Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Darek Nowak
(2020-02-18 14:22:20)
Generalnie Świdnica Miasto powinna zostać po remoncie "285" pozostawiona tylko do obsługi relacji Legnica - Kamieniec.
Pociągi z Bielawy powinny jechać bezpośrednio przez "Przedmieście".
Stamtąd, licząc od przejazdu w ul. Westerplatte do początku ul. Długiej, czyli obrzeża centrum, jest tylko 1 km w linii prostej.
Idąc wolno 15 min. max pieszo.
Być może niektóre pociągi z Wrocka powinny kończyć/zaczynać tu bieg ale każdorazowa zmiana czoła w relacji do/z Bielawy raczej nie ma sensu.
To samo dotyczy relacji z Jedliny.
W ten sposób "Przedmieście" stałaby się stacją nadrzędną do "Miasto".
Ciekawe jaki będzie faktycznie rozkład jazdy?
Pod koniec marca wybiorę się do Bielawy to zrobię małą analizę ruchu.
#2(odp. na #1)
wasiukibic
(2020-02-18 15:01:17)
Zapominasz o takim drobnym szczególe, że przy ul. Kolejowej jest centrum przesiadkowe, a przy pl. Grunwaldzkim jeden z głównych przystanków komunikacji miejskiej świdnickiego MPK. Takich udogodnień próżno szukać w przypadku stacji Świdnica Przedmieście, która niegdyś była istotna z uwagi na obecność dużych zakładów pracy, z których de facto pozostała jedynie fabryka wagonów i resztki kilku innych, do których ludzie i tak dojeżdżają autami i autobusami. Relacja Wrocław - Świdnica będzie typowo aglomeracyjna, dla codziennych dojazdów do/z pracy/szkoły/usług dla mieszkańców miasta i to ona jest tu nadrzędna przed Bielawą czy (w dalszej kolejności) Jedliną-Zdrój.
#3(odp. na #2)
Darek Nowak
(2020-02-18 15:14:47)
Flixbus jedzie szybciej i taniej - za 9,99 PLN.
#4(odp. na #3)
wasiukibic
(2020-02-18 15:17:36)
Tia, szczególnie gdy wpadnie w korek na Bielanach i wszędzie dalej. O takie drobnostce jak pojemność taboru nie wspomnę.
#5
Marcin
(2020-02-18 15:33:13)
Czy ktoś już wie jak w planach ma wyglądać ta linia po remoncie? Chodzi mi o przystanki czy będzie dużo zmian jak dodatkowe i gdzie będą stacje a właściwie mijanki dla składów i jak będą sterowane.
#6(odp. na #3)
do re mi
(2020-02-18 16:40:41)
No to pojechałeś ostro... Prawda jest jednak taka, jak ją przedstawił Wasiu.
1. Przedmieście nawet w pełnym rozkwicie przemysłu świdnickiego nie był stacja nadrzędną, zwłaszcza w ruchu pasażerskim. Wysiadał/wsiadał, kto miał bliżej, a reszta jechała do Świdnicy Miasto (łącznica 771 nie powstała tak sobie a muzom). Teraz też będzie przystankiem. Poza tym powodzenia życzę idąc od ul. Długiej do Jodłowej spacerkiem 15 minut. Poza tym jeszcze nie jest pewne czy pociągi na linii 285 w ogóle będą jeździły do Bielawy...
2. Busiarze biorą jeszcze mniej, tylko jest jeden szkopuł - ludzie jeżdżą, bo nie maja alternatywy, a uwierz, że korki na Bielanach i jazda DK35 do przyjemności nie należy.
Pozdrowienia ze Świdnicy ;)
#7(odp. na #6)
Darek Nowak
(2020-02-18 19:33:32)
Wpadnę za miesiąc to sobie wszystko zobaczę "live" jak to wygląda.
Niestety, byłem tylko 1x w zasadzie tu, w 1976 roku gdy byłem na wakacjach w Jaworze.
Wtedy też zwiedzilem po raz pierwszy Wrocek, JG, Głogów i Legnicę.
Pamietam jak były tam jeszcze szyny tramwajowe na ulicach ale już je wyciągali pod asfalt.
Marcin.
Tu jest artykuł o przystankach we Wrocku: https://www.wroclaw.…
Uzupełnienie: https://wroclaw.wybo…
A łącznica 771 bardziej służyła by wywozić produkcję w głąb Niemiec przez Legnicę zamiast przez Wrocek.
#8(odp. na #7)
wasiukibic
(2020-02-19 08:04:24)
Już teraz w pociągu ze Świdnicy do Wrocławia tłok potrafi być na stacji początkowej w dwuczłonowym szt, po otwarciu 285 obawiam się, że i trójczłon to może być za mało. W końcowym okresie eksploatacji na Główny wtaczała się załadowała po dach Bipa, a w łykendy na odcinku Wrocław - Sobótka był taki tłok, że często ludzie zostawali na peronach. Doskonale pamiętam pielgrzymki na grupę postojową, żeby zająć sobie miejsce siedzące w pociągu. Nie wiem jak UMWD chce tutaj połączyć przewozy aglomeracyjne z wewnątrzmiejskimi, bo już obecnie jest "problem" z pojemnością składów i pasażerowie spoza Wrocławia skarżą się, że nie mogą wsiąść do pociągu, bo składy zapychają ludzie z Nowego Dworu czy Leśnicy.
#9(odp. na #3)
Marek Potocki
(2020-02-19 12:53:54)
Dziś rano (przed siódmą) jechałem z Wrocławia do Sobótki. A4 zapchana (jak zwykle), a na DK35 od strony Świdnicy był jeden długi sznur samochodów i za szybko to on nie jechał. Domyślam się, że po 15 jest to samo w przeciwnym kierunku.
Widziałem gdzieś kiedyś informację, że droga ta jest najbardziej obciążonym odcinkiem w kraju, deklasując nawet dojazdówki do Warszawy.
#10
k4be
(2020-08-12 18:17:20)
Czynne są dwa przejścia podziemne: to prowadzące na perony i dworzec autobusowy (po remoncie stan bardzo dobry) i to przy ulicy Komunardów (linia 137 kierunek Legnica - brudne i stan słaby). Przejście przy ulicy Wałbrzyskiej (linia 137 kierunek Katowice i linia 771) zlikwidowane kilka lat temu i nie ma po nim śladu.
#11
do re mi
(2020-08-13 15:55:09)
Budynek dworca jest używany zgodnie z przeznaczeniem. Jest czynna restauracja i kawiarnia. Poczekalnia jest monitorowana, w budynku mieści się siedziba Straży Miejskiej.
#12
ROPA Poznań
(2020-08-14 16:20:31)
Pomyślałem sobie może w większych miastach i miasteczkach na stacjach "umieśćmy" posterunki Straży Miejskiej lub Policji npjest w Pile pewno w wielu miastach tak jest. Czy jest to 100% pewność ochrony obiektu, nie wiem. Chyba, ze "pod latarnią najciemniej".
#13(odp. na #12)
Marek Potocki
(2020-08-14 17:09:02)
W Śmiglu obecnie jest policja, tylko kolei niewiele zostało.
Jak wygląda organizacja ruchu / regulamin stacyjny na stacji Świdnica Miasto, że pociągi z Wrocławia na Bielawę muszą zmieniać tor/peron na stacji? Rozjazdy optycznie niby umożliwiają jazdę z każdego toru, a jednak pociąg się przestawia - dlaczego? Poza tym warto zauważyć, że jak ruszy LK266 to mamy 4 kierunkowy węzeł z nie tak małym ruchem towarowym dodatkowo, a stacyjka malutka... Za malutka - rowerowy przez to już teraz nie może jeździć do Samej Świdnicy Miasto, bo oblot utrudniony, a wizja wczepiania go między SZT okazała się mrzonką wobec braków taborowych KD. Zbliża się kolejna klęska urodzaju w związku z otwarciem LK285.
#16(odp. na #15)
Michał F
(2022-07-08 08:16:04)
Jedynym uniwersalnym torem w Świdnicy Mieście jest czwarty, realizujący wjazdy i wyjazdy we wszystkich kierunkach, tylko że przy nim brakuje peronu. Przy jedynce i dwójce natomiast brakuje semaforów albo na wjazd, albo na wyjazd. Trójka nie zezwala na wyjazd w kierunku Mościska, jedynie Przedmieście lub Jaworzyna wchodzą w grę.
Dlatego pociągi wracające do Wrocławia tylko zmieniają kabinę, a jadące w stronę Mościska muszą również zmienić tor.
#17
Błażej Kopka
(2022-11-08 19:32:30)
PKP PLK ogłosiło przetarg na modernizację stacji (głównie w zakresie urządzeń SRK), więc może w końcu wszystkie tory będą uniwersalne.
#18(odp. na #16)
Bram Bor
(2023-07-22 07:13:00)
Dzięki za merytoryczną odpowiedź, na pytanie które właśnie chciałem napisać ;)
Takiego stanu rzeczy to by nawet Ochódzki Hochwanderowi nie objaśnił.
Zastanawiały mnie te esy-floresy na stacji w Świdnicy Miasto obsługującej ok. 50 pociągów pasażerskich na dobę, zamiast zwykłej zmiany kierunku.
Pewnie dlatego poranny KD Osówka do Głuszycy jechał tydzień temu przez Jaworzynę, mimo że portalpasazera.pl trasuje przez Sobótkę.
Szkoda, że wydając kilkaset mln. zł zapomniano o samej Świdnicy Miasto.
#19
Błażej Kopka
(2023-07-23 14:33:56)
Są tu tacy, którzy problemów w Świdnicy nie widzą, bo to taka sobie stacyjka przecież, a nie żaden węzeł. A co do "Osówki", to nie wiem, czy ona docelowo zawsze nie ma jeździć przez Jaworzynę.
#20
Trapp
(2023-07-23 21:11:16)
Tak - docelowo mają jeździć przez Jaworzynę, ale przyczyna przetrasowania ich w zeszły weekend była inna: https://gazetawrocla…
#21(odp. na #19)
Bram Bor
(2023-07-24 18:15:22)
Właśnie doczytałem, że te trzy weekendowe pociągi z Wrocławia do Jedliny (2 do Głuszycy, 1 do Kudowy) będą jeździć przez Jaworzynę w rozkładzie 23/24.
#22
Błażej Kopka
(2023-07-24 20:32:13)
Nawet teraz, jadąc po 285, zdaje się nie zatrzymują się na stacjach pośrednich.
#23
k4be
(2024-05-31 18:08:26)
Według strony KD, na stacji jest biletomat.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.