Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Maciej
(2016-08-21 17:00:51)
Pojawiła się szansa reaktywowania linii kolejowej z Wągrowca do Czarnkowa przez Rogoźno. Poniżej dołączyłem link. http://www.wagrowiec…
#2
Maciej
(2016-08-31 10:24:27)
Osoby zainteresowane mogą wypełnić ankietę dotyczącą reaktywacji linii kolejowej. Poniżej dołączyłem link. http://www.interanki…
#3
gość
(2017-08-31 23:00:56)
Od stacji biegnie czynna w ruchu towarowym bocznica o długości około 1 kilometra do zakładów przetwórstwa drewna Steico.
#4
Maciej
(2018-03-06 19:20:50)
W telewizji (TVP 3) trwa właśnie program dotyczący możliwości przywrócenia osobowego ruchu kolejowego do Czarnkowa.
#5
Maciej
(2018-03-14 09:03:06)
Dostępna jest ankieta dotycząca linii kolejowej (link poniżej). http://www.czarnkow.…
27 listopada zostanie ogłoszona lista linii kolejowych objętym dofinansowaniem z programu Kolej Plus. Oby ta linia się zakwalifikowała.
#8(odp. na #7)
wasiukibic
(2020-09-21 17:21:19)
Czysto teoretycznie - mieszkańcy Czarnkowa na co dzień bardziej potrzebują połączenia z Rogoźnem, czy z Piłą?
#9(odp. na #8)
Adam Śliwiński
(2020-09-21 17:44:21)
Z Piłą i Krzyżem, ale te linie już nie istnieją.
#10(odp. na #8)
Maciej
(2020-09-21 18:09:57)
Myślę, że Czarnków bardziej ciąży do stolicy województwa. Do Piły i tak jest "żabi skok", zatem ważniejsze jest połączenie z Poznaniem. Gdyby dodatkowo udrożnić szlak do Piły, byłby wilk syty i owca cała :)
#11
ROPA Poznań
(2020-09-21 22:13:35)
Idąc tym tropem /o połączeniu z Poznaniem/ należało by zbudować /teoria/ połączenie z Czarnkowa przez Wronki, a dalej już do Poznania jest linia. Dużo ludzi z Czarnkowa dojeżdża do Wronek do pracy, do Amiki
#12(odp. na #9)
wasiukibic
(2021-02-01 12:21:44)
Kolejny raz wychodzi polityka szatkowania sieci kolejowej i robienie jakichś ogryzków, które może i robią robotę w masowym ruchu towarowym ale dla ruchu pasażerskiego przydadzą się mało lub wcale. Z Czarnkowa do Piły jest 37 km, do Poznania około 90 km, rzut okna na mapę, jak wygląda połączenie z każdym z tych miast, wnioski nasuwają się same. Gdyby jeszcze zrobić tam bezpośredni pociąg, który rozbuja się do 120 km/h, to może by to jeszcze chwyciło. Tylko czy tor z Rogoźna do Czarnkowa można w ogóle przystosować do takiej prędkości, w dodatku jakim kosztem, do tego bajpas Bzowa-Goraja, bo inaczej kolejna zmiana czoła pociągu i strata kolejnych minut. Ktoś kiedyś dał d... pozwalając na zabudowę starotorza i teraz się to mści. To już lepiej by było puścić bezpośrednią nitkę z Bzowa-Goraja do Szamotuł, przez Obrzycko, niż marnować kupę kasy na utrwalanie takiego dziadostwa.
Dobrym przykładem jest niedawny remont i elektryfikacja lk 68, gdzie zamiast przybliżyć tory do centrum Kraśnika, pozostawiono ich przebieg jak za cara Mikołaja. Nie wiem, że jakoś w przypadku dróg buduje się tunele, estakady, cuda na kiju za setki melonów, a jeżeli idzie o kolej, to próbuje się szkłem d... wytrzeć i iść po linii najmniejszego oporu, kompletnie ignorując powiązania przestrzenne, zapotrzebowanie na przewozy, etc.
#13
Błażej Kopka
(2022-09-25 20:18:38)
Czarne chmury nad Czarnkowem. W wyniku bankructwa PKS od stycznia 2023 nie będzie już autobusów z Poznania do Czarnkowa i dalej Trzcianki i Wałcza. O ile te dwie dalsze miejscowości mają jeszcze jakiekolwiek połączenia kolejowe, o tyle Czarnków zostanie bez połączeń dalekobieżnych komunikacją publiczną w ogóle.
#14
ROPA Poznań
(2022-09-25 23:12:36)
Kolejne miasto powiatowe wykluczone komunikacyjnie.
#15
113
(2022-09-26 12:04:50)
A wiadomo coś odnośnie przywrócenia kolejowych połączeń pasażerskich do Czarnkowa i czy te połączenia funkcjonowałyby również przez Wągrowiec do Poznania?
#16
Błażej Kopka
(2022-09-26 17:25:52)
Chyba nie ma sensu powtarzać tego w każdym wątku - program kolej plus z powodu braku funduszy nie ruszył nigdzie w kraju. Jest po prostu zawieszony na czas nieokreślony i się o tym nie mówi.
Kurs bezpośredni z Czarnkowa do Poznania przez Wągrowiec jest bez sensu. To nie jest kolej dalekobieżna - to ma jechać najkrótszą drogą do Poznania, a nie wywijasami przez pół województwa. Na Wągrowiec-Poznań i tak takt jest już momentami zapchany. Taka relacja nie miałaby prawa bytu. Już sam odcinek Rogoźno-Wągrowiec bardziej będzie przydatny samej KW niż pasażerom. O brakach taborowych nie wspomnę.
#17
et21
(2022-09-27 18:46:01)
@#13 Na rowerach mogą jeździć.
#18
Błażej Kopka
(2022-09-27 19:12:11)
To trzeba by im ścieżkę zrobić. Odcinek do Bzowa byłby bardzo malowniczy. Popieram :)
#19
Błażej Kopka
(2022-10-17 22:48:45)
15 października o 16:10 odjechał ostatni w tym roku (w ogóle?) pociąg specjalny/turystyczny z Czarnkowa do Poznania. Przejazd był realizowany szynobusem KW (SA132/134). Szkoda, że nikt w Bazie nie uwiecznił.
#20
Dawid Jastrzębski
(2022-10-18 12:29:21)
Spokojnie, tu wciąż czekają do dodania zdjęcia z przejazdu specjalnego 10.09.2019…
#21(odp. na #20)
X. Piast II Chrobry
(2023-11-02 13:47:07)
I gdzie niby są te zdjęcia?
#22
Szarlatan
(2023-12-03 09:13:27)
Z Czarnkowa PO i PIS zrobili zaściankową metropolię dla mieszkańców. PKP i PKS nie istnieje. Banda s(...).
#23(odp. na #20)
X. Piast II Chrobry
(2023-12-17 16:13:32)
3 grudnia 2023 roku Nadwarcianska Kolej Drezynowa zorganizowała przejazd pociągu specjalnego Drezyniarz, na trasie Poznań Gł. - Rogożno - Czarnków.
0:04 Oborniki Wlkp. Miasto
5:01 Mikol drzewny - gatunek zagrożony występujący jedynie w lasach północnej Wielkopolski, strasznie uparty w dążeniu do zrobienia idealnego zdjęcia xD
5:12 Parkowo
7:18 przed Połajewem
9:00 Sławno
10:47 przed stacją Bzowo Goraj
12:20 wiadukt w Goraju
13:15 Pianowka
14:21 wjazd do Czarnkowa
15:57 okolice zakladu Steico https://www.youtube.…
#24(odp. na #21)
Dawid Jastrzębski
(2024-01-12 13:43:31)
Postaram się by dodać.
#25
Błażej Kopka
(2024-01-12 21:00:35)
A z Bzowa i oblotu coś masz?
#26(odp. na #25)
Dawid Jastrzębski
(2024-01-14 13:05:16)
Tak.
#27
Błażej Kopka
(2024-10-18 18:41:04)
W sumie nie wiem gdzie to wrzucić, ale może tu. Na XV Konferencji "Rozwój Polskiej Infrastruktury Kolejowej" ulubieniec Pana ministra Malepszaka w PKP, czyli Pan dyrektor Pleśniar, przedstawił nową koncepcję połączenia Czarnkowa z Poznaniem i Piłą(!). Nowy ciąg będzie odbijał od 351 we Wronkach (Wronki Zachód konkretnie - gdziekolwiek by to miało być - może chodzi o powstający przystanek Zamość) i prosto, przez Puszczę Notecką do Lubasza, następnie do stacji Bzowo Goraj Centrum (co oni tam biorą na tych konferencjach, to nie wiem), dalej do Czarnkowa, ale z Czarnkowa już prosto do Trzcianki i wpięcie w LK203. I mamy alternatywne połączenie Poznań-Piła. A Czarnków to już w ogóle bardzo by zyskał. Ale po co i dla kogo taka koncepcja, to nie wiem. Czy oznacza to rezygnację z projektu Kolej+ w obecnym kształcie dla Czarnkowa? No bo wtedy połączenie Czarnków-Rogoźno faktycznie trochę bez sensu by było.
#28
wasiukibic
(2024-10-18 18:49:55)
To już lepiej odbicie w Szamo i obsłużenie Obrzycka, ale to by się wiązało z przeskoczeniem Noteci i jej doliny mostem, a to już pójdzie w setki melonów.
#29
Błażej Kopka
(2024-10-18 19:03:05)
W Obrzycku jest Warta - Noteć płynie wyżej na północy - właśnie przez Czarnków (a w zasadzie obok Czarnkowa). I tam i tak musiałby powstać most akurat. Ale w tym wariancie od Szamotuł Klempicz by się też załapał - pewnie by zaraz ludzie powiedzieli, że pod atom znowu robią ;)
#30
Błażej Kopka
(2024-11-08 16:52:00)
@wasiukibic - oczywiście, że wariant przez Obrzycko i Klempicz lepiej penetrował by okolicę i zapewnił lepsze potoki podróżnych i realnie walczył z wykluczeniem komunikacyjnym, ale koszty byłby niewspółmierne - przeprawa mostowa w Obrzycku, linia znacznie dłuższa, po drodze same wywłaszczenia terenów prywatnych, gruntów rolnych itd. Wariant przez las jest po prostu najtańszy i najszybszy, a to nie jest bez znaczenia jeśli ma to być alternatywa dla dalszych połączeń.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.