OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szczecin Wstowo

Ostatnia zmiana: 2024-10-14

Wyślij nowe pliki »

| [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 804
powiększ
Autor: Marcel Durbajło
data: 2006-07-06;
Szczecin Wstowo. Nastawnia.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1746
powiększ
Autor: Marcel Durbajło
data: 2007;
Wstowo. Kierunek Szczecin Dąbie.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 748
powiększ
Autor: Marcel Durbajło
data: 2007;
Wstowo. Semafory wjazdowe. Kierunek Szczecin Dąbie.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe), sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 689
powiększ
Autor: Marcel Durbajło
data: 2007;
Wstowo. W tle budynek nastawni Wstowo, Kierunek Szczecin Dąbie.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1492
powiększ
Autor: Marcel Durbajło
data: 2007;
Wstowo. Układ zwrotnicowy, na lewo zjazd do EC Pomorzany. Kierunek Szczecin Dąbie.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1879
powiększ
Autor: Marcel Durbajło
data: 2007;
Wstowo. Tarcze ostrzegawcze do semaforów p.odg Dziewoklicz, w tle semafory osłaniające p.odg Wstowo. Kierunek Szczecin Dąbie.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory, sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 812
powiększ
Autor: octanq
data: 2007-04-05;
Szczecin Wstowo, widok z kładki dla pieszych nad torami Sz. Wstowo - Sz. Główny (po lewej);
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 802
powiększ
Autor: Ferrix
data: 2008-01-16;
Ze Wstowa. Widok z kładki na Pomorzanach w kierunku Dąbia. Na pierwszym planie „byczek” prowadzący pociąg „Merkury” z Katowic.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 642
powiększ
Autor: MK Arecki
data: 2011;
PT Wstowo - widok wieczorny od strony stacji Szczecin Główny.
Tagi: budynki dworcowe
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 672
powiększ
Autor: MK Arecki
data: 2011;
PT Wstowo - widok od strony rozdzielni 15kV.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 599
powiększ
Autor: MK Arecki
data: 2011;
PT Wstowo w całej okazałości.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 623
powiększ
Autor: MK Arecki
data: 2011;
PT Wstowo - widok od strony nastawni posterunku odgałęźnego Wstowo.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 945
powiększ
Autor: MK Arecki
data: 2011;
Podstacja trakcyjna "Wstowo" firmy PKP Energetyka. Jest to najważniejsza i jedna z dwóch podstacji zasilających węzeł szczeciński. Zasila konkretnie linię 351, 432 i 851. Największy ruch występuje oczywiście na magistrali 351. Według mojego info na dziś dzień linię 351 zasila 10 podstacji trakcyjnych. Obiekty: PT Wstowo, PT Dąbie, PT Stargard Szczeciński, PT Dolice, PT Słonice, PT Dobiegniew, PT Krzyż, PT Mokrz, PT Szamotuły, PT Kiekrz.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 628
powiększ
Autor: MK Arecki
data: 2011;
PT Wstowo - zbliżenie od strony transformatorów.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 701
powiększ
Autor: MK Arecki
data: 2011;
PT Wstowo - przyłącza linii zasilającej 15kV do rozdzielni tego napięcia. Punktem GPZ dla tej podstacji jest prawdopodobnie EC Pomorzany.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 844
powiększ
Autor: MK Arecki
data: 2011;
PT Wstowo - transformator prostownikowy TPr1. Na jego uzwojenia pierwotne podawane jest napięcie z rozdzielni 15kV. Transformator zmniejsza napięcie tak, aby na wyjściu wynosiło 3,3kV. Napięcie 3,3kV następnie trafia do szafy prostownikowej gdzie następuje przetwarzanie (prostowanie) ze zmiennego na stałe. Później już jako stałe przechodzi przez urządzenia wygładzające oraz celki pól zasilaczy w rozdzielni 3,3kV. W rozdzielni tej jest rozdzielane na każdy z zasilaczy, którymi trafia do punktów zasilania trakcji elektrycznej przy linii kolejowej.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 707
powiększ
Autor: MK Arecki
data: 2011;
PT Wstowo - TPr3 w swojej komorze w zimowy wieczór.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 613
powiększ
Autor: MK Arecki
data: 2011;
PT Wstowo - widok na transformatory od strony ogrodów działkowych.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 857
powiększ
Autor: pt47-106
data: 2011;
Szczecin Wstowo.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 563
powiększ
Autor: octanq
data: 2011;
Widok w rejonie stacji Szczecin Wstowo od strony odgałęzień z kierunku ze Szczecina Gumieniec i Szczecina Wzgórza Het. (widocznych najbliżej) w kierunku Dziewoklicza, po lewej wzdłuż garaży linia Szczecin Gł. - Szczecin Wstowo, na wprost elektrociepłownia EC Pomorzany, na prawo za skarpą - nastawnia Szczecin Wstowo;
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 536
powiększ
Autor: octanq
data: 2011;
Szczecin Wstowo, widok w kierunku Dziewoklicza, od lewej: linia ze Szczecina Gł i z boku linie ze Szczecina Wzgórza Hetmańskiego i Szczecina Gumieniec;
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne, tabor
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 437
powiększ
Autor: octanq
data: 2011;
Szczecin Wstowo, widok z kładki w kierunku Szczecina Głównego;
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 491
powiększ
Autor: octanq
data: 2011;
Szczecin Wstowo. Wstowo nocą wzdłuż linii Szczecin Główny - Szczecin Wstowo;
Tagi: przejścia nad/podziemne, windy
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 353
powiększ
Autor: octanq
data: 2011;
Szczecin Wstowo, wylot w kierunkach: Szczecin Gumieńce (na lewo) i Szczecin Wzgórze Hetmańskie (na prawo), widoczne tarcze ostrzegawcze;
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 691
powiększ
Autor: irek
data: 2013-08-30;
Dojazd do Szczecin Wstowo od strony Szczecin Dąbie, po prawej zjazd do Elektrociepłowni Pomorzany.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 741
powiększ
Autor: irek
data: 2013-08-30;
Nastawnia Szczecin Wstowo.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu, infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 555
powiększ
Autor: irek
data: 2013-08-30;
Przejazd pod kładką łączącą ul. Ruską z Budziszyńską, tory w prawo kierunek Szczecin Dąbie, w lewo Szczecin Gumieńce.
Tagi: przejścia nad/podziemne, windy, szlak (trasa)/pojedyncze tory
Obraz
Odsłon : 330
: 2
powiększ
Autor: Gerson
data: 2013-10-22;
Widok z kładki dla pieszych zbudowanej nad linią 351 na wiadukt kolejowy biegnący nad ul. Przy Ogrodach, po którym poprowadzone są linie 851 i 432 odpowiednio w kierunkach Szczecin Gumieńce i Szczecin Wzgórze Hetmańskie (w prawo). Posterunek odgałęźny Szczecin Wstowo znajduje się po lewej stronie. Na zdjęciu widać ścieżki i nielegalne przejścia dla pieszych wydeptane przez mieszkańców pobliskiego Ustowa (w tle). Ustowo pozbawione jest komunikacji miejskiej, co wymusza na mieszkańcach konieczność pokonania tego układu torowego celem dostania się na Pomorzany (z tyłu za wykonującym zdjęcie) do pętli autobusowej linii 53, bądź znajdującej się kawałek dalej pętli tramwajowej linii: 3,4,6,11 i 12. Zadanie to utrudnia zarówno ukształtowanie terenu (liczne wzgórza), jak i idiotyczna konstrukcja kładki, z której wykonano to zdjęcie. Kładka zarówno od strony ul. Budziszyńskiej, jak i ul. Przy Ogrodach posiada schody. Nie posiada żadnych podjazdów dla wózków, ani wind. Żeby było jeszcze trudniej to nie poprowadzono jej dalej do Ustowa, tylko kończy się bez żadnego sensu i logiki między liniami 351 i widocznymi na zdjęciu liniami 432 i 851. Mieszkańcy muszą z niej zejść na widoczną ul. Przy Ogrodach, przejść pod tym wiaduktem i wdrapać się znajdujące się w oddali wzniesienie. Zadanie to jest dość karkołomne i pomimo, że nie popieram przechodzenia przez tory w miejscach zabronionych rozumiem mieszkańców tej części miasta. Chętnie bym się dowiedział kto to projektował i czym się kierował stawiając takie "pół" kładki?
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Obraz
Odsłon : 233
powiększ
Autor: Gerson
data: 2013-10-22;
Widok w kierunku posterunku odgałęźnego Szczecin Wstowo. Tory po lewej linia 351, po prawej linie 432 i 851. Zdjęcie wykonane z kładki dla pieszych znajdującej się między ulicami Budziszyńską, a ulicą Przy Ogrodach.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne
Obraz
Odsłon : 188
powiększ
Autor: Gerson
data: 2013-10-22;
Kładka dla pieszych zbudowana nad linią 351. W lewo Szczecin Główny, w prawo Szczecin Wstowo.
Tagi: przejścia nad/podziemne, windy

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Paweł Skup (2023-06-03 19:29:12)
    Czy ktoś pomoże mi rozwikłać zagadkę, dlaczego ten posterunek nazywa się Wstowo, choć pobliska miejscowość to Ustowo? Skąd się wzięło to "W"? Teoretycznie istnieją 2 możliwości: 1) - nieprawdopodobna - z łaciny: U bywało zapisywane jako V, ale to pewnie nie to :). 2) Fonetyczna.
    Ale jak było naprawdę?
    No i skoro Ustowo to samodzielna wieś, a żadnego Wstowa nie ma, zwłaszcza w Szczecinie, to dlaczego na nastawni namalowano "Szczecin Wstowo"? Rozumiem, licentia poetica PKP, ale ciekaw jestem tej historii, bo chyba nie jedyny się nad tym zastanawiam.
  • #2 (odp. na #1) Przemysław Warczyński (2023-06-11 09:48:53)
    Przeglądając Internet trafiłem na próby wyjaśnienia tego problemu.
    Ktoś napisał, że wioska Ustowo (Güstow) w powiecie polickim wywodzi nazwę od słowiańskiego Wostowo, Wztoho, stopniowo zgermanizowanej na Gustowe i ostatecznie Güstow, po wojnie przemianowanej na Ustowo.
    Z drugiej strony, trafiłem na pogląd, że kolejarze zaraz po wojnie musieli działać szybko i w wielu miejscowościach byli pierwszą, jakąkolwiek administracją. Tym samym działali też w kwestii nazewnictwa - być może nie zawsze poprawnie. A mimo późniejszych zmian dzisiejsze "Szczecin Wstowo" jakoś przetrwało.
    Co jest prawdą? Nie znam prawdziwej na 100% odpowiedzi.
  • #3 (odp. na #2) Paweł Skup (2023-06-12 13:28:08)
    Dziękuję za informacje i opinię. Brzmi to logicznie. Zastanawiam się jedynie, dlaczego takie sprawy przez tyle lat nie zostały uporządkowane.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Szczecin Wstowo

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...