OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Tuplice

Ostatnia zmiana: 2025-09-03

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 466
: 1
powiększ
Autor: M. Wenzel, Breslau
Przesłał: subsens; data: pomiędzy 1897 a 1902;
Pozdrowienia z Tuplic, październik 1902. Ich autor nie uczył się neogotyckiej kaligrafii, dzięki czemu są dość czytelne. Do jakiej przyznawał się narodowości? Na litografii m.in. dworzec kolei państwowej i fabryka szkła taflowego Ottlinger (podobno dysponowała bocznicą).
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1415
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: 1898;
Dawny dworzec kolei państwowej w Tuplicach, stojący przy peronie 4. W lewo Forst i Lubsko, w prawo Sieniawa Żarska/Żary i Łęknica/Bad Muskau. Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1354
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1916;
Budynek dworca i perony 1, 2. W tle cegielnia, obecnie nieistniejąca. Widok w kierunku południowo-wschodnim; w lewo Sieniawa Żarska/Żary i Łęknica/Bad Muskau.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon : 866
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Stanisław Pikul; data: przed 1916 (???);
Nieistniejący obecnie dDworzec w Tuplicach i perony 3, 4. W lewo Forst i Lubsko, w prawo Sieniawa Żarska/Żary i Łęknica.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 880
: 3
powiększ
Autor: zbiorowy
Przesłał: subsens; data: przed 1925; (uwagi: aktualizacja Mestischblatt)
Wycinanka z M-blatt z zasobów Mapster, nominalnie z 1925, obrazuje zasadniczą część węzła w Tuplicach w I ćwierci XX w. Od 1872 przebiega tędy linia główna (czerwony) kolei państwowych (od 1885) ze stacją rozbudowaną po stronie północnej. Dane z M-blatt zawsze są fragmentaryczne, ale widać tam rozległą część handlową (pomarańczowy) z placem dworcowym i magazynami wzdłuż drogi zakończonej placem ładunkowym. Na placu nie zaznaczono torów, które pojawiają się na późniejszych wydaniach map - poza końcówką wąskiego. Po stronie południowej funkcjonuje stacja prywatnej kolei bocznej, młodszej o pokolenie, z dworcem u wylotu przejścia podziemnego (zielony). Tunel ten m.in. komunikuje obydwie stacje w ruchu pasażerskim - ciekawe, jaki podmiot i kiedy sfinansował budowę. Ale kolej dotarła tu z uwagi na złoża i przetwórstwo kopalin, stąd ważniejsze są tory na przedłużeniu dróg zwrotnicowych (fioletowy). Tu jest interesujące, jak regulowano kwestie udostępniania infrastruktury dla prac ładunkowych i manewrów wobec znacznego zagęszczenia nadawców, z których (kopalnie węgla brunatnego, cegielnie, producenci szkła) część korzystała z bocznic. Zarząd kolei głównej jako pierwszy nabył grunty i zagospodarował przestrzeń zgodnie ze swoimi ówczesnymi potrzebami i wizjami rozwoju. Kolej prywatna uruchamiana 25 lat później musiała dokupić, co pozostało, dorównać do niwelety, podeprzeć dworcem skarpę od południa i rozmieścić zaplecze trakcyjne po obu stronach toru głównego zasadniczego na zachodniej głowicy (M-blatt nie pokazuje tych dwóch hal, ich zdjęcia są w galerii). Być może w jakimś okresie do naładunku wykorzystywano pas terenu dostępny z ulicy pomiędzy przejazdami (żółty).

Duża stacja nazywała się Teuplitz (z oficjalnym dodatkiem Reichsbahnhof w latach 1932-39). Małą w początkach istnienia określano jako Teuplitz-Lokalbahnhof, ale jej urzędowa nazwa przed 1939 to prawdopodobnie Teuplitz MTSE (od Muskau-Teuplitz-Sommerfeld Eisenbahn.
Zbędny wtręt: MTSE należała do Lausitzer Eisenbahn-Gesellschaft (Lausitzer Eisenbahngesellschaft, Lausitzer Eisenbahn AG, LEG, LEAG), Towarzystwa Akcyjnego Kolei Łużyckiej będącego spółką córką monachijskiej Lokalbahn AG (LAG). Pierwsza nazwa MTSE to Nebenbahn Muskau-Teuplitz-Sommerfeld - takąż uwidaczniano na ostojach wagonów wraz z nazwą królewskiej dyrekcji kolei malowaną na ścianach bocznych, aczkolwiek bez pruskiego orła. Tabor ten spełniał wymogi pozwalające przechodzić na linie główne, a KED Breslau zgodnie z porozumieniem miała go traktować jak własny.
W tabelach publicznych rozkładów jazdy używano nazwy geograficznej Teuplitz, początkowo w suplementach precyzując, że Staatsbahnhof i Lausitzer Nebenbahnhof dzieli odległość przesiadania 280 m, w późniejszych czasach wyróżniając Reichsbahnhof i Nebenbahnhofw spisie alfabetycznym Kursbucha. Gdy w 1939 upaństwowiono Kolej Łużycką likwidując wrzody na d… kolei Rzeszy, małej stacji pozostawiono znaną publiczności nazwę Teuplitz Nebenbahnhof. Być może wówczas doszło do jakiejś optymalizacji układu torowego i UZRK z punktu widzenia jedynego już operatora. Zanim w 1945 koła historii (tzn. T-34) przejechały się po dużym dworcu (wysokiej, II klasy), Teuplitz Nebenbahnhof formalnie nie był już stacją, a tylko przystankiem (Haltepunkt) z nieco nadmiarowym budynkiem.

Budynek ten z godnością dźwignął całą dworcową rolę pod nowym zarządem, w nowych granicach państwowych i rzeczywistości odwróconej do góry nogami. Szkoda go tym bardziej.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 285
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Robert Kotowski; data: 1925-06-09;
Fotka kolejarzy Kolei Łużyckiej (spółki LEAG z siedzibą w Sommerfeld/Lubsku) na tle parowozu na dworcu Kolei Łużyckiej w Tuplicach, jak głosi podpis pod fotką. W Tuplicach znajdowały się warsztaty kolejowe LEAG z szopą. Data pewna to 1925 r., tylko trzeba wpisać miesiąc i dzień -inaczej nie przechodzi).
Tagi: tabor, wydarzenia i ludzie
Obraz
Odsłon : 393
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Robert Kotowski; data: przed 1945-02-14;
Karta pocztowa, a na niej dworzec kolejowy w Tuplicach. Widoczny budynek dworca na linii Halle-Sorau-Gubener Eisebahn. Został zniszczony w czasie wkraczania i zajmowania Tuplic przez Sowietów, w lutym 1945 r. Widok od strony Sieniawy Żarskiej/Żar i Łęknicy.
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne), infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1977
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
Przesłał: Miłosz Telesiński Zbaszynek; data: 1990-11-19;
Stacja Tuplice. Widok w stronę zachodnią z peronami 1, 2 (Forst, Lubsko) w kierunku południowo-zachodnim. Widoczny skład przybyły z Leszna (Głogowa). W tle dawne zaplecze trakcyjne.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, budynki do obsługi taboru, tabor, budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2039
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
Przesłał: Miłosz Telesiński Zbaszynek; data: 1990-11-19;
Widzimy remontowane torowisko oraz lokomotywę SP45, która przyprowadził pociąg z Leszna na peron 1. Widok w kierunku południowo-zachodnim; w prawo Forst i Lubsko.
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1435
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-11-19;
Budynek dworca i perony 1, 2. Widok w kierunku południowo-zachodnim; w prawo Forst i Lubsko.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1815
: 2
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-11-19;
SU45 przy peronie 1 w Tuplicach. Widok w kierunku południowo-wschodnim; w lewo Sieniawa Żarska/Żary i Łęknica/Bad Muskau.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1336
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-11-20;
Widok na budynek dworca w kierunku południowo-zachodnim; w prawo Forst i Lubsko.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2343
: 2
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-11-20;
Widok na stację w kierunku południowo-zachodnim; w prawo Forst i Lubsko. Pociąg stoi przy peronie 1. W tle dawne zaplecze trakcyjne.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon : 1227
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-03;
Manewry Rumuna na stacji w Tuplicach, za chwile zostanie podczepiony do składu towarowego do Łęknicy. Widok z peronu 1 w kierunku wschodnim (wyjazdy na Żary i Łęknicę). Dziś ta część stacji jest opuszczona i zarośnięta, a do Łęknicy można dojechać co najwyżej rowerem.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp., tabor
Obraz
Odsłon : 1384
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-03;
Peron 1 obsługujący ruch w relacjach do Lubska i Tuplic, stoi przy nim Rumun ze składem towarowym, najprawdopodobniej do Łęknicy. W momencie wykonania fotki ruch pasażerski w kierunku Lubska był już zawieszony ale składy towarowe wyprawiano jeszcze do Nowej Roli. Dziś ta część stacji to opuszczona i zarośnięta połać terenu, z rozebranymi torowiskami i zdewastowanym budynkiem dworca oczekującym na rozbiórkę. Widok w kierunku zachodnim (wyjazdy na Lubsko i Forst).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1342
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Fragment budynku dworcowego w Tuplicach.
Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1974
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Tuplice - widok na perony 3 i 4, obsługujące składy do Forst i Żar. Kierunek wschodni (Sieniawa Żarska/Żary, Łęknica).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1630
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Tuplice - widok na równię stacyjną i perony 3 i 4, obsługujące pociągi do Forst i Żar. Widok w stronę północno-zachodnią; w lewo Forst i Lubsko, w prawo Sieniawa Żarska/Żary i Łęknica.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon : 620
: 1
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-08-07;
Wjazd na stację Tuplice od strony Lubska. Semafor jeszcze świecił na czerwono.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, sygnalizacja/słupki/znaki itp., szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 735
: 4
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1998-02-03;
SU46-011 wyjeżdża z pociągiem relacji Forst - Leszno. Wjazdy od strony Łęknicy, Sieniawy Żarskiej/Żar/Leszna.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, infrastruktura do obsługi taboru , infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2135
: 3
powiększ
Autor: Maciej Olędzki
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Widok na budynek dworca i nieczynne perony 1, 2 od strony używanych 3 i 4. W lewo Sieniawa Żarska/Żary i (kiedyś) Łęknica/Bad Muskau, w prawo Forst i (dawniej) Lubsko.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1647
powiększ
Autor: Andrzej Liberski
data: 2005-05-10;
Widok na budynek dworca i nieczynne perony 1, 2 od strony używanych 3 i 4. W lewo Sieniawa Żarska/Żary i (kiedyś) Łęknica/Bad Muskau, w prawo Forst i (dawniej) Lubsko.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1246
powiększ
Autor: Andrzej Liberski
data: 2005-05-10;
Widok z końca peronów 3 i 4 w kierunku zachodnim (Forst, kiedyś Lubsko).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp., budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1565
: 5
powiększ
Autor: Andrzej Liberski
data: 2005-05-10;
Peron 4, jedyny używany. Widok w kierunku wschodnim (Sieniawa Żarska/Żary i kiedyś Łęknica/Bad Muskau).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1632
powiększ
Autor: Andrzej Liberski
data: 2005-05-10;
SU46-037 prowadzi IC "Wawel" do Hamburga Altony. W Cottbus nastąpi zmiana lokomotywy. Skład stoi przy peronie 4. Widok w kierunku wschodnim (Sieniawa Żarska/Żary i kiedyś Łęknica/Bad Muskau).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1615
powiększ
Autor: Andrzej Liberski
data: 2005-05-10;
SA105-102 przy peronie 4 w Tuplicach skończył bieg. Niestety nie ma możliwości wjazdu na szlak niemiecki (???). Od strony Forst pasażerów przywożą do Tuplic busy DB. (w rozkładzie jazdy na bieżący rok istnieje połączenie kolejowe z Tuplic do Forst). Widok w kierunku zachodnim (Forst, kiedyś Lubsko).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3352
powiększ
Autor: Andrzej Liberski
data: 2005-05-10;
Wiadukt kolejowy nad linią kolejową nr 14, będący fragmentem zdewastowanej już linii z Lubska (w lewo) przez Tuplice do Łęknicy. Widok w kierunku wschodnim (perony).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1969
powiększ
Autor: Andrzej Liberski
data: 2005-05-10;
Wiadukt na wyjeździe linią kolejową nr 365 do Lubska, nad torem linii kolejowej nr 14 do Forst (w lewo). Widok w kierunku północno-zachodnim.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1828
powiększ
Autor: Andrzej Liberski
data: 2005-05-10;
Widok na linię kolejową Forst - Żary w kierunku wschodnim (perony) z wiaduktu kolejowego w ciągu lk 365 z Lubska. Na dalszym planie wiadukt drogowy w ciągu ul. Tadeusza Kościuszki.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1851
powiększ
Autor: Andrzej Liberski
data: 2005-05-10;
Przyroda zwyciężyła z techniką. Tak wygląda przyczółek mostowy na moście kolejowym w Tuplicach (Lubsko - Łęknica).
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp., szlak (trasa)/pojedyncze tory

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 (odp. na #1) wasiukibic (2021-04-12 22:40:35)
    Frekwencja na odcinku Żary - Forst to tragedia. Wczoraj nieliczni pasażerowie wysiedli w Żarach, do Tuplic dojechałem sam. Z powrotem wsiadały 3 osoby. Podobno z uwagi na koronaświrusa i naukę zdalną - w tygodniu jest niewiele lepiej. Pasażerowie skarżyli mi się, że te pociągi nie uwzględniają podstawowych potrzeb mieszkańców, typu pojechać do Żar na zakupy, do lekarza czy do kina i wrócić po 2-3 godzinach, a nie kwitnąć tam przez cały dzień. Lubuskie same stwierdziło w jednym ze swych mądrych dokumentów, że minimalna liczba par pociągów na dobę to 6, po czym częstuje obywateli takim dziadostwem, samemu sobie zaprzeczając. Stan techniczny toru jest dobry - szt zapiernicza ze 100 na budziku, ale jak powszechnie wiadomo - brak taboru spalinowego w zasobach oraz olewka tej części województwa robi swoje. Dziwne, tym bardziej że niedawno przedłużono pociągi Zielona Góra - Żagań do Małomic. W Tuplicach czas zatrzymał się, nawet nie w niechlubnych latach 90., gdy dojeżdżało tu po 7-8 par pociągów.
  • #3 Givexnine Poznań (2021-07-25 20:59:58)
    Od wakacyjnego rozkładu jazdy oferta przewozowa w Tuplicach uległa znaczącej rozbudowie. W dni powszednie są aż 4 pary do Żagania (jeszcze pół roku temu dwie). Tuplice stały się stacją końcową, bowiem nowe pociągi nie jadą już dalej do Forstu. Oferta weekendowa bez zmian. Brakuje jeszcze połączenia Tuplic ze stolicą województwa - Zieloną Górą, choćby raz dziennie.
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2022-05-01 22:37:19)
    Zauważalny wzrost frekwencji, o czym wspominała także Pani kierpoć. Wystarczyło zwiększyć liczbę par pociągów i już więcej ludzi korzysta z kolei. Szok. Długo lubuskie musiało dochodzić do tak oczywistych wniosków. Co jednak osobiście mnie boli - wykorzystanie ścieżki rowerowej do Łęknicy/Bad Muskau wciąż niewielkie. Poza mną i ziomkiem z pociągu nikt nie wysiadł z rowerem, mimo majówki i fajnej pogody na wycieczkę. Ludzie do Łęknicy wożą dupy autami, parkingi zapchane. Po drodze minęliśmy raptem 3 miejscowych. Już się chyba nie doczekam.
  • #5 Błażej Kopka (2022-05-02 08:44:16)
    A ile takich rowerów do SZT wejdzie? Nie czarujmy się - pięciu cyklistów w standardowym SZT to już rozwalenie podróży dla większości podróżnych. Te pojazdy nie są przewidziane do masowych dowozów rowerzystów.
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2022-05-02 23:58:51)
    Do Forst latają Linki, w nim są trzy boksy na rowery/wózki dziecięce/wózki inwalidzkie. W każdy taki boks wejdzie 3-4 rowery. Dodatkowo jeszcze ściana wzdłuż głównego korytarza. Także na lajcie do Linka wejdzie 10 jednośladów, a przy mądrym poukładaniu, to i 14.
  • #7 Błażej Kopka (2022-05-03 14:34:26)
    Wydawało mi się, że znam konstrukcje "linków", ale nie wiem co masz na myśli pisząc "boks" na rowery. Główny korytarz? Chodzi Ci o dojście do WC? Tam chcesz rowery ustawiać?
  • #8 (odp. na #7) wasiukibic (2022-05-03 15:32:18)
    Boks, wnęka, czy jak to tam zwał: https://bi.im-g.pl/i… Link ma 3 takie, z czego dwa z nich mają siedzenia składane przy ścianie zewnętrznej, a jeden prostopadle do niej. Vis a vis tego drugiego jest szeroki korytarz z siedzeniami składanymi przy ścianie, gdzie też można postawić jednoślad. Vis a vis wejścia do WC już nie, bo zatarasuje się przejście.
  • #9 Błażej Kopka (2022-05-03 16:04:27)
    Piękne zdjęcie, pokazujące właśnie dobitnie, jak trzy rowery zabrały miejsca siedzące sześciu pasażerom. Muszę się przyjrzeć następnym razem jak to w Linku wygląda, ale aż 3 tych miejsc to nie kojarzę. Na masowy dowóz rowerów na ścieżki to powinny być wagony rowerowe, które mam nadzieję, że KD do letniego rozkładu zdoła w końcu uruchomić.
  • #10 Prochiron (2022-05-04 15:55:13)
    #9 Ciekawe jak różne perspektywy mamy - dla mnie w większości pojazdów miejsc na rower jest zdecydowanie zbyt mało, zwłaszcza Elfy niechlubnie się tu wyróżniają ale nie tylko. Osobny przedział czy wagon na rowery to idealne wyjście, ale na razie rzadko spotykane nawet w nowych składach, co szczególnie dziwi.
  • #11 Kriss (2022-09-01 01:17:02)
    W lipcu pojechałem 16.36 z Tuplic do Wrocławia. Po dwóch dniach powrót z Wrocławia 13:30, w Tuplicach 16:03 - Bóbr. Świetne połączenie, 7 letni syn zachwycony, na dworze upał a tu klima w pociągu. I właśnie, do Tuplic dojechało tylko 4 osoby. Dlaczego samorządy Tuplic, Trzebiela i Łęknicy nie reklamują połączenia.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Tuplice

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...