OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Powodowo

Ostatnia zmiana: 2024-11-20

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 818
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1912;
Budynek dworca od strony peronu i wjazdu z Sulechowa. Stara pocztówka.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 1065
powiększ
Autor: Ed Kaas
data: 1990-10;
Manewry Ty2 ze składem towarowym do "Prefbetu" w Powodowie. Widok w kierunku wschodnim (Wolsztyn).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon : 909
powiększ
Autor: Ed Kaas
data: 1990-10;
Manewry Ty2 ze składem towarowym do "Prefbetu" w Powodowie. Widok w kierunku wschodnim (Wolsztyn).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 923
powiększ
Autor: Ed Kaas
data: 1990-10;
Ty2 z krótkim składem towarowym wjeżdża na stację Powodowo, na tle zakładów "Prefbet". Widok w kierunku wschodnim (Wolsztyn).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon : 1062
powiększ
Autor: Ed Kaas
data: 1990-10;
Ok1 z pociągiem Wolsztyn - Sulechów opuszcza Powodowo. Widok w kierunku wschodnim (perony, Wolsztyn).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon : 1343
powiększ
Autor: D.Holz, zbiory Werner & Hansjörg Brutzer
Przesłał: wasiukibic; data: 1991-05-22;
Ty45 z pociągiem zdawczym w Powodowie, jeszcze za czasu normalnego użytkowania odcinka Wolsztyn - Sulechów. Widok w kierunku Wolsztyna.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon : 1648
: 6
powiększ
Autor: Adrian Nichols
Przesłał: wasiukibic; data: 2001-04-24;
Manewry Ty45 ze składem gruszek na terenie Prefbetu w Powodowie. Widok od strony Wolsztyna.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1557
powiększ
Autor: Maciej Grzywaczewski
data: 2009-11;
Widok na peron w kierunku Sulechowa.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1433
powiększ
Autor: Maciej Grzywaczewski
data: 2009-11;
Budynek dworca od strony peronu i wjazdu z Sulechowa.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1144
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-04-26;
Widok na rozjazd nr 3 w kierunku Sulechowa.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 865
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-04-26;
Wykolejnica na mocno zarośniętym torze przy rampie.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 792
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-04-26;
Rozjazd nr 2 przy rampie. Mechanizm rozjazdu zablokowany przez wyrastające drzewa.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 803
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-04-26;
Widok na rampę.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 781
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-04-26;
Widok na rampę od strony wsi.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1288
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-04-26;
Rozjazd nr 1. Mechanizm zwrotnicy umieszczony na rozsypującej się belce drewnianej (podkładzie). Widok od strony Wolsztyna.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 854
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-04-26;
Uszkodzony wskaźnik W4. Widok w kierunku Wolsztyn. W głębi zarośnięta rampa kolejowa.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1005
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-04-26;
Widok na zaadaptowane w celach mieszkalnych budynki stacyjne. Na ternie całej stacji panuje porządek. Peron oraz torowisko są zadbane. W lewo Wolsztyn, w prawo Sulechów.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1034
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-04-26;
Peron wraz z zadbaną tablicą z nazwą stacji. W lewo Wolsztyn, w prawo Sulechów.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 839
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-04-26;
Widok ogólny na peron oraz budynki stacyjne w kierunku Wolsztyna.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1247
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-04-26;
Widok na przejazd kolejowy obok stacji. Tor na pierwszym planie prowadzi w kierunku zakładu przemysłowego usytuowanego po lewej stronie. Tor z tyłu - na lewo do Wolsztyna, na prawo do Sulechowa.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 885
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-04-26;
Wjazd na stację od strony Sulechowa. Rozjazd dla bocznicy do zakładu przemysłowego.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 950
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-04-26;
Dalej pociąg już nie pojedzie. Widok z rozjazdu przed stacją w Powodowie w kierunku Sulechowa. Część przejazdów na szlaku jest zaasfaltowana, a przyroda dokańcza dzieła zniszczenia.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 820
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-11-18;
Widok w kierunku Sulechowa z 35,3 km na rozjazd nr 213. W głębi stacja Powodowo, na prawo bocznica dla betoniarni.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 717
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-11-18;
Widok na bramę wjazdową do betoniarni od strony Wolsztyna. Po lewej tor w kierunku Sulechowa.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1033
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-11-18;
Widok z bramy wjazdowej do strony Lubonia koło Poznania na bocznice w głębi betoniarni w Powodowie.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 876
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2013-08-04;
Powodowo, widok w stronę Wolsztyna.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1063
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2013-08-04;
Powodowo, widok w stronę Sulechowa.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, perony/rampy/place/zadaszenia, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 873
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2013-08-04;
Budynek stacyjny.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 923
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2013-08-04;
Powodowo, budynek od strony wsi.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 522
powiększ
Autor: Krzysztof Klimczak
data: 2019-05-04;
Budynek dworca od strony ulicy (i od strony Wolsztyna).
Tagi: budynki dworcowe

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #31 Powodowo-wo-wo (2024-08-23 13:15:48)
    Kosmos to twoje wpisy od lat, właściwie nie wiem, czemu jeszcze bywa, że je czytam. Pora przestać. Jak tam u ciebie z zakazem fotografowania? Napisałeś się przeogromnie, przez kilka miesięcy pompowałeś bańkę, jak nikt inny, stękałeś, jęczałeś i co? Pora chyba własny język zjeść (tak samo pożyjemy i zobaczymy, co tam z taborem spalinowym PR będzie za kilka lat). Napisałem też, żebyś nie wkładał mi w usta czegoś, czego nie powiedziałem, bo tak jak przeczytałem to, co napisałeś, to już nie kosmos ale dwa kosmosy. A dla tych, co lepiej kumają dodam tylko, że stacje Bielawa, z Bielawą Zachodnią leżą w całości na reaktywowanej linii nr 341, podobnie jak Mielno jest stacją końcową linii i nie leżą na kikucie nieczynnej linii więc to nie są przykłady adekwatne do Powodowa, o czym wyraźnie napisałem na końcu w #29. Ktoś jest mistrzem w udowadnianiu, że czytanie tekstu ze zrozumieniem jest mu obce i wytrwale trzyma się podium. Na koniec dodam, nie sil się już na cokolwiek, bo i tak tego nie przeczytam, ty z jednego tematu (dodatkowego, czynnego toru w Powodowie) zrobiłeś już temat wszystkich istniejących przystanków czołowych na sieci PKP (choć z komentarza jaki zamieściłeś pod zdjęciem Powodowa https://www.bazakole… pisząc we #2 "To chyba nie jedyna stacja z takim specyficznym układem w Polsce" masz problem z wiedzą co to przystanek, a co stacja, więc nie chcę nawet myśleć, co zrobisz w kolejnych wpisach. Na koniec przypomnę ci tylko, jak rozwodziłeś się na kilkanaście wpisów i płakałeś nad brakiem jakiegoś rozjazdu, na jakiejś stacji po remoncie, co według ciebie było nie perspektywicznym myśleniem, brakiem wyobraźni, położeniem krzyżyka na linii, która wychodziła od tego rozjazdu przed remontem itd. Widać jak hipokryta podchodzisz do tego typu, podobnych sobie tematów, gdzie ktoś zauważa, że na przyszłość przydałoby się to, czy tamto. Żegnam.
  • #32 Błażej Kopka (2024-08-23 16:57:18)
    Odklejenie od rzeczywistości - level master.
    1. Gdzie napisałem, jako stwierdzenie faktu, że nie będzie można fotografować?
    2. Gdzie te czynne tory dodatkowe na wspomnianych przeze mnie stacjach/przystankach?
    3. Co to znaczy, że stacja/przystanek leży w całości na reaktywowanej linii? A są takie PH co nie leżą w całości na danej linii? Jakieś przykłady? Polska język trudna...
    4. Czym Powodowo różni się od Chocianowa?

    A na koniec - porównanie kompleksowej modernizacji (o ile znasz znaczenie tego słowa) magistrali kolejowej, z przywróceniem ruchu na minimalnych parametrach na prowincjonalnej stacyjce - brawo (bo to nawet remontem trudno nazwać).
    A co do taboru spalinowego Polregio - jak coś wiesz to powiedz - pasażerowie pomiędzy Krzyżem i Piłą będą przeszczęśliwi. O innych bezdruciach nie wspomnę. Tylko tam zdaje się będzie dokładnie odwrotnie, niż prorokujesz, bo to KW, będzie wspierać (a w zasadzie wypierać) owego przewoźnika. Nie idzie Ci to wróżenie.
    I o jakiej przyszłości w ogóle tu mowa dla tej stacji? To jest tylko przywrócenie ruchu na najbliższy okres. Oczywiście, okres ten można znacząco skrócić, jeśli ktoś zechce tu wpuszczać ciężkie parowozy w ruchu codziennym, zamiast lekkich SZT - bo oczywiście wiesz jak specyficzny rodzaj nawierzchni tam występuje, prawda? Powtarzam, bo wiem, że masz problem z czytaniem - jeśli lubisz się poruszać w ramach kilkunastoletnich perspektyw (bo takie przykłady z przeszłości podajesz), to ta stacyjka za tyle lat (a nawet nie ona, tylko cały ten kawałek linii) będzie i tak musiała wyglądać inaczej (choć niekoniecznie inaczej w tym kierunku, który Ci się marzy).
  • #33 Maciej Knychała (2024-08-23 19:51:30)
  • #34 (odp. na #28) Paweł Niedomagała (2024-08-23 21:35:33)
    Dodam jeszcze Spałę i Gołańcz.
  • #35 (odp. na #34) Maciej Knychała (2024-08-24 08:27:23)
    Ustka Uroczysko.
  • #36 Ola (2024-08-26 17:33:00)
    Ustka Uroczysko to nie jest przykład stacji funkcjonującej po 1945 na linii kolejowej, linii, którą zamknięto po 1989, a ze stacji zrobiono przystanek czołowy, który ma być przywrócony do życia na kikucie tej linii. Przystanków czy stacji, gdzie kończy się linia kolejowa trochę jest. Natomiast czy jest coś więcej w stylu Powodowa, czy znalezionego w #32 Chocianowa, czyli przystanków, a dawnych stacji, leżących na jeszcze w PRL czynnych liniach, gdzie przed przywróceniem do życia dostępne były tory, które można było wykorzystać do oblotów składu?
  • #37 Błażej Kopka (2024-08-26 23:31:58)
    Z tym oblotem to, też tak nie do końca - skład musiałby być wypchnięty z peronu i oblot byłby poza nim i z powrotem wjazd w peron. Dosyć kłopotliwe. Casus Kudowy, Świeradowa, itp. Poza tym, tutaj zwyczajnie oblot nie ma sensu. A pociągi historyczne i tak sobie poradzą, bo już tu były po aktualnym remoncie :)
  • #38 MK (2024-09-03 20:06:38)
    To teraz czas na Krzyż Rudno/Świętno.
  • #39 (odp. na #38) wasiukibic (2024-09-03 21:30:42)
    Do Krzyża może być problem z dwóch powodów: most nad Południowym Kanałem Obry + przystanek w środku lasu.
  • #40 Błażej Kopka (2024-09-04 18:26:59)
    Do Krzyża chcą jeździć drezyniarze, ale sami przyznają, że pociągi specjalne będą możliwe tylko do Świętna. Dalej tylko drezyny.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Powodowo

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...