągu roku, czy dwóch lat nie wyrobią się ze wszystkim. Chyba, że będą mieli jakieś dofinansowanie. Mimo takich przeszkód SKPL na pewno będzie w przyszłości mógł wesprzeć lokalne połączenia kolejowe w województwach. Niekoniecznie w Opolskim, ale na pewno w województwie lubuskim, wielkopolskim, pomorskim, czy warmińsko-mazurskim gdzie jest spora część niezelektryfikowanych linii kolejowych.
    Ściągnięcie awaryjne z Arrivy Rp na kilka miesięcy nie jest złym pomysłem.
  • #32 B.kolejarz (2021-06-13 17:59:55)
    Opisujecie jak powinno być, a dlaczego nie spowodujecie jakiegokolwiek działania, inicjatywy w celu poprawy istniejącego stanu? Pracowałem na PKP w Nysie 45 lat i wiele podejmowanych decyzji było akceptowanych przez władze odgórne, a dzisiaj dyskutujecie o tym, co zostało nałożone z Opola, Wrocławia i Wam to odpowiada. Uważam że należy przymusić władze Nysy: UM, Starostwo do działania na rzecz nyskiego węzła.
  • #33 (odp. na #32) wasiukibic (2021-06-14 08:39:45)
    Jest takie powiedzenie: "kibic z dala się nie w(...)dala". Nie jestem mieszkańcem Nysy/okolic, nie wiem nawet do kogo należałoby uderzyć w tej sprawie, kto z wymienionych przez Ciebie instytucji (UM, starostwo) byłby najbardziej zainteresowany poprawą sytuacji na nyskim węźle. Powiem szczerze, że ilekroć próbowałem nawiązać kontakt z samorządem/lokalnymi mediami w sprawach kolei, to prawie zawsze byłem zlewany. Czasem jest tak, że samorządowcy/media żywo interesują się problemami kolei w swoim mieście/gminie/powiecie, czasem mają to w głębokim poważaniu, wysyłając w eter puste frazesy, a czasem problem traktowany jest pobieżnie, bo przecież gdzieś tam remont zrobili, tabor kursuje w sumie nowoczesny i jest git.
    Chylę czoła przed długoletnim pracownikiem PKP w Nysie, ale musisz w końcu dojść do wniosku, że czasy świetności nyskiego węzła, takim, jakim go pamiętasz, minęły już bezpowrotnie, bo też i kolej się zmieniła. Oczywiście nie oznacza to, że należy niektóre tematy oddać walkowerem, bo to, że potencjał na ruch lokalny i regionalny, w okolicach Nysy jest, nie ulega wątpliwości, tylko trzeba go uwolnić. Jakoś na dolnośląskim odcinku Podsudeckiej się udało; pociągów jest i więcej, i jest w nich całkiem dobra frekwencja.
  • #34 Nowy (2021-06-19 13:31:46)
    Nasuwa się pytanie, które wraca jak bumerang: kiedy będzie nowy dworzec? Trwa dyskurs o nowych lokomotywach, etc. a nie widać konkretnych decyzji w temacie generalnego remontu dworca i jego otoczenia. Płatna ubikacja oraz parę taksówek tematu nie rozwiązuje. Popieram natomiast glosy/wpisy o podjęcie tematu u władz miasta, bo samo się nie zrobi. Brać kolejarska - do roboty!
  • #35 Surwer (2021-07-30 18:41:22)
    Szanowni Kolejarze! Docierając na te strony internetowe spotkałem się z ciekawą dyskusja dotycząca PKP, i pragnę Was poinformować o wielkiej klapie w sprawie Waszego dworca. Kłótnie i swary pomiędzy starostwem i urzędem miejskim doprowadziły do unieważnienia przetargu na budowę Centrum Przesiadkowego, nie mogąc się dogadać kto i co wybuduje przy najniższym nakładzie finansowym. Nie chodzi tu o mieszkańców lecz o wydanie jak najmniejszej kwoty że swego budżetu. Uważam zresztą, że betonowanie Nysy będzie miało przykre konsekwencje, bo wszyscy wokół Nysy korzystają z dotacji unijnych, a miasto tego nie robi, lecz tylko krótkotrwała pokazówka wizualna i tak było w kontekście nowego dworca.
  • #36 Łukasz Kiąca (2022-09-04 11:36:06)
    Film kręcony z drona, z okazji VIII parady lokomotyw 28.08.2022 r. W niektórych ujęciach widać budowę centrum przesiadkowego na placu przed dworcem oraz remont samego dworca.
    https://www.youtube.…
  • #37 wasiukibic (2023-04-09 09:11:52)
    Centrum Przesiadkowe im. Kresowian zostało otwarte: https://nysa.naszemi…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Nysa

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...