Ostatnia zmiana: 2025-06-28
Wyślij nowe pliki »
Zgadzam się z warunkami wysyłki i publikacji zdjęć .
Jakie zdjęcia przesyłać?
Bardzo prosimy o staranny wybór zdjęć do bazy. Ze względu na oglądających powinniśmy stawiać na jakość, a nie ilość.
Prosimy nie wrzucać zdjęć nieostrych, źle oświetlonych, wielu niemal takich samych ujęć tego samego obiektu, oraz taboru kolejowego (chyba, że w jakiś sposób jest on w tym miejscu one
wyjątkowy).
Galerie dużo przyjemniej przegląda się, jeśli zdjęcia są różnorodne i dobrej jakości.
Bardzo prosimy również o niewysyłanie zdjęć, bez zgody ich autorów.
Dziękujemy bardzo.
Wg wieku
Wg czasu dodania
|
[Wersja podstawowa ]
infrastruktura
tabor
infrastruktura i tabor
|
--- wszystkie ---
Żuraw wodny
budynki do obsługi taboru
budynki dworcowe
budynki towarzyszące (inne)
ciekawostki
infrastruktura do obsługi taboru
infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
panoramy/widoki ogólne
perony/rampy/place/zadaszenia
przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
sygnalizacja/słupki/znaki itp.
szlak (trasa)/pojedyncze tory
tabor
bez tagów
Andrzej Klauza
Henning Kurt-Siegen
Paweł Niedomagała
wasiukibic
powiększ
Autor:
Henning Kurt-Siegen
data:
1994-03-22 ;
Budynek dworcowy i perony w Rothenburgu w kilka lat po zawieszeniu ruchu towarowego na linii. Widok w kierunku północnym (Lodenau).
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
Henning Kurt-Siegen
data:
2004-03-22 ;
Odstawiony na tor przy rampie bocznej tabor, który został później przejęty i częściowo odrestaurowany przez miłośników kolei. Lokalizacja tego miejsca znajduję się na południe od budynku dworca, pomiędzy przejazdami kolejowymi przez An der Bahn i Horkaer Strasse.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Budynek dworca od strony zlikwidowanych krawędzi peronowych. Obiekt zadbany; górna kondygnacja zamieszkała, dolna użytkowana przez miejscowych miłośników kolei. Układ torowy częściowo zdemontowany. Widok w kierunku północno-wschodnim.
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne), perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Budynek dworcowy od strony ulicy An der Bahn. Obiekt zadbany, częściowo zamieszkały, częściowo użytkowany przez miejscowych miłośników kolei. Widok w kierunku południowo-zachodnim.
Tagi: budynki dworcowe
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Żuraw wodny położony przed lokomotywownią umiejscowioną w północno-zachodniej części stacji.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Dwustanowiskowa lokomotywownia stojąca w północno-zachodniej części stacji. Obiekt zadbany, użytkowany obecnie przez miejscowych miłośników kolei, którzy prowadzą tu remonty posiadanego przez siebie taboru. Widok w kierunku północnym, z prawej strony tor w kierunku Lodenau.
Tagi: budynki do obsługi taboru
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Budynek stojący po zachodniej stronie torów, mniej więcej na przeciw dworca. Na pierwszy planie tory trakcyjne.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Tory trakcyjne, żuraw oraz jeden z wagonów, który posiada miejscowe stowarzyszenie miłośników kolei. W tle, po lewej stronie (ukryty za wagonem) budynek dworca i zlikwidowane perony, z prawej strony za iglakami budynek o pomarańczowej fasadzie (ukryty w krzewach), dalej opuszczony obiekt przemysłowo-magazynowy. Widok w kierunku południowym.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor, infrastruktura do obsługi taboru
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Stacja w Rothenburgu. Z lewej strony kadru stoi budynek dworca. Dalej znajdowały się dwie krawędzie peronowe, obecnie zlikwidowane - co ciekawe, uchowało się oświetlenie. Następnie widoczny rozjazd na torach trakcyjnych, które jak widać zostały odcięte od reszty stacji i sieci wraz z likwidacją toru dodatkowego. Z prawej strony kadru opuszczony obiekt przemysłowo-magazynowy ze zlikwidowanym torem doń prowadzącym. Widok w kierunku południowym (Horka).
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne), perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Na pierwszym planie zlikwidowany peron 1 oraz tor główny. Dalej zlikwidowany peron 2 wraz ze zdemontowanym torem głównym dodatkowym. Na drugim planie widoczny potężny obiekt przemysłowo-magazynowy, leżący po zachodniej części stacji, ze zlikwidowanym torem bocznym. Widok w kierunku południowo-zachodnim.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Wjazd na stacje od strony południowej (Horka), kadr z przejazdu kolejowego przez Horkaer Strasse. Widoczny tor główny, tor ładunkowy przy rampie, na którym stoi zaniedbany tabor oraz opuszczona rampa boczna. Stojący po prawej stronie semafor to eksponat, który został tu przeniesiony, bo nie jest to bynajmniej miejsce na ustawiane sygnalizacji. Widok w kierunku północnym. Z kilkaset metrów przejazd przez ulicę An der Bahn, za nim dawne perony i budynek dworca.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Wyjazd ze stacji w kierunku południowym (Horka). Za kilkaset metrów tor doszlusuje do drogi łączącej Rothenburg z Goerlitz, po czym w pobliżu starego młyna odbije od niej ostro na wschód, w kierunku stacji Horka. Na pierwszym planie przejazd kolejowy przez Horkaer Strasse.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Wyjazd do Lodenau, z lewej strony budynek lokomotywowni. Widok w kierunku północnym.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Ulica An der Bahn, biegnąca przy budynku dworca. Przejazd kolejowy w ciągu tej drogi dzieli równie stacyjną na dwie części. Z lewej strony (południe) znajdują się dwa tory: główny oraz ładunkowy, przy rampie, na którym stoi teraz część taboru miejscowych miłośników kolei. Z prawej strony (północ) znajduje się budynek dworca, plac ładunkowy, perony (obecnie zlikwidowane) oraz zaplecze trakcyjne. Widok w kierunku zachodnim.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Południowa część stacji w Rothenburgu. Z prawej strony tor główny, z lewej strony tor ładunkowy, na którym znajduje się odstawiony tabor oraz rampa. Z prawej strony ulica An der Bahn, która dzieli równię stacyjną na dwie części przy pomocy przejazdu kolejowego, znajdującego się za plecami fotografującego. Widok w kierunku południowym (Horka).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura do obsługi taboru
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Odstawiona lokomotywa, stojąca na torze ładunkowym biegnącym wzdłuż dawnej rampy bocznej w południowej części stacji. Za lokiem semafor - eksponat. W tle ulica Horkaer Strasse. Widok w kierunku południowo-wschodnim.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Przejazd kolejowy (w tle) w ciągu ulicy An der Bahn dzieli równię stacyjną na dwie części. W południowej znajdują się dwa tory, połączone widocznym na pierwszym planie rozjazdem: główny (z lewej) i ładunkowy (z prawej), biegnący przy rampie bocznej. Garażują na nim odstawione pojazdy trakcyjne. Za przejazdem kolejowym znajduje się północna część stacji, z budynkiem dworca, zlikwidowanymi peronami, placem ładunkowym i zapleczem trakcyjnym. Po lewej stronie widoczny opuszczony budynek przemysłowo-magazynowy, do którego prowadziła bocznica (zlikwidowana). Widok w kierunku północnym.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Fragment dawnego placu ładunkowego, położonego na południe od budynku dworca (za plecami fotografującego). Z lewej strony ulica An der Bahn, która za około 100 m przetnie tor, dzieląc w ten sposób równię stacyjną na dwie części: północną (widoczną w kadrze) i południową.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Zaplecze trakcyjne w północno-zachodniej części stacji, wykorzystywane obecnie przez miejscowych miłośników kolei. Z prawej strony tor do Lodenau. Z lewej strony (poza kadrem) stoi budyneczek z pomarańczową fasadą. Tory trakcyjne kompletne ale odcięte od reszty sieci kolejowej. Widok w kierunku północnym.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, infrastruktura do obsługi taboru
powiększ
Autor:
wasiukibic
data:
2017-06-15 ;
Ulica An der Bahn, biegnąca przy budynku dworca. Przejazd kolejowy w ciągu tej drogi dzieli równie stacyjną na dwie części. Z prawej strony (południe) znajdują się dwa tory: główny oraz ładunkowy, przy rampie, na którym stoi teraz część taboru miejscowych miłośników kolei. Z lewej strony (północ) znajduje się budynek dworca, plac ładunkowy, perony (obecnie zlikwidowane) oraz zaplecze trakcyjne. Widok w kierunku zachodnim.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
powiększ
Autor:
Paweł Niedomagała
data:
2022-06-23 ;
Ogólne spojrzenie na stację (nieczynną w ruchu pasażerskim od roku 1958) od strony północnej. Wjazd z Lodenau/Sanic. Za plecami lokomotywownia.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
Paweł Niedomagała
data:
2022-06-23 ;
W bezpośrednim sąsiedztwie dawnego budynku dworca stoją dwa wagony towarowe. Pierwszy z nich służy do przewozu tłucznia, wygląda na typ Fll i raczej zabytkowy nie jest. Za to drugi to skrzyżowanie dwuosiowego wagonu bagażowego z salonką typu Rbbd. Ale jest to oznaczenie enerdowskie i z dawnymi oznaczeniami polskimi (nie mówiąc już o europejskich) nie ma nic wspólnego. Wagon ten przybył tutaj z Magdeburga. A oprócz dwóch wagonów mamy tutaj jeszcze samochód. Widok w kierunku południowo-wschodnim; w lewo Lodenau/Sanica, w prawo Horka.
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
powiększ
Autor:
Paweł Niedomagała
data:
2022-06-23 ;
Drezynka inspekcyjna zaadaptowana z Volkswagena Polo. U nas z asfaltu na szyny na ogół przesiadały się Warszawy:).
Tagi: ciekawostki, tabor
powiększ
Autor:
Paweł Niedomagała
data:
2022-06-23 ;
Budynek dworca i dawny magazyn spedycji towarowej z bliska. Widok w kierunku południowo-wschodnim; na wprost Horka.
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne), infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
Paweł Niedomagała
data:
2022-06-23 ;
Ujęcie w kierunku południowym - wyjazd do Horki. Po stronie prawej wielka i oczywiście nieczynna (ale otwarta) hala magazynowa.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
Paweł Niedomagała
data:
2022-06-23 ;
Budynek dworca wraz z sąsiednimi obiektami widziany od strony południowo-zachodniej. W prawo Horka, w lewo Lodenau/Sanice.
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne)
powiększ
Autor:
Paweł Niedomagała
data:
2022-06-23 ;
Ujęcie od południa. Na wprost dawna parowozownia, która obecnie jest halą naprawczą dla zabytkowego taboru zgrupowanego w Rothenburgu. Po prawej wyjazd w kierunku Lodenau, granicy DE/PL i Przewozu. W okolicy przejazdu przez Uhsmannsdorfer Straße na torze stoi jednak kozioł oporowy, odcinek do Lodenau jest więc odcięty. Dalej w stronę granicy z Polską linia kolejowa (oraz graniczny most nad Nysą Łużycką) od końca II wojny już nie istnieje.
Tagi: budynki do obsługi taboru, tabor
powiększ
Autor:
Paweł Niedomagała
data:
2022-06-23 ;
Najpiękniejszym eksponatem na stacji w Rothenburgu jest wagon restauracyjny typu WRme firmy Mitropa kolei DR. Wagon teoretycznie można obejrzeć także od wewnątrz, ale pod koniec czerwca 2022 był zamknięty. W tle lokomotywownia. Widok w kierunku północnym, od strony wjazdu z Horki.
Tagi: budynki do obsługi taboru, tabor
powiększ
Autor:
Paweł Niedomagała
data:
2022-06-23 ;
Wagony sypialne i restauracyjne Mitropy można było spotkać w zestawieniach najbardziej prestiżowych pociągów krajowych i międzynarodowych kolei Deutsche Reichsbahn. Pojawiały się także w Polsce. W tle lokomotywownia. Widok w kierunku północno-zachodnim, od strony dworca i wjazdu z Horki.
Tagi: tabor
powiększ
Autor:
Andrzej Klauza
data:
2024-10-06 ;
Parowozownia dwustanowiskowa służy obecnie lokalnemu stowarzyszeniu miłośników kolei Kleinbahnverein Rothenburg/O.L. e.V.
Tagi: budynki do obsługi taboru
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia ?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
Stacja kolejowa Rothenburg (Rózbork)