OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Okunin (galeria)

Ostatnia zmiana: 2025-02-12

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (1945)
opis ⇵
Obraz
fot. Ed Kaas (1990-10)
opis ⇵
Obraz
fot. Matthias Sitte (1993-05-02)
opis ⇵
Obraz
fot. Adam Skowroński (2012)
opis ⇵
Obraz
fot. Adam Skowroński (2012)
opis ⇵
Obraz
fot. wasiukibic (2020-06-13)
opis ⇵
Obraz
fot. wasiukibic (2020-06-13)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Darek Nowak (2020-04-18 02:55:18)
    Jadąc z Babimostu drogą 304 nie można się nawet domyśleć że to była stacja a nie tylko przystanek.
    Do skrzyżowania z drogą 32 teren już powoli zarasta, choc są resztki tłucznia, a na bok są odrzucone spróchniałe podkłady.
    Dalej w kierunku Wolsztyna las wkrótce obejmie teren po linii w posiadanie.
  • #2 Mieczysław Mazurek (2020-04-29 23:19:53)
    Ciekaw jestem powodów umiejscowienia stacji. Linia biegnie przecież blisko Okunina a jednak stacja jest zlokalizowana dość daleko od tej wsi.
    Generalnie linia od Sulechowa prowadzi mocno na północny wschód po to aby przed samym Klępskiem odbić na południe i Okunin.
  • #3 (odp. na #2) Marek Potocki (2020-04-30 06:41:27)
    Prawdopodobnym rozwiązaniem zagadki jest to, że stacja obsługiwała nie tyle Okunin, co Klępsk wraz z kolejką folwarczną.
  • #4 (odp. na #3) Mieczysław Mazurek (2020-04-30 09:39:36)
    Jestem ciekaw tej kolejki bo oprócz mapki niewiele o niej wiadomo.
  • #5 (odp. na #3) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-10-07 22:04:00)
    Powinni zostawić jednak ten fragment linii ze Sulechowa, a Okunin zostawić jako ładownię drewna.
    Nawet w nocy duże pojazdy wyjeżdżają z ładunkiem z kompleksu leśnego na DK32.
    Kolejny przykład braku myślenia.
  • #6 Lubuszanin (2024-01-22 20:24:04)
    W budynku należącym do kolei, niedaleko dworca mieszkała moja rodzina, w latach przełomu czterdziestych i pięćdziesiątych ub. wieku.
    Jako dziecko, szczególnie pamiętam pociągi towarowe wypełnione brykietami węgla, wywożonego z niemieckich kopalń do Rosji.
    Rosyjscy, uzbrojeni żołnierze byli w ochronie tych pociągów. Brykiety były takie błyszczące, podobno świetnie się paliły.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Okunin

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...