OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wroniawy

Ostatnia zmiana: 2024-04-18

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 164
powiększ
Autor: Paweł Skup
data: przed 1940 (???);
Mapka poglądowa bocznic w okolicach stacji Wroniawy na podkładzie z Messtischblattów: 3962 (aktualność 1933) - lewa część obrazka oraz 3963 (aktualność 1940) - prawa część obrazka, z naniesionym przebiegiem bocznic.
Z prawej strony załapał się jeszcze kawałek folwarcznej wąskotorówki do bliżej nieokreślonych stodół w polu nad Kanałem Środkowym Obry. Miała ona styczność z linią normalnotorową w Tłokach.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 759
powiększ
Autor: Matthias Sitte
Przesłał: wasiukibic; data: 1998-05-03;
Pociąg osobowy z Leszna do Wolsztyna opuszcza czynną jeszcze wtedy stację Wroniawy. Widok w kierunku południowo-wschodnim (Leszno).
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp., szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 878
powiększ
Autor: Paweł Strom
data: 2007-07-07;
Budynek z okna pociągu do Leszna.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1044
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Maciej Grzywaczewski; data: 2007-09-19;
Pociąg relacji Leszno - Wolsztyn rusza ze stacji we Wroniawach, godzina 16.34
Tagi: budynki towarzyszące (inne), infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon : 1389
: 3
powiększ
Autor: haskell77
data: 2017-05-13;
Wroniawy - szynobus z Wolsztyna do Leszna, widok w kierunku Leszna.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor, tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Obraz
Odsłon : 871
powiększ
Autor: haskell77
data: 2017-05-13;
Wroniawy - nieczynny i zdewastowany budynek dworca na dość klimatycznej stacji. Widok w kierunku Wolsztyna.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 497
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Infrastruktura dla podróżnych na peronie 1 dawnej stacji we Wroniawach. W tle opuszczony budynek dworca. Widok w kierunku południowo-zachodnim (w lewo Leszno, w prawo Wolsztyn).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 458
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Opuszczony budynek dworca we Wroniawach, podobnie jak te w Wilkowicach, Krzycku Wielkim i Błotnicy popadający w coraz większą ruinę. Widok w kierunku południowo-zachodnim (w lewo Leszno, w prawo Wolsztyn).
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 437
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Widok z końca peronów w kierunku północno-zachodnim. W środku kadru znajdował się zlikwidowany obecnie peron 2 z torem głównym, dodatkowym. Z lewej strony czynny peron nr 2, za nim nieużywany tor dodatkowy, zarośnięta rampa boczno-czołowa. W tle budynek dworca. Widok w kierunku północno-zachodnim (Wolsztyn).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 445
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Widok z końca peronów w kierunku północno-zachodnim. W środku kadru znajdował się zlikwidowany obecnie peron 2 z torem głównym, dodatkowym. Z lewej strony czynny peron nr 2, za nim nieużywany tor dodatkowy, oraz typowa dla tej linii zabudowa mieszkalno-gospodarcza. Widok w kierunku północno-zachodnim (Wolsztyn).
Tagi: budynki towarzyszące (inne), perony/rampy/place/zadaszenia, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 444
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Przejazd kolejowy w południowo-wschodniej części dawnej stacji. Widok w kierunku wschodnim (w lewo perony i Wolsztyn, w prawo Leszno).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 546
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Pierwszy rozjazd od strony Leszna, z lewej kolejowe zabudowania mieszkalne. Widok w kierunku północno-zachodnim (peron, Wolsztyn).
Tagi: budynki towarzyszące (inne), infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 525
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Głowica dawnej stacji od strony Leszna, z lewej fragment kolejowej zabudowy mieszkalnej (a być może dawna nastawnia wykonawcza). Widok w kierunku południowo-wschodnim.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 469
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Kolejowy dom mieszkalny w południowo-wschodniej części dawnej stacji od strony Leszna.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon : 474
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Wyjazd w kierunku Leszna (południowy-wschód).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 441
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Wyjazd w kierunku Wolsztyna (północny-zachód), z prawej strony ślad po zdemontowanym torze głównym dodatkowym. Na pierwszym planie przejazd kolejowy przez ul. Dworcową.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 553
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Pierwszy, istniejący obecnie rozjazd od strony Wolsztyna. Z lewej strony miejsce po rozebranym torze głównym dodatkowym. Widok z przejazdu kolejowego przez ul. Dworcową w kierunku południowo-wschodnim (peron), z prawej strony kolejowy dom mieszkalny.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 584
: 1
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Kolejowy budynek mieszkalny w północno-zachodniej części dawnej stacji.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon : 431
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Rampa przy budynku dworca (za plecami). Widok w kierunku Leszna (południowy-wschód).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 514
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Część budynku dworcowego zajmowana przez magazyn towarowy. Widok w kierunku Wolsztyna (północny-zachód).
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon : 407
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Budynek dworca od strony podjazdu. Widok w kierunku wschodnim; w lewo Wolsztyn, w prawo Leszno.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 423
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Rampa przy budynku dworca (w tle), z prawej równia dawnej stacji. Widok w kierunku Wolsztyna (północny-zachód).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 460
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Plac ładunkowy i nieużywane tory dodatkowe. W tle kolejowy budynek mieszkalny. Widok w kierunku Leszna (południowy-wschód).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 473
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Wnętrze opuszczonego budynku dworcowego.
Tagi: budynki dworcowe, wnętrza
Obraz
Odsłon : 438
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Plac ładunkowy i nieużywane tory dodatkowe. W tle rampa, budynek dworca i peron. Widok w kierunku Wolsztyna (północny-zachód).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 466
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Przejazd kolejowy w północno-zachodniej części dawnej stacji. W tle zabudowa wsi. Widok w kierunku zachodnim; w lewo peron, w prawo Wolsztyn.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon : 527
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-05-03;
Z lewej strony ostatni, czynny peron na zdegradowanej do roli przystanku osobowego stacji Wroniawy. Z prawej strony nieużywana od wielu lat druga z krawędzi peronowych wraz z rozebranym torem głównym dodatkowym. Widok w kierunku północno-zachodnim (Wolsztyn).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 269
powiększ
Autor: Robert Eleryk
data: 2021-08-02;
Budynek dworca popada w ruinę tak jak i inne opuszczone budynki na tej linii. Linia czynna i ma być modernizowana. W lewo Leszno, w prawo Wolsztyn.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 228
powiększ
Autor: Robert Eleryk
data: 2021-08-02;
Wnętrze budynku dworca Wroniawy. Pozostały jedynie stare piece kaflowe i to nie wiadomo na jak długo. Widok od strony peronu, zdjęcie wykonane wewnątrz budynku.
Tagi: budynki dworcowe, wnętrza
Obraz
Odsłon : 34
powiększ
Autor: RJN
data: 2025-07-23;
Dworzec od strony peronu. W przybudówce, na parterze mieściła się nastawnia dysponująca: w prawo Wolsztyn, w lewo Leszno.
Tagi: budynki dworcowe, budynki związane z prowadzeniem ruchu, tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 serek VST (2022-12-25 17:42:00)
    Kiedyś istniała bocznica do ładowania siana, dla koni w wojsku, odchodziła do stodoły. Prawdopodobnie było to w czasach przedwojennych, opowiadał mi to mój dziadek, zamieszkujący we Wroniawach w latach 50. i 60. Widać to dokładnie przed kanałem Obry - pozostałości nasypu.
  • #2 (odp. na #1) serek VST (2022-12-26 06:44:25)
    Przepraszam za moją składnie.
  • #3 (odp. na #2) Paweł Skup (2022-12-26 10:57:28)
    Składnia jest bez większych błędów :) Bardziej zastanawia mnie ta stodoła, do której wchodzi tor normalny... rzeczywiście zlokalizowałem tam tor biegnący łukiem w prawo, wzdłuż kanału. Następnie skręcał znów w prawo i kończył się na terenie folwarku. Sprawa ciekawa, bowiem rzadko kolejki folwarczne były normalnotorowe.
    Dodam, ze tor ten jest narysowany już w 1893 roku https://www.deutsche… (lewa krawędź arkusza).
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2022-12-26 12:32:41)
    Być może na terenie współcześnie istniejącej, dużej fermy zwierząt? Dla mnie ciekawostką jest to, że tor dochodził także do folwarku (vorwerk) Borki, a jednocześnie nie ma tam wrysowanej koszarki przy przejeździe kolejowym (de iure także i posterunku bocznicowym, skuli wcześniej wspomnianej bocznicy). Miałem przyjemność dwukrotnie się tam kręcić, ale nie wpadło mi do głowy, że ta idąca po łuku, wzdłuż lasu dróżka to ślad dawnej bocznicy.
    Serek, a jeszcze pytanie do Ciebie o te domki pracownicze położone wzdłuż ul. Wolsztyńskiej we Wroniawach, na wyjeździe do wsi Solec - dla kogo one były budowane? Fajne założenie, chyba jeszcze zrobione przez Niemców.
  • #5 (odp. na #4) Paweł Skup (2022-12-26 13:42:48)
    Jak nie ma koszarki jak jest :) B.W. Ale przyznam, że ja tej bocznicy do Vw. Borki nie zauważyłem, a wszystko dlatego, że podczas analizowania map korzystałem z nowszego wydania mapy, którą mam u siebie, i tam nie ma żadnej z omawianych bocznic, a do zilustrowania w bazie wrzuciłem link z mapą, gdzie jeszcze była. Na dokładkę bocznica do folwarku Wroniawy jest wyraźna na NMT, stąd w ogóle wpadła mi w oko, a ta do Borków nie zwraca uwagi.
  • #6 (odp. na #4) serek VST (2022-12-26 23:28:02)
    Wedle mojej wiedzy, budynki były budowane dla pracowników folwarku znajdującego się na przeciwko, aktualnie jest to gospodarstwo p. Polanowskiego.
  • #7 wasiukibic (2022-12-27 10:13:35)
    Paweł, na załączonym przez Ciebie arkuszu, na przejeździe wele folwarku próżno szukać jakiegokolwiek symbolu przedstawiającego koszarkę i skrót B.W. Chyba, że zaś korzystasz z inkszej mapy, niż wciepłeś.
    Serek, dzięki bardzo. Miałeś może okazję być w którymś z tych domków? Wiem, że pytanie prozaiczne, czy one już w czasie budowy posiadały takie udogodnienia jak prąd, woda, kanalizacja, pomieszczenie sanitarne? Czy osobno budowano domki dla zwykłych fornali, a osobno dla urzędników? Jakby kto nie wiedział, to chodzi o:
    http://www.polskanie…
    No i powracając do tematu tej "stodoły" - czy mogła ona znajdować się na terenie obecnego gospodarstwa położonego nad Północnym Kanałem Obry, przy ul. Źródlanej? Na starych mapach (już powojennych) figuruje to jako ośrodek badawczo-rozwojowy. Na mapie z 1935 roku http://maps.mapywig.… już tego toru nie ma; przeglądając sąsiedni arkusz, także z 1935, wynika, że powinien się on kończyć wele mostku nad kanałem: http://maps.mapywig.…
  • #8 (odp. na #7) Paweł Skup (2022-12-27 11:17:42)
    Dobra, przepraszam, rzeczywiście nie ma. Nie wiem, jak to się stało, że poplątały mi się arkusze i lata (to już ten wiek:). Na pewno jest tutaj: http://maps.mapywig.…, choć wówczas bocznicy już nie ma. Natomiast w Mapsterze jest błąd i jako mapa z "±1930" wrzucony jest (i to dwukrotnie) arkusz z aktualnością 1893.
    Tor najwyraźniej prowadzi do folwarku, w okolice dzisiejszego marketu Dino, Jak wyczytałem, w gospodarstwie mieściła się mleczarnia a nade wszystko gorzelnia. Tu https://spirits.com.… jest krótki opis. Już w owym 1893 tor prowadził w tę okolicę. Natomiast ów "ośrodek badawczo-rozwojowy" to jest, uwaga, Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Drobiarstwa - Oddział Testowania Kur. Podejrzewam, że z naszą bocznicą miał niewiele wspólnego. Oby:)
  • #9 (odp. na #8) wasiukibic (2022-12-27 13:40:40)
    Ale mówisz o tym torze, kery prowadził w stronę kanału, do tej rzekomej stodoły (niestety, nie ładuje się ta pierwsza mapa), że on niby wiódł dalej, do folwarku wele dzisiejszego Dino (notabene umiejscowionego w jednym z budynków folwarku lub na taki stylizowany)? To musiało być zatem duże i wysoko produktywne gospodarstwo, skoro ciągnięto tam aż bocznicę normalnotorową. Z reguły do takich przedsiębiorstw prowadziły wąskotorowe kolejki folwarczne, z przeładownią na stacjach normalnotorowych.
    Podobna, pofolwarczna gorzelnia znajduje się w nieodległym Konotopie, pomiędzy rynkiem, a zlikwidowanymi torami kolejowymi do Nowej Soli i Sulechowa. A w Wolsztynie "wytwórnia ekstraktów słodowych": https://fotopolska.e…
  • #10 (odp. na #9) Paweł Skup (2022-12-27 15:52:36)
    Tak. Bocznica odchodziła w prawo od linii 359, zakręcała przed kanałem, biegła równolegle do niego, a przy kolejnym mostku zakręcała znów w prawo mijając "ośrodek badawczy" i leciała prosto na durś przecinając DW305 i wpadała na teren folwarku/bimbrowni. Dino jest prawdopodobnie współczesne, a wspomniałem o nim, aby określić miejsce, bo to jedyny najbliższy rozsądnie opisany obiekt na google maps. Ale zamiast gadać wkleję mapkę poglądową.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wroniawy

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...