Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Darek Nowak
(2020-04-04 00:37:27)
Kiedyś poleciłbym wycieczki pociągiem na Górczyn gdyż była to wieś na obrzeżach centrum Poznania.
Jeszcze bowiem do czasów pre-smoleńskich istniała tutaj bardzo stara zabudowa typowo rolnicza, choć
w ostatnich latach stodoły i zabudowania gospodarcze zostały niestety wyburzone pod bloki.
Tu ostatni fragment, choć niedokładnie takich jak były, starych zabudowań w rejonie ulic Górczyńska, Sielska, Bosa, Knapowskiego. https://goo.gl/maps/…
Teraz zostały już ewentualnie tylko plamy zieleni ale jeszcze w l. 70-tych chodziło się do "gospodarzy" po mleko. :-)
Ci gospodarze byli potomkami Bambrów z Bambergu w Bawarii sprowadzonymi tutaj 300 lat temu po innej Wielkie Zarazie która przetrzebiła doszczętnie Poznań oraz okolice: https://pl.wikipedia…
#2
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-09-02 01:46:14)
Ta bocznica do magazynu Vox została zlikwidowana wiosną.
Teraz tylko na odcinku 150 m od rozjazdu służy beczkom do Orlenu. https://goo.gl/maps/…
#3
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-07-10 21:33:46)
Dzisiaj wieczorem w godzinach 19-20 przyjechały ze Zbąszynka 4 towary i magistrala zablokowała się.
Trzeci pociąg z naczepami, chyba do Gądek, zablokował tor zasadniczy w kierunku Głównego.
4-ty pociąg z kontenerami do Chin musiał zjechać na tory boczne: https://youtu.be/Wnc…
Historia wiaduktu nad stacja Górczyn: https://pl.wikipedia…
Pamiętam dobrze początek jego budowy jeszcze.
#4
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-01-28 21:29:44)
Na stacji zaczął się remont torów bocznych, wymieniane są podkłady.
Prace trwają do godz. 19 a pociąg naprawczy bazuje na bocznicy w rejonie zbiorników paliw.
#5
mike_russ
(2022-03-29 10:57:31)
Budynek dworca wyłączono krótko po przebudowie (budowie od nowa) wiaduktu Kosynierów Górczyńskich, ponieważ na skutek prowadzonych prac fundamentowych zaczął pękać - wewnątrz założono na pęknięciach plomby kontrolne. Wprawdzie postęp szkód po zakończeniu budowy ustał, ale po zakończeniu umowy na prowadzenie kasy stacyjnej chętnych na wynajem pomieszczeń nie było, a remont byłby kosztowny. Wyremontowano wtedy tylko przejście podziemne.
W ostatnim roku działania kasy w budynku nie było ogrzewania, działał tylko "na zapleczu" kran z wodą i leciwa ubikacja dla obsługi kasy, pomieszczenie kasy ogrzewano piecykiem elektrycznym, reszta stała pusta.
#6
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-10-07 22:00:22)
Od ponad miesiąca trwają prace montażowe tablic informacyjnych.
tylko po co 3, tak jak w Kiekrzu, gdzie nawet chyba 5 na każdym peronie, gdy wystarczy 1?
Pozostałe przydałyby się w Buku i Opalenicy.
#7
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-13 21:24:49)
"Modernizacja" przystanku praktycznie zakończona.
Wbrew przypuszczeniom powyżej, tablic jest 12! na słupach.
Do tego infokiosk +2 w tunelu z każdej strony.
Oraz słupek SOS.
I tak na każdym przystanku/stacji w kierunku Zbąszynka.
Wszędzie pełno nowych studzienek elektrycznych.
Za chwilę zdjęcia.
#8
Błażej Kopka
(2023-04-14 10:39:29)
Ilość tablic pewnie wprost proporcjonalna do okresu, w jakim będziemy na nich widzieć tylko napis "test" ;)
#9(odp. na #8)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-04 09:09:57)
Konczą się prace nad uruchomieniem systemu informacyjnego.
Koszt widocznej na zdjęciu białej szafki sterowniczej to > 50.000! https://www.bazakole…
Policzyłem na szybko że łącznie wszystko to ok. 150.000 PLN wyrzucone w błoto.
#10(odp. na #8)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-09-04 01:01:57)
Dziwne, ale zauważyłem wczoraj brak bocznicy do ulicy Węglowej i starego skupu złomu.
Rozjazd na linii 801 która stanowi północny tor stacji jeszcze jest, ale obcięty w kierunku bramy.
Zdemontowany jest rozjazd na bufor.
Ciekawe, kiedy się to stało, bo jeszcze w VI chyba był, a z powodu deszczy i braku czasu latem nie bywałem, mimo bliskości domu.
#11(odp. na #10)
EU07-173
(2023-09-04 15:07:37)
W czerwcu to rozebrano. Niedługo nastąpi likwidacja rozjazdu z toru 11 w kierunku dawnego skupu złomu. To samo czeka rozjazd z toru 11 w kierunku dawnych torów staroberlińskich.
#12(odp. na #11)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-09-05 04:52:26)
Taki numer ma ten tor?
Myślałem ze to jeszcze tor łącznicy.
#13(odp. na #12)
EU07-173
(2023-09-05 17:54:01)
Tak, stacyjny numer 11.
#14(odp. na #11)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-09-16 18:56:13)
Najlepszy komentarz.
"Wiadukty górczyńskie były budowane od nowa dokładnie 10 lat temu. Stare musiały być rozebrane, ponieważ, jak głosiła riczardowa propaganda, za Gierka budowało się byle jak, materiały były rozkradane itd. w związku z czym wiadukty już po 40 latach rozpadały się w oczach (podobnie jak Trasa Katowicka).
Teraz zastanawiam się, czy już za rok-dwa będzie trzeba się ostro brać za naprawę tych przenajświętszych estakad pod. ul. Bolesława Krzywoustego.
Kiedy będzie potrzebny następny poważny remont Kaponiery i okolic Bałtyku (każdy doskonale widzi, że tam wszystko jest zrobione nie tak jak należy, nawierzchnia się rozpada, płyty klawiszują, w podziemiach kapie woda).
Jak widać na załączonym obrazku, gierkowe 40 lat jest nieosiągalne dla współczesnych nam budowniczych."
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.