OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kcynia

Ostatnia zmiana: 2024-08-09

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja rozszerzona] |
Obraz
fot. nieznany (1890)
Obraz
fot. nieznany (przed 1901)
Obraz
fot. Roman Tadych (pomiędzy 1916 a 1918)
Obraz
fot. Graeme Salt (1988-04-16)
Obraz
fot. Graeme Salt (1989-03-19)
Obraz
fot. Phil Richards (1994-03-26)
Obraz
fot. Witold Stasiewski (1997-09-07)
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (1999-08)
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (1999-08)
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (1999-08)
Obraz
fot. Roman Tadych (2001)
Obraz
fot. nieznany (2003)
Obraz
fot. Roman Paul (2007)
Obraz
fot. Roman Paul (2007)
Obraz
fot. Roman Paul (2007)
Obraz
fot. Roman Paul (2007)
Obraz
fot. Roman Paul (2007)
Obraz
fot. Paweł Ukole (2007-11-03)
Obraz
fot. Rafał Wąsowicz (2009-01-04)
Obraz
fot. Rafał Wąsowicz (2009-01-04)
Obraz
fot. Rafał Wąsowicz (2009-01-04)
Obraz
fot. Rafał Wąsowicz (2009-01-04)
Obraz
fot. Rafał Wąsowicz (2009-01-04)
Obraz
fot. Rafał Wąsowicz (2009-01-04)
Obraz
fot. Rafał Wąsowicz (2009-01-04)
Obraz
fot. Rafał Wąsowicz (2009-01-04)
Obraz
fot. Rafał Wąsowicz (2009-01-04)
Obraz
fot. Rafał Wąsowicz (2009-01-04)
Obraz
fot. Kajetan Orliński (2009-05-04)
Obraz
fot. Kajetan Orliński (2009-05-04)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Cyprian Kruk (2020-01-07 16:54:55)
    Ponoć rozważany jest powrót pociągów pasażerskich w kierunku Szubina lub Nakła
  • #2 Kamil Grudziński (2020-04-14 00:06:36)
    W odp. #1: Tak. Z pewnych źródeł wiem, że jeszcze w tym roku ma ruszyć rewitalizacja odcinka od Wągrowca do Bydgoszczy.
  • #3 Grzegorz Kurkowski (2020-04-14 18:27:19)
    Pytanie którędy? Obiło mi się o oczy / uszy, że pociągi miały by jechać z Kcyni w kierunku Nakła i dalej do Bydgoszczy, pomijając Kuj.-Pom. odcinek LK356...?
  • #4 (odp. na #3) Adrian K (2020-04-15 18:06:43)
    Panowie, żadnych oficjalnych informacji nie ma. Obecnie trwa modernizacja odcinka Wągrowiec - Gołańcz, podobno (informacja pojawiła się tu na Bazie) naprawiono zniszczone tory przy przejeździe kolejowym z drogą wojewódzką przy stacji Grocholin. Dla reszty odcinka nadal nie przeprowadzono studium wykonalności. Ewentualna rewitalizacja (bez podania konkretnego wariantu) linii Kcynia - Bydgoszcz została zapisana jako projekt rezerwowy w RPO na lata 2014-20, ale obecnie województwo ma podobno problemy z finansowaniem projektów wpisanych na liście podstawowej. Na linii Gniezno - Nakło co jakiś czas są wykonywane bieżące naprawy, związane raczej z tym, że linia ta jest w ciągłej eksploatacji w ruchu towarowym.
  • #5 Adolf Nowak de Piaskowski (2021-04-03 22:45:24)
    Stacja z lotu ptaka: https://www.youtube.…
  • #6 Błażej Kopka (2022-02-11 08:04:42)
    Czegoś tu nie rozumiem po przeczytaniu ostatnich doniesień z rynku kolejowego. Szumnie przytaczana w mediach wizja remontu i przywrócenia ruchu na odcinku Wągrowiec - Gołańcz - Kcynia - Nakło (i dalej wiadomo do Bydgoszczy) dzieli się na dwa, albo w zasadzie trzy projekty:
    a) remont odcinka wielkopolskiego, z tym że tak naprawdę pracę będą też na odcinku na południe od Wągrowca również (mijanka w Roszkowie + Wągrowiec Płd.)
    b) remont odcinka kujawskiego od granicy województwa do Kcynii (7km - wooow)
    c) budowa mijanki na 281
    Jeśli artykuł mówi prawdę, to wychodzi na to, że odcinek Kcynia-Nakło nie będzie remontowany i szynobusy pojadą "tak jak jest" (jeśli w ogóle). Ale moment - to dlaczego już nie jeżdżą? Mam uwierzyć, że brak mijanki, która jest bardzo dyskusyjna tutaj jest jedyną przeszkodą, aby pociągi z Nakła już tam jeździły? To jaki tam jest takt planowany? 30 minut? Przecież nawet gdyby tam raz na 2-3 godziny coś jechało (a to już jest w warunkach kujawsko-pomorskich super oferta), to brak mijanki na niecałych 20km nie jest żadną przeszkodą!
    To wszystko pozwala mi przypuszczać, że Gołańcz jeszcze bardzo długo będzie stacją końcową dla LK356.
  • #7 ISEDR (2022-07-15 14:39:48)
    Witam. Czy nastawnia dysponująca jest czynna na co dzień i bierze udział w manewrach? Czy też wahadła przychodzą na zasadzie bocznicy od Nakła do Kcyni?
  • #8 (odp. na #7) Paweł Śliwiński (2022-07-17 00:54:57)
    Czy dzień w dzień jest czynna, nie wiem, ale na pewno jest w sporadycznym użytku.
  • #9 Damiano (2022-09-02 14:35:09)
    Podobno na stacji Kcynia trwa przebudowa, ktoś dysponuje jakimiś zdjęciami?
  • #10 Błażej Kopka (2024-11-07 23:53:27)
    Analizując wypowiedzi Ministra Malepszaka z ostatniej Komisji Infrastruktury dotyczącej programu Kolej+ można dojść do wniosku, że w określonych wypadkach województwa, które nie uczestniczą w programie mogą ostatecznie wygrać. Jak sam przyznał, województwa te i tak zgłaszają się z chęcią odbudowy pewnych linii, gdzie odległości i koszty są niewielkie i ministerstwo się ku temu przychyla. Minister przyznał, że program Kolej+ jest za bardzo rozciągnięty w czasie i w zasadzie przewiduje te same ramy czasowe dla prostych i szybkich projektów za 150-200 mln jak i tych dużo bardziej skomplikowanych za 1,5-2 mld. Jest trochę niepoważne, że linię do Gostynia za 180 mln mamy przywrócić dopiero w 2029 roku. Jak powiedział Malepszak - takie kwoty to my obecnie w 3 miesiące skutecznie wydajemy. Minister przyznał, że zgłosili się już Marszałkowie, gdzie przywrócenie połączeń jest sprawą prostą i stosunkowo tanią i wydaje się, że ministerstwo chyba sypnie na to kasą spoza programu. Nie wskazał konkretnych samorządów, ale podał przykłady takich połączeń: Ciechocinek-Aleksandrów K. oraz Nakło-Kcynia i dalej do Gołańczy.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kcynia

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...