Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Darek Nowak
(2020-02-24 11:24:47)
Dworzec przeszedł remont kapitalny 5 lat temu, w 2015 roku i teraz prezentuje się naprawdę okazale zwłaszcza w porównaniu do sfatygowanego we Włoclawku.
Punktów gastronomii więcej niż kas a w powietrzu unosi się zapach kawy.
#2
Darek Nowak
(2020-03-13 02:52:02)
"Duńczyk" ( https://pl.wikipedia… ) odjazd Toruń Gł. 15:28 przyjazd Grudziądz 16:48, na 131 miejsc siedzących 3 pasażerów
(godziny szczytu!).
Ilu wsiadło pasażerów na T. Miasto tego nie wiem, ale napewno nie więcej niż kilkudziesięciu.
Wogóle w Toruniu komunikacja miejska ma małe obciążenie tak a^propos.
Z Dworca Głównego w godzinach szczytu autobuy linii 22 oraz 27 odjeżdżają a także przyjeżdżaja praktycznie puste.
Jechałem przez całe miasto aż na Rubinkowo czyli ponad pół godziny i w żadnym momencie nie było więcej niż 10 pasażerów w starym Jelczu do kasacji.
(żywy zabytek techniki a praktycznie trup ze spróchniałymi uszczelkami).
W tramwajach na odcinkach zbieżnych podobnie mały ruch.
Wieczorem jeszcze gorzej.
Linia tramwaju do T. Głównego została zlikwidowana dawno temu choć pamiętam że jechałem nim w l. 80-tych.
I już nie będzie odbudowana bo przy trwającym obecnie remoncie torów na skrzyżowaniu Chopina/Jana Pawła i dalej do Solidarności, nie przewidziano rozjazdu
w kierunku Mostu.
#3(odp. na #2)
wasiukibic
(2020-03-13 08:18:50)
Odważne tezy stawiasz, a Toruń to przecież współwojewódzkie miasto, znacznie większe i ważniejsze niż położone na peryferiach Chojnice. Mamy na OBK Użytkownika z Torunia i myślę, że mógłby on mieć nieco inne zdanie w tej kwestii, niż Ty. Jestem w stanie uwierzyć, że słabsze potoki mogą być w stronę upadłych, wielkich zakładów przemysłowych, takich jak Elana czy Merinotex ale Rubinkowo czy Na Skarpie to są największe sypialnie toruńskie i żeby było tak jak napisałeś, poziom komunikacji tramwajowej w mieście musiałby być równy temu, co prezentują niektóre miasta WNP, a Toruń jednak w komunikację tramwajową inwestuje (vel niedawna budowa odnogi do UMK, budowa/odbudowa linii na JAR, etc.).
Co do ruchu w pociągach - sam chyba dobrze wiesz, że Toruń Główny jest główny tylko z nazwy, a lokalizacja jest na przedmieściu, w dodatku odcięta od miasta Wisłą, jakich Ty się zatem potoków podróżnych spodziewałeś? Typowy węzeł przesiadkowy, taki casus Wałbrzycha czy Kłodzka, gdzie stacje Główne są na przedmieściach a ciężar obsługi ruchu pasażerskiego koncentruje się na stacjach Miasto.
#4(odp. na #3)
Darek Nowak
(2020-03-13 12:58:51)
To nie tezy tylko obserwacja praktyczna.
Gdy przyjechałem w nocy do Torunia to jeszcze na Głównym parę ludzi było.
Wczoraj nawet wcześniej pustki.
Ale czy to już wina Wirusa to ciężko powiedzieć bo na Kujawy jeszcze nie dotarł.
Swoją drogą, ciekawe jak będzie wyglądać przecięcie trmwaju na JAR z linią kolejową.
#5
Darek Nowak
(2020-03-15 01:29:35)
Od poniedziałku 16.03 komunikacja w Toruniu przechodzi na rozkład jak we ferie: https://www.mzk-toru…
#6
MZK
(2020-09-07 19:57:43)
Jak można pisać takie rzeczy w czasach pandemii. Obecnie cały transport publiczny ma małe obciążenie.
#7(odp. na #6)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-07-23 00:43:15)
Na Kujawach nie widać ożywienia na kolei.
Na dworcu Toruń Główny bardzo mało podróżnych w ciągu tygodnia mimo pełni lata.
Jedyna atrakcja dla miłośników kolei to przejażdżka "ogryzkiem" w relacji Główny - T. Wschód.
Kursują 3 takie pary ze względu na remont linii T. Wschód - Chełmża w zastępstwie Arrivy.
Mi udało się takim o 21:21 przy powrocie z Włocławka.
Dobrze że oprócz pociągów z Bydgoszczy również te 2 skromne pary z Poznania a także z Ina kończą bieg na Wschodnim co umożliwia łatwiejszy dostęp do Rynku.
Z przystanku T. Miasto pieszo można spokojnym krokiem dojść w 17 minut do Rynku (lub 2 przystanki tramwajem nr 1) podczas gdy z Głównego trzeba przeznaczyć na to nawet 35 minut (lub 3 przystanki autobusami 22 i 27 tak samo do Urzędu Miejskiego).
Mimo ze kursy do Ina zostały obcięte do 4 par, w tym 2 do Poznania, to korzysta z nich max 30 podróżnych/skład.
Jeszcze gorzej z połączeniem Bydgoszczy z Ino.
Popołudniowym kursem (Ino przyjazd 17:18) nie przyjeżdża NIKT.
Stąd krytyka Marszałka ze obciął rozkład jest nie na miejscu, generalnie zrobił to i tak oszczędnie.
Np. relacja nr 431A do Tucholi/Chojnic powinna kończyć się w Tucholi.
Do obsługi odcinka Tuchola-Chojnice-Tuchola powinny być skierowane mikrobusy z opcją przewozu rowerów czy wózków.
Za to powinna być zwiększona ich częstotliwość z 6 do 11 na każdy kurs z Tucholi do Bydgoszczy ale drogą powiatową nr 240 bez zawijania pod dworce które i tak są zdala od wiosek (Żalno, Silno) a zyskałoby Bladowo.
Zresztą w terminie od 02 do 20.08 będzie ZKA od Wierzchucina do Chojnic. https://arriva.pl/ar…
#8(odp. na #7)
wasiukibic
(2021-07-23 07:40:47)
Mam nadzieję, że to, co napisałeś, jest przynajmniej zbliżone do prawdy, bo jeżeli znajdzie się ktoś, kto zrewiduje twoje stanowisko, komentarz poleci. To raz.
Dwa, że twój nick już został zapożyczony i to, co napisałeś o stacji Wrocław Główny (nota bene jest trochę bzdur) lwówecki frajer puszcza na różnych portalach jako przenajświętszą prawdę.
#9(odp. na #8)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-07-24 00:44:15)
Prawda to ostatnie? Znajdę go i odszczeka wszystko.
#10(odp. na #8)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-07-25 15:43:09)
Tu na przykładzie rozkładu KW: https://koleje-wielk…
W weekendy nie ma nawet tej 1,5 pary bezpośrednich z Poznania do Bydgoszczy a jest tylko 1 powrotny (15:06-17:17).
N szczęście jeżdżą codziennie 2 pary do Torunia i to od razu Wschodniego, a było kiedyś 5.
Ten rozkład KW tego nie ujmuje ale pociąg 11:42 z Poznania do Bydgoszczy ma relację skróconą w weekendy i to mocno bo tylko od Ina do Bydgoszczy.
Jest to faktycznie dziwne z tym małym ruchem na Kujawach bo Ino wg Wiki ma 72,5 tyś. mieszkańców ( https://pl.wikipedia… ) podczas gdy Wałbrzych 50% więcej, Legnica 35% a już Wam, ludziom z Wrocka, nie muszę mówić jaki jest ruch na tych 2 trasach.
Z kolei większy potok pasażerów jest z Bydgoszczy do Serocka niż do Ina.
Co ciekawe, na trasie do Tucholi widać na parkingach dużo aut, których właściciele przesiadają się na pociąg.
#11
tomek j
(2021-07-26 00:38:28)
Generalnie połączenie dwóch sąsiadujących miast wojewódzkich jest co najmniej kiepskie. Dla pocieszenia dodam ,że przejechałem tą trasę rowerem przez Wągrowiec w 5h, 15 m. Tak że zawsze jest jakaś alternatywa
#12
marcin_f
(2021-07-26 15:43:19)
Odległość między Bydgoszczą (trasa tramwajowa w ciągu Andersa) a Toruniem (pętla Motoarena) wzdłuż DK80 to ok. 30 km. Tam przydałoby się wprowadzić połączenie w stylu amerykańskich interurbans, tak by tabor mógł korzystać z infrastruktury tramwajowej w miastach, a jednocześnie rozwinąć 100-120 km/h na linii międzymiastowej, dzięki czemu podróż między granicami miasta trwałaby ok. 15 minut. Na odcinku pozamiejskim linia miałaby charakter linii kolejowej; prędkości do 100 km/h na torze 1067 mm osiągano już w latach 30., więc nie jest to niemożliwe.
#13(odp. na #8)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-09-03 22:01:40)
1. Powiem więcej, w porównaniu do lipca, miesiąca typowo wakacyjnego, teraz w momencie rozpoczęcia roku szkolnego, ruch tu na kolei jeszcze mniejszy.
Na odcinku Ino-Toruń przystanki powinny być wogóle zlikwidowane a nie remontowane jak teraz bo i tak brak chętnych.
Można by uszczknąć 5 minut jazdy.
Dobrym kursem popołudniowym Poznań - Toruń, Ino odj. 15:23 wymiana podróżnych była tam na poziomie 15 pacjentów wsiadających i wysiadających równo.
Większość z Poznania wysiadła na T. Głównym, a tylko trochę na T. Miasto.
Mi udało się tym razem przejechać właściwym odcinkiem linii z Nieszawki do Torunia z pominięciem T. Kluczyki (wg rozkładu jak się okazuje).
Myślałem ze skład wjedzie od razu na perony wschodnie ale nie, przeciął cały układ torowy i wjechał na zachodnie jak wg rozkładu.
2. Z kolei w Bydgoszczy pierwszy kurs 14:29 do Chełmży na 2 krótkich szynobusach raptem 10 pacjentów.
Bardzo duże zapełnienie składu do Tucholi, "1,5" szynobusu (1 długi i jeden krótki).
Zamiast tej relacji do Chełmży powinni te składy przerzucić na odcinek Bydgoszcz-Serock dla wzmocnienia tego obleganego odcinka.
To raptem 27 km ale jest tu faktycznie duży ruch aglomeracyjny.
3. Pojechałem ostatnim ogryzkiem do T. Wschodniego po przyjezdzie z Włocławka ale byłem jedynym pacjentem, czyli tez gorzej niż miesiąc wcześniej.
Może ktoś wie gdzie garażują EN57 bo na stacji tu ich nie widać.
Sama stacja T. Wschodni bardzo duża i pusta.
#14(odp. na #13)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-03-19 20:18:30)
Od nowego rozkładu zmieniono organizacje ruchu Polregio na Kujawach w relacjach z Torunia Gł. do Wschodniego, Bydgoszczy oraz Ina.
Teraz jest tylko 5 (4 w przeciwnym kierunku) połączeń bezpośrednich z Bydgoszczy do T. Wschód, pozostałe są z przesiadka na pociągi z Ina na Wschodni.
Ciekawe po co taka "dezorganizacja" skoro większy przepływ podróżnych był z Bydgoszczy?
#15
Watermarines
(2022-09-11 20:23:00)
Mam pytanie, czy mogę wysłać pozostałości linii tramwajowej przy Dworcu Głównym?
#16(odp. na #8)
Piłsudski II.NBK
(2022-12-01 12:01:15)
Prawdziwe cięcia to są dopiero teraz.
Zarówno Toruń jak i Bydgoszcz zostały pozbawione bezpośrednich połączeń PR z Poznaniem od 11.XII.2022.
Bydgoszcz całkowicie, a Toruń 1 para.
Bydgoszczy zostanie tylko 1 połączenie w dni robocze, z dłuższą przesiadką (24 minuty) w Inie.
Nie ma w tym przypadku nawet korelacji z KW w Mogilnie.
Z kolei Toruń tylko 1 para bezp. + druga z przesiadka w Inie.
Dodatkowo istnieją w tym przypadku 2 połączenia łączone z KW w Mogilnie - w druga stronę tylko 1.
Wiąże się to z przejęciem szlaku Poznań Główny - Mogilno całkowicie przez KW, oprócz 2 par PR.
#17(odp. na #1)
Piłsudski II.NBK
(2022-12-01 13:24:46)
Został tylko 1 bardzo mały punkt małej gastronomii.
#19(odp. na #18)
Watermarines
(2023-05-02 12:52:52)
Dobrze, że wreszcie zrobili wagony, bo jeszcze rok temu wyglądały tragicznie.
#20(odp. na #2)
X. Piast II Chrobry
(2023-10-19 02:53:13)
Dlatego "22" jest już zlikwidowany, a "27" ma zmieniona trasę.
#21(odp. na #3)
X. Piast II Chrobry
(2023-12-18 18:26:09)
Ciekawe, ale w nowej taryfie Arriva nie nalicza stawek powyżej 100 km = 24,80 Zet. https://arriva.pl/ar…
#22(odp. na #21)
Paweł Skup
(2023-12-18 19:33:58)
Rozwiązanie tej zagadki jest, moim zdaniem, prozaiczne. Kluczowa jest tu nazwa taryfy: "kujawsko-pomorska". Na tych 6 liniach, na których owa taryfa obowiązuje, trudno uzbierać 100 km.
#23(odp. na #22)
Mariusz Kaniecki
(2023-12-20 06:35:19)
Spokojnie można uzbierać więcej niż 100 km. Dokument w linku ma przecież 2. i 3. stronę, gdzie są stawki do 300 km.
#24(odp. na #23)
Paweł Skup
(2023-12-20 12:44:54)
Może istotnie niedoszacowałem, ale wynikało to z lenistwa, przyznaję. Istotą mojej wypowiedzi było zaskoczenie faktem zadrukowania dwóch kolejnych stron informacją iterowaną, nic nie wnoszącą, zaciemniającą de facto obraz. Policzmy: najdłuższa możliwa trasa do przebycia to Czersk-Sierpc, 236 km, do pokonania z 3 przesiadkami, a podróż zajmuje 8 godzin i 42 minuty (z czego 2:45 oczekiwanie). Ale jaki procent pasażerów będzie korzystać z takiej relacji? Znikomy. Zysk bazuje na przychodach od najczęstszych, a zarazem krótkich podróży.
A te dwie strony zadrukowane podaniem tej samej ceny co kilometr, można było zastąpić jednym zgrabnym zdaniem.
#25(odp. na #19)
X. Piast II Chrobry
(2024-01-19 17:54:12)
To mój ulubiony dworzec w Polsce, bardzo przytulny.
Jeszcze niedawno można było spać tutaj, gdy był czynny hostel.
Ja miałem ta przyjemność 4 lata temu, na początku epidemii.
W moim przypadku, piosenka Młynarskiego "Niedziela na Głównym" w pełni ma uzasadnienie.
#27
X. Piast II Chrobry
(2024-03-21 11:46:36)
Niech ktoś się pochwali, czy tez miał kiedyś okazje spania na dworcu, lub bezpośrednio przy nim (taki hotel jest w Zielonej Górze).
Z kolei we Włoszech, na niektórych stacjach są tzw. hotele dzienne (Albergo giorno).
Można sobie w nich zrobić przerwę w podróży, by odpocząć.
#28
ROPA Poznań
(2024-03-21 17:16:50)
W roku 1977 lub 78, na dworcu Kamieniec Ząbkowicki; byłem tam służbowo.
#29
Błażej Kopka
(2024-03-21 19:13:51)
Ale to na dworcu, czy w hotelu? :)
#30(odp. na #27)
Michał Kłosowski
(2024-03-21 19:51:07)
Pamiętam taki hotel na stacji w Gorzowie Wielkopolskim, okna dosłownie na peronie. Inny pamiętam z Kołobrzegu, kolejowy.
#31(odp. na #27)
subsens
(2024-03-21 22:50:05)
Dawno temu dworce dawały schronienie całodobowo. Małą niedogodnością było sztuczne światło oraz zasada nieopierania obutych stópek na powierzchni wypoczynkowej. Respektowanie tej zasady zapewniało błogi sen również w obecności funkcjonariuszy obydwu babilońskich formacji porządkowych (a na dworcach w miastach garnizonowych także żołnierzy WSW) do bladego świtu. Wtedy zjawiał się gość jadący na szmacie, którego ambicją było zwilżenie całej posadzki, również tam, gdzie dotąd spoczywały śpiąc obute stópki.
Potem walec dziejów przywlókł na dworce cieciów z tonfami, szmatę zastąpiły mruczące maszyny, tzw. przerwy techniczne powodowały opróżnianie poczekalni bladym świtem niezależnie od aury (na zewnątrz, bo równocześnie powoli zamykały się całodobowe placówki żywienia kotletem pożarskim). Na koniec zamknęły się dworce.
Podzielam Twój entuzjazm dla Torunia Głównego z całą jego przytulnością - na potwierdzenie z satysfakcją chwalę się spędzeniem nocki na PDOZ komisariatu kolejowego. Widzę, że jego też już nie ma, został tylko posterunek SOK.
A na marginesie, pod koniec kwietnia https://kpsrtp.pl/… organizuje kolejny gruby projekt objazdowy. W ofercie (tylko dla orłów) jest m.in. pewna liczba miejsc noclegowych na dworcu Toruń Główny.
#32(odp. na #31)
X. Piast II Chrobry
(2024-03-22 11:33:15)
Krótkie urywki z przejazdu pociągiem "Dolina Drwęcy" z okazji 32 Finału WOŚP 28.01.2024r. Skład zabytkowych wagonów z zabytkową lokomotywą SU42-536. https://www.youtube.…
#33(odp. na #30)
X. Piast II Chrobry
(2024-03-23 16:56:14)
A w którym miejscu w Gorzowie ten hotel, bo nie kojarzę miejsca?
#34
Cezary Mirowski
(2024-04-30 01:53:04)
Toruń TRBT i Toruń Kluczyki (bez PO) to osobne "byty". To nie jest TG.
#35
X. Piast II Chrobry
(2024-06-05 14:22:10)
Polregio uruchomi letni weekendowy pociąg Toruń - Kołobrzeg.
"W letnie weekendy Polregio zajmie się obsługą bezpośredniego połączenia z Torunia przez Bydgoszcz i Piłę do Kołobrzegu.
Jak poinformowała Aneta Jędrzejewska, członkini zarządu województwa kujawsko-pomorskiego, od 22 czerwca w każdą sobotę i niedziele do 28 sierpnia kursować będzie bezpośredni pociąg Toruń – Bydgoszcz – Piła – Kołobrzeg.
Do obsługi pociągu „Rybitwa” zostanie przekazany pojedynczy Elf2, z najnowszej serii pojazdów, które zakupione zostały w 2022 roku.
Pociąg będzie mieć stacje zatrzymania tak jak pociągi dalekobieżne spółki PKP Intercity. Pominie więc mniejsze miejscowości."
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.