Poznań Franowo
Ostatnia zmiana: 2025-04-13
Wyślij nowe pliki »
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Piłsudski II.NBK
(2022-12-16 01:31:47)
"Niemcy postanowili zbudować tą stację rozrządową dla obsługi pociągów towarowych kierowanych z zaopatrzeniem dla frontu wschodniego – zamiar zrealizowali w bardzo krótkim czasie ośmiu miesięcy kosztem 46 milionów marek."
Za: https://gloswielkopo…
Dzisiaj ta kwota to równowartość ok 200 mln $ lub EUR gdyż marka Rzeszy była mocną walutą.
Czyli w złotówkach to okrągły miliard.
Dzisiaj tu jest cmentarzysko lokomotyw i wagonów w Poznaniu, galeria 23 zdjęcia, w artykule.
"Cmentarzysko lokomotyw i wagonów w Poznaniu
Na bocznicach stacji Poznań Franowo stoją lokomotywy i wagony, które są używane na bieżąco i wyglądają jakby niedawno opuściły producenta, ale i takie, które wyjeździły już tysiące kilometrów torów i czekają na ostatnia drogę - na złomowisko. To takie cmentarzysko wczorajszych królów stalowych szlaków...
Wśród lokomotyw uśpionych na Franowie znajdziemy ciężkie towarowe elektryczne ET22, produkowane w latach 1969-1989 we Wrocławiu, a także elektryczne lokomotywy uniwersalne EU07 produkowane we Wrocławiu w latach 1963-1974 i w Poznaniu, w zakładach HCP, zmodernizowane w latach 1983 - 1992. EU07 stosowane były i są do prowadzenia lekkich pociągów towarowych o masie do 2000 ton i osobowych pospiesznych o masie do 700 ton. Na Franowie miało ich być ponad 50!
Na stacji stoją też lokomotywy SM42." -
#2
Błażej Kopka
(2022-12-16 18:11:49)
ET22, EU07, czy SM42 to takie tam sobie zabytki - to wszystko ciągle jest w ruchu. Prawdziwą perełką na Franowie jest jedyny zachowany egzemplarz najnowocześniejszej lokomotywy czasów PRL, czyli EM10(003). Pierwsze maszyny w kraju z rozruchem impulsowym i mikroprocesorowym układem sterowania!
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Poznań Franowo