OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Długołęka

Ostatnia zmiana: 2024-04-28

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 579
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1902;
W lewym, dolnym polu pocztówki budynek dworca od strony peronów. Widok w kierunku północnym; w lewo Wrocław, w prawo Oleśnica.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 587
powiększ
Autor: Nieznany
Przesłał: Adam Pacześniak; data: przed 1940;
W polu środkowym pocztówki budynek dworca od strony peronów. Widok w kierunku północnym; w lewo Wrocław, w prawo Oleśnica. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 593
powiększ
Autor: Michał Fibik
data: 2005;
Wyjazd w kierunku Wrocławia (południowy-zachód). W tle nastawnia dysponująca Dł, stojąca przy przejeździe kolejowym przez ul. Władysława Broniewskiego.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 596
powiększ
Autor: Michał Fibik
data: 2005;
Budynek dworca od strony podjazdu. Widok w kierunku południowo-wschodnim.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 555
powiększ
Autor: Michał Fibik
data: 2005;
Budynek dworca i perony. Widok od strony wjazdu z Wrocławia, w kierunku północno-wschodnim.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 620
powiększ
Autor: Michał Fibik
data: 2005-07-14;
Obszerna, drewniana wiata nad peronem 1. Widok od strony wjazdu z Wrocławia, w kierunku północno-wschodnim.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 663
powiększ
Autor: Danuta Bator
data: 2005-10-26;
Budynek dworca od strony peronów. Widok w kierunku północno-zachodnim; w lewo Wrocław, w prawo Oleśnica.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 593
powiększ
Autor: Danuta Bator
data: 2005-10-26;
Widok na perony i ekspedycję towarową w kierunku północno-wschodnim (Oleśnica).
Tagi: budynki towarzyszące (inne), perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 546
powiększ
Autor: Danuta Bator
data: 2005-10-26;
Budynek dworca od strony podjazdu. Widok w kierunku południowo-wschodnim.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 719
powiększ
Autor: Tomasz Wciślik
data: 2009-06-02;
Budynek nastawni dysponującej DŁ w zachodniej części stacji. Przejazd w ul. W. Broniewskiego. Widok z południowej strony torów. To z tej nastawni wydano 9 lipca 1977 r. polecenie jazdy manewrowej lokomotywy luzem za zwrotnicę wjazdową w celu przestawienia jej na tor 4. Maszynista, wbrew sygnałom "stój" dawanym z nastawni wyjechał na szlak i zderzył się z pociągiem pospiesznym Praga - Moskwa. Zginęło 11 osób, nie wiadomo, czy nie było więcej ofiar - obywateli ZSRR. Widok w kierunku północno-zachodnim; w prawo perony, w lewo Wrocław.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 562
powiększ
Autor: Tomasz Wciślik
data: 2009-06-02;
Po lewej plac przeładunkowy z zabudową ekspedycji towarowej. Z prawej perony i budynek dworca. Podany sygnał S2 na semaforze wyjazdowym D przy torze 1. Widok w kierunku zachodnim, od strony wjazdu z Oleśnicy.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 784
powiększ
Autor: Tomasz Wciślik
data: 2009-06-02;
Nastawnia wykonawcza DŁ1. Budynek nastawni wykonawczej we wschodniej części stacji. Przejazd w ul. Robotniczej. Widok w kierunku północnym; w lewo perony, w prawo Oleśnica.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 587
powiększ
Autor: Tomasz Wciślik
data: 2009-06-02;
Semafory w zachodniej części stacji, wyjazd w kierunku stacji Wrocław Psie Pole (południowy-zachód). Od lewej kolejno: E, Y, D. Po torze niewłaściwym (po lewej stronie peronu) uciekła na szlak 9 lipca 1977 r. lokomotywa luzem, powodując jedną z najbardziej tragicznych i tajemniczych katastrof w powojennej historii PKP.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 577
powiększ
Autor: Tomasz Wciślik
data: 2009-06-02;
Detal architektoniczny wiaty peronowej przy budynku dworca.
Tagi: detale, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 546
powiększ
Autor: Tomasz Wciślik
data: 2009-06-02;
Budyneczek przy peronie 1, na zachód od budynku dworca. Widok w kierunku zachodnim; z lewej krawędź peronowa i wyjazd do Wrocławia.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 595
powiększ
Autor: Tomasz Wciślik
data: 2009-06-02;
Widok na stację z peronu 1 od strony wjazdu z Wrocławia, w kierunku wschodnim. Po lewej stronie budynek gospodarczy. W oddali, widoczne za drzewami słupy wiaty przy budynku dworca. Po prawej stronie skład opału i rampa z zabudową ekspedycji towarowej.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 587
powiększ
Autor: Tomasz Wciślik
data: 2009-06-02;
Końcówka peronu 2. Od lewej semafory: Y, D. Po lewej skład węgla. Widok w kierunku południowo-zachodnim (Wrocław).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 926
powiększ
Autor: Oskar Olejnik
data: 2012-02-22;
Ława nastawcza nastawni dysponującej.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, sygnalizacja/słupki/znaki itp., wnętrza
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 702
powiększ
Autor: oskar olejnik
data: 2012-02-22;
Zachodnia głowica stacji. Wszystkie tory główne posiadają semafory. Blokada liniowa do Wrocławia Psiego Pola przystosowana do ruchu dwukierunkowego po każdym z torów. W tle nastawnia dysponująca Dł. Widok w kierunku południowo-zachodnim (Wrocław).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 728
powiększ
Autor: Oskar Olejnik
data: 2012-02-22;
Widok na zachodnią głowicę, od strony wjazdu z Wrocławia. Okręg nastawczy nastawni dysponującej. Z lewej peron 2, z prawej skład opału, na wprost ekspedycja towarowa z rampą. Kierunek wschodni.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 754
powiększ
Autor: Oskar Olejnik
data: 2012-02-22;
Aparat blokowy z podstawą aparatu blokowego nastawni dysponującej.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, sygnalizacja/słupki/znaki itp., wnętrza
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 506
powiększ
Autor: Oskar Olejnik
data: 2012-02-22;
Przejście rozjazdowe w okręgu dysponującym. Widok w kierunku południowo-zachodnim (Wrocław).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 635
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2014-05-25;
Budynek dworca od strony peronów i wjazdu z Wrocławia. Widok w kierunku północno-wschodnim. Obszerna, drewniana wiata nad peronem 1.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 763
: 6
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2014-05-25;
Budynek dworca od strony podjazdu. Widok w kierunku południowo-wschodnim.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon : 523
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2014-05-25;
Końcówka peronów i zachodnia głowica stacji z semaforami wyjazdowymi. W tle nastawnia dysponująca Dł i przejazd kolejowy przez ul. Władysława Broniewskiego. Widok w kierunku południowo-zachodnim (Wrocław).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 606
powiększ
Autor: Marek Potocki
data: 2014-05-25;
Nastawnia dysponująca Dł stojąca na wjeździe z Wrocławia (z lewej), wele przejazdu kolejowego przez ul. Władysława Broniewskiego. Widok w kierunku północno-zachodnim; w prawo perony.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon : 484
powiększ
Autor: Przemysław i Aleksandra Król
data: 2014-05-30;
Tablica z nazwą stacji kolejowej na peronie 1. Widok w kierunku północno-wschodnim (Oleśnica).
Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 567
powiększ
Autor: ROBERT KOŃPA
data: 2015-02-08;
Peron 1, z lewej peron 2. Nad składem towarowym wystaje budynek ekspedycji. Widok w kierunku południowo-zachodnim (Wrocław).
Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 578
powiększ
Autor: ROBERT KOŃPA
data: 2015-02-08;
Widok z peronu 2 na wiatę peronową. W tle budynek dworca. Kierunek zachodni, od strony wjazdu z Oleśnicy.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 467
powiększ
Autor: ROBERT KOŃPA
data: 2015-02-08;
Początek peronów od strony wjazdu z Wrocławia. Z lewej budynek dworca. W tle, po prawej budynek dawnej ekspedycji towarowej z rampą. Kierunek północno-wschodni.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Darek Nowak (2020-03-05 18:34:49)
    Pod Długołęką k. Wrocławia 9 lipca 1977 miała miejsce tragiczna katastrofa kolejowa: https://pl.wikipedia…
    Zniszczeniu uległ wagon polskiej konstrukcji, wagony radzieckie przetrwały wypadek.
    https://www.youtube.…

    Szczególną tragedią była śmierć rodziny Bola - matki z 2 córkami które właśnie pochodziły z Długołęki.
    Pojechały najpierw do Wrocka by wsiąść na ten "Pociąg Przyjażni" do Związku Radzieckiego a zginęły w swojej rodzinnej miejscowości.

    Druga tragedia to rodziny Stelmach, mechanika EU 07 który wziął w ten ostatni kurs swojego 11 - to letniego syna z okazji jego urodzin.
    Oboje zginęli na miejscu.

    Miejsce katastrofy: https://goo.gl/maps/…
    Niestety, jak w przypadku katastrofy w Brzozie w 1980 r. jak i pod Szczekocinami 8 lat temu, wszystkie 3 miały miejsce na zalesionym łuku trasy co uniemożliwiało wcześniejsze hamowanie pociągów i ewentualne tym samym zmniejszenie skutków katastrof.

    Podobno jeszcze nawet dzisiaj ludzie znajdują szczątki metalu z tego okresu.
  • #2 (odp. na #1) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-03-21 20:45:42)
    Zle że Dyżurna nie dała na ostatnim rozjezdzie kierunku na tor właściwy dla SP, wtedy byłoby to dodatkowe zabezpieczenie przed taka jazdą "pod prąd".
  • #3 Xiąże von Szczodre (2023-11-28 22:14:41)
    Między Długołęką a Psim Polem powstał przystanek osobowy Mirków, trzeba by go wpisać do Bazy.
  • #4 Konik (2025-08-16 07:17:39)
    Teraz już wiemy, że wypadek/katastrofa pod Długołęką nie była aktem sabotażu, samobójstwa, itp. Kanał na Youtube "Gdyby" wszelkie wątpliwości rozwiał. Nie było również żadnych radzieckich śmigłowców. To czyste kłamstwa i "przekręcenia" rzekomych "mediów". Dlatego mediów nie oglądam, poza wiarygodnymi kanałami. Zresztą, mój wujek (emerytowany maszynista) również nie potwierdza żadnych "sabotaży" odnośnie tej katastrofy, a osobiście znał Pana Stellmacha oraz z "widzenia" maszynistów "Rumuna". A na koniec, Pan Zastrożny szykował się do ślubu swojej córki, którą bardzo kochał. Czyżby zrobił taki "prezent" swojej córce w postaci "samobójstwa"? Szczerze wątpię. Do dziś rodzina Pana Zastrożnego mieszka w Węglińcu.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Długołęka

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...