Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Użytkownik
(2022-08-14 13:56:56)
Po stronie z Jeleniej Góry do Łomnicy i prawdopodobnie jeszcze dalej tory są rozebrane. Jeden przejazd między Łomnicą Średnią a Jelenią Góra wskazują na to, że jest tu "teren budowy". Wiadomo także o przetargu na rewitalizację odcinku linii 308, z Jeleniej Góry do Mysłakowic.
Podobną wiadomość wysłałem pod stacje, które są na tym odcinku, aby dać nadzieję i dać znak na to, by wysyłać więcej zdjęć. Coś tam zaczyna się dziać.
#2
Błażej Kopka
(2022-09-18 20:48:55)
Tory na terenie stacji w większości rozebrano i tak aż do samej Jeleniej Góry.
#3(odp. na #1)
SZYMON K
(2023-02-05 20:44:53)
Dzieje się, zapraszam do galerii. Rewitalizowany odcinek Jelenia Góra - Mysłakowice. Mysłakowice - Karpacz w oddzielnym przetargu (na chwile obecną jest przetarg na wycinkę, demontaż toru i tłucznia).
#4
Adam W.
(2023-02-12 17:12:25)
W styczniu 2023, pod ciężarem śniegu zawaliła się wiata na peronie https://www.jelonka.…
#5
Tommt
(2023-02-12 17:40:49)
odp. #Adam W. Warto czytać komentarze pod zdjęciami, bo nt tego zdarzenia było już kilka komentarzy i zdjęć.
#6(odp. na #3)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-17 23:08:56)
Niemce Panie, one to budowały, na 100 lat albo lepiej...
#7
et21
(2023-07-25 19:00:43)
Bardzo interesujący dokument. Mam nadzieję, że ze stacji Mysłakowice zostanie uczyniony obiekt wartościowy turystycznie.
Ile rozjazdów i w jakim układzie będzie w trakcie trwającej obecnie modernizacji zamontowanych na stacji w Mysłakowicach?
#9
et21
(2023-09-27 18:08:06)
^^^ link powyżej
#10(odp. na #7)
Trzy czwarte metra
(2023-09-27 18:35:56)
Oświeci mnie ktoś, jak w takim układzie, który przewiduje kozioł oporowy w ciągu dawnego toru szlakowego w kierunku Kowar przewidziane jest wyprowadzenie szlaku w kierunku Karpacza? W projekcie wspomniane jest też zabudowanie jedynie dwóch rozjazdów zwyczajnych, czyli od toru wyciągowego nie będzie odgałęział się szlak. Dosyć dziwny zabieg patrząc na to, że tory w na dawnej LK340 już leżą.
#11
Błażej Kopka
(2023-09-27 19:04:25)
Przeczytaj uważnie pytanie i albo znasz odpowiedź, albo nie. Na co mi link do projektu koncepcyjnego samej stacji? Zapytam inaczej - ile rozjazdów zaplanowano na całej trasie Mysłakowice - Karpacz? A z rysunku z linku nic nie rozumiem, szczerze mówiąc. Mowa jest tam o dwóch rozjazdach. Wjeżdżając od Jelonki będzie rozjazd nr 2, tworzący mijankę wokół obecnego peronu nr 2, a za nim tory będą się łączyły rozjazdem nr 1 prowadząc na żeberko w śladzie linii do Kowar. A co z Karpaczem? To jest w ogóle jakaś osobna koncepcja niezależna od aktualnej rewitalizacji Jelenia - Karpacz, czy o co chodzi?
#12
et21
(2023-09-27 21:09:23)
@#11 Dostałeś formalny dokument zawierający koncepcję/projekt w zakresie zadanego pytania. Na rysunku wygląda na to, że będą 2 (dwa 0/100) rozjazdy. Jeżeli nie zgadzasz się z odpowiedzią, przedstaw swój dokument. Póki co przedstawiasz zarzuty poparte tylko własnym widzimisię. Możesz też dać przykład i wystąpić do DSDiK/UMWD o odpowiedź w trybie dostępu do informacji publicznej, tutaj jest wzór: https://rykowisko.je… Podpis ePUAPem.
#13
Błażej Kopka
(2023-09-27 22:14:18)
To sobie wylinkuj przetarg na Karpacz i popatrz, ile jest rozjazdów na całą linię. Jeżeli tylko dwa rozjazdy wg tego planu i ślepe zakończenie obu linii w Mysłakowicach, to o co chodzi? Po prostu nie wiesz... I gdzie ja niby coś zarzucam? Zwyczajnie pytam, bo być może ktoś wie. Ty nie wiesz absolutnie nic na ten temat, ale musisz głos zabierać - nie wiem po co.
Zatem pytam nadal - jaki dokładnie będzie układ torowy na stacji Mysłakowice wg aktualnej rewitalizacji linii Jelenia - Karpacz. Czy ktoś wie?
#14
et21
(2023-09-28 17:59:08)
@#10 - pytanie 311. ,,Odpowiedź: Wykonawca winien wycenić z koncepcji: Rozjazd oznaczony kolorem czerwonym jako nr 1 oraz rozjazd nr 2 oznaczony kolorem czarnym, wstawka między tymi rozjazdami oraz odcinek toru nr 1 do kilometra 30+226. Tor nr 2 od rozjazdu nr 1 do rozjazdu nr 2.'' Szczerze mówiąc, nie rozumiem tego rozwiązania, wydaje mi się że lepiej było zostawić pół rozjazdu nr 4, wtedy nie byłoby odcinka kolizyjnego tuż przed peronem. A już supertanio by było zostawić tylko czerwony rozjazd nr 2 i tory na każdy kierunek po osobnych stronach peronu.
@#13 - liczba i sposób wbudowania rozjazdów w Karpaczu, jak i na całej linii przewija się wielokrotnie w QA (nawet z kolorkami, jak dla dzieci hehe) w sumie nawet pytano po kilka razy o to samo. Polecam się zapoznać.
#15(odp. na #10)
X. Piast II Chrobry
(2023-09-28 20:53:41)
To nie pojadę już z Karpacza jak ostatnio, pamiętnego 30.04.1986???
#16
Błażej Kopka
(2023-09-28 23:50:55)
Tylko rozjazd nr 2? Czyli bez mijanki w Mysłakowicach, jako na przyszłość stacji węzłowej??? Jeszcze Karpacz mógłby się udać, ale jak tu ma się bez mijanki jeździć na zmianę raz do Karpacza, a raz do Kamiennej Góry, to jaki wyjdzie takt?
#17
Błażej Kopka
(2023-09-29 23:31:20)
Tak swoją drogą, to ten rozjazd nr 2 leży na gruncie już. Tylko ta ich numeracja dziwna - wychodzi na to, że od Jeleniej do Karpacza/Kowar nr będą szły: 2-1-3. W sumie to historyczny moment - pierwszy rozjazd DSDiK na pierwszej (w przyszłości) stacji węzłowej, w dodatku na podkładach strunobetonowych.
#18
Błażej Kopka
(2024-01-27 15:18:38)
Jest przetarg na rewitalizację zabytkowego peronu z wiatą. Tylko coś mi się daty nie zgadzają - przetarg będzie przy dobrych wiatrach rozstrzygnięty z końcem lutego, czyli przy optymistycznych założeniach w marcu mogą rozpocząć się prace, które są planowane na 6 miesięcy. To z kolei oznacza, że pociągi mogłyby zacząć się tu zatrzymywać dopiero po czerwcowej korekcie rozkładu i wznowieniu ruchu. A co do tego czasu? Pociągi nie zatrzymają się tutaj? Czy raczej należy to odczytywać między wierszami, że nawet czerwcowy termin wznowienia ruchu w ogóle jest zagrożony?
#19
et21
(2024-02-02 20:47:19)
A wiadomo, po co Pan Blakop zadaje pytania nt. przyszłości, która jest nieznana? Zakłady zbiera?
#20
Zszokowany
(2024-07-02 20:10:09)
Ludzie, przecież to jest dokumentacja części linii 308, do Kowar. Dlatego nie zawiera infrastruktury do Karpacza. Do Karpacza jest osobny projekt.
#21
Błażej Kopka
(2025-04-03 13:13:26)
Fundacja "Ocalić od zapomnienia" wystąpiła do Starosty Karkonoskiego w kwestii współdziałania przy przejęciu budynku dworca dworca (PKP bezskutecznie próbuje sprzedać dworzec od pewnego czasu).
#22
Igor13
(2025-06-04 21:43:48)
Opis ogólny powinien zostać zmieniony i zaktualizowany do tego, w jakim obecnie stanie jest stacja.
Czy rewitalizacja drewnianych wiat peronowych jest dalej w planie?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.