Ostatnia zmiana: 2024-12-26
Wyślij nowe pliki »
Zgadzam się z warunkami wysyłki i publikacji zdjęć .
Jakie zdjęcia przesyłać?
Bardzo prosimy o staranny wybór zdjęć do bazy. Ze względu na oglądających powinniśmy stawiać na jakość, a nie ilość.
Prosimy nie wrzucać zdjęć nieostrych, źle oświetlonych, wielu niemal takich samych ujęć tego samego obiektu, oraz taboru kolejowego (chyba, że w jakiś sposób jest on w tym miejscu one
wyjątkowy).
Galerie dużo przyjemniej przegląda się, jeśli zdjęcia są różnorodne i dobrej jakości.
Bardzo prosimy również o niewysyłanie zdjęć, bez zgody ich autorów.
Dziękujemy bardzo.
Wg wieku
Wg czasu dodania
|
[Wersja podstawowa ]
infrastruktura
tabor
infrastruktura i tabor
|
--- wszystkie ---
Dworzec
Hala peronowa
Most nad Kaczawą w Legnicy
Peron pocztowy
Pomnik parowozu Ty2-540
Wiadukt nad ulicą Pątnowską w Legnicy
Wieża wodna wschodnia
Wieża wodna zachodnia
Żuraw wodny
Żuraw wodny Krausewerk Neusalz (Oder) (1)
Żuraw wodny Krausewerk Neusalz (Oder) (2)
budowy/remonty/rozbiórki
budynki do obsługi taboru
budynki dworcowe
budynki towarzyszące (inne)
budynki związane z prowadzeniem ruchu
ciekawostki
detale
dokumenty/bilety/mapy
infrastruktura do obsługi taboru
infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
inne
materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
mosty/wiadukty/estakady/przepusty
panoramy/widoki ogólne
perony/rampy/place/zadaszenia
pomniki/tablice pamiątkowe/makiety itp.
pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
przejścia nad/podziemne, windy
sygnalizacja/słupki/znaki itp.
szlak (trasa)/pojedyncze tory
tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
tabor
tunele
wieże wodne
wnętrza
wydarzenia i ludzie
zdjęcia lotnicze
bez tagów
Andrzej Michalski
Andrzej Sibilski
Artur
Bolesław Wojtyniak
Błażej Krawczyk
Dawid Jastrzębski
Felix.O
Givexnine Poznań
Henryk Nazarczuk, Solidarność
janusz nowaczewski
Jarosław Lizak
Joanna Cywińska
Kacper Szczypniak
Kamil Czaiński
LAX.W.Stopka
Maciej Knychała
Marcin Kulinicz
materiały archiwalne
Michał Segda
nieznany
Opolanin
Paweł Niedomagała
Paweł Skup
Paweł Ukole
PiotreS
Przemysław Warczyński
Rafał Osiński
Rafał Wąsowicz
Robert Kotowski
ROBERT KOŃPA
Sebastian Ziemainz
serge
SZYMON K
Tomasz
Tomasz Bielecki
trainstationhopping
Waldemar Gosk
wasiukibic
Wiesław Łomacz
Zbigniew Szałkiewicz
Łeb
Łukasz Kiąca
Łukasz Samoticha
Odsłon (od 12 maja 2014): 4517
: 3
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
1901 ;
Most nad Kaczawą. Widok w kierunku północno-wschodnim; w lewo perony, w prawo Malczyce/Wrocław, Jawor.
Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1879
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
1904 ;
Tak wyglądał drugi (już nie istniejący) dworzec w Legnicy. W jego miejscu stoi dziś hala peronowa.
Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia, przejścia nad/podziemne, windy
Odsłon (od 12 maja 2014): 1641
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
przed 1906 ;
Stara pocztówka. Poczekalnia II klasy.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, wnętrza
Odsłon (od 12 maja 2014): 1560
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
1910 ;
Perony i dworzec (południowa strona) w Legnicy przed budową hali i nowego dworca. Widok w kierunku zachodnim, od strony wjazdów z Malczyc/Wrocławia i Jawora. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 1744
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
1912 ;
Perony i dawny budynek dworca przed powstaniem hali. Widok od strony podjazdu w kierunku północno-wschodnim; w prawej Malczyce/Wrocław i Jawor. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 1683
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
1917 ;
Perony przed budową hali. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1481
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
przed 1917 ;
Stara pocztówka. Widok od strony podjazdu na stację kolejową przed budową nowego dworca i hali peronowej. Kierunek północno-wschodni.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1515
powiększ
Autor:
nieznany
data:
przed 1918 ;
Pierwszy budynek dworca od frontu. Widok w kierunku północno-zachodnim.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1613
powiększ
Autor:
nieznany
data:
pomiędzy 1918 a 1927 ;
Peron za czasów drugiego budynku. Z tyłu, za budynkiem dworca, widoczny zbiornik dawnej gazowni miejskiej w Legnicy, zlokalizowanej obok stacji, przy ul. Ścinawskiej. Widok w kierunku północno-zachodnim, od strony wjazdów z Malczyc/Wrocławia i Jawora.
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 1591
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Dariusz Bralewski ; data:
pomiędzy 1918 a 1945 ;
Budynek dworca od strony podjazdu w kierunku północno-wschodnim.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1578
powiększ
Autor:
nieznany
data:
pomiędzy 1918 a 1945 ;
Budynek dworca od strony podjazdu w kierunku północno-wschodnim.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1417
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
przed 1920 ;
Dworzec w Legnicy na starej pocztówce. Widok w kierunku wschodnim od strony podjazdu.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1383
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
1923 ;
Stara pocztówka. Na dole kadru widoczny legnickie tramwaje. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: ciekawostki, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, panoramy/widoki ogólne
Odsłon (od 12 maja 2014): 1535
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Radosław Leginowicz ; data:
przed 1927 ;
Stacja Legnica przed budową współczesnej hali peronowej. Widoczne zejście do tunelu pod torami.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia, przejścia nad/podziemne, windy
Odsłon (od 12 maja 2014): 2064
powiększ
Autor:
nieznany
data:
pomiędzy 1927 a 1945 ;
Hala peronowa. Widok w kierunku wschodnim, od strony wjazdów ze Złotoryi, Miłkowic i Lubina.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1703
powiększ
Autor:
nieznany
data:
pomiędzy 1927 a 1945 ;
Hala peronowa - widok od strony północno-zachodniej; w prawo Złotoryja, Miłkowice, Lubin.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 1101
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
pomiędzy 1927 a 1945 ;
Widok na budynek dworca od strony ul. Dworcowej, w kierunku północno-wschodnim. U dołu widoczny legnicki tramwaj. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1414
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
1929-12-07 ;
Otwarcie nowego budynku dworca. Wejście główne. Widok w kierunku północno-wschodnim. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1420
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
pomiędzy 1930 a 1940 ;
Obecnie budynek PKP Cargo, niegdyś lokalnej dyrekcji. Widok w kierunku wschodnim; z lewej (poza kadrem) dworzec. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: budynki towarzyszące (inne), materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1402
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
pomiędzy 1930 a 1940 ;
Budynek dworca od strony podjazdu, w kierunku północno-wschodnim. Z lewej wejście zachodnie, z prawej wejście główne. Ze zbiorów Adama Pacześniaka. U dołu widoczny fragment legnickiego tramwaju i tramwajowej sieci trakcyjnej.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1404
powiększ
Autor:
nieznany
data:
1931 ;
Budynek dworca - widok od strony ul. Dworcowej, w kierunku północnym.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Sebastian Ziemainz ; data:
1935 (???) ;
Ujęcie zrobione przed 1935, dokładna data nieznana. Widok na dworzec wyspowy od strony mostu nad Kaczawą (wjazdy z Malczyc/Wrocławia i Jawora). Na wprost znajdują się teraz rampy z magazynami oraz plac ładunkowy (obiekty obecnie rozbierane). Brak danych co do autora zdjęcia.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, mosty/wiadukty/estakady/przepusty, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
nieznany
data:
przed 1939 ;
W latach 30. XX wieku koleje europejskie coraz silniej odczuwały konkurencję dynamicznie rozwijającego się lotnictwa pasażerskiego i motoryzacji. Zastosowanie silnika spalinowego do napędu wagonów silnikowych i aerodynamiczne ukształtowanie nadwozi otworzyły możliwość wprowadzenia nowej jakości w połączeniach lokalnych i dalekobieżnych -- zaczęto budować stosunkowo lekkie pojazdy szynowe, dysponujące wysoką dynamiką i rozwijające duże prędkości. Pierwsze w Niemczech ekspresowe połączenie, z zastosowaniem trakcji spalinowej, uruchomiono pomiędzy Berlinem a Hamburgiem (Fliegender Hamburger -- „Latający Hamburczyk") w 1935. Wkrótce sieć tzw. „latających" pociągów, rozwijających prędkość 160 km/h, objęła wszystkie większe ośrodki Niemiec. Połączenie Berlina ze Śląskiem trakcją spalinową uruchomiono 15 maja 1936. Linię obsługiwały trójczłonowe wagony spalinowe typu Leipzig („Lipsk") zbudowane w fabryce Linke-Hoffmann-Werke we Wrocławiu (seria SVT137 kolei niemieckich). Pociąg początkowo kursował ze stacji Berlin Schlesicher Bahnhof, a od 1937 ze stacji Berlin-Charlottenburg. Podróż do stacji końcowej w Bytomiu trwała 4 godziny 25 minut (około 510 km). Trasa przejazdu wiodła przez: Fürstenwalde/Spree, Frankfurt nad Odrą, Guben, Lubsko, Jasień, Żagań, Wierzbową Śląską, Rokitki, Legnicę, Środę Śląską, Wrocław, Oławę, Brzeg, Opole, Kędzierzyn-Koźle, Gliwice. Po drodze, po opuszczeniu Berlina, pociąg zatrzymywał się jedynie na stacjach: Wrocław, Opole, Kędzierzyn-Koźle i Gliwice. Średnia prędkość przejazdu wynosiła 128 km/h, przy maksymalnej 160 km/h. Z racji prędkości osiąganej przez pociąg Ślązacy nazywali go „Latającym Pieronem". „Latający Ślązak" był ofertą dostępną dla szeroko pojętej klasy średniej -- m.in. drobnych biznesmenów i urzędników, zespół trakcyjny oferował miejsca 2 i 3 klasy i skromny bufet. Godziny odjazdu były dopasowane tak, by dotrzeć do stolicy Rzeszy rano w godzinach rozpoczynania pracy urzędów i powrócić na Śląsk tego samego dnia wieczorem. Ostatni raz pociąg wyjechał na tory 21 sierpnia 1939. Współczesne (2012) pociągi ekspresowe EuroCity na pokonanie analogicznej trasy Katowice -- Berlin potrzebują 7 godzin i 46 minut -- stan torów na znacznej części trasy nie pozwala na rozwijanie dostatecznej prędkości, problemem jest także dwukrotna zmiana lokomotyw. Pociągi międzynarodowe obecnie jadą nieco inną trasą.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia, szlak (trasa)/pojedyncze tory, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1410
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
przed 1940 ;
Dworzec w Legnicy, lata 30. XX wieku. W bruku ul. Dworcowej widoczne torowisko tramwajowe. Widok w kierunku północnym.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1706
powiększ
Autor:
Andrzej Michalski
data:
przed 1945 ;
Stara pocztówka. Budynek dworca od strony podjazdu, w kierunku północno-zachodnim.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Radosław Leginowicz ; data:
przed 1945 ;
Peron 4, z prawej peron 5. Widok w kierunku zachodnim (Złotoryja, Miłkowice, Lubin).
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Marcin Kulinicz ; data:
przed 1945 ;
Dworzec w Legnicy na dawnej pocztówce. Skład wydaje się doklejony. Widok w kierunku południowo-zachodnim, od strony wjazdów z Malczyc/Wrocławia i Jawora.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, tabor
Odsłon (od 12 maja 2014): 1864
powiększ
Autor:
Łeb
data:
1975 ;
Dworzec kolejowy od strony podjazdu, w kierunku północnym. Zdjęcie wykonane w latach 70. Na dworcu znajduje się napis LEGNICA, którego obecnie już nie ma.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 1581
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Jarosław Lizak ; data:
1977 ;
Legnica. Budynek dworca podczas powodzi w 1977 roku.
Tagi: budynki dworcowe, wydarzenia i ludzie
Odsłon (od 12 maja 2014): 1505
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Jarosław Lizak ; data:
1977 ;
Legnica. Budynek dworca podczas powodzi w 1977 roku. Widoczne wejście zachodnie w kierunku wschodnim.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, wydarzenia i ludzie
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia ?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
#1
wasiukibic
(2017-06-03 09:52:20)
Nadawca:
#2
(odp. na #1 )
Givexnine Poznań
(2020-08-26 11:21:44)
Wg. artykułu prace planowane są do realizacji do końca 2019 roku. Mamy trzeci kwartał 2020, a remont posuwa się powoli. Renowacja hali peronowej się posuwa, lecz bardzo powoli, zasadniczo do teraz opiera się na demontowaniu starego pokrycia. Remont peronów w ogóle nie ruszył! Na żadnym nie została zmieniona nawierzchnia, nie dzieje się po prostu nic. Nie widać nowych wind. https://www.bazakole…
Nadawca:
#3
Stanisław Zagrobleny
(2020-11-05 12:15:17)
Już robią te perony i to od dłuższego czasu. Pamiętam, że zaczęli to jakoś w maju. Na razie zdejmują nawierzchnię ze wschodniego końca peronu 3 i już została zdjęta prawie cała (z wyjątkiem wschodniego końca) nawierzchnia peronu 2. Przewidywany koniec remontu datuje się na grudzień 2021/styczeń 2022.
Nadawca:
#4
Kajtek
(2021-08-24 13:29:42)
A później wrócą gołębie i będą nas ostrzeliwać kulami, bo nie są, jak widzę, montowane odstraszacze i siatki przeciw ptactwu, a konstrukcji kątowników i korytek z przewodami jest dużo. Pojedźcie do Wiednia i zobaczcie, jak to jest zrobione, bo jeszcze jest to możliwe, gdy trwa remont.
Nadawca:
#5
Kuba Mędrek
(2023-07-26 00:38:42)
Lipiec 2023 i wciąż remont hali, dach rozebrany, czynna jedna krawędź pod halą.
Nadawca:
#6
Błażej Kopka
(2025-05-24 21:23:41)
Ciekawostka: ATR-001 Kolei Wielkopolskich został dziś zaobserwowany w Legnicy...
Nadawca:
[Dodaj nowy komentarz ]
Nadawca:
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Legnica