OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szprotawa DZM

Ostatnia zmiana: 2018-02-05

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 223
powiększ
Autor: Marek Szydłowicz
Przesłał: Marek; data: 2004-01-25;
Teren zakładu. Pomieszczenie wagi wagonowej. Układ torowy został w całości rozebrany i sprzedany przez syndyka.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon : 202
powiększ
Autor: Marek Szydłowicz
Przesłał: Marek; data: 2004-01-25;
To były ostatnie dni DZO. Zakładu nikt nie kupił w całości, więc podzielono go na działki z budynkami. Wszystkie większe hale zostały zburzone.
Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Obraz
Odsłon : 250
powiększ
Autor: Marek Szydłowicz
Przesłał: Marek; data: 2004-01-25;
Po rozbiórce bocznicy pozostała pamiątkowa tablica punktu zdawczo - odbiorczego. Bocznica zakończona była krótkim żeberkiem ochronnym z kozłem oporowym (w kierunku Szprotawy). Często odbiór wagonów przez PKP był telefonicznie zsynchronizowany z dostawą od strony odlewni. Lokomotywa manewrowa przyciągała wagony na punkt zdawczo - odbiorczy, następnie po odpięciu wjeżdżała na żeberko. Tam oczekiwała przyjazdu luzaka od strony Szprotawy, który zabierał wagony z punktu. W ten sposób po zwolnieniu toru bocznicy manewrówka wracała do zakładu. Odbiór przez PKP odbywał się zawsze od Szprotawy. Tam w przypadku jazdy do Żagania był robiony oblot składu.
Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia
Obraz
Odsłon : 187
powiększ
Autor: Marek Szydłowicz
Przesłał: Marek; data: 2014-08-04;
Teren zakładu. Znak ostrzegający wychodzących z biurowca na zakład przed ruchem szynowym.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon : 247
powiększ
Autor: Marek Szydłowicz
Przesłał: Marek; data: 2014-08-04;
Teren zakładu. Przy jednym z budynków (rozebrany) tor przebiegał blisko jego narożnika, więc umieszczona była odpowiednia tabliczka.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon : 1690
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-02-24;
Okolice km 326,9 - starotorze do DZM odbija w lewo (na południe), 14 zaś leci prosto do Żagania. Widok w kierunku zachodnim.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 1734
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-02-24;
Okolice km 326,9 - starotorze do DZM (z prawej) dobija do toru 14 i razem, przez kilkaset metrów biegną w kierunku wschodnim (Szprotawa). Kilkadziesiąt metrów stąd znajdował się rozjazd, umożliwiający wjazd pociągów z bocznicy na tor linii nr 14, widoczny w kadrze.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 2054
: 1
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2018-02-24;
Z prawej strony starotorze bocznicy, które kończyło się gdzieś tutaj kozłem oporowym. W kadrze widoczny tor linii nr 14. Widok w kierunku wschodnim (Szprotawa). Z lewej strony obwodnica Szprotawy w ciągu DK nr 12.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne, szlak (trasa)/pojedyncze tory

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 KR (2018-02-05 13:07:29)
    Zakłady do których prowadziła linia nazywały się DZO (Dolnośląskie Zakłady Odlewnicze). Nie znam się na nazewnictwie linii kolejowych, ale czy nie powinna mieć takiej właśnie nazwy?
  • #2 Sławomir Kurek (2021-10-03 18:58:17)
    Mi też jakoś nie pasuje ten skrót DZM. Może admini strony mają jakąś wiedzę na ten temat?
  • #3 Andrzej Klauza (2021-10-04 12:38:43)
    http://www.szprotawa…

    "Zanim nadano zakładom nazwę DZO wcześniej funkcjonowało kilka innych:
    - Huta Anna
    - Zespół Fabryk Dolnośląskich Odlewnia Żeliwa i Emaliernia
    - od 1948 Dolnośląskie Zakłady Metalurgiczne 2
    - od 1950 Dolnośląskie Zakłady Metalurgiczne i Aparatury Chemicznej
    - od 1963 Dolnośląskie Zakłady Odlewnicze."

    Może nie zmieniono umownej nazwy bocznicy.
  • #4 Marek Szydłowicz (2022-01-30 20:52:35)
    Po wojnie spolszczono nazwę na Huta Wilhelma i do 1948 należała do Zespołu Fabryk Dolnośląskich Nowa Sól n/O, z siedzibą przy ulicy niejakiego M. Stalina Nr 52.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Szprotawa DZM

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...