OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Żagań

Ostatnia zmiana: 2025-07-25

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja rozszerzona] |
Obraz
fot. nieznany (przed 1916)
Obraz
fot. nieznany (przed 1918)
Obraz
fot. nieznany (przed 1920)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1925 a 1935)
Obraz
fot. nieznany (przed 1939)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986-08-03)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986-08-03)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986-08-03)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986-08-03)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986-08-03)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986-08-03)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986-08-03)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986-08-03)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986-08-03)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986-08-03)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986-08-03)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986-08-04)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986-08-24)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986-08-24)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1986-08-24)
Obraz
fot. Greame Salt (1989-03-12)
Obraz
fot. Nigel Hayman (1989-03-12)
Obraz
fot. Felix.O (1989-11)
Obraz
fot. Felix.O (1989-11)
Obraz
fot. André Mundil (1990-06-01)
Obraz
fot. André Mundil (1990-06-01)
Obraz
fot. C. Suhre/zbiory Werner & Hansjörg Brutzer (1991-01-20)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1993-03-03)
Obraz
fot. Matthias Sitte (1993-03-26)
Obraz
fot. K. Jedlitschky/zbiory Werner & Hansjörg Brutzer (1995-04-28)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #26 Igor13 (2023-02-06 23:00:23)
    Szansą na zwiększenie ruchu w Żaganiu mogłaby być reaktywacja połączeń pasażerskich do Lubska i Szprotawy, co również mogłoby pozwolić na utworzenie małej kolei aglomeracyjnej, o ile ten pomysł jest dobry dla Żagania i są plany na skomunikowanie Lubska z Żaganiem (co sądzisz o tym wasiu?). Druga sprawa to do Zebrzydowej są plany reaktywacji ruchu pod cele wojskowe oraz uwzględniany jest ruch pasażerski, ale jakoś w to wątpię poza obsługą linii do celów wojskowych i towarowych, więc może coś się trochę zmieni, ale nie na wiele.

    @wasiukibic: Tak jeszcze zapytam, czy te plany elektryfikacji linii kolejowych nr 14 i 275 były tylko debatą z pustymi słowami, czy powstawały faktyczne plany wraz z dokumentacją, a jeśli tak to czy prace miały być realizowane z Głogowa/Miłkowic tylko do Żagania, czy miały biec dalej do granicy niemieckiej w Zasiekach i Gubinie? Czy przy elektryfikacji uwzględniano jeszcze inne ważne przebudowy?

    Tak patrząc na te plany sprzed lat aż ciekaw jestem co by było gdyby wszystkie plany elektryfikacyjne PKP zostały zrealizowane do 2000 roku i jaki miałyby to wpływ współcześnie na kolej, tabor i późniejsze zamówienia przez urzędy marszałkowskie.
  • #27 Błażej Kopka (2023-02-07 06:50:11)
    "jeden pociąg ze Szczecina do Jeleniej Góry" - jeździłem pociągiem w takiej relacji w połowie lat 90-tych. Nie jechał przez Żagań tylko z Zielonej przez Żary i dalej prosto do Jankowy Żagańskiej i dalej do Węglińca.
  • #28 Krzysztof Nowak (2023-02-07 13:53:22)
    W latach 80' był taki pociąg przez Żagań, relacji Jelenia Góra - Zielona Góra - Szczecin, przez Lwówek Śląski, Świętoszów, w Żaganiu zmiana czoła i przez Kożuchów, Nową Sól.
  • #29 (odp. na #26) wasiukibic (2023-02-08 10:42:20)
    Po pierwsze to nie Szprotawy, a Głogowa. Uzależnione to jest od remontu tego odcinka 14, kery cwana PLK chciałaby zrzucić na barki UMWD. Jakim niby prawem, skoro to jest linia znaczenia państwowego? Być może planowana budowa Kolei Zagłębia Miedziowego wymusi na tych peelkowskich tłukach porządny remont odcinka Głogów - Żagań? Niestety, żeby wymóc ich podstawowe obowiązki, trzeba ich nawalać, najlepiej w mediach i przy pomocy polityków, bo ino wtedy ma to jakikolwiek oddźwięk daleko od Warszawki.
    Po drugie, Lubsko ma mieć pociągi pasażerskie od strony Zielonej Góry w ramach Kolei+. Połączenie Lubsko - Żagań, przez Bieniów, z pominięciem Żar jest, delikatnie mówiąc, nierozsądne.
  • #30 (odp. na #29) Igor13 (2023-02-08 13:43:34)
    Rozumiem. Jeżeli chodzi o koncepcję KZM to z tego co mi wiadomo nadal jest w fazie planowania i nie wiem czy połączenie Nielubi z Polkowicami będzie, choć można je preferować i przekazać info do PKP PLK w tej sprawie dlaczego odcinek Głogów - Żagań jest ważny. Jeżeli chodzi o Lubsko, to nie przewiduje się połączeń z Żaganiem? Co do reszty dzięki za odpowiedź.
  • #31 (odp. na #30) wasiukibic (2023-02-08 13:51:04)
    "Jeżeli chodzi o Lubsko, to nie przewiduje się połączeń z Żaganiem?" - jakiś czas temu pojawił się temat uruchomienia połączeń studenckich z Lubska, via Jasień, Żary, Żagań do Wrocławia. Takie połączenie Lubska z Żaganiem, przy okazji udrożnienia odcinka Bieniów - Lubsko w ramach Kolei+, ze zmianą czoła pociągu w Bieniowie, ma sens. Codzienne kursy Lubsko - Bieniów - Żagań, z pominięciem Żar, w obecnych realiach będą wywalaniem kasy w błoto.
  • #32 (odp. na #31) Igor13 (2023-02-09 10:22:04)
    Jasne. Akurat przez Żary takie połączenie powinno być realizowane.
  • #33 R. Kotowski (2023-02-09 17:43:11)
    Tylko jak odbudować LK282 od Jasienia do Żar? Za co? Kolej Plus to nie bardzo, bo to odcinek, który nie komunikuje miejscowości ze stolicą województwa...
  • #34 Błażej Kopka (2023-02-09 19:28:55)
    Ten wymóg skomunikowania łatwo obejść, bo to bardzo umowne - nie w tym rzecz. Program Kolej+ jest już po prostu zakończony, zamknięty i tyle.
  • #35 Xiążę Piast II Chrobry (2023-08-04 18:14:17)
    Za to w tym filmie można zapoznać się z gratyfikacja i przebiegiem służby mechanika Ryszarda Maja A.D. 1978.
    https://www.youtube.…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Żagań

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...