OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zielona Góra Główna

Ostatnia zmiana: 2025-06-08

Wyślij nowe pliki »

Przyjmowanie nowych zdjęć do galerii tego obiektu zostało wstrzymane.

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 1020
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: 1904;
Dworzec od strony miasta. Widok w kierunku zachodnim. W tle hotel dworcowy.
Pocztówka ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1513
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Fotopolska.eu; data: pomiędzy 1904 a 1910;
Dawny budynek dworca - widok od strony podjazdu w kierunku zachodnim.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 1165
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1908;
Widok na stację kolejową od strony wjazdu z Nowej Soli. Kierunek zachodni.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1127
powiększ
Autor: nieznany
data: przed 1910;
Dawny budynek dworca - widok od strony podjazdu.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1271
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Tomasz Jurek; data: 1915;
Dawny budynek dworca w Zielonej Górze - widok od strony północno-wschodniej (wjazd z Nowej Soli).
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1437
powiększ
Autor: nieznany
data: pomiędzy 1918 a 1945;
Dawny budynek dworca i perony - widok w kierunku zachodnim, od strony wjazdu z Nowej Soli.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 988
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Tomasz Jurek; data: pomiędzy 1918 a 1945;
Dawny budynek dworca - widok od strony podjazdu w kierunku północnym.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1090
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Tomasz Jurek; data: pomiędzy 1918 a 1945;
Dawny budynek dworca i perony - widok w kierunku wschodnim (Nowa Sól).
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 729
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Stanisław Pikul; data: przed 1920 (???);
Dworzec Kolejowy w Zielonej Górze. Widok w kierunku północnym, od strony podjazdu.
Tagi: budynki dworcowe, panoramy/widoki ogólne
Obraz
Odsłon : 179
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marcin Kulinicz; data: po 1946;
Fragment dawnego dworca w Zielonej Górze od strony podjazdu.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 372
powiększ
Autor: Robert Kotowski
data: 1987-08-15;
Bilet kartonikowy wydany na st. Zielona Góra w rel. Zielona Góra-Bydgoszcz Główna p. Sulechów, Wolsztyn, Poznań w dn. 15 sierpnia 1987 r.
Tagi: ciekawostki, dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 378
powiększ
Autor: Robert Kotowski
data: 1993-06-30;
Bilet na przejazd od st. Zielona Góra do Warszawa Wschodnia.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 360
powiększ
Autor: Robert Kotowski
data: 1994-01-14;
Bilet wydany na stacji Zielona Góra w rel. Zielona Góra-Lubsko p. Bieniów, Biedrzychowice, Jasień wydany 14 stycznia 1994 r.
Tagi: ciekawostki, dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 355
powiększ
Autor: Robert Kotowski
data: 1994-03-24;
Bilet wydany na st. Zielona Góra na przejazd w rel. Zielona Góra-Warszawa Centralna p. Leszno, Zduńską Wolę, Łódź Chojny, Koluszki z dn. 24.03.1994 r.
Tagi: ciekawostki, dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 338
powiększ
Autor: Robert Kotowski
data: 1994-05-19;
Bilet na przejazd pociągiem pośpiesznym w rel. Zielona Góra-Jelenia Góra p. Żary, Lubań Śląski.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 445
: 5
powiększ
Autor: Robert Kotowski
data: 1995-07-26;
Bilet blankietowy wydany w pociągu nr 66030 dn. 30 czerwca 1993 r. w rel. Lubsko-Zielona Góra.
Tagi: ciekawostki, dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1513
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1996-02-11;
EU07 z zestawem Bipa przy peronie 1. Widok w kierunku zachodnim (Bieniów/Żary, Czerwieńsk, Sulechów).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1342
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1996-02-11;
EU07 ze składem pasażerskim przy peronie 2 - widok w kierunku wschodnim (Nowa Sól).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1254
powiększ
Autor: M. S.
Przesłał: Marcin Dąbek; data: pomiędzy 2000 a 2005;
Zielona Góra - dworzec i peron 1 wieczorem. Widok z peronu 2 w kierunku wschodnim (Nowa Sól).
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1507
powiększ
Autor: mariusz
data: pomiędzy 2000 a 2005;
Budynek dworca od strony podjazdu. Widok w kierunku północnym.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1178
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 2000-04-27;
Stacja Zielona Góra - wyjazd w kierunku wschodnim (Nowa Sól). Na drugim planie nastawnia dysponująca i wiadukt drogowy w ciągu ul. Sulechowskiej.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 972
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 2000-04-27;
Stacja Zielona Góra - wyjazd w kierunku wschodnim (Nowa Sól). Z lewej peron 2, z prawej peron 1. W tle nastawnia dysponująca i wiadukt drogowy w ciągu ul. Sulechowskiej.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 164
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2000-07-13;
Peron 2. SU46-046 z pociągiem osobowym nr 76031 do Jeleniej Góry. Widok w kierunku wschodnim, od strony wjazdów z Czerwieńska i Bieniowa/Jeleniej Góry. Stan przed zbudowaniem łącznicy w stronę Sulechowa.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1181
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 2000-07-27;
Stacja Zielona Góra - budynek dworca od strony podjazdu.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1300
powiększ
Autor: mariusz
Przesłał: mario; data: 2002-07-23;
Hall dworca.
Tagi: budynki dworcowe, wnętrza
Obraz
Odsłon : 909
powiększ
Autor: Waldemar Gosk
data: 2003-06-22;
Skan artykułu z Nowych Sygnałów nr 25/03 o przebudowie dworca w Zielonej Górze.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki, budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon : 454
powiększ
Autor: Robert Kotowski
data: 2006-03-21;
Elektrowóz ET22-257 ze składem wagonów piętrowych na haku, gotowy w trasę powrotną do Wrocławia Głównego. Był to ostatni piętrowy skład, jakim jechałem do Zielonej Góry i jaki stał tam na stacji, a który widziałem. Widok w kierunku zachodnim (Bieniów/Żary, Czerwieńsk, Sulechów).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon : 297
powiększ
Autor: Robert Kotowski
data: 2006-03-21;
Widok na bryłę dworca kolejowego w Zielonej Górze od strony miasta (pl. Kolejarza).
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 334
powiększ
Autor: Robert Kotowski
data: 2006-03-21;
Peron 1, w tle peron 2 i (za nim) Zastal. Widok w kierunku zachodnim (Bieniów/Żary, Czerwieńsk, Sulechów).
Tagi: budynki towarzyszące (inne), perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 393
powiększ
Autor: Robert Kotowski
data: 2006-03-21;
Ezt EN57-1538 w peronie 2. Widok w kierunku zachodnim (Bieniów/Żary, Czerwieńsk, Sulechów).
Tagi: budynki towarzyszące (inne), perony/rampy/place/zadaszenia, tabor

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #30 Błażej Kopka (2025-08-19 22:34:49)
    Być może wynika to z pierwszych decyzji nowego marszałka województwa. Lubuskie od dawna mówi o powołaniu własnej spółki przewozowej, jednak wiadomo, że do tego potrzeba środków. W tym celu podobno ma dojść do fuzji z Lotto. Wkładem nowego inwestora strategicznego będzie to, że odtąd pociągi w lubuskim będą jeździć na chybił-trafił :)
  • #31 R. Kotowski (2025-08-20 09:25:04)
    Kasa jest, ale idzie nie na kolej, ale od lat na zabawkę każdego Marszałka Lubuskiego w Babimost. Gdyby nie tzw. promocja województwa lubuskiego, czyli lewe dofinansowania przewoźników lotniczych, żaden z nich by nie latał do Babimostu. https://zachod.pl/13… A jak Lubuskie finansuje kosztem polskiego podatnika zagraniczne linie lotnicze, niskokosztowe, aby tylko coś latało tutaj: https://www.money.pl… Formalnie takie działania są zakazane, a mimo to kolejne lotniska i ich właściciele decydują się na wspieranie linii lotniczych. Liczą, że w zamian uruchomią one z ich miast dodatkowe połączenia. Przepis jest obchodzony głównie przez tzw. umowy marketingowe. Czas już z tym skończyć. Wówczas więcej pieniędzy, będzie na przykład na kolej. Płaci lubuskie za promocję w Egipcie lubuskiego, to ileż tych Egipcjan przyleciało w celach turystycznych, biznesowych w lubuskie? Przecież to jest okradanie w biały dzień podatnika za publiczne pieniądze!!! Chce lotniska, niech płaci z własnego portfela. Samolot to nie jest podstawa transportu. To wciąż luksus. Po drugie, jak to się ma do ekologii????
  • #32 (odp. na #31) wasiukibic (2025-08-20 18:48:42)
    Większość tej ekologii to ściema dla maluczkich i lemingów, nic więcej. Miliarderzy zmuszają biednych ludzi do ponoszenia dodatkowych kosztów, a sami latają prywatnymi odrzutowcami. Niestety, klasę polityczną mamy taką, jaką mamy, mało kto ma dość jaj, żeby publicznie obnażyć tą hipokryzję. Nie twierdzę bynajmniej, że należy wywalać śmieci do lasu, palić plastikowymi butelkami lub niesortować odpadów, ale należy znać proporcję w działaniu.
  • #33 Błażej Kopka (2025-08-20 18:57:18)
    Jestem wielkim wrogiem kosmodromu w Babimoście i sposobu jego finansowania, ale powiedzmy sobie szczerze - skala wydatków na to lotnisko nie uratuje sytuacji na lubuskiej kolei nawet, gdyby te pieniądze z automatu trafiły 1:1 na cele kolejowe. Na powołanie spółki samorządowej też jest już trochę za późno w mojej ocenie. Oczywiście te pieniądze (z lotów) pomogły by pewnie nieco w bieżącym utrzymaniu na lubuskiej kolei, ale rewolucji z tego nie będzie. A co do samego latania - w wielu przypadkach jest porównywalne (kosztowo) do pociągu, więc nie powiedział bym, że to wciąż luksus - tym bardziej, że w wielu wypadkach nie ma alternatywy.
  • #34 (odp. na #33) wasiukibic (2025-08-20 19:14:54)
    Ziarnko do ziarnka i uzbiera się miarka. Za kasę topioną w Babimoście można by zakupić seryjny tabor spalinowy, sfinansować dodatkowe kursy, stworzyć zaplecze obsługi technicznej bliżej Zielonej (mają przejąć Cargo w Czerwieńsku). Lotnisko w przypadku takich małych miast, jak Zielona, to zbędna fanaberia, NIK winien się tym zająć. Ludzie nie mają jak dojechać do pracy, do szkoły, lekarza, co jest pierwszą potrzebną, a finansuje się loty "wakacyjne", śmiechu warte! Lubuskie w tym wypadku niczym się nie różni od pajacy, co to kupują sobie full-wypas furę, a w domu cieknie dach i srać chodzą za stodołę, bo haźla nie ma w doma.
  • #35 Błażej Kopka (2025-08-20 20:04:36)
    Pytanie ile województwo wydaje na te loty? 20-30 milionów rocznie? Za to się nawet jednego ezeta nie kupi, ale rzeczywiście na bieżące utrzymanie, zagęszczanie połączeń może by było. Lubuska kolej to jest obecnie taka zapaść, że naprawdę nie widać dobrego rozwiązania na horyzoncie. Duża część taboru dobija do 20 lat (część oczywiście już to przekroczyła). W przypadku niektórych pojazdów przedłużanie im życia przez P5 będzie bardzo dyskusyjne. Całe lubuskie to konglomerat pojedynczych lub nielicznych serii, prototypów, maszyn wysoce awaryjnych, utrzymywanych na bardzo niskim poziomie. Zrobić z tego cokolwiek sensownego będzie bardzo trudno, a nadchodzące zmiany w przepisach związane z IV pakietem kolejowym (zdaje się 2028 rok) stawiają pod znakiem zapytania sens pchania się na tym etapie i z tak marnym kapitałem we własną spółkę. Nawet zachodniopomorskie za bardzo we własną kolejkę się już nie chce teraz pchać - a w skali kraju chyba mieliby największe szanse powodzenia. Natomiast przyznaję, że wizerunkowo to wygląda po prostu śmiesznie, że województwo z takimi problemami transportowymi ładuje kasę w loty na wakacje, przykrywając wszystko groteskową propagandą promowania regionu.
  • #36 R. Kotowski (2025-08-21 09:33:51)
    Przecież to Lubuskie, od dawna to piszę i mówię, sztuczny twór i nie powinno powstać, z niczym sobie nie radzi, nie potrafi rozwiązywać żadnych zadań przypisanych województwu, to wyłącznie synekury i stanowiska, pensyjki dla politycznych baronów i ludzi żyjących na koszt podatnika. To pasożytnictwo na koszt reszty kraju. Jak się pisało i mówiło lata temu o powołaniu własnej spółki samorządowej do obsługi ruchu regionalnego/lokalnego, to się pukali w czoło i nie byli w stanie. Dziś kombinują, zapowiadają, ale efektów brak. I tak w kółko, mydlenie oczu tylko i życie pasożytnicze na koszt podatnika. Ech... ta Polska. Tu dalej komuna ciemna... Prawdziwej demokracji brak. Marszałka, starostę powinno się wybierać w powszechnych wyborach w poszczególnych województwach/powiatach, a nie z nadania politycznego/partyjnego. W ten sposób nie ma on legitymacji mieszkańców. U nas wszystko od góry do dołu poobsadzane z kluczy partyjnych. Upartyjnienie wszystkiego i dojenie państwa na całego jest, było i pewnie będzie. Brak słów. Zero odpowiedzialności za cokolwiek. Samorząd województwa lubuskiego jest coraz bliżej powołania własnej spółki kolejowej. Prace od strony formalnej zakończono w stu procentach. https://www.nakolei.…
    Czekamy na efekty, bo na razie zapowiedzi od miesięcy, a namacalnych efektów zbyt mało.
  • #37 wasiukibic (2025-08-21 20:19:12)
    Lubuskie wzięło się (przynajmniej oficjalnie i pozornie) ostro do działania, jak już stało się kolejowym memem, niczym wrocławskie tramwaje i ich ciągłe wykolejanie się. Niestety, tak to z urzędasami jest, że część z nich nie potrafi myśleć przyszłościowo i realnie, ale na tu i teraz, a najlepiej stwarzać dobre pozory, bo to niewiele kosztuje, a niestety, jechanie na farmazonie prędzej, czy później się skończy. A wyobraź sobie, że lokalni kacykowie chcieliby powołać takie województwa jak popegeerowskie środkowopomorskie (Koszalin + Słupsk), czy częstochowskie - małe, słabe jednostki terytorialne, ale za to synekury takie same jak w dużych i silnych: mazowieckim, małopolskim, wielkopolskim, czy dolnośląskim. Śmiechu warte. W dodatku te ciągłe wojenki zielonogórsko - gorzowskie, gdzie każdy ciągnie do siebie, a interior na tym cierpi. A pomyśleć, że do lubuskiego ciągnęli swego czasu za uszy Głogów, który na szczęście rękami i nogami bronił się, żeby tam nie trafić. Niestety, Wschowa, Żary i Żagań miały mniej szczęścia.
  • #38 Sławomir Kurek (2025-08-24 18:18:42)
    Wasiu, o ile pamiętam Wschowa po utworzeniu 16 województw była chyba w woj. dolnośląskim, ale krótko. Potem zostali przerzuceni
  • #39 Błażej Kopka (2025-08-24 19:01:00)
    Nie kojarzę, żeby kiedykolwiek Wschowa była w województwie dolnośląskim (do jakichś dalekich zaszłości historycznych nie sięgam). Natomiast prawdą jest, że nie od początku była powiatem w obecnym systemie administracyjnym.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Zielona Góra Główna

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...