Ostatnia zmiana: 2024-11-24
Wyślij nowe pliki »
Zgadzam się z warunkami wysyłki i publikacji zdjęć .
Jakie zdjęcia przesyłać?
Bardzo prosimy o staranny wybór zdjęć do bazy. Ze względu na oglądających powinniśmy stawiać na jakość, a nie ilość.
Prosimy nie wrzucać zdjęć nieostrych, źle oświetlonych, wielu niemal takich samych ujęć tego samego obiektu, oraz taboru kolejowego (chyba, że w jakiś sposób jest on w tym miejscu one
wyjątkowy).
Galerie dużo przyjemniej przegląda się, jeśli zdjęcia są różnorodne i dobrej jakości.
Bardzo prosimy również o niewysyłanie zdjęć, bez zgody ich autorów.
Dziękujemy bardzo.
Wg wieku
Wg czasu dodania
|
[Wersja podstawowa ]
infrastruktura
tabor
infrastruktura i tabor
|
--- wszystkie ---
Dworzec
Kamieniołom bazaltu Księginki
Lokomotywownia
Nastawnia Lb
Nastawnia Lb2
Nastawnia wykonawcza Lb1
Obrotnica
Wieża wodna południowo-wschodnia
Wieża wodna północno-zachodnia
ZNTK
Żuraw wodny (1)
Żuraw wodny (2)
Żuraw wodny (3)
budowy/remonty/rozbiórki
budynki do obsługi taboru
budynki dworcowe
budynki towarzyszące (inne)
budynki związane z prowadzeniem ruchu
ciekawostki
detale
dokumenty/bilety/mapy
infrastruktura do obsługi taboru
infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
inne
materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
mosty/wiadukty/estakady/przepusty
perony/rampy/place/zadaszenia
pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
sygnalizacja/słupki/znaki itp.
szlak (trasa)/pojedyncze tory
tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
tabor
wieże wodne
wnętrza
bez tagów
Andrzej Sibilski
Anna C.
Artur
Bartosz Hałajko
Bolesław Wojtyniak
Carl Bellingrodt
Dawid Jastrzębski
Gerson
Jan Gawlik
Jarosław Lizak
Krzysztof Brankowski
Ksawery Jakubek
Maciej Olędzki
Marcin Kulinicz
Marecki
Michal__TG
nieznany
octanq
Paweł Niedomagała
Paweł Skup
Przemysław Więcek
Robert Jan Nuno
Robert Końpa
Romek Pytel
Tomasz Czajka
Tomasz Skrzypnik
Vozač
wasiukibic
Werner & Hansjörg Brutzer
Wiesław Łomacz
Wiesław Łomacz
Wojciech Frykowski
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Fotopolska.eu ; data:
1865 ;
Widok ogólny nas stację od strony północno-zachodniej. Na pierwszym planie zachodnia (zgorzelecka) grupa torów stacyjnych. Kierunek południowo-wschodni; w lewo Mikułowa/Zgorzelec, w prawo Gryfów Śląski i Leśna.
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 963
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
1897 ;
Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1326
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
1911 ;
Budynek dworca widziany od strony ul. Dworcowej. Z lewej strony zachodnie perony dla pociągów w kierunku Węglińca, z prawej strony wschodnie perony obsługujące ruch do Mikułowej/Zgorzelca. Widok w kierunku południowym (Gryfów Śląski i Leśna). Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Fotopolska.eu ; data:
1912 ;
Perony 1 i 2 położone w zachodniej (zgorzeleckiej) części stacji. Widok w kierunku wyjazdu na Mikułową/Zgorzelec (północny-zachód).
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1265
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
przed 1915 ;
Widok w kierunku półncono-wschodnim na wyjazd z Lubania Śląskiego w kierunku Mikułowej/Zgorzelca. Na pierwszym planie widoczny przejazd kolejowy w ciągu ul. Izerskiej, z prawej wspina się ku górze ul. Dworcowa. W tle wiadukt kolejowy w ciągu ul. 7 dywizji/3 maja.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, szlak (trasa)/pojedyncze tory, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Odsłon (od 12 maja 2014): 1310
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
1916 ;
Wschodnia część dworca i perony 4, 5, obsługujące pociągi w kierunku Węglińca. Widok w kierunku południowym (Gryfów Śląski i Leśna). Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1024
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
1918 ;
Wschodnia część dworca i perony obsługujące pociągi w kierunku Węglińca (w prawo). Widok w kierunku południowo-zachodnim (w lewo Gryfów Śląski i Leśna). Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Odsłon (od 12 maja 2014): 1486
: 1
powiększ
Autor:
nieznany
data:
przed 1918 ;
Królewskie Warsztaty Kolejowe w Lubaniu Śląskim. Od lewej: budynek mieszkalny kierownictwa, hala lakierni, stolarnia, magazyn, hala obrabiarek, warsztaty parowozowe, wieża ciśnień i hale wachlarzowe parowozowni. Przed kuźnią jadalnia i łaźnia, a za nią, w głębi, budynek biurowy. Widok od strony ul. Tadeusza Kościuszki w kierunku wschodnim.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki do obsługi taboru
Odsłon (od 12 maja 2014): 1047
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
przed 1918 ;
Stara pocztówka
Budynek dworca, widok od strony podjazdu w kierunku południowym.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1229
powiększ
Autor:
nieznany
data:
pomiędzy 1918 a 1945 ;
Przejazd kolejowy w północnej części stacji na wyjeździe w kierunku Węglińca. W tle jedna z ulic w centrum Lubania Śląskiego - obecna Lwówecka lub Tkacka. Niestety ale na skutek znacznego zniszczenia tej części miasta większość z widocznych tu budynków obecnie nie istnieje i ciężko o dokładną identyfikację. Widok w kierunku zachodnim - w lewo perony, w prawo Węgliniec.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, tabor, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Odsłon (od 12 maja 2014): 1393
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
1919 ;
Wschodnia część dworca i perony obsługujące pociągi w kierunku Węglińca (w prawo). Widoczne są już bramki trakcyjne oraz nastawnia wykonawcza Lb1, na północnej głowicy stacyjnej. Ze zbiorów Adama Pacześniaka. Widok w kierunku południowo-zachodnim.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, budynki związane z prowadzeniem ruchu
Odsłon (od 12 maja 2014): 1340
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
1919 ;
Królewskie Warsztaty Kolejowe w Lubaniu Śląskim. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki do obsługi taboru
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
octanq ; data:
pomiędzy 1924-01-22 a 1927-10 ;
Ze strony: http://www.zackenbahn.de/e50_4.html
EP 250 auf der Schiebebühne im RAW Lauban - EP 250 na przesuwnicy w RAW Lubań (Reichsbahnausbesserungswerk Lubań, późn. ZNTK Lubań Śl.).
Tagi: budynki do obsługi taboru, tabor, wnętrza
powiększ
Autor:
Carl Bellingrodt
Przesłał:
octanq ; data:
pomiędzy 1925-04-16 a 1945-02 ;
Ze strony: http://www.zackenbahn.de/e92_7.html
E 92 79 in Lauban (Bellingrodt) - E 92 79 w Lubaniu Śl. (Bellingrodt).
---
Do ustalenia budynek w tle.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, tabor
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
octanq ; data:
pomiędzy 1926 a 1929 ;
Ze strony: http://www.zackenbahn.de/e50_4.html
E 50 51 im RAW Lauban (Sammlung Hanke) - E 50 51 w RAW (Reichsbahnausbesserungswerk) Lubań (późn. ZNTK Lubań Śl.) (Sammlung Hanke).
Tagi: budynki do obsługi taboru, tabor
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
octanq ; data:
pomiędzy 1927 a 1945 ;
Ze strony http://www.zackenbahn.de/et89.html
Ein Triebwagenzug mit drei ET 89 und 12 Beiwagen trifft in Lauban ein -
Do Lubania wjeżdża skład wagonowy z trzema ET 89 i 12 wagonami boczniakami.
Z informacji na ww. stronie można przeczytać (tłum. na pol.):
Wagony ET 89 mogły prowadzić cztery dwuosiowe boczniaki z prędkością 60 km/h na pochyłości 10‰ i 40 km/h na pochyłości 25‰. Z reguły pociąg składał się z dwóch wagonów ET 89 i maksymalnie ośmiu wagonów boczniaków pomiędzy nimi. W godzinach szczytu pociągi posiadały trzy wagony ET 89 i 12 wagonów boczniaków.
W sumie jako wagony doczepne służyło 35 dwuosiowych wagonów standardowej konstrukcji z lat 1923-25 z elektrycznym ogrzewaniem i oświetleniem oraz przewodami wielokrotnego sterowania oraz 7 wagonów bagażowych wersji skróconej. Od 1934 r. DRG zakupiła także 8 czteroosiowych wagonów sterujących (rozrządowych), które od 1940 r. nosiły nazwę ES 89 01-08. Zachodnia strona dworca kolejowego, niewidocznego w kadrze. Znajduje się on za sterczącą nad pierwszym wagonem, nastawnią wykonawczą Lb1. Widok w kierunku południowym, od strony wjazdu z Węglińca.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, sygnalizacja/słupki/znaki itp., tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1519
: 1
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
paulus ; data:
1932-10 ;
Wieża ciśnień i pruska lokomotywa elektryczna serii EG 538 - EG 549. Widok od strony peronów 1 i 2 w kierunku północno-wschodnim. W lewo budynek dworca.
Tagi: wieże wodne, tabor
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Fotopolska.eu ; data:
1935 ;
Perony 1 i 2 oraz budynek dworcowy widziany od strony zachodniej (zgorzeleckiej). W lewo Mikułowa/Zgorzelec, w prawo Gryfów Śląski i Leśna.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Fotopolska.eu ; data:
1936-06-14 ;
Lokomotywa E92-79 na stacji Lubań Śląski. Widok od strony wjazdów z Leśnej i Gryfowa Śląskiego w kierunku północno-zachodnim; w tle, po lewej budynki ZNTK.
Tagi: tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1306
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
1940 ;
Zachodnia część dworca, z peronami 1 i 2, obsługująca pociągi w kierunku Mikułowej/Zgorzelca. Widok tamże (północ). Z prawej strony najprawdopodobniej krótka krawędź peronu 3, obsługującego składy do Leśnej.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
Werner & Hansjörg Brutzer
data:
1981-06-07 ;
Pociąg specjalny z Ty2 na czele w Lubaniu Śląskim stoi zwrócony czołem w kierunku wyjazdów na Leśną i Gryfów Śląski, na grupie torów po wschodniej stronie dworca. Na pierwszym planie peron 2. Za składem tereny ZNTK Lubań Śląski, wtedy jeszcze prężnie działający zakład z branży kolejowej. Widoczne także poniemieckie bramki trakcyjne - pamiątka po przedwojennej elektryfikacji zrabowanej przez wojska sowieckie po zakończeniu II wojny światowej.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
powiększ
Autor:
Werner & Hansjörg Brutzer
Przesłał:
wasiukibic ; data:
1983-12-31 ;
Sylwestrowy pociąg specjalny na stacji w Lubaniu Śląskim, na kilka lat przed elektryfikacją. Skład stoi po wschodniej stronie dworca, przy peronie 5. Na pierwszym planie fragment peronu 4. Widok w kierunku Węglińca (północ).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
powiększ
Autor:
Werner & Hansjörg Brutzer
data:
1983-12-31 ;
Rumun z bruttem w kierunku Węglińca stoi po wschodniej stronie dworca. Widok w kierunku Gryfowa Śląskiego i Leśnej (południe). Stacja jeszcze przez ponowną elektryfikacją, w tle stoi poniemiecka bramka trakcyjna - pamiątka po zrabowanej elektryfikacji przedwojennej. Za nią nastawnia dysponująca Lb. Na lewo od loka fragment magazynu towarowego z rampą, położonego przy ul. Warszawskiej.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 2079
: 2
powiększ
Autor:
Jarosław Lizak
data:
1988-05-29 ;
Rozkład jazdy pociągów ważny w okresie 29 V 1988 - 27 V 1989.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
powiększ
Autor:
Paweł Skup
data:
1989-02-10 ;
Przejazd na całej trasie pociągu osobowego (drugą część, z Bogatyni, dołączano w Węglińcu, ale do Bogatyni nie dotarłem).
Wagony były bezprzedziałowe, a pociąg napchany po sufit.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Odsłon (od 12 maja 2014): 1216
powiększ
Autor:
Romek Pytel
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Budynek dworcowy - widok w kierunku południowo-zachodnim od strony wjazdu z Mikułowej/Zgorzelca.
Tagi: budynki dworcowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1235
powiększ
Autor:
Maciej Olędzki
data:
pomiędzy 2000 a 2004 ;
Wschodnia część dworca z peronami 4 i 5, obsługujące pociągi w kierunku Węglińca (w prawo). Widok w kierunku południowo-zachodnim od strony ul. Warszawskiej.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2003-07-15 ;
Lubań Śląski. Kolejowa wieża wodna, stojąca pomiędzy zgorzelecką (z lewej) i lubańską (z prawej) grupą torów w lipcu 2003 r. Widok od strony lokomotywowni w kierunku północnym (perony, dworzec).
Tagi: wieże wodne
powiększ
Autor:
Bolesław Wojtyniak
data:
2003-07-15 ;
Lubań Śląski. Fragment wieży wodnej.
Tagi: wieże wodne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1175
powiększ
Autor:
Anna C.
Przesłał:
Marecki ; data:
2006 ;
Widoczek na stację od strony wjazdu z Węglińca w kierunku południowym (perony). Fotka dzięki zaangażowaniu i uprzejmości Anny C. z Jałowca:),
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia ?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
#1
Krzysztof
(2020-07-24 11:08:12)
Witam. Nie ma miejscowości Lubań Śląski. To jest miejscowość Lubań.
Nadawca:
#2
(odp. na #1 )
wasiukibic
(2020-07-24 13:01:30)
Stacja nazywa się Lubań Śląski.
Nadawca:
#3
Jacek
(2020-07-25 18:44:30)
Jest też miejscowość Bieruń. Jedna stacja przy jednej linii nr 179 nazywa się Bieruń Stary, a druga Nowy Bieruń przy linii 138.
Nadawca:
#4
Adam
(2025-05-24 17:45:46)
Tylko Lubań nie jest śląski; jest łużycki.
Nadawca:
#5
Krzysztof
(2025-06-21 10:54:50)
Dzień dobry. Czy przejście z peronu czwartego na peron pierwszy jest przez tory, czy tunelem podziemnym? Czy pięć minut na przesiadkę z peronu 4 na 1 wystarczy?
Nadawca:
#6
Tommt
(2025-06-22 16:12:58)
(odp. na #5) Przecież tam nie ma żadnych torów, zresztą przejścia pod- i nadziemnego też, a perony rozdziela tylko dworzec. Jak się spojrzy na mapę to wszystko widać. Chyba, że pytanie miało dotyczyć innej stacji.
Nadawca:
#7
(odp. na #5 )
wasiukibic
(2025-06-22 16:25:20)
Jeżeli poruszanie się nie sprawia Ci kłopotu, to styknie. Zawdy można jednak poprosić konduktora, aby przewinął swojemu koledze, że np. przekludzają się osoby starze, z dziećmi, itp., żeby zaczekał i nie ma z problemu.
Nadawca:
#8
Krzysztof
(2025-07-05 16:08:20)
Odp#6 i #7. Dziękuję za odpowiedź. Nigdy nie byłem na tym dworcu, dlatego zapytałem. Tak pasuje mi połączenie. Jadę sam, więc dam radę przejść. Ważne aby się pociąg nie spóźnił. Pozdrawiam.
Nadawca:
[Dodaj nowy komentarz ]
Nadawca:
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Lubań Śląski