OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Myślibórz

Ostatnia zmiana: 2025-06-02

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa] |

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1039
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1903;
Stara pocztówka. Widok na peron.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1181
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1940;
Budynek dworca. Stara pocztówka.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1558
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1944;
Stara pocztówka. Budynek dworca od strony torów.
Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe, budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2118
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-05-24;
Stacja Myślibórz 24.05.1990.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1661
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-05-24;
Stacja Myślibórz 24.05.1990.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, budynki do obsługi taboru, wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1575
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-05-24;
Stacja Myślibórz 24.05.1990.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1625
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-05-24;
Stacja Myślibórz 24.05.1990.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2123
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1990-05-24;
Stacja Myślibórz 24.05.1990.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1921
powiększ
Autor: Pt47-106
data: 1998;
Myślibórz 6.09.98. Szopa w całej okazałości.
Tagi: budynki do obsługi taboru, wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1572
powiększ
Autor: Pt47-106
data: 1998;
Myślibórz 6.09.98, obrotnica.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1549
powiększ
Autor: Pt47-106
data: 1998;
Myślibórz 06.09.1998.
Tagi: infrastruktura do obsługi taboru
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1140
powiększ
Autor: Boleslaw Wojtyniak
Przesłał: Bolesław Wojtyniak ; data: 1999-11-13;
Myślibórz. Wejście do wieży wodnej.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1132
powiększ
Autor: Boleslaw Wojtyniak
Przesłał: Bolesław Wojtyniak ; data: 1999-11-13;
Myślibórz. Wieża wodna.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon : 930
powiększ
Autor: Bolesław Wojtyniak
data: 1999-11-13;
Myślibórz. wieża wodna w listopadzie 1999 r.
Tagi: wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2904
: 1
powiększ
Autor: Radziu
Przesłał: Piotr; data: 2001-03-03;
Stacja Myślibórz jeszcze za czasów świetności.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon : 340
: 4
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2001-03-03;
Widok na nieczynną już wówczas stację z ciekawym architektonicznie budynkiem dworca i nastawnią. Widok w kierunku Kostrzyna.
Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, perony/rampy/place/zadaszenia, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1707
powiększ
Autor: Artur Leminski
data: 2004-11-11;
Stacja Myślibórz.
Tagi: budynki dworcowe, perony/rampy/place/zadaszenia
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1292
powiększ
Autor: Artur Leminski
data: 2004-11-11;
Stacja Myślibórz - widok od strony Ekspedycji Towarowej.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1528
: 1
powiększ
Autor: Artur Leminski
data: 2004-11-11;
Lokomotywownia i wieża wodna w Myśliborzu - wszystko rozpieprzone i rozkradzione. Lokalne siersciuchy non-stop buszują w okolicy kradnąc wszystko, co później można gdzie opylić. Na ironię zakrawa fakt, ze niecałe 200m dalej, (ok 100m od Stacji) znajduje się komisariat Policji.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, budynki do obsługi taboru, wieże wodne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1452
powiększ
Autor: Artur Leminski
data: 2004-11-11;
Nastawnia wykonawcza Myślibórz - Tylko to, co w porę zostało zabite dechami, zaspawane, zamurowane, bądź zalane betonem w odpowiednio grubej warstwie ocalało przez grabieżą. Infrastruktura tej niegdyś węzłowej stacji przedstawia opłakany wygląd.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1603
: 2
powiększ
Autor: Piotr Burczyk
Przesłał: Piotr; data: 2007-05-12;
Myślibórz peron 1. Po wycięciu drzew ukazał się peron! Widok na wyjazd w kierunku Kostrzyna.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia, budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1470
powiększ
Autor: Paweł Baranowski
data: 2007-10-17;
Ciekawa sprawa - stacja nieczynna, infra rozwalona, ale semafor wskazuje sygnał jazdy… Wyjazd w kierunkach wschodnich (m.in. na Gorzów).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1297
powiększ
Autor: Paweł Baranowski
data: 2007-10-17;
Obraz nędzy i rozpaczy c.d.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1281
powiększ
Autor: Paweł Baranowski
data: 2007-10-17;
Obraz nędzy i rozpaczy, czyli tak jak pisali koledzy - wszystko rozkradzione.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1436
powiększ
Autor: Piotr Burczyk
Przesłał: Piotr; data: 2009-08-29;
Myślibórz. Posterunek od strony wlotu linii z Głazowa (na pierwszym planie) i Gorzowa (w trawie po lewej).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, budynki związane z prowadzeniem ruchu, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1660
powiększ
Autor: Piotr Burczyk
Przesłał: Piotr; data: 2009-08-29;
Stacja Myślibórz. Wjazd na perony od strony Głazowa i Gorzowa. Las semaforów i coraz większy prawdziwy las.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1497
powiększ
Autor: Piotr Burczyk
Przesłał: Piotr; data: 2009-08-29;
Myślibórz. Wyjazd z Myśliborza na Głazów (na wprost) oraz na Gorzów (po prawej).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1356
powiększ
Autor: Piotr Burczyk
Przesłał: Piotr; data: 2009-08-29;
Krupp 1942! Takie historyczne szyny znajdowały się w torze wlotowym z Głazowa.
Tagi: detale
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1231
powiększ
Autor: Piotr Burczyk
Przesłał: Piotr; data: 2009-08-29;
Były też Polskie historyczne z lat 1949,58,59 i najnowsze z lat 80tych.
Tagi: detale
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1620
powiększ
Autor: Piotr Burczyk
Przesłał: Piotr; data: 2009-08-30;
Myślibórz. Widok z przejazdu (droga na Dębno) w stronę wylotu torów w kierunku Kostrzyna.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #3 Jacek (2023-11-27 14:51:13)
    Przejazd samochodem ciężarowym po byłej linii 422 na odcinku Myślibórz - Głazów, czas ok. 1.24.04 do ok.2.09, 40 https://www.youtube.…
  • #4 Michal Zakrzewski (2025-07-23 21:11:32)
    A czemu nie ma ujętej linii kolejowej Myślibórz - Stargard, przez Pyrzyce???
  • #5 Błażej Kopka (2025-07-23 22:27:38)
    A to w Myśliborzu zlikwidować obwodnicę, czy wyburzyć część miasta dla tej inwestycji?
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2025-07-23 22:51:47)
    https://www.facebook… - coś tam się jednak dzieje w temacie.
  • #7 Błażej Kopka (2025-07-23 23:50:45)
    Niby się dzieje, ale raz, że to tylko działania społeczników, a dwa, że są nakierowane raczej na reaktywację akurat innej linii.
  • #8 (odp. na #4) Lužicki Bieluch (2025-07-24 14:10:35)
    Bo może linia kończy się w Głazowie, gdzie łączy się z linią (Grzmiąca -) Choszczno - Głazów - Myślibórz - Kostrzyn?
  • #9 (odp. na #7) wasiukibic (2025-07-24 14:38:32)
    Ważne, że temat się przewija w mediach i jest jakiekolwiek parcie społeczne na to. Kropla drąży skałę. Jeżeli trafi to na podatny grunt samorządowy, to może to nabrać realnych kształtów. Pod wpływem nacisku społeczeństwa i władz z Sycowa, Kępna i Wielunia trwa remont i elektryfikacja odcinka lk 143, od Oleśnicy do Kępna, mimo że bez lata taką inwestycję można było co najwyżej umieścić w sferze marzeń. Medialny stał się Międzychód i raczej na pewno wróci na mapę połączeń kolejowych, podobnie jak Lubsko. To jest trochę jak domino, sprzężenie zwrotne-dodatnie - jeden pozytyw nakręca drugi, ludzie widzą, że po sąsiedzku to działa, to i chcą żeby u nich było lepiej. Lubuskie tkwi w pewnym uśpieniu, choć i tu powoli się to rusza i ludzie mają dość dziadostwa na torach, lub wręcz ich braku. Ktoś tu pisał, że reaktywowane przez DSDiK i KD linie na Dolnym Śląsku będą zarastać krzakami po 15 latach - ja życzę powodzenia odważnemu, który np. terozki zdecydował się na likwidację połączeń do Trzebnicy, czy Sobótki. Polityczne samobójstwo. Najgorzej, jakby temat umarł całkowicie i pozostał jako fakt stricte historyczny. P.S. Proszę zobaczyć, jak zmieniła się choćby narracja w sferze nielegalnej imigracji, jak platfusy z przydupasami zauważyły, że ludzie wcale nie chcą importu kolorowych i budzi to społeczne niezadowolenie. Z inkszymi sprawami jest podobnie. Jak się im (politykom) nie pokaże woli i ochoty, lub sprzeciwu, nie ciśnie przez media i osobiście, to sami z siebie guzik zrobią.
  • #10 Błażej Kopka (2025-07-24 15:16:15)
    Nie do końca widzę tu analogię, ale jasne, że dobrze, że ktoś coś działa, niemniej jednak obecnie szansę tej realizacji oceniam jedynie nieco wyżej, niż budowa tunelu pod Śnieżką. No i jeszcze pytanie o jakim połączeniu bardziej rozmawiamy? Z Gorzowem (bo o tym bardziej mowa w linku), czy o tym, o które pytanie padło w wypowiedzi #4? To drugie to domena wyłącznie zachodniopomorskiego w zasadzie (poza samą końcówką linii pod Kostrzynem). Przykłady z Kolej+ - no właśnie - dla wielu linii to była ostatnia szansa - tam gdzie z tego nie skorzystano (choć oczywiście nie wszędzie), dla wielu linii był to wyrok. Połączenie Gorzowa z Myśliborzem w starym śladzie pogrzebano w obu miastach, a wyznaczanie nowych tras dla takich lokalnych linii średnio obecnie wychodzi. Z kolei Stargard - Kostrzyn to linia opłotkami i trochę dublowanie Nadodrzanki. A w lubuskim nawet Kolej+ idzie jak po grudzie, tylko nikt nie chce tego przyznać, ale prawda jest taka, że projekt LK363 od wielu miesięcy leży porzucony bez rozstrzygniętego przetargu, nawet na projekt - o planach wykonawczych nie wspominając. Stąd moje sceptyczne.
    Co do reszty wypowiedzi - metoda to stara jak Hitler i Stalin razem wzięci - wymyślić pospólstwu wymyślonego wroga (kiedyś była stonka, dzisiaj ciapaci) i jest gwarancja, że "wielki naród patryjotów" w pełni się tym zajmie, nie zadając trudnych pytań na inne tematy :)
  • #11 (odp. na #10) wasiukibic (2025-07-24 21:37:38)
    Analogią jest to, że nawet ważne i potrzebne z punktu widzenia społeczeństwa sprawy mogą pozostać niezałatwione, lub załatwione opacznie, jeżeli nie istnieją w przestrzeni medialnej, jeżeli nie ma nacisku na władzę. Jak załatwiono zatrzymania pomiędzy Lubinem i Legnicą - po prostu ludzie musieli wyjść na tory i wstrzymać ruch pociągów, co groziło medialnym blamażem. Czy Lubsko załapałoby się do Kolei+, gdyby nie wieloletnia działalność Roberta Kotowskiego? Czy reaktywowano by połączenie Białystok - Ostrołęka, gdyby nie niezłomne naciski ze strony miejscowej społeczności? Śmiem wątpić. Powtarzam - władza sama z siebie nie kiwnie palcem w bucie, o ile się jej to nie będzie opłacało, albo nie będzie ryzyka, że zostanie utrącona. Wystarczy, że tłum wkurzonych ludzi narobi szumu, pójdzie jakaś manifestacja (np. górników), coś się spali, ktoś dostanie w mordę, media będą węszyć i robi się szum wkoło sprawy. Niestety, z "klasą polityczną" jaką mamy inne metody nie działają. Większość z nich to ludzie prymitywy, próżniacy, głupcy, bigoci - na takich działa jedynie argument siły i strachu, a nie logika i merytoryczne argumenty.
  • #12 Błażej Kopka (2025-07-24 22:08:49)
    Wszystko fajnie - w pełni popieram, ale czy Ci zwolennicy są jakoś formalnie zorganizowani? Wiedzą czego tak naprawdę chcą? Mają jakieś realne poparcie? Bo sama strona na FB i udział w kilku "plenarnych" spotkaniach, gdzie czerwone kreski na mapach są rysowane przez polityków z pełną fantazją - bo cóż szkodzi obiecać - to nie zawsze wystarczy. A nie od dziś wiadomo, że nikt jeszcze w Polsce tyle km dróg kolejowych w całej historii nie zbudował, co minister Malepszak obecnie obiecuje, także ten...

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Myślibórz

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...