Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Adrian K
(2016-08-22 18:33:30)
Czy ma ktoś informację na temat łącznicy omijającej stację Bzowo Goraj? Kiedy postała, jak długo i czy w ogóle istniała?
#2(odp. na #1)
Marek Potocki
(2016-08-22 19:10:55)
Obawiam się, że poza prace ziemne nie wyszła. Z map wynika, że w 1935 r. jeszcze nie zaczęto jej budowy, a wg rozkładu z 1939 roku (w tabeli 213 Inowrocław – Czarnków) pociągi zmieniają tutaj czoło. Najwyraźniej do wybuchu wojny tor nie powstał, a potem stracił rację bytu.
#3
Adrian Chromik
(2016-08-24 16:10:54)
Łącznica ta jest wykazana za to w atlasie linii kolejowych 2014 wyd. Eurosprinter.
#4(odp. na #3)
Marek Potocki
(2016-08-24 18:55:59)
Trafiłem na wykop na mapie z 1934 roku i istniejącą bocznicę z 1915. Czyli wygląda, że jednak to kwestia rozbiórki w czasie I wojny światowej, bo wierzyć mi się nie chce, że mogło to być później. Co ciekawe, na tej mapie w ogóle nie ma stacji Bzowo Goraj.
#5
Adam
(2017-03-27 14:57:37)
Łącznica istniała przed powstaniem stacji Bzowo-Goraj.
#6(odp. na #2)
warzywoświniak
(2017-09-16 00:18:08)
Na pewno prace ziemne były...widać to świetnie na Geoportalu jak odpalimy dane LIDAR. Z tymże nasyp jest ucięty tuż przed drogą...Pytanie, czy to efekt rozbiórki, czy też nie dokończono inwestycji.
#7
Adam
(2017-09-16 08:18:07)
Łącznica istniała, tylko pytanie czy pod drogą był jakiś wiadukt?
#8(odp. na #7)
warzywoświniak
(2017-09-16 13:31:44)
zgłębiłem jeszcze temat....mapa z 1892 pokazuje, że łącznica faktycznie jest. Co do wiaduktu to nie był to nasyp a wykop(pomyliłem się), a jest ucięty bo pewnie w późniejszych czasach teren splantowano.
Podaję link do rzeczonej mapy: http://www.deutschef…
#9(odp. na #8)
Adam
(2017-09-17 09:32:47)
Wiadukt nad torami musiałbyć, bo innej możliwości nie ma.
#10
Adam
(2017-09-17 09:47:49)
Czy ktoś ma jakieś informacje na temat bocznicy kolejowej ze Smolar (tartak) do Gulcza? Znalazłem w internecie , że kiedyś taka istniała. https://pl.wikipedia…
#11
Jacek
(2020-09-28 10:01:09)
Czy ktoś ma informacje na temat remontu linii Rogożno - Bzowo Goraj - Czarnków; czy jeszcze trwa, czy się już zakończył?
#12
Adam
(2020-09-28 17:54:57)
A miał w ogóle być? Jeszcze nie wiadomo czy będzie jakiś remont.
#13
Piotr
(2020-11-03 10:02:07)
Tak. Remont 4 kilometrów linii 390 został ukończony. W przyszłym roku ma być zrobiona pozostała część linii do Czarnkowa.
#14
Piotr Geremek
(2021-04-07 15:42:28)
Bzowo Goraj to obecnie czynna ładownia.
#15
Piotr Geremek
(2021-05-24 23:05:33)
Od 01 lipca 2021 będzie kontynuowany remont linii 390 od kilometra 4.0 do końca linii w Czarnkowie. Szyny juz sa przywiezione a wkrótce pojawi się kruszywo przywiezione po pociągiem i odpowiedni sprzęt na stacji Bzowo-Goraj.
#16
motorniczy_4160
(2021-07-01 10:13:00)
Linia 236 i 390 od 01 lipca do 30 września 2021 w trakcie remontu. 236 przechodzi remont cząstkowy a 390 generalny. W związku z remontem obie linie są zamknięte dla regularnego ruchu do dnia 30 września 2021.
#17
MK
(2021-07-01 13:34:13)
Czy wszystkie rozjazdy w Bzowie są obecnie czynne, czy też składy na ładownię są wpychane od strony Czarnkowa? Czy uruchomili tor wyciągowy od strony Krucza?
#18
Kospal
(2021-07-01 17:30:52)
W Bzowie nie wszystkie rozjazdy są czynne. Zdatne do ruchu są tylko 2 tory (w celu oblotu składu) i ładownia. Na ładownie wjazd odbywa się od strony Czarnkowa. Od strony Krucza jest krótkie żeberko przy nastawni Bz2.
#19(odp. na #17)
Adam Śliwiński
(2021-07-01 17:54:39)
Wszystkie oprócz rozjazdu numer 4. Na torze w kierunku Krucza stoi kozioł oporowy.
11 wagonów jest wpychane na tor numer 5 z kierunku Czarnkowa.
#20
Błażej Kopka
(2025-06-08 12:02:06)
Najnowsze informacje wskazują, że to właśnie ograniczenia stacji Bzowo-Goraj, ale również stacji Rogoźno były powodem rezygnacji z przewozów towarowych przez ostatniego klienta, czyli firmę STEICO z Czarnkowa.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.