Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Maciej
(2016-08-21 16:59:32)
Pojawiła się szansa reaktywowania linii kolejowej z Wągrowca do Czarnkowa przez Rogoźno. Poniżej dołączyłem link. http://www.wagrowiec…
#2
roman paul poznań
(2018-03-23 20:26:14)
jedni buduja inni psuja w 1970r roku przy "pomocy" lok.SM 41 i zestawu z gotowymi szynami wraz z podkładami przy pomocy więźniów z ZK kładliśmy nową nawierzchnie a w latach 2000-ch Pan Marszałek Jankowiak/UM-wojwielkopolskiego/ otwierali i sami się przejechali szynobusem jeszcze jakiś czas z Rogoźna do Wągrowca chyba 3-pary kursowały i dzisiaj znów "nowe podejście" na tej trasie "już ...mnie głowa boli od tych wiadomości"
pozdarwiam
#3(odp. na #2)
Darek Nowak
(2020-01-03 14:09:05)
Tylko po co 4 krawędzie w takim Wągrowcu?
Za tą rozrzutność trzeba bedzie wkrótce słono zapłacić.
#4
ROPA Poznań
(2020-01-03 21:26:30)
Coś w tym jest, ponieważ z Rogoźna w kierunku na Czarnków, przez drogę przed Rogoźnem jest pięknie odnowiony przejazd. Co do Wągrowca, może twórcy myśleli, że kiedyś pociąg "ruszy" dalej do Kcyni i Bydgoszczy, kiedyś tam jeździłem SM41 z Poznania do Bydgoszczy.
W projekcie kolej+ zawarte są plany dotyczące modernizacji linii do Czarnkowa i Bydgoszczy. W takim wypadku za parę lat Wągrowiec będzie stacją węzłową :)
#7
Jacek Grabowski
(2021-04-07 15:19:05)
Do Bydgoszczy jest sens reaktywacji i powinno się ją wykonać jak najszybciej. Do Czarnkowa już niekoniecznie. Linia biegnie przez nic nieznaczące miejscowości. Do tego Czarnków to nie jest miasto powiatowe i bliżej mu do Piły niż Poznania. Do tego miasto ma tylko 9000 mieszkańców. Miastem powiatowym jest tam Trzcianka, a tam biegnie linia Id12-203.
#8(odp. na #7)
Błażej Kopka
(2021-11-13 12:47:53)
Czarnków już nie jest miastem powiatowym? Od kiedy?
#9(odp. na #8)
Przemysław Warczyński
(2021-11-13 15:44:18)
Jest - razem z Trzcianką. To powiatu czarnkowsko-trzcianecki.
#10
polo
(2021-11-13 17:45:42)
Od 1999 roku oba miasta tworzą powiat czarnkowsko-trzcianecki. Siedzibą głównych urzędów jest Czarnków, zaś Trzcianka jest największym miastem w powiecie. O wspólnocie administracyjnej świadczą też tablice rejestracyjne PCT.
#11
Błażej Kopka
(2021-11-14 01:11:30)
Pytanie było sarkastyczne - mi tego tłumaczyć nie musicie, bo ja wiem gdzie swoją siedzibę ma powiat czarnkowsko-trzcianecki. Tłumaczyć trzeba to prędzej temu Koledze, co powyżej dziwne rzeczy wypisuje, o tym gdzie jest, a gdzie nie ma powiatu.
A prawda jest taka, że linia z Czarnkowa ma największe szanse na reaktywację w Wlkp. w ruchu pasażerskim, bo jako taka jest w całości czynna do dzisiaj (do Rogoźna) w dodatku na części nawet nieźle już zmodernizowana. Bydgoszcz ma dużo mniejsze szanse i jeśli kiedykolwiek ruch z Wągrowca do Bydgoszczy ruszy, to tylko przez Nakło, bo kierunek przez Szubin został już na zawsze pogrzebany.
#12(odp. na #7)
Cyprian Kruk
(2021-11-15 16:15:39)
Linia biegnie przez nic nie znaczące miejscowości? Rogoźno Wielkopolskie, Ryczywół, Goraj (jest tutaj dość popularna szkoła). Reaktywacja tej linii jest potrzebna, w końcu jest to dojazd do szkół, miejsc pracy.
#13
Błażej Kopka
(2021-11-15 22:59:37)
Tak - technikum "leśne" w Goraju jest znane w tej części kraju. Ale jedna szkoła średnia (ile w niej jest uczniów i jak często będą dojeżdżać?), Ryczywół czy inne wioski liczące od kilkuset do 1000-2000 mieszkańców łącznie nie są uzasadnieniem dla inwestycji za kilkaset milionów...
Do tego warto dodać informację, że główny "klient" kolejowy w Czarnkowie jakoś próbuje się uniezależnić od dostaw kolejowych (głównie węgiel) i tak naprawdę nie do końca wiadomo pod kogo ostatni remont był robiony, bo w Czarnkowie od niemal pół roku pociągu ŻADNEGO nie widziano.
Co ciekawe - z przecieków na temat studiów w ramach "Kolej+" to jest również jedyna linia na temat której żadnych informacji nie ma... :(
Ciekawe - z jednej strony jedyna linia, która w ramach tego programu i tak jest czynna (częściowo nawet z dobrymi parametrami), a jednak cisza...
#14
Błażej Kopka
(2022-02-11 08:13:21)
W Wągrowcu urealniają się plany powstania nowego p.o. - Wągrowiec Południe (mniej więcej w okolicach Młyna Pałuckiego). Nie będzie na razie przystanku po drugiej stronie jeziora na odcinku do Gołańczy.
#15(odp. na #14)
Cyprian Kruk
(2022-03-29 14:59:10)
Przystanek potwierdzony, prawdopodobnie powstanie w 2023.
#16
Błażej Kopka
(2022-04-20 18:36:22)
Linia do Rogoźna (i dalej do Czarnkowa) klepnięta przez PLK do rewitalizacji w ramach "Kolej+"
#17
Błażej Kopka
(2025-01-07 18:40:02)
Przepiękna panorama na całą wschodnią głowicę stacji Wągrowiec z 1986 roku: https://www.facebook…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.