OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Poznań Franowo (galeria)

Ostatnia zmiana: 2025-04-13

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (1989-05-07)
opis ⇵
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (1989-05-07)
opis ⇵
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (1998-08-16)
opis ⇵
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2005-08-20)
opis ⇵
Obraz
fot. Mateusz Borowiak (2008-07-24)
opis ⇵
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2018-03-04)
opis ⇵
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2018-03-04)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Piłsudski II.NBK (2022-12-16 01:31:47)
    "Niemcy postanowili zbudować tą stację rozrządową dla obsługi pociągów towarowych kierowanych z zaopatrzeniem dla frontu wschodniego – zamiar zrealizowali w bardzo krótkim czasie ośmiu miesięcy kosztem 46 milionów marek."
    Za: https://gloswielkopo…
    Dzisiaj ta kwota to równowartość ok 200 mln $ lub EUR gdyż marka Rzeszy była mocną walutą.
    Czyli w złotówkach to okrągły miliard.

    Dzisiaj tu jest cmentarzysko lokomotyw i wagonów w Poznaniu, galeria 23 zdjęcia, w artykule.
    "Cmentarzysko lokomotyw i wagonów w Poznaniu
    Na bocznicach stacji Poznań Franowo stoją lokomotywy i wagony, które są używane na bieżąco i wyglądają jakby niedawno opuściły producenta, ale i takie, które wyjeździły już tysiące kilometrów torów i czekają na ostatnia drogę - na złomowisko. To takie cmentarzysko wczorajszych królów stalowych szlaków...

    Wśród lokomotyw uśpionych na Franowie znajdziemy ciężkie towarowe elektryczne ET22, produkowane w latach 1969-1989 we Wrocławiu, a także elektryczne lokomotywy uniwersalne EU07 produkowane we Wrocławiu w latach 1963-1974 i w Poznaniu, w zakładach HCP, zmodernizowane w latach 1983 - 1992. EU07 stosowane były i są do prowadzenia lekkich pociągów towarowych o masie do 2000 ton i osobowych pospiesznych o masie do 700 ton. Na Franowie miało ich być ponad 50!
    Na stacji stoją też lokomotywy SM42."
  • #2 Błażej Kopka (2022-12-16 18:11:49)
    ET22, EU07, czy SM42 to takie tam sobie zabytki - to wszystko ciągle jest w ruchu. Prawdziwą perełką na Franowie jest jedyny zachowany egzemplarz najnowocześniejszej lokomotywy czasów PRL, czyli EM10(003). Pierwsze maszyny w kraju z rozruchem impulsowym i mikroprocesorowym układem sterowania!

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Poznań Franowo

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...