Ostatnia zmiana: 2024-04-28
Wyślij nowe pliki »
Zgadzam się z warunkami wysyłki i publikacji zdjęć .
Jakie zdjęcia przesyłać?
Bardzo prosimy o staranny wybór zdjęć do bazy. Ze względu na oglądających powinniśmy stawiać na jakość, a nie ilość.
Prosimy nie wrzucać zdjęć nieostrych, źle oświetlonych, wielu niemal takich samych ujęć tego samego obiektu, oraz taboru kolejowego (chyba, że w jakiś sposób jest on w tym miejscu one
wyjątkowy).
Galerie dużo przyjemniej przegląda się, jeśli zdjęcia są różnorodne i dobrej jakości.
Bardzo prosimy również o niewysyłanie zdjęć, bez zgody ich autorów.
Dziękujemy bardzo.
Wg wieku
Wg czasu dodania
|
[Wersja podstawowa ]
infrastruktura
tabor
infrastruktura i tabor
budowy/remonty/rozbiórki
budynki dworcowe
budynki towarzyszące (inne)
budynki związane z prowadzeniem ruchu
ciekawostki
detale
infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
inne
materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
perony/rampy/place/zadaszenia
pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
sygnalizacja/słupki/znaki itp.
tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
tabor
wnętrza
bez tagów
Damian Grzywna
Danuta Bator
Dawid Jastrzębski
Jarosław Lizak
Krzysztof Brankowski
Marek Potocki
Michał Fibik
Nieznany
nieznany
Oskar Olejnik
oskar olejnik
Przemysław i Aleksandra Król
ROBERT KOŃPA
Tomasz
Tomasz Wciślik
wasiukibic
Zofia i Paweł Krzyżanowscy
Odsłon (od 12 maja 2014): 579
powiększ
Autor:
nieznany
Przesłał:
Andrzej Michalski ; data:
przed 1902 ;
W lewym, dolnym polu pocztówki budynek dworca od strony peronów. Widok w kierunku północnym; w lewo Wrocław, w prawo Oleśnica.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 587
powiększ
Autor:
Nieznany
Przesłał:
Adam Pacześniak ; data:
przed 1940 ;
W polu środkowym pocztówki budynek dworca od strony peronów. Widok w kierunku północnym; w lewo Wrocław, w prawo Oleśnica. Ze zbiorów Adama Pacześniaka.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 593
powiększ
Autor:
Michał Fibik
data:
2005 ;
Wyjazd w kierunku Wrocławia (południowy-zachód). W tle nastawnia dysponująca Dł, stojąca przy przejeździe kolejowym przez ul. Władysława Broniewskiego.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Odsłon (od 12 maja 2014): 596
powiększ
Autor:
Michał Fibik
data:
2005 ;
Budynek dworca od strony podjazdu. Widok w kierunku południowo-wschodnim.
Tagi: budynki dworcowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 555
powiększ
Autor:
Michał Fibik
data:
2005 ;
Budynek dworca i perony. Widok od strony wjazdu z Wrocławia, w kierunku północno-wschodnim.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 620
powiększ
Autor:
Michał Fibik
data:
2005-07-14 ;
Obszerna, drewniana wiata nad peronem 1. Widok od strony wjazdu z Wrocławia, w kierunku północno-wschodnim.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 663
powiększ
Autor:
Danuta Bator
data:
2005-10-26 ;
Budynek dworca od strony peronów. Widok w kierunku północno-zachodnim; w lewo Wrocław, w prawo Oleśnica.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 593
powiększ
Autor:
Danuta Bator
data:
2005-10-26 ;
Widok na perony i ekspedycję towarową w kierunku północno-wschodnim (Oleśnica).
Tagi: budynki towarzyszące (inne), perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 546
powiększ
Autor:
Danuta Bator
data:
2005-10-26 ;
Budynek dworca od strony podjazdu. Widok w kierunku południowo-wschodnim.
Tagi: budynki dworcowe
Odsłon (od 12 maja 2014): 719
powiększ
Autor:
Tomasz Wciślik
data:
2009-06-02 ;
Budynek nastawni dysponującej DŁ w zachodniej części stacji. Przejazd w ul. W. Broniewskiego. Widok z południowej strony torów. To z tej nastawni wydano 9 lipca 1977 r. polecenie jazdy manewrowej lokomotywy luzem za zwrotnicę wjazdową w celu przestawienia jej na tor 4. Maszynista, wbrew sygnałom "stój" dawanym z nastawni wyjechał na szlak i zderzył się z pociągiem pospiesznym Praga - Moskwa. Zginęło 11 osób, nie wiadomo, czy nie było więcej ofiar - obywateli ZSRR. Widok w kierunku północno-zachodnim; w prawo perony, w lewo Wrocław.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), budynki związane z prowadzeniem ruchu
Odsłon (od 12 maja 2014): 562
powiększ
Autor:
Tomasz Wciślik
data:
2009-06-02 ;
Po lewej plac przeładunkowy z zabudową ekspedycji towarowej. Z prawej perony i budynek dworca. Podany sygnał S2 na semaforze wyjazdowym D przy torze 1. Widok w kierunku zachodnim, od strony wjazdu z Oleśnicy.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 784
powiększ
Autor:
Tomasz Wciślik
data:
2009-06-02 ;
Nastawnia wykonawcza DŁ1. Budynek nastawni wykonawczej we wschodniej części stacji. Przejazd w ul. Robotniczej. Widok w kierunku północnym; w lewo perony, w prawo Oleśnica.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), budynki związane z prowadzeniem ruchu
Odsłon (od 12 maja 2014): 587
powiększ
Autor:
Tomasz Wciślik
data:
2009-06-02 ;
Semafory w zachodniej części stacji, wyjazd w kierunku stacji Wrocław Psie Pole (południowy-zachód). Od lewej kolejno: E, Y, D. Po torze niewłaściwym (po lewej stronie peronu) uciekła na szlak 9 lipca 1977 r. lokomotywa luzem, powodując jedną z najbardziej tragicznych i tajemniczych katastrof w powojennej historii PKP.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Odsłon (od 12 maja 2014): 577
powiększ
Autor:
Tomasz Wciślik
data:
2009-06-02 ;
Detal architektoniczny wiaty peronowej przy budynku dworca.
Tagi: detale, perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 546
powiększ
Autor:
Tomasz Wciślik
data:
2009-06-02 ;
Budyneczek przy peronie 1, na zachód od budynku dworca. Widok w kierunku zachodnim; z lewej krawędź peronowa i wyjazd do Wrocławia.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Odsłon (od 12 maja 2014): 595
powiększ
Autor:
Tomasz Wciślik
data:
2009-06-02 ;
Widok na stację z peronu 1 od strony wjazdu z Wrocławia, w kierunku wschodnim. Po lewej stronie budynek gospodarczy. W oddali, widoczne za drzewami słupy wiaty przy budynku dworca. Po prawej stronie skład opału i rampa z zabudową ekspedycji towarowej.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Odsłon (od 12 maja 2014): 587
powiększ
Autor:
Tomasz Wciślik
data:
2009-06-02 ;
Końcówka peronu 2. Od lewej semafory: Y, D. Po lewej skład węgla. Widok w kierunku południowo-zachodnim (Wrocław).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Odsłon (od 12 maja 2014): 926
powiększ
Autor:
Oskar Olejnik
data:
2012-02-22 ;
Ława nastawcza nastawni dysponującej.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, sygnalizacja/słupki/znaki itp., wnętrza
Odsłon (od 12 maja 2014): 702
powiększ
Autor:
oskar olejnik
data:
2012-02-22 ;
Zachodnia głowica stacji. Wszystkie tory główne posiadają semafory. Blokada liniowa do Wrocławia Psiego Pola przystosowana do ruchu dwukierunkowego po każdym z torów. W tle nastawnia dysponująca Dł. Widok w kierunku południowo-zachodnim (Wrocław).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Odsłon (od 12 maja 2014): 728
powiększ
Autor:
Oskar Olejnik
data:
2012-02-22 ;
Widok na zachodnią głowicę, od strony wjazdu z Wrocławia. Okręg nastawczy nastawni dysponującej. Z lewej peron 2, z prawej skład opału, na wprost ekspedycja towarowa z rampą. Kierunek wschodni.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Odsłon (od 12 maja 2014): 754
powiększ
Autor:
Oskar Olejnik
data:
2012-02-22 ;
Aparat blokowy z podstawą aparatu blokowego nastawni dysponującej.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, sygnalizacja/słupki/znaki itp., wnętrza
Odsłon (od 12 maja 2014): 506
powiększ
Autor:
Oskar Olejnik
data:
2012-02-22 ;
Przejście rozjazdowe w okręgu dysponującym. Widok w kierunku południowo-zachodnim (Wrocław).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
powiększ
Autor:
Marek Potocki
data:
2014-05-25 ;
Budynek dworca od strony peronów i wjazdu z Wrocławia. Widok w kierunku północno-wschodnim. Obszerna, drewniana wiata nad peronem 1.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
Marek Potocki
data:
2014-05-25 ;
Budynek dworca od strony podjazdu. Widok w kierunku południowo-wschodnim.
Tagi: budynki dworcowe
powiększ
Autor:
Marek Potocki
data:
2014-05-25 ;
Końcówka peronów i zachodnia głowica stacji z semaforami wyjazdowymi. W tle nastawnia dysponująca Dł i przejazd kolejowy przez ul. Władysława Broniewskiego. Widok w kierunku południowo-zachodnim (Wrocław).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
Marek Potocki
data:
2014-05-25 ;
Nastawnia dysponująca Dł stojąca na wjeździe z Wrocławia (z lewej), wele przejazdu kolejowego przez ul. Władysława Broniewskiego. Widok w kierunku północno-zachodnim; w prawo perony.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
powiększ
Autor:
Przemysław i Aleksandra Król
data:
2014-05-30 ;
Tablica z nazwą stacji kolejowej na peronie 1. Widok w kierunku północno-wschodnim (Oleśnica).
Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
ROBERT KOŃPA
data:
2015-02-08 ;
Peron 1, z lewej peron 2. Nad składem towarowym wystaje budynek ekspedycji. Widok w kierunku południowo-zachodnim (Wrocław).
Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
ROBERT KOŃPA
data:
2015-02-08 ;
Widok z peronu 2 na wiatę peronową. W tle budynek dworca. Kierunek zachodni, od strony wjazdu z Oleśnicy.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
powiększ
Autor:
ROBERT KOŃPA
data:
2015-02-08 ;
Początek peronów od strony wjazdu z Wrocławia. Z lewej budynek dworca. W tle, po prawej budynek dawnej ekspedycji towarowej z rampą. Kierunek północno-wschodni.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia ?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
#1
Darek Nowak
(2020-03-05 18:34:49)
Pod Długołęką k. Wrocławia 9 lipca 1977 miała miejsce tragiczna katastrofa kolejowa: https://pl.wikipedia…
Zniszczeniu uległ wagon polskiej konstrukcji, wagony radzieckie przetrwały wypadek.
https://www.youtube.…
Szczególną tragedią była śmierć rodziny Bola - matki z 2 córkami które właśnie pochodziły z Długołęki.
Pojechały najpierw do Wrocka by wsiąść na ten "Pociąg Przyjażni" do Związku Radzieckiego a zginęły w swojej rodzinnej miejscowości.
Druga tragedia to rodziny Stelmach, mechanika EU 07 który wziął w ten ostatni kurs swojego 11 - to letniego syna z okazji jego urodzin.
Oboje zginęli na miejscu.
Miejsce katastrofy: https://goo.gl/maps/…
Niestety, jak w przypadku katastrofy w Brzozie w 1980 r. jak i pod Szczekocinami 8 lat temu, wszystkie 3 miały miejsce na zalesionym łuku trasy co uniemożliwiało wcześniejsze hamowanie pociągów i ewentualne tym samym zmniejszenie skutków katastrof.
Podobno jeszcze nawet dzisiaj ludzie znajdują szczątki metalu z tego okresu.
Nadawca:
#2
(odp. na #1 )
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-03-21 20:45:42)
Zle że Dyżurna nie dała na ostatnim rozjezdzie kierunku na tor właściwy dla SP, wtedy byłoby to dodatkowe zabezpieczenie przed taka jazdą "pod prąd".
Nadawca:
#3
Xiąże von Szczodre
(2023-11-28 22:14:41)
Między Długołęką a Psim Polem powstał przystanek osobowy Mirków, trzeba by go wpisać do Bazy.
Nadawca:
#4
Konik
(2025-08-16 07:17:39)
Teraz już wiemy, że wypadek/katastrofa pod Długołęką nie była aktem sabotażu, samobójstwa, itp. Kanał na Youtube "Gdyby" wszelkie wątpliwości rozwiał. Nie było również żadnych radzieckich śmigłowców. To czyste kłamstwa i "przekręcenia" rzekomych "mediów". Dlatego mediów nie oglądam, poza wiarygodnymi kanałami. Zresztą, mój wujek (emerytowany maszynista) również nie potwierdza żadnych "sabotaży" odnośnie tej katastrofy, a osobiście znał Pana Stellmacha oraz z "widzenia" maszynistów "Rumuna". A na koniec, Pan Zastrożny szykował się do ślubu swojej córki, którą bardzo kochał. Czyżby zrobił taki "prezent" swojej córce w postaci "samobójstwa"? Szczerze wątpię. Do dziś rodzina Pana Zastrożnego mieszka w Węglińcu.
Nadawca:
[Dodaj nowy komentarz ]
Nadawca:
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Długołęka