OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zielona Góra Główna

Ostatnia zmiana: 2025-06-08

Wyślij nowe pliki »

Przyjmowanie nowych zdjęć do galerii tego obiektu zostało wstrzymane.

| [Wersja rozszerzona] |
Obraz
fot. nieznany (1904)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1904 a 1910)
Obraz
fot. nieznany (przed 1908)
Obraz
fot. nieznany (przed 1910)
Obraz
fot. nieznany (1915)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1918 a 1945)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1918 a 1945)
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1918 a 1945)
Obraz
fot. nieznany (przed 1920 (???))
Obraz
fot. nieznany (po 1946)
Obraz
fot. Robert Kotowski (1987-08-15)
Obraz
fot. Robert Kotowski (1993-06-30)
Obraz
fot. Robert Kotowski (1994-01-14)
Obraz
fot. Robert Kotowski (1994-03-24)
Obraz
fot. Robert Kotowski (1994-05-19)
Obraz
fot. Robert Kotowski (1995-07-26)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1996-02-11)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1996-02-11)
Obraz
fot. M. S. (pomiędzy 2000 a 2005)
Obraz
fot. mariusz (pomiędzy 2000 a 2005)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (2000-04-27)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (2000-04-27)
Obraz
fot. Andrzej Klauza (2000-07-13)
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (2000-07-27)
Obraz
fot. mariusz (2002-07-23)
Obraz
fot. Waldemar Gosk (2003-06-22)
Obraz
fot. Robert Kotowski (2006-03-21)
Obraz
fot. Robert Kotowski (2006-03-21)
Obraz
fot. Robert Kotowski (2006-03-21)
Obraz
fot. Robert Kotowski (2006-03-21)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #30 Błażej Kopka (2025-08-19 22:34:49)
    Być może wynika to z pierwszych decyzji nowego marszałka województwa. Lubuskie od dawna mówi o powołaniu własnej spółki przewozowej, jednak wiadomo, że do tego potrzeba środków. W tym celu podobno ma dojść do fuzji z Lotto. Wkładem nowego inwestora strategicznego będzie to, że odtąd pociągi w lubuskim będą jeździć na chybił-trafił :)
  • #31 R. Kotowski (2025-08-20 09:25:04)
    Kasa jest, ale idzie nie na kolej, ale od lat na zabawkę każdego Marszałka Lubuskiego w Babimost. Gdyby nie tzw. promocja województwa lubuskiego, czyli lewe dofinansowania przewoźników lotniczych, żaden z nich by nie latał do Babimostu. https://zachod.pl/13… A jak Lubuskie finansuje kosztem polskiego podatnika zagraniczne linie lotnicze, niskokosztowe, aby tylko coś latało tutaj: https://www.money.pl… Formalnie takie działania są zakazane, a mimo to kolejne lotniska i ich właściciele decydują się na wspieranie linii lotniczych. Liczą, że w zamian uruchomią one z ich miast dodatkowe połączenia. Przepis jest obchodzony głównie przez tzw. umowy marketingowe. Czas już z tym skończyć. Wówczas więcej pieniędzy, będzie na przykład na kolej. Płaci lubuskie za promocję w Egipcie lubuskiego, to ileż tych Egipcjan przyleciało w celach turystycznych, biznesowych w lubuskie? Przecież to jest okradanie w biały dzień podatnika za publiczne pieniądze!!! Chce lotniska, niech płaci z własnego portfela. Samolot to nie jest podstawa transportu. To wciąż luksus. Po drugie, jak to się ma do ekologii????
  • #32 (odp. na #31) wasiukibic (2025-08-20 18:48:42)
    Większość tej ekologii to ściema dla maluczkich i lemingów, nic więcej. Miliarderzy zmuszają biednych ludzi do ponoszenia dodatkowych kosztów, a sami latają prywatnymi odrzutowcami. Niestety, klasę polityczną mamy taką, jaką mamy, mało kto ma dość jaj, żeby publicznie obnażyć tą hipokryzję. Nie twierdzę bynajmniej, że należy wywalać śmieci do lasu, palić plastikowymi butelkami lub niesortować odpadów, ale należy znać proporcję w działaniu.
  • #33 Błażej Kopka (2025-08-20 18:57:18)
    Jestem wielkim wrogiem kosmodromu w Babimoście i sposobu jego finansowania, ale powiedzmy sobie szczerze - skala wydatków na to lotnisko nie uratuje sytuacji na lubuskiej kolei nawet, gdyby te pieniądze z automatu trafiły 1:1 na cele kolejowe. Na powołanie spółki samorządowej też jest już trochę za późno w mojej ocenie. Oczywiście te pieniądze (z lotów) pomogły by pewnie nieco w bieżącym utrzymaniu na lubuskiej kolei, ale rewolucji z tego nie będzie. A co do samego latania - w wielu przypadkach jest porównywalne (kosztowo) do pociągu, więc nie powiedział bym, że to wciąż luksus - tym bardziej, że w wielu wypadkach nie ma alternatywy.
  • #34 (odp. na #33) wasiukibic (2025-08-20 19:14:54)
    Ziarnko do ziarnka i uzbiera się miarka. Za kasę topioną w Babimoście można by zakupić seryjny tabor spalinowy, sfinansować dodatkowe kursy, stworzyć zaplecze obsługi technicznej bliżej Zielonej (mają przejąć Cargo w Czerwieńsku). Lotnisko w przypadku takich małych miast, jak Zielona, to zbędna fanaberia, NIK winien się tym zająć. Ludzie nie mają jak dojechać do pracy, do szkoły, lekarza, co jest pierwszą potrzebną, a finansuje się loty "wakacyjne", śmiechu warte! Lubuskie w tym wypadku niczym się nie różni od pajacy, co to kupują sobie full-wypas furę, a w domu cieknie dach i srać chodzą za stodołę, bo haźla nie ma w doma.
  • #35 Błażej Kopka (2025-08-20 20:04:36)
    Pytanie ile województwo wydaje na te loty? 20-30 milionów rocznie? Za to się nawet jednego ezeta nie kupi, ale rzeczywiście na bieżące utrzymanie, zagęszczanie połączeń może by było. Lubuska kolej to jest obecnie taka zapaść, że naprawdę nie widać dobrego rozwiązania na horyzoncie. Duża część taboru dobija do 20 lat (część oczywiście już to przekroczyła). W przypadku niektórych pojazdów przedłużanie im życia przez P5 będzie bardzo dyskusyjne. Całe lubuskie to konglomerat pojedynczych lub nielicznych serii, prototypów, maszyn wysoce awaryjnych, utrzymywanych na bardzo niskim poziomie. Zrobić z tego cokolwiek sensownego będzie bardzo trudno, a nadchodzące zmiany w przepisach związane z IV pakietem kolejowym (zdaje się 2028 rok) stawiają pod znakiem zapytania sens pchania się na tym etapie i z tak marnym kapitałem we własną spółkę. Nawet zachodniopomorskie za bardzo we własną kolejkę się już nie chce teraz pchać - a w skali kraju chyba mieliby największe szanse powodzenia. Natomiast przyznaję, że wizerunkowo to wygląda po prostu śmiesznie, że województwo z takimi problemami transportowymi ładuje kasę w loty na wakacje, przykrywając wszystko groteskową propagandą promowania regionu.
  • #36 R. Kotowski (2025-08-21 09:33:51)
    Przecież to Lubuskie, od dawna to piszę i mówię, sztuczny twór i nie powinno powstać, z niczym sobie nie radzi, nie potrafi rozwiązywać żadnych zadań przypisanych województwu, to wyłącznie synekury i stanowiska, pensyjki dla politycznych baronów i ludzi żyjących na koszt podatnika. To pasożytnictwo na koszt reszty kraju. Jak się pisało i mówiło lata temu o powołaniu własnej spółki samorządowej do obsługi ruchu regionalnego/lokalnego, to się pukali w czoło i nie byli w stanie. Dziś kombinują, zapowiadają, ale efektów brak. I tak w kółko, mydlenie oczu tylko i życie pasożytnicze na koszt podatnika. Ech... ta Polska. Tu dalej komuna ciemna... Prawdziwej demokracji brak. Marszałka, starostę powinno się wybierać w powszechnych wyborach w poszczególnych województwach/powiatach, a nie z nadania politycznego/partyjnego. W ten sposób nie ma on legitymacji mieszkańców. U nas wszystko od góry do dołu poobsadzane z kluczy partyjnych. Upartyjnienie wszystkiego i dojenie państwa na całego jest, było i pewnie będzie. Brak słów. Zero odpowiedzialności za cokolwiek. Samorząd województwa lubuskiego jest coraz bliżej powołania własnej spółki kolejowej. Prace od strony formalnej zakończono w stu procentach. https://www.nakolei.…
    Czekamy na efekty, bo na razie zapowiedzi od miesięcy, a namacalnych efektów zbyt mało.
  • #37 wasiukibic (2025-08-21 20:19:12)
    Lubuskie wzięło się (przynajmniej oficjalnie i pozornie) ostro do działania, jak już stało się kolejowym memem, niczym wrocławskie tramwaje i ich ciągłe wykolejanie się. Niestety, tak to z urzędasami jest, że część z nich nie potrafi myśleć przyszłościowo i realnie, ale na tu i teraz, a najlepiej stwarzać dobre pozory, bo to niewiele kosztuje, a niestety, jechanie na farmazonie prędzej, czy później się skończy. A wyobraź sobie, że lokalni kacykowie chcieliby powołać takie województwa jak popegeerowskie środkowopomorskie (Koszalin + Słupsk), czy częstochowskie - małe, słabe jednostki terytorialne, ale za to synekury takie same jak w dużych i silnych: mazowieckim, małopolskim, wielkopolskim, czy dolnośląskim. Śmiechu warte. W dodatku te ciągłe wojenki zielonogórsko - gorzowskie, gdzie każdy ciągnie do siebie, a interior na tym cierpi. A pomyśleć, że do lubuskiego ciągnęli swego czasu za uszy Głogów, który na szczęście rękami i nogami bronił się, żeby tam nie trafić. Niestety, Wschowa, Żary i Żagań miały mniej szczęścia.
  • #38 Sławomir Kurek (2025-08-24 18:18:42)
    Wasiu, o ile pamiętam Wschowa po utworzeniu 16 województw była chyba w woj. dolnośląskim, ale krótko. Potem zostali przerzuceni
  • #39 Błażej Kopka (2025-08-24 19:01:00)
    Nie kojarzę, żeby kiedykolwiek Wschowa była w województwie dolnośląskim (do jakichś dalekich zaszłości historycznych nie sięgam). Natomiast prawdą jest, że nie od początku była powiatem w obecnym systemie administracyjnym.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Zielona Góra Główna

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...