OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kobierzyce

Ostatnia zmiana: 2025-08-28

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1384
powiększ
Autor: nieznany
data: 1910;
Budynek stacyjny w 1910 r.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 983
powiększ
Autor: nieznany
data: 1915;
Na górze kartki stacja.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1217
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: przed 1918;
Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1122
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: 1921;
Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1897
powiększ
Autor: Witold Stasiewski
data: 1997-10-26;
Kobierzyce - ruch planowy. SP42-236 z pociągiem do Świdnicy Przedmieścia (wtedy był jakiś remont i do Miasta nie jeżdżono).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1083
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2003;
Budynek dworca od strony peronów. Widok w kierunku północno-zachodnim; w prawo Wrocław.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1508
powiększ
Autor: Grzegorz Sarnecki
data: 2000-06-24;
Ostatni pociąg osobowy (retro) dotarł do stacji Kobierzyce.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 447
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2000-06-24;
Ty42-1 z pociągiem do Jaworzyny Śl. wjeżdża na stację Kobierzyce od strony Wrocławia. W tle widoczna jest nastawnia wykonawcza Kb1.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp., tabor
Obraz
Odsłon : 376
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2000-06-24;
Ty42-1 z pociągiem do Jaworzyny Śl. wjeżdża na stację Kobierzyce.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp., tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon : 348
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2000-06-24;
Ty42-1 z pociągiem specjalnym zorganizowanym przez KSK Wrocław na dzień po zawieszeniu regularnych przewozów pasażerskich na trasie Wrocław Gł. - Jaworzyna Śl. przez Sobótkę.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp., tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1185
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-06-21;
Stacja od strony Sobótki i Łagiewnik.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1059
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-06-21;
Widok na perony od strony Wrocławia.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1018
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-06-21;
Budynek z peronów.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 861
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-06-21;
Wieża wodna.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 982
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-06-21;
Jeden z żurawi wodnych.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp., infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1091
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-06-21;
Żuraw wodny z budynkiem w tle.
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1026
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-06-21;
Betonowy peron. Dalej zarośnięty.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1011
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2004-06-21;
Budynek od strony wsi.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1552
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2006-05-20;
Nastawnia od strony Łagiewnik/Świdnicy adoptowana na knajpę.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 961
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2006-05-20;
W lewo Łagiewniki, w prawo Świdnica - ostatnie rozjazdy już za przejazdem i nastawnią. Jeśli te tez zostaną rozkradzione, wyjazd w stronę Łagiewnik stanie się już fizycznie niemożliwy.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1124
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2006-05-20;
Semafor od strony Łagiewnik.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1258
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2006-05-20;
Unieważniony semafor od strony Świdnicy.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 879
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2006-05-20;
Wlot na stację od strony Łagiewnik i Świdnicy.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 891
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2006-05-20;
Widok na stcję od południa.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 831
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2006-05-20;
Garaż dla drezyn naprzeciw dworca.
Tagi: budynki do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1143
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2006-05-20;
Panorama dworca od strony peronów.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 892
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2006-05-20;
Strażnicy w kierunku Łagiewnik/Świdnicy.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp., infrastruktura do obsługi taboru , budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 731
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2006-05-20;
Tablica na budynku dworca od strony peronów.
Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1140
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2006-05-20;
Głowica północna.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp., budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 858
powiększ
Autor: Slavoy
data: 2006-05-20;
Strażnicy w kierunku Wrocławia (widok od Wrocławia).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #9 Błażej Kopka (2022-05-04 03:40:02)
    A jakie to parametry mają stać na przeszkodzie wjazdu Impulsów na LK310? Tu raczej ograniczenia związane ze sposobem finansowania, czyli "organizacyjne" wchodzą w grę.
    Co do przejazdów składów specjalnych/retro to z zasady są one "okazyjne", więc też nie do końca rozumiem pytanie. Chociaż faktycznie obiekty mostowe na 285 mogą powodować konieczność uzyskiwania jednostkowych zezwoleń na wjazd jakiegoś cięższego parowozu. O ciężkim ruchu towarowym z założenia nie ma tam mowy.
  • #10 (odp. na #7) Krzysztof Nowak (2022-05-04 06:35:08)
    W takim razie jak to rozumieć? : "Jakie projekty zostały odrzucone? Odrzucono łącznie 13. projektów... Ponadto odrzucono jeden z 4. zgłoszonych dolnośląskich projektów z przygotowaną dokumentacją. Chodzi o poprawę jakości połączeń Dzierżoniowa i powiatu dzierżoniowskiego z Wrocławiem. Miało być to możliwe dzięki wznowieniu ruchu na linii kolejowej nr 310 Kobierzyce – Piława Górna, która jest własnością Samorządu Województwa Dolnośląskiego oraz odbudowie drugiego toru na odcinku linii kolejowej nr 285 pomiędzy stacjami Wrocław Główny a Kobierzyce." źródło https://www.nakolei.…
  • #11 (odp. na #10) wasiukibic (2022-05-04 10:14:08)
    Piotr Rachwalski: "Małe sprostowanko i wyjaśnionko: odrzucony w KOLEJ PLUS dolnośląski projest dotyczący linii 310 de facto dotyczył odbudowy 2 toru z Wrocławia do Kobierzyc, a 310 i ten 310 Dzierżoniów był tam dodany by spełnić warunki programu... Czyli nie o DSDIK prawdopodobnie tu chodziło.
    Projekt na 285/310 więc nie dotyczył bezpośrednio DSDiK tylko został tak rozpisany, żeby ten słynny drugi tor we Wrocławiu był uzasadniony wznowieniem ruchu na 310 i koniecznością zagęszczenia ruchu na tym odcinku 285
    Tylko w tym projekcie większym problemem były bardzo wysokie koszty związane z oczekiwaniami miasta Wrocławia na podniesienie linii na miejskim odcinku w jak najwięcej w dwa poziomy z drogami - a to są największe koszty. Do tego parę innych drobiazgów i... projekt spadł. "
  • #12 113 (2022-05-04 12:39:12)
    @wasiukibic: Mówiono też coś o elektryfikacji z Wrocławia do Kobierzyc, ale nie wiem czy też była wpisana do Kolej+? Chyba raczej nic z tego nie będzie. Będzie musiał wystarczyć zmodernizowany niezelektryfikowany szlak.

    @Błażej Kopka: Trochę mam obaw, czy dwunapędowe zespoły trakcyjne z uwagi na swą budowę nie będą miały ograniczonej ilości paliwa na taką trasę, czy raczej tutaj nie ma powodów do obaw? Natomiast jeżeli chodzi o okazyjne pociągi to właśnie pytanie dotyczyło czy parametry 285-tki lub 310-tki po przywróceniu przejezdności mogłyby pozwalać na eksploatację parowozów lub też zabytkowych spalinowozów (np: ST43 lub SU45) w okazjonalnych pociągach specjalnych? Przepraszam, ale czasami piszę szybko i zdarza mi się jakieś dziwactwa napisać.
  • #13 (odp. na #12) wasiukibic (2022-05-04 14:10:38)
    Na 285 jeżdżą składy z kamieniem ciągnięte przez ST44/M62 - masa służbowa 116 ton. Kolej+ z założenia był programem, który przywracał połączenia kolejowe z miastem wojewódzkim ośrodkom miejskim liczącym powyżej 10 tysięcy mieszkańców. W przypadku 285 mielibyśmy do czynienia z poprawą połączenia (de facto jeszcze nieuruchomionego), co nie kwalifikuje się do programu. Bogiem a prawdą, to każda linia aglomeracyjna powinna zostać zelektryfikowana - trakcja elektryczna po prostu lepiej się sprawdza w tego typu przewozach.
  • #14 113 (2022-05-04 14:41:06)
    @wasiukibic: Po części masz rację. W przypadku Lublina, który planuje uruchomić połączenia aglomeracyjne należałoby przeprowadzić elektryfikację linii kolejowej nr 30 która dla tamtejszego regionu jest kluczowa. W przypadku Wrocławia, czy Jeleniej Góry sytuacja jest inna. Owszem kluczowa byłaby elektryfikacja linii kolejowej nr 326 do Trzebnicy, ale nie wiadomo kiedy przeprowadzono by elektryfikację tej linii.
    Natomiast włączenia linii kolejowej nr 285 do Kolej+ wydaję mi się nierealne. Raczej jeżeli już to z innych funduszy realizowano by końcowe prace ze Świdnicy do Jedliny Zdroju.
  • #15 Błażej Kopka (2022-05-05 21:02:40)
    #12 Skoro 36WEh dojedzie do Świdnicy to i na LK310 da radę. To w sumie normalny SZT "z patykami". Ich problemem jest mułowatość. To obecnie najgorsze pojazdy jeśli chodzi np. o przyśpieszenie. Natomiast nie wiem czy z uwagi na sposób finansowania będzie możliwy ich wjazd na LK310.
  • #16 (odp. na #15) wasiukibic (2022-05-13 11:31:31)
    I dlatego też czasy przejazdu będą zróżnicowane w zależności od tego, czy będzie to pociąg osobowy, czy przyśpieszony oraz (i to dotyczy twojej uwagi) obsady taborowej - Linki pojadą szybciej.
  • #17 113 (2022-05-13 23:32:16)
    Czyli jak widać HZT, które generalnie ludzie wychwalają jako coś dobrego okazują się, że nie są aż tak piękne jakby mogło się wydawać. To przeczucie miałem już wcześniej przed zakupem przez KD. Niemniej jednak jeżeli mają gorsze przyspieszenie, to w takim razie na połączenia Wrocław - Sobótka - Świdnica o wiele lepiej będą się nadawać SA139, zamiast 36WEh mam rozumieć. W ogóle @wasiukibic i @Błazej Kopka to na jakich połączeniach w Kolejach Dolnośląskich miałyby kursować 36WEh według was?
  • #18 Błażej Kopka (2022-05-19 22:43:29)
    36WEh będą kursować zgodnie z planem finansowania UE na trasie Trzebnica - Wrocław - Świdnica. W jakiej konkretnie relacji tego jeszcze nie wiadomo - czy będzie to pełna relacja Trzebnica - Świdnica, czy też dzielona we Wrocławiu. Warto zaznaczyć, że na odcinek Wrocław - Świdnica HZT jest niepotrzebne i będzie tam tylko zawalidrogą, ale jak wspomniałem nie do końca wiadomo jaka będzie pełna relacja w tych połączeniach. Problemem są tu mijanki (a w zasadzie ich brak).
    Połączenie Trzebnica - Świdnica jest często porównywane do połączenia Wolsztyn-Wągrowiec (Gołańcz), ale nie jest to w pełni słuszne porównanie. W Wlkp są lepsze połączenia (mijanki), jeden zarządca sieci no i KW w ogóle zrezygnowało z HZT na terenie aglomeracji - moim zdaniem słusznie. Impuls nawet w wersji "wykastrowanej" (KW + lubuskie) i tak jest mułem. Z osprzętem elektrycznym jest jeszcze cięższy, a ergonomia dyskusyjna...

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kobierzyce

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...