OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Pniewy Szamotulskie

Ostatnia zmiana: 2025-08-19

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 788
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Stanisław Pikul; data: przed 1900 (???);
Karta pocztowa z widokiem m.in.na budynek dworcowy.
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne), budynki związane z prowadzeniem ruchu, panoramy/widoki ogólne
Obraz
Odsłon : 314
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Maciej Knychała; data: 1903; (uwagi: data wydania pocztówki)
Pocztówka przedstawiająca dworzec w Pniewach.
Źródło: https://archiwum.allegro.pl/oferta/stara-pocztowka-pniewy-i7643258709.html (dostęp: 16.07.2021).
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon : 493
powiększ
Autor: W. Gruenberg, Silesia - Postkarte
Przesłał: Maciej Knychała; data: przed 1919 (???);
Pocztówka przedstawiająca dworzec w Pniewach.
Źródło: https://archiwum.allegro.pl/oferta/pniewy-szamotuly-wronki-sierakow-dworzec-kolejowy-i9952161011.html (dostęp: 16.07.2021).
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe
Obraz
Odsłon : 1369
: 2
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Jacek Kowalski; data: 1949-04-28;
Plan Urządzeń Zabezpieczenia Ruchu Kolejowego stacji Pniewy. Na czerwono naniesiono późniejsze poprawki. Brak daty poprawek.
Tagi: dokumenty/bilety/mapy
Obraz
Odsłon : 1252
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 1996-04-11;
Zdjęcie koszmarne, ale historyczne. Godzina 17:03 - pociąg z Poznania do Międzychodu z SU45-196.
Tagi: budynki dworcowe, budynki towarzyszące (inne), perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon : 894
powiększ
Autor: Witold Stasiewski
data: 1998-12-06;
Skan artykułu z Nowych Sygnałów nr 49/1998 o stacji Pniewy Szamotulskie.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2034
powiększ
Autor: Mikołaj Rzanny
data: 2004-04-16;
Pniewy Szamotulskie. Widok na stację od strony Rokietnicy.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1312
powiększ
Autor: Andrzej Liberski
data: 2005-01-08;
Pniewy Szamotulskie. Widok na stację od strony Miedzychodu.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1111
powiększ
Autor: Andrzej Liberski
data: 2005-01-08;
Pniewy Szamotulskie. Budynek dworcowy z resztką napisu o 100 - leciu istnienia linii.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1183
powiększ
Autor: greg05[@]wp.pl
data: 2005-11-20;
PNIEWY - semafor wjazdowy od strony międzychodu na nieczynnej linii.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1169
powiększ
Autor: Joanna Cywińska
data: 2007-07;
Pniewy Szamotulskie. Budynek stacji.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1151
powiększ
Autor: j
Przesłał: Joanna Cywińska; data: 2007-07;
Pniewy Szamotulskie. Budynek od strony torów.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1379
powiększ
Autor: j
Przesłał: Joanna Cywińska; data: 2007-07;
Pniewy Szamotulskie. Zrujnowane wnętrze pomieszczenia służbowego.
Tagi: wnętrza, budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1600
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Joanna Cywińska; data: 2007-07;
Pniewy Szamotulskie. To śmietnisko to służbowe(!) papiery walające się przy dawnej rampie - wykazy, nadania itd. Nikt nie poczuwa się do zlikwidowania tego bałaganu.
Tagi: inne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1052
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
Widok w stronę Rokietnicy.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1334
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
Tagi: budynki do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1078
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1118
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
Tagi: budynki do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1113
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
Teraz już 119.
Tagi: budynki dworcowe, pomniki/tablice pamiątkowe/makiety itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1091
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1132
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1019
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
Młodzież, menele oraz przyroda dbają o "image" stacji.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 985
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
Tu spoczywa tor mijankowy, w tym miejscu dochodzi też tor od lokomotywowni(z lewej).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 995
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
Naprężacz.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1087
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
Tor główny, po prawej znajduje się tor mijankowy.W oddali widoczne są semafory.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1059
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
Z bliska wyglądają jeszcze gorzej.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 978
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
Kolejny eksponat.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 945
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
Unieważniony semafor na wyjeździe z bocznic prowadzących do młyna i magazynu.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 881
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
W tych krzakach(za latarniami) znajduje się tor do młyna.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 842
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-07-05;
Widok od strony Międzychodu.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 irek (2024-04-23 14:54:29)
    Iskierka nadziei, w Pniewach wyborcy zmienili burmistrza, Jarosława P. wymieniono na Jarosława Sz. Co prawda z Jarkami to są problemy, ale w tym przypadku jest nadzieja na DOBRĄ ZMIANĘ! Może, może, może coś drgnie w temacie kolejowym?
  • #2 Błażej Kopka (2024-04-23 16:53:28)
    Nie sądzę, żeby burmistrz miał realny wpływ na takie sprawy. Województwo nie ma już ochoty finansować nowych projektów kolejowych (infrastrukturalnych) w najbliższych latach. Muszą teraz szparować na tabor przede wszystkim.
  • #3 (odp. na #2) irek (2024-04-24 15:55:01)
    Błażeju, dlatego piszę, iż to iskierka nadziei :) Gdyby obecny burmistrz był na tym stanowisku, kadencje wcześniej, to nie doszło by do dewastacji linii kolejowej w Pniewach. W tematach NIEdowładu, a wręcz rozpolitykowania, lokalnych kacyków w tematach komunikacja publiczna/zbiorowa, to chyba zapatrzyli się w klimaty lubuskie :)
  • #4 Błażej Kopka (2024-04-24 21:55:05)
    Wiesz @irku - ja nie do końca wiem, czy to tylko o Pniewy chodzi. Byłeś w Rokietnicy? Tam faktycznie zagospodarowanie niektórych działek chyba jednak może być dyskusyjne (do tej pory tak nie uważałem, ale nie jestem ekspertem). Sama stacja w Rokietnicy to akurat żaden problem i pic na wodę (każda stacja węzłowa/początkowa z programu Kolej+ w Wlkp. i tak będzie ryta do gołej ziemi, choć na KAŻDEJ z nich dopiero schnie farba po ostatniej modernizacji - wyjątkiem jest realizowany obecnie Gostyń z uwagi na inne założenia).
    Ale, jeśli czytasz inne moje wypowiedzi, to powinieneś wiedzieć, że ja akurat na obecnym etapie nie oskarżam władz samorządowych (województwa) o to, że blisko im do lubelskiego czy innego Olsztyna ;)
    Poznań po prostu już nie ma kasy i tyle. Trzeba się z tym pogodzić. Niestety, wydaliśmy najwięcej w skali kraju na remonty linii w ostatnich latach i zrobiliśmy najwięcej remontów (km) i nie ma skąd brać na kolejne modernizacje. Czy wydaliśmy tą kasę mądrze? No pewnie nie, ale z góry uprzedzę, przed gloryfikowaniem dolnośląskiego, który robiąc mniej i tak ma miano lidera kolejowego w kraju.
    Otóż dolnośląskie to region specyficzny w skali całego kraju - głównie z powodu lokalizacji geograficznej i politycznej oraz zaszłości historycznych. Generalnie myślę, że kolejowo dolnośląskiego nie da się porównać 1:1 z żadnym innym rejonem.
    Oczywiście, prawdą jest, że Dolny Śląsk wykorzystał swoje "5 minut" i przejął dużo linii od PKP, z których teraz korzysta jako czołowy w kraju wojewódzki właściciel/zarządca linii kolejowych... ale prawda jest taka, że niekoniecznie był pierwszy i niekoniecznie wydaje najwięcej na kolej i odnawia najwięcej... Pamiętajmy, że obecnie PKP już tak chętnie linii nie oddaje na własność (nawet ostatnie przekazania w dolnośląskim to już tylko zarząd na określony czas, a nie przekazanie na własność, jak wcześniej).
    Tylko jak porównać gęstość linii kolejowych w dolnośląskim, a takim podkarpackim, np? A do tego jak porównać województwa "tranzytowe" z dolnośląskim, gdzie z dwóch stron linie i tak kończą się granicą, albo nie tylko granicą, ale i górami? Gzie indziej w kraju mamy tuż obok siebie tyle fajnych "ogryzków" jak Świeradów, Szklarska, Karpacz, Kudowa, Lądek? Jak odnieść to chociażby do Wielkopolski? Na każdej z tych tras wystarczyło kilka km tras do bieda-remontu, wszystkie te miejscowości to obecnie mega atrakcje turystyczne (choć nie każda z nich była nią kiedyś) i sukces gotowy! A które linie w Wielkopolsce tak niewielkim nakładem prac moglibyśmy tak "oflagować"? No właśnie... Tym samym Wielkopolska dała się wrobić w drogie remonty "zwykłych" LK... My nie mamy takich fajnych "ogryzków" do dużych i atrakcyjnych miast jak dolnośląskie - nikt chyba takich nie ma. To specyficzny rejon...

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Pniewy Szamotulskie

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...