Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
To zależy jak liczyć. Dawny peron przy dawnym budynku dworcowym został zachowany - nawet z fragmentem toru, ale wyłącznie jako obiekt historyczny, w celu udokumentowania tego miejsca. Obecnie to miejscowy Dom Kultury po prostu i raczej nic tego nie zmieni. I w tym sensie perony w Świeradowie będą DWA. Jeśli jednak pytasz pod kątem czysto funkocjonalno-użytkowym, to obecnie w Świeradowie jest przewidziany tylko JEDEN peron, jednokrawędziowy. I warto to podkreślić, bo wiele osób nawet do teraz wierzy, że np w Świeradowie będzie możliwy klasyczny oblot składu (jak przystało na stację końcową). Otóż absolutnie nie i wiadomo o tym od bardzo dawna, kiedy tylko pojawiły się pierwsze plany modernizacji Świeradowa. Świeradów to będzie taka miniatura i uproszczona forma stacji w Kudowie. Czyli oczywiście będzie możliwy oblot składu, ale nie w peronie tylko na zasadzie manewrów. Pociąg wagonowy (czy to nawet szynobus z wagonem rowerowym) będzie musiał z peronu zostać wypchnięty w tor dodatkowy poza peronami, tam dopiero rozłączony i wtedy będzie możliwy oblot składu, a następnie po ponownym połączeniu i próbie hamulca z powrotem będzie mógł być wepchnięty w peron. Oczywiście będzie to wymagało więcej zachodu i czasu niż klasyczny oblot składu w peronie.
I coś dziwne przeczucie mi podpowiada, że Karpacz będzie tego żywią kopią :)
#5
Jakubek
(2023-11-28 10:49:09)
Czyli na starym peronie nie będzie można wysiąść, czy po prostu stary peron nie będzie miał dojazdu?
#6
Błażej Kopka
(2023-11-28 17:33:08)
Nie - przy starym peronie nie wysiądziesz. Przy nim znajduje się tylko kawałek "fikcyjnego" toru dla ozdoby i oddania klimatu i tyle. To już nie jest dworzec, tylko ośrodek kultury. Nowy peron jest za tym kawałkiem toru.
#7
Jakubek
(2023-12-07 07:20:15)
Dziękuję za odpowiedź.
#8
MK
(2023-12-07 12:42:29)
Jaka jest długość toru przy nowym peronie i jaka jest długość toru dodatkowego mijankowego? Pytanie pod kątem przysłowiowego TurKola na 4 wagonach i loku (czyli około 125m długości składu pociągu).
#9
Błażej Kopka
(2023-12-07 18:23:05)
DSDiK chyba wszędzie ma ten sam standard jeśli chodzi o peron (jak i PLK na takich liniach przeważnie), czyli 100m. I choć Świeradów to nie stacja DSDiK, to akurat nie oczekiwał bym innych wymiarów, ale można podejrzeć w dokumentacji przetargowej. Tym samym tor dodatkowy raczej nie wychodzi inaczej, myślę. W praktyce to będą zatem, maks.3 wagony z lokiem dla turystów. Co ciekawe - wyjazd ze Świeradowa odbywa się zwrotnicą "na bok" zaraz za peronem - tor na wprost, to właśnie tor dodatkowy (z drugiej strony z kolei jest odwrotnie).
#10
Błażej Kopka
(2023-12-10 12:25:40)
Ten peron wysypany grysem to docelowe rozwiązanie, czy czekają do wiosny, żeby stopniało i wtedy pójdzie normalna nawierzchnia?
,,Nawierzchnia peronów - płytki peronowe granitowe 40 x 40cm, płyty peronowe typu P o fakturze antypoślizgowej, wyposażonych w oznakowanie strefy zagrożenia szerokości 1 m w postaci wizualnej linii ostrzegawczej szerokości 20 cm w kolorze RAL 1023 oddalonej o 80 cm od krawędzi peronu oraz dotykowego pasa o szerokości 40 cm w kolorze naturalnym nawierzchni płyty,''
oraz
,,Wiata peronowa drewniana, pokrywająca długość 85 metrów peronu jednokrawędziowego o wymiarach dostosowanych do skrajni kolejowej. Konstrukcja i styl musi nawiązywać do wiaty, która istnieje przy budynku dworca w Świeradowie. Dach wiaty dwuspadowy, pokryty materiałem tj. papa termozgrzewalna lub dachówka karpiówka – nawiązanie do istniejącej wiaty;''
#12
Błażej Kopka
(2023-12-10 16:15:04)
No to sporo tam jeszcze jest na wiosnę do wykończenia, z tego co widać. A długość peronu sprawdziłeś dla Kolegi @MK, jak już tam zaglądałeś do tej dokumentacji?
#13
et21
(2023-12-10 16:25:04)
Korekta (niestety): MODYFIKACJA NR 2 DO SWZ: usuwa się zapis o treści: „Wiata peronowa drewniana, pokrywająca długość 85 metrow peronu jednokrawędziowego o wymiarach do- stosowanych do skrajni kolejowej. Konstrukcja i styl musi nawiązywać do wiaty, ktora istnieje przy budynku dworca w Świeradowie. Dach wiaty dwuspadowy, pokryty materiałem tj. papa termozgrzewalna lub dachowka karpiowka – nawiązanie do istniejącej wiaty”; UWAGA: Wykonawca nie projektuje wiaty peronowej
#14
MK
(2023-12-10 20:04:01)
2.8 Infrastruktura planowanej inwestycji
Peron należy wybudować zgodnie z projektem wykonawczym.
Od strony istniejącego peronu planowana jest budowa kolei wąskotorowej, która będzie kończyć bieg
przy istniejącym peronie. Planowana kolej wąskotorowa będzie koleją turystyczną, która będzie
biegła w stronę przystanku Świeradów Nadleśnictwo. Należy zapewnić, aby inwestycja budowy
nowego p.o. Świeradów-Zdrój w przyszłości umożliwiła budowę kolejki wąskotorowej.
Parametry techniczno – użytkowe peronu
Długość peronu jednokrawędziowego – 85,00 m;
Wysokość peronu – 0,55 m;
Szerokość użytkowa – 4,00 m;
Dojście do peronu od czoła;
#15
Błażej Kopka
(2024-01-05 18:44:44)
Jeśli miasto faktycznie zbudowało tak krótki peron (a nie wiem czy DSDiK którejś stacji też tak nie strzeliło po drodze), to w przyszłości hybrydy PKP IC raczej się tu nie pojawią, bo będą za długie.
#16
et21
(2024-01-05 21:43:44)
Bynajmniej, pasażerowie nie muszą wysiadać drzwiami poza peronem. Co zresztą pozwala zadać pytanie, po co wgl perony na 90 czy 100m, jeżeli w 99% przypadków będzie się tam zatrzymywał pojazd o długości 30m.
#17
Błażej Kopka
(2024-01-06 03:28:13)
Ale co "bynajmniej"? Jeśli PKP celuje w pojazdy 100m, to raczej falstartem jest budowanie peronów krótszych, nawet jeśli na co dzień to starczy... Na co dzień to i uklepana górka łajna by starczyła - pytanie czy właśnie w to celują lokalne władze? Przypomnę, że na nowo rewitalizowanych liniach (w tym tych z DSDiK) raczej nie buduje się peronów krótszych niż 100m i dopiero Świeradów jest pierwszym przykładem takich pomysłów.
#18(odp. na #17)
Stanisław Stanisław
(2024-01-06 14:36:59)
"Przypomnę, że na nowo rewitalizowanych liniach (w tym tych z DSDiK) raczej nie buduje się peronów krótszych niż 100m i dopiero Świeradów jest pierwszym przykładem takich pomysłów"
To muszę Kolegę rozczarować. Np. na linii kolejowej nr 221 Olsztyn Gutkowo - Braniewo, gdzie po rewitalizacji (na dzień 6 stycznia 2024, jeszcze nie zakończonej), uruchomiono przewozy pasażerskie 10 grudnia ubiegłego roku, nowe perony wszystkich ukończonych przystanków osobowych (Bukwałd, Cerkiewnik, Swobodna, Bzowiec, Rogiedle, Lubomino, Nowe Dwór koło Ornety, Henrykowo) oraz tych, których budowę rozpoczęto "rzutem na taśmę" w II połowie 2023, i które nadal są "robione" (Żugienie, Wysoka Braniewska, Jarzębiec, Grodzie), mają długość właśnie 85 m. (wg planów z 2016 i tego co zbudowano). Oczywiście fizycznie ich nie mierzyłem, ale nowe perony są wyraźnie krótsze od dawnych, a na to, że "trzymano się" planu, wskazuje również ocena ich długości po stojących obok torów słupkach hektometrowych.
#19
Błażej Kopka
(2024-01-06 16:37:13)
@Stanisław Stanisław - dzięki za informację. Widocznie nikt tam nie planuje ruchu dalekobieżnego. Ale to i tak dziwne, bo do tej pory PLK nie robiło peronów krótszych niż 100m...
#20
et21
(2024-01-12 22:43:52)
,,11.01.2024 ????10000 pasażerów przyjechało do ❤️Świeradowa-Zdroju w pierwszym miesiącu po otwarciu połączenia kolejowego do naszego kurortu'' https://www.facebook… - prawie jak pewien prezydent ;)
120k rocznie, 4k mieszkańców, 30px/mieszkańca/rok.
#21
Błażej Kopka
(2024-01-12 23:14:21)
Czyli wielka perspektywa na rozwój nawet połączeń IC, a władze miasta i DSDiK zjeb..y to na psich oszczędnościach na długościach peronów - BRAWO :)
#22
et21
(2024-01-14 10:13:30)
To spekulacja? Proszę o przedstawienie dokumentu, stanowiącego iż niedostateczna długość peronu(ów) stanowi punkt blokujący utworzenie oferty IC w zakresie bezpośrednich połączeń do Świeradowa-Zdroju.
#23
Błażej Kopka
(2024-01-14 16:11:37)
Tak - jest to moja spekulacja, że jak PKP chce kupić HZT o długości 100m, to będzie kłopot, żeby zmieściło się to na peronie o długości 85m.
#24
et21
(2024-01-14 21:31:36)
... ale jest zrozumiałe, że to długość toru ma raczej znaczenie, niż długość płyty peronu?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.