OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Czerwieńsk

Ostatnia zmiana: 2024-10-06

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon : 706
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński; data: pomiędzy 1900 a 1909;
Budynek dworca z peronami 3 i 4, dedykowanymi dla obsługi ruchu po lk 358, położonymi po jego południowej stronie. Widok w kierunku północnym; w lewo Krosno Odrzańskie/Guben, Rzepin, w prawo Zielona Góra, Sulechów.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1220
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
Przesłał: Miłosz Telesiński; data: przed 1914;
Teren stacji kolejowej.
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 543
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: przed 1915;
Dawna pocztówka z Czerwieńska, ze zbiorów Miłosza Telesińskiego. Budynek dworca z peronami 3 i 4, dedykowanymi dla obsługi ruchu po lk 358, położonymi po jego południowej stronie. Widok w kierunku północno-wschodnim; w lewo Krosno Odrzańskie/Guben, Rzepin, w prawo Zielona Góra, Sulechów.
Tagi: budynki dworcowe, materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon : 1398
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1918;
Budynek dworca z peronami 3 i 4, dedykowanymi dla obsługi ruchu po lk 358, położonymi po jego południowej stronie. Widok w kierunku północnym; w lewo Krosno Odrzańskie/Guben, Rzepin, w prawo Zielona Góra, Sulechów.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 941
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1940;
Poczekalnia II klasy.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, wnętrza
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1257
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1995-05-16;
Budynek dworca od strony podjazdu. Po jego lewej stronie perony 3 i 4 (południowe), dedykowane dla ruchu po lk 358. Po jego prawej stronie perony 1 i 2 (północne), dedykowane dla ruchu po lk 273. Widok w kierunku zachodnim, od strony wjazdów z Zielonej Góry i Sulechowa.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1311
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1997-11-09;
Budynek dworca od strony zachodniej. Biuro dyżurnego ruchu na wprost. Kiedyś było tam wejście do poczekalni, gdzie na lewo do poczekalni drugiej klasy na na prawo do wyższej. Po jego prawej stronie perony 3 i 4 (południowe), dedykowane dla ruchu po lk 358. Po jego lewej stronie perony 1 i 2 (północne), dedykowane dla ruchu po lk 273. Widok w kierunku wschodnim, od strony wjazdów z Krosna Odrzańskiego/Guben i Rzepina.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1214
powiększ
Autor: Maciej Olędzki
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Budynek dworca od strony peronów południowych (1 i 2) i wjazdów z Zielonej Góry i Sulechowa. Perony po tej stronie dworca są dedykowane do obsługi ruchu na lk 273.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1355
powiększ
Autor: Przemek Bernat
data: 2007;
Budynek dworca od strony podjazdu. Po jego lewej stronie perony 3 i 4 (południowe), dedykowane dla ruchu po lk 358. Po jego prawej stronie perony 1 i 2 (północne), dedykowane dla ruchu po lk 273. Widok w kierunku zachodnim, od strony wjazdów z Zielonej Góry i Sulechowa.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1045
powiększ
Autor: pobm
data: 2008-11-04;
Perony 1 i 2 (z prawej), położone po północnej stronie dworca (w tle, z lewej), dedykowane dla obsługi ruchu na lk 273. Widok w kierunku zachodnim, do strony wjazdu z Zielonej Góry.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 898
powiększ
Autor: pobm
data: 2008-11-04;
Perony 3 i 4 (z lewej, w tle), położone po południowej stronie dworca (w tle, za drzewami), dedykowane dla obsługi ruchu po lk 358. Z lewej zabudowania kolejowe - biurowe i magazynowe. Widok w kierunku zachodnim, od strony wjazdów z Zielonej Góry i Sulechowa.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 817
powiększ
Autor: pobm
data: 2008-11-04;
Wyjazd z Czerwieńska w kierunku wschodnim; w lewo na Zieloną Górę, prosto na Sulechów.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1012
powiększ
Autor: pobm
data: 2008-11-04;
Koniec peronów 1 i 2 (z lewej), położonych po północnej stronie dworca kolejowego, dedykowane dla obsługi ruchu na lk 273. Widok w kierunku wschodnim (Zielona Góra).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 798
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
SKP. Urządzenia pozwalające stwierdzić koniec pociągu za dnia i nocy. Wjazd od strony Zielonej Góry. 165,7 km.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 868
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
W tym miejscu od linii 273 odgałęzia się jednotorowa łącznica umożliwiająca przejazd na południową stronę stacji, dedykowanej do obsługi ruchu na linii 358. Widok w kierunku wschodnim (Zielona Góra). 165,8 km / 0,0 km.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 750
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
W tym miejscu od linii 273 odgałęzia się jednotorowa łącznica umożliwiająca przejazd na południową stronę stacji, gdzie przebiega linia 358. Widok w kierunku zachodnim, od strony wjazdu z Zielonej Góry. 165,8 km/0,0 km.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 788
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
Wschodnia głowica stacji na północnej grupie torów, obsługującej ruch na lk 273. W oddali widoczny budynek dworcowy. Widok w kierunku zachodnim, od strony wjazdu z Zielonej Góry. 165,9 km.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 788
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
Wschodnia głowica rozjazdowa na północnej grupie torów, dedykowanej do obsługi ruchu na linii 273. Przejazd drogowy w ciągu ulicy Kwiatowej. Widok w kierunku wschodnim (Zielona Góra, Sulechów). 166,1 km.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1419
: 3
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
Dawna nastawnia a z lewej fragment przejazdu drogowego w ciągu ulicy Kwiatowej, przez północną grupę torów. Widok w kierunku południowym; w lewo Zielona Góra, w prawo perony. 166,1 km.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 865
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
Wschodnia głowica stacji na północnej grupie torów, z przejazdem kolejowym przez ulicę Kwiatową. Widoczna dawna nastawnia. W oddali następny przejazd przez południową grupę torów. Widok w kierunku południowym; w lewo Zielona Góra (północna i południowa grupa torów) i Sulechów (południowa grupa torów), w prawo perony. 166,1 km.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 813
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
Wschodnia głowica stacji na północnej grupie torów, z przejazdem kolejowym przez ulicę Kwiatową. Widoczna z lewej dawna nastawnia. Widok w kierunku północnym; w prawo Zielona Góra, w lewo perony. 166,1 km.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 773
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
Wschodnia głowica stacji na północnej grupie torów, z przejazdem kolejowym przez ulicę Kwiatową. Widoczna z lewej dawna nastawnia. W tle perony 1 i 2. Widok w kierunku zachodnim, od strony wjazdu z Zielonej Góry. 166,1 km.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 746
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
Wschodnia głowica stacji na północnej grupie torów, z przejazdem kolejowym przez ulicę Kwiatową. Dalej 7 semaforów wyjazdowych. W tle perony 1 i 2. Widok w kierunku zachodnim, od strony wjazdu z Zielonej Góry. Widok w stronę Kostrzyna. 166,1 km.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 680
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
Wschodnia głowica stacji na północnej grupie torów, z przejazdem kolejowym przez ulicę Kwiatową. Dalej 7 semaforów wyjazdowych. W oddali przejazd drogowy w ciągu ulicy Kwiatowej. Widok w kierunku wschodnim (Zielona Góra). 166,1 km.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 683
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
Północna grupa torów, dedykowana do obsługi ruchu na lk 273 ujęta z końca peronu 1. Widok w kierunku wschodnim (Zielona Góra). 166,4 km.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 841
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
Perony 1 i 2 położone po północnej stronie dworca (w tle), dedykowane do obsługi ruchu na lk 273. Widok w kierunku zachodnim, od strony wjazdu z Zielonej Góry. 166,4 km.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 878
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
Budynek dworca od strony podjazdu. Po jego lewej stronie perony 3 i 4 (południowe), dedykowane dla ruchu po lk 358. Po jego prawej stronie perony 1 i 2 (północne), dedykowane dla ruchu po lk 273. Widok w kierunku zachodnim, od strony wjazdów z Zielonej Góry i Sulechowa. 166,5/43,9 km.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 807
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
Budynek dworca od strony zachodniej. Po jego prawej stronie perony 3 i 4 (południowe), dedykowane dla obsługi ruchu po lk 358. Po jego lewej stronie perony 1 i 2 (północne), dedykowane dla obsługi ruchu po lk 273. Widok w kierunku wschodnim, od strony wjazdów z Krosna Odrzańskiego/Guben i Rzepina. 166,5/ 43,9 km.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 632
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
Początek peronu 1 i 2 (z lewej) od strony wjazdów z Rzepina i Krosna Odrzańskiego/Guben. Północna strona dworca (w tle, po prawej, za drzewami), dedykowana dla obsługi ruchu na lk 273. Widok w kierunku wschodnim. 166,7 km.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 731
powiększ
Autor: Przemysław Więcek
data: 2009-09-25;
Zdjęcie z peronu 1, obok peron 2; północna strona dworca, przeznaczona dla obsługi ruchu na lk 273. Widok w kierunku zachodnim (Rzepin, Krosno Odrzańskie/Guben). 166,7 km.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Damian Stupień (2020-04-16 13:07:16)
    Trochę opowieści z Czerwieńska - https://www.youtube.…
  • #2 (odp. na #1) Darek Nowak (2020-04-18 16:00:53)
    Film rzeczywiście ciekawy i pouczający.
    Zwłaszcza w temacie jak kiedyś wygladała technologia "obrządu" parowozów.
    A sam łącznica powinna powstać już 70 lat wcześniej, po Wojnie.
    No ale "Władza Ludowa" na wszystkim szczędziła, zwłaszcza na lubuskiem.
    Tak samo powinien wtedy powstać tunel w Zielonce by robotnicy Zastalu mogli z niego korzystać.
    Teraz to przysłowiowa "musztarda po obiedzie". :-)

    Sama łącznica długo nie egzystowała bo tylko 7 lat.
    Za pół roku, po krachu, gdy ją nawet zdążą wyremontować i tak nic już nie będzie kurswować.
    W piątek wieczorem IC "Wawel" (do Zbąszynka Flirt, dalej ZKA) przywiózł do Zielonki raptem 1 pacjenta.
  • #3 (odp. na #2) octanq (2020-04-19 03:20:27)
    W tym filmie p. Ryszard Maj opowiadał raczej o oblotach pociągów lokomotywą elektryczną i spalinową w Czerwieńsku. Z resztą komentarza Kol. Darka się zgadzam w 100%.
  • #4 Szymon S. (2020-07-27 11:26:41)
    Szukam informacji na temat parowozowni w Czerwieńsku: Na terenie obecnej jednostki wojskowej w Czerwieńsku znajduje się budynek. Jest to budynek wachlarzowy - typowy budynek jakby parowozowni. Obok znajduje się wieża ciśnień. Na mapach które mam nie znalazłem nigdzie informacji aby tam kiedykolwiek była parowozownia. Czy posiada ktoś taką informację na temat tego budynku? Może "niemiec" wybudował ją ale nie zdążył jej oddać do użytku? - to jedna z moich hipotez...
  • #5 (odp. na #4) Stanisław Pikul (2020-07-27 13:27:43)
    Budynek istniał już w 1933 r. (choć nie w 1917) więc to trochę długo by nie zdążyć oddać do eksploatacji. Na mapie brak jakichkolwiek śladów połączenia z torami stacyjnymi (choć sąsiedni, nieco na wschód położony obiekt już je ma).
  • #6 (odp. na #5) Przemysław Warczyński (2020-08-22 21:16:39)
    Nie znam pierwotnego źródła, ale trafiłem na informację, że wieża ciśnień na terenie jednostki wojskowej była już w 1910r., ale to nie była wieża kolejowa.
  • #7 zeeet (2022-10-26 17:19:01)
    Moja Mama w na początku lat 50-tych była kierownikiem stacyjnego bufetu...

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Czerwieńsk

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...